fuego turbo remmen en naven

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Voor mijn projectje ben ik aan het zoeken voor andere naven om naar 4 gaats te gaan.
nu heb ik dus ff een nieuw achterlager zetje geleasd
van mijn onderdelen boer,
en ja hoor deze passen dus ook op fuego's
na een zoek tochtje blijkt dat de europese fuego turbo achter ook schijven heeft.
dus wat ik nu wil weten :
wie heeft er een achteras liggen ?
of documentatie waar uit kan blijken of ik het echt kan gebruiken
als je een sloper weet te staan ergens is dat ook goed
Laatst gewijzigd door Sven 5 A T (VLIEGTEUG) op ma 5 aug 2002 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

tevens wil ik dit onder techniek houden om verder te discuseren over deze passings mogelijk heden
Rudo

Pffff, ik wens je errug veel succes met zoeken. Er zijn er toch "maar liefst" een stuk of zeven van de Fuego turbo geleverd in Nederland?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

renault 18 zal ook hetzelfde zijn
de fuego is een soort 18 coupe
Steven
Car: M536

18 roelt, wij hebben maarliefst 2 van die lelijke stations gehad :-* :D

Michel S. had toch een vriend/kennis met fuego turbo?
Paul

Sven, je heb een PM :D
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

[quote="Steven(ventieldopje)"]18 roelt, wij hebben maarliefst 2 van die lelijke stations gehad :-* :D

die zijn goed ff trubo blok van 21 in knutselen en gaan
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Paul schreef:Sven, je heb een PM :D
zal ff kijken
dank je man
Michel S.
Contacteer:

een vriend van mij heeft inderdaad een Fuego gehad. Totdat die met een alcohol promilage van "veel te veel" in de auto is gestapt om naar huis te rijden. Het is Potverdikkie maar 800 meter. Loop dan naar huis, dombo. Nee pakt die de auto en politie houdt hem 400 meter later aan. Rijbewijs kwijt en auto laten staan op parkeerplaats.
Alsof dat nog niet genoeg is wacht die 4 minuten op de hoek en pakt de auto om de laatste 400 meter naar huis te rijden :evil:
Met gevolg nog een proces erbij en de auto opgehaald door de politie.
De auto is wel weer terug, maar meneer is zijn rijbijwijs voor de eerst tijd wel kwijt.

maar weet eigenlijk vrij weinig van fuego's af. Weet alleen die die gast absoluut geen auto verdient. had de kleppen gesteld van de Fuego, hij had geen nieuwe klepdeksel pakking gehaald zoals ik al 3 weken aan het zeiken was, en toen ze gesteld waren gingen we testen. Ding was koud, en na 2 km geeft die volgas en trekt hem helemaal door. Lekker bezig herman. En zoiets vindt dat die de auto goed onderhoudt. Ding hangt van ellende nog aan elkaar. Stopranden, trekhaken, caravans paaltjes enz. Van alles heeft dat ding al gezien omdat hij met zijn zatte kop te lui was om naar huis te lopen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Hans R.

Steven(ventieldopje) schreef:18 roelt, wij hebben maarliefst 2 van die lelijke stations gehad :-* :D
Wij hebben er ook nog 1 gehad, hij zag er niet uit, maar voor de rest was het geen verkeerde auto
Matijs
Contacteer:

Er moet toch een psychologische verklaring voor zijn waarom mensen die vroeger door hun ouders in een lelijk stuk Renault-techniek zijn rondgereden (in mijn geval een roestende (duh :p ) witte R14) de rest van hun leven toch een overdadige liefde voor dit merk koesteren. Vreemd soort haat-liefde verhouding...

Edit: de R14 is absuluut een mooi model, veeeel mooier dan een R18, maar dit was in de hoogtij-jaren van Renaults beruchte roestperiode, en dat deed het aanzien van de auto weinig goeds.
Steven

Ok zover ik weet heeft me pa gereden:

-R4
-R4
-R16
-R18 station
-R18 station
-Laguna model 1 fase 1
-Laguna model 1 fase 2

Vooral die 1e 18 roestte echt TE hard, en de 2 was achterin erg oncomfortabel. (jumpy achterbank en slechte dempers oid.)
Was wel altijd handig met kinderfeestjes, gewoon met 7 koters erin + 2 ouders :)

Die Laguna's zijn gewoon een verhaal apart, das een echt grote stap geweest. (luxe, domfort etc.)
Verder heeft me pa nog steeds heimwee naar die R16.

Ik wou juist geen Renault om em te pesten, maar helaas het virus is toch overgeslagen na een testritje GTT :)
Rudo

Matijs schreef:Er moet toch een psychologische verklaring voor zijn waarom mensen die vroeger door hun ouders in een lelijk stuk Renault-techniek zijn rondgereden (in mijn geval een roestende (duh :p ) witte R14) de rest van hun leven toch een overdadige liefde voor dit merk koesteren. Vreemd soort haat-liefde verhouding...
Is er ook een verklaring voor waarom iemand (ik dus) die door zijn ouders altijd in een Jappebak (Toyota) vervoerd is zoŽn voorliefde voor Renault heeft??!!! :)

Of zullen we maar zeggen: "het verstand komt met de jaren" :wink:
Matijs
Contacteer:

Haha, dat is een gewone haat-verhouding. En de liefde is later gekomen toen je zag dat er ook leuke auto's bestaan :D
da-goof
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Ok zover ik weet heeft me pa gereden:

Verder heeft me pa nog steeds heimwee naar die R16.

Ik wou juist geen Renault om em te pesten, maar helaas het virus is toch overgeslagen na een testritje GTT :)
Dit herken ik ook. Mijn vader heeft ook nog steeds iets met de 16, waarvan ie der 2 heeft gehad. Zelfs na 3 25's heeft ie het nog over die wagens. En wat betreft dat virus dat ineens over slaat als je 18 bent of zo, dat heb ik dus ook gehad.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

jongens sorry maar maak er ff een nieuw topic over ik wil dit graag over de naven houden
Steven

Ok sorry Sfen :p

Michel, als je nou ff zorgt dat die gozer dat ding aan poeier rijd(Biertje?), dan kun je die naven mooi aan Sfen verkopen en neem je zelf dat 1.6T blok meee :)
Matijs
Contacteer:

Sorry ome Sven :D
Plaats reactie