Onze Vakanties >> Foto's....

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
robert

in princiepe naar aix-les-bains.
Maar het hangt van de windrichting af waar we starten.
Bij westenwind dus naar annecy. Tis niet te zien of het exact die plek is. (de forclaz)
Als het exact die plek is: 100 meter ervoor, das de deltastart.

[img]http://www.rocdechere.com/deco_delta.jpg[/img]
Rudo

Ik heb bewondering voor je Robert!

Met een parapente: netjes uitvouwen op de alpenweide, de lijntjes strak trekken,
ff wachten tot de wind er onder
komt, een paar pasjes naar voren, kijk, de wind komt er onder, parapante de lucht in trekken,
nog een paar pasjes naar beneden en je glijdt rustig de berg af het dal in. :)

Hangglider: Dat ding boven je hoofd, en dan met een doodsverachting de steiger afrennen
en jezelf de afgrond instorten! :D

Of is dit een iets te simpele weergave van de werkelijkheid? :wink:
Steven
Car: M536

Dat lijkt me echt heerlijk om een x te doen, heb je daar geen stuntbewijs voor nodig ofzo? :)

Lekker een discman mee met goeie muziek en daar ga je, beetje thermiek opzoeken en je kunt uren in de lucht blijven.

Maar wat als je nou in zo'n meer land ofzo? (zulke mensen zijn er vast wel)
Bart V

robert schreef:in princiepe naar aix-les-bains.
Maar het hangt van de windrichting af waar we starten.
Bij westenwind dus naar annecy. Tis niet te zien of het exact die plek is. (de forclaz)
Als het exact die plek is: 100 meter ervoor, das de deltastart.

[img]http://www.rocdechere.com/deco_delta.jpg[/img]
Ja daar ben ik geweest. Deze foto heb ik even verderop genomen. Heel gedoe nog om daar boven te komen via al kleine steile onverharde weggetjes, niet te geloven hoe die fransen daar tegen op raggen met hun diesels :-D

Die hoek van het meer met dat rood witte is de camping waar ik zat :-D
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Steven(ventieldopje) schreef: Maar wat als je nou in zo'n meer land ofzo? (zulke mensen zijn er vast wel)
Dan moet je zwemmen! :D
Marcel dLC

Zoals beloofd ook van mij een zeer verantwoorde vakantieshot......

Sirmione - Lago di Garda
[img]http://www.madkow-online.com/pics/vakantie/66.jpg[/img]
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

ziet er goed uit...

:D zonder regen en hagelstenen :lol:
Bart V

Ben 6 keer bij het gardameer geweest, ook op sirmione. Echt supermooi daar. goede (jonge) herinneringen aan.
turboman
Contacteer:

Mark G schreef:Ik vrees dat de koppakking van die barbeque stuk is.. Weer teveel druk op gezet ja?? :wink:

hahahahah
Bart V

Dus daarom werd hij zo heet ?? :D
robert

Rudo schreef:Hangglider: Dat ding boven je hoofd, en dan met een doodsverachting de steiger afrennen

de start valt op zich wel mee. Als je techniek beheerst en weet waar je op moet letten dan. Je staat wel in de bloedhitte helemaal warm aangekleed (tis nogal koud boven) met ongeveer 45 kg (!) materiaal je helemaal gek te zweten. Maar je start pas op het moment dat je je zelf bepaald. Als het niet goed is ga je niet.
De landing echter is een stuk lastiger.
Het is nog heter (je hebt net een uur in de thermiek lopen knokken) en het dal is veel heter dan boven op de berg. En het lastigste is dat jij het landingsmoment niet bepaald. Dat doet mr. newton voor je. Het kan op dat moment wel wat waaien namelijk. Je hebt met een delta behoorlijk wat ruimte nodig, en je weet nog niet of je in het allerlaatste stukje flink zakt of nog een restje thermiek mee krijgt. En je hebt maar 1 kans.
Vandaar het ruime aanbod delta videootjes bij funniest home videoos.

Je het er wel een vliegbrevet voor nodig, tis ongeveer even zwaar als het zweefvlieg brevet. Zonder vliegopleiding is het in no-time zelfmoord.

[reclame alert] ;)
zie ook:
http://www.deltavliegen.com
[/reclame alert]
[img]http://home.wanadoo.nl/deltavliegen/sapstart.jpg[/img]
Bart V

Robert,

Ik heb nog meer foto's van beide startplaatsen die ze daar hebben. Mischien herken je ze. Ik zal ze vanavond posten.
Rudo

robert schreef:
Rudo schreef:Hangglider: Dat ding boven je hoofd, en dan met een doodsverachting de steiger afrennen

Zonder vliegopleiding is het in no-time zelfmoord.
Dat idee had ik ook al ja. :p
robert

ik bedoel natuurlijk: als een leek een deltavlieger pakt "oh leuk laat mij ook es", dan gaat het subiet niet goed.
Maar gelukkig gebeurt dat nooit. Het aantal serieuze ongevallen valt heel erg mee. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit iets van betekenis meegemaakt. (in 13 jaar reeds, afkloppen)
Je hoort wel eens dat er iets is gebeurt, maar dat is altijd weer terug te voeren op een heel domme basic beslissing.

Vergelijk het met het zonder handen op de snelweg rijden. He, nu komt de vangrail wel heel snel dichterbij. Als je nix doet kleun je erin. Gewoon op tijd terugsturen. Zo simpel is het. Maar omdat wij voetgangers zijn, en niet zo gewend aan vliegen zijn onze primaire reacties vaak net zo ongelooflijk dom als het vangrailvoorbeeld.
Zelf maak ik me er niet zo druk om. 8)
Plaats reactie