Schoonvader rijdt nou ook Renault

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Mijn schoonvader heeft dus afgelopen week zijn gloednieuwe Clio gekregen. 1.5 diesel, kleur Gris Holograme. Omdat de eerste auto van de boot was gevallen of zo, duurde het nogal lang en kreeg hij er derhalve mistlampen gratis bij. De auto heeft ook nette lichtmetalen velgen.

Het is aardig om hem met mijn Scénic uit 2001 te vergelijken. De satelliet voor de radio/cassette/CD is een stuk rechthoekiger, de ruitenwisser heeft geen regelbare interval, maar je kunt wel de airbag voor de passagierstoel uitschakelen met de sleutel. Dat kan ik dus niet, maar aan de andere kant heb ik ontdekt dat stukken van de achterstoelen met klittenband vastzitten, met daarachter bevestigingspunten voor kinderzitjes... daar heb ik het nog wel eens over. :wink:

Hij zit ook een stuk minder ruim dan mijn Scénic. :)

Het werd hoog tijd dat hij een andere auto kreeg. Zijn 15 jaar oude Volvo was niet echt comfortabel meer en erg zwaar voor mijn schoonvader, die bijna 70 is. Ik raadde een Renault aan, al was het maar omdat die de beste prijs/prestatie-verhouding heeft op dit eiland.

Dat was één; er zijn hier nog 250.000 andere autobezitters die het licht nog moeten zien. :)

- Peter
Rudo

SeverityOne schreef:

Het werd hoog tijd dat hij een andere auto kreeg. Zijn 15 jaar oude Volvo was niet echt comfortabel meer
- Peter
Volgens mij ligt dat meer aan de qualiteit van het wegdek bij jullie. Sjonge jonge wat zitten er een gaten in daar :( . Vooral in de buurt van het oude vliegveld (geloof ik) waar al die glasblazers zitten en die zilversmeden. (Het is bijna een dorp op zich).
martin rs

heb de mijne ook geprobeert om te praten. het is niet gelukt nu heeft ie zo een nissan tino de mafkees. maar oke hij heeft schade en das plastic deel en de speakerroosters zijn gebroken haha is altijd leuk om dan te zeggen dat ik met renault nog nooit zulke problemen heb gekend. :D :D
Peter @ Malta
Contacteer:

Rudo schreef:
Volgens mij ligt dat meer aan de qualiteit van het wegdek bij jullie. Sjonge jonge wat zitten er een gaten in daar :( . Vooral in de buurt van het oude vliegveld (geloof ik) waar al die glasblazers zitten en die zilversmeden. (Het is bijna een dorp op zich).
Die gaten en het ongelijke wegdek zijn des te meer reden om een Franse auto te rijden. :) Hmmm, volgens mij woon ik daar in de buurt, als die plaats Ta' Qali is. Er zijn hier namelijk nogal wat oude vliegvelden. Die zilversmeden ken ik ondertussen ook... krijg je als je samenwoont en/of trouwt.

Maar die Volvo heeft de vering en het comfort van een Sherman tank. Hij heeft ook geen stuurbekrachtiging, dus mijn schoonvader moet daar nog aan wennen (een ruk aan het stuur heeft plots hele andere gevolgen).

En die gaten, ach, daar leer je omheen rijden. :p

Alleen hebben ze nou onlangs snelheidscamera's ingevoerd. Kan ik niet eens meer stevig doorrijden. Misschien is het een idee om lasershields te gaan importeren. >-)

- Peter
Rudo

Die bussen op malta zijn wel errug gaaf! :D
Peter @ Malta
Contacteer:

Rudo schreef:Die bussen op malta zijn wel errug gaaf! :D
Als je toerist bent, ja. Als je er in moet zitten of ze op de weg tegenkomt, zijn ze zwaar K. :)

Maar ze hebben kennelijk het eerste model van een nieuwe lagevloers midi-bus binnengekregen. Dat zou tijd worden, want die bakken (sommige zijn volgens mij van vlak na de oorlog) lopen zo te zien op stookolie. :-*

- Peter
martijn.p
Contacteer:

Ik heb mijn schoonvader op het bezit van een Renault uitgezocht. :D
Plaats reactie