Wat is het ergste aan sleutelen??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren

Wat is het ergste aan sleutelen??

nix, helemaal toppie!!
8
15%
de benodigde onderdelen vrij maken/demonteren
3
6%
alles weer monteren
0
Geen stemmen
als het niet lukt
9
17%
als je denkt dat het is gelukt en het is nog steeds bout
27
51%
het opruimen, dit duurt te lang, want je wil je bakkie gaan uitproberen
6
11%

Totaal aantal stemmen: 53
Haas
Car: Megane RS

lijkt me een duidelijke vraag....:D
cliomaniac

elke keer weer dat wiel losdraaien enb oh ja je moet er zoveel bij nadenken
if it isn't possible it is not impossible
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Denken dat ut gelukt is ... grr.....
martin rs

kijken naar sleutelen onder het motto: werken facineerd me het is altijd mooi om te zien :lol: :lol: :lol:
martijn.p
Contacteer:

Dat je er zo hard voor moet werken om het te financieren.
Riël
Über-Spammer

Dat je jezelf waar het ook maar kan openhaalt, kneust, stoot en pijn doet :(
clio_rally
Contacteer:

Ook een leuke, die er niet bij staat:

Dat je een wielbouten losdraait tijdens een rally service beurt en hem vervolgens even goed vastpakt. Op dat moment wordt het duidelijk dat je je handschoenen vergeten bent aan te doen en heb je dus een brandblaar zo groot als een ouwe rijksdaalder in de palm van je hand... :evil:
Ik begrijp nog steeds niet dat die bouten zo heet worden...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
hitman

of op het werk vergeten uit een diesel de olie af te tappen en daarna wel weer olie bijvullen en niet het peil controleren.
waarna de klant wegrijd en de motor opholslaat :(

na een paar maanden kun je er wel om lachen :lol:
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Hans R.

als je denkt dat het is gelukt en het is nog steeds bout

Dit is altijd op het laatste moment (duh) als je je vriendin al hebt belooft aandacht aan haar te geven.
Dan moet je dus stoppen terwijl het nog niet goed is :(
Hans R.

hitman schreef:of op het werk vergeten uit een diesel de olie af te tappen en daarna wel weer olie bijvullen en niet het peil controleren.
waarna de klant wegrijd en de motor opholslaat :(

na een paar maanden kun je er wel om lachen :lol:
Dit is eens gebeurd met een vrachtwagen van ons, gelukkig niet bij ons in de garage.

De turbo was overleden, maar had nog wel ff olie gelekt in de intercooler.
Dus nieuwe turbo gemonteerd en starten, slurpt de motor ff de intercooler leeg en dan kun je dus alleen maar wachten tot de olie op is.

Die garage heeft een 15 min vol zwarte rook gestaan, alle monteurs hebben buiten staan wachten tot de motor stopte :lol:

Gevolgschade: 3 gescheurde zuigers, alle stoterstangen krom en 2 klepdeksels stuk omdat er een stoter stang in had geprikt :(
Robke
Car: Lexus IS250

Het opruimen is natuurlijk het rottigste, heb je net een hele week lopen klooien om het blok uit je auto te halen en er wat dingen aan te doen, hangt hij eindelijk weer erin en hij rijdt natuurlijk in 1 keer, moet je ook nog eens die bende die je in die week gemaakt hebt weer opruimen.

En denken dat hij het doet en het blijkt bout te zijn, heb ik geen last van, ik doe het allemaal in 1 keer goed! :D :lol: :-*
Mark G
Contacteer:

Als je denkt van ...
AH! Eindelijk die bout is los
(terwijl hij is afgebroken)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dat er weer eens een meisje belt of sms'st als je zwarte handen hebt :p
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Rudo

Mark G schreef:Als je denkt van ...
AH! Eindelijk die bout is los
(terwijl hij is afgebroken)
:lol: :lol: Sja, herkenbaar, bij je waterpomp bijvoorbeeld :lol: :( :(
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Sven 5 Alpine Turbo schreef:dat er weer eens een meisje belt of sms'st als je zwarte handen hebt :p
sorry ik gebruik altijd mijn carkit :)
krijg ik ook geen vieze telefoon..

euh .. meestal dan :lol:
Rick

Het ergste aan sleutelen is als jullie mij laten sleutelen, kun je het net zo goed meteen in de sloot gooien :D :D
Bart V

Ergste van sleutelen vind ik toch je wel je handen wassen als je klaar bent. En dan nog loop je 2 dagen met zwarte nagelriemen rond.
Abel
Über-Spammer

Bart V schreef:Ergste van sleutelen vind ik toch je wel je handen wassen als je klaar bent. En dan nog loop je 2 dagen met zwarte nagelriemen rond.
Deze vind ik het meest herkenbaar...:lol:
Rudo

Bart V schreef:Ergste van sleutelen vind ik toch je wel je handen wassen als je klaar bent. En dan nog loop je 2 dagen met zwarte nagelriemen rond.
Hmm, is volgens mij toch een kwestie van goede garagezeep + nagelborstel. :)
Bart V

Rudo schreef:
Hmm, is volgens mij toch een kwestie van goede garagezeep + nagelborstel. :)
Ik heb meestal toch nog een bad nodig om alles eraf te krijgen. In de garage lijken me handen altijd schoon, en dan kom je thuis en dan zie je dat ze nog steeds pik zwart zijn.
Troj

Ook handig is om gewoon even op straat nog een uurtje te sleutelen, vervolgens ff snel douchen, naar je vriendin en dan 2 uur later thuis komen en
horen dat je al je gereedschap midden op straat had laten liggen :lol:
Life is too short to not enjoy :)
Michel S.
Contacteer:

Ik vindt maar 1 ding erg aan sleutelen. En dat is dat ik moet stoppen. Dan wel omdat mijn lichaam moe is en slaap nodig heeft, of dat mijn vriendin zoiets heeft van, krijg ik ook nog aandacht of omdat het geld op is.

Als ik kon zou ik mezelf het graf in sleutelen. Natuurlijk ook tussendoor testen he
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Bart V

Michel S. schreef:Ik vindt maar 1 ding erg aan sleutelen. En dat is dat ik moet stoppen. Dan wel omdat mijn lichaam moe is en slaap nodig heeft, of dat mijn vriendin zoiets heeft van, krijg ik ook nog aandacht of omdat het geld op is.

Als ik kon zou ik mezelf het graf in sleutelen. Natuurlijk ook tussendoor testen he
Bekende problemen :-D
TheFinz

Je bent net lekker buiten bezig :D , alles lukt :D . Je hebt het voor mekaar gekregen dat je niet aan elk kind in de buurt hoeft uit te leggen wat je aan het doen bent :) . En ze blijven ook nog eens van alle onderdelen af die je op volgordde op de stoep hebt gelegd :) . En dan besluiten de weergoden dat de plantjes wel weer wat vocht verdient hebben, EN NIET TE ZUINIG OOK! :( :( :(

GRRRRRR! :(
(ietwat gefrustreerde, voor een garage sparende sleutelaar)
Troj

TheFinz schreef:Je bent net lekker buiten bezig :D , alles lukt :D . Je hebt het voor mekaar gekregen dat je niet aan elk kind in de buurt hoeft uit te leggen wat je aan het doen bent :) . En ze blijven ook nog eens van alle onderdelen af die je op volgordde op de stoep hebt gelegd :) . En dan besluiten de weergoden dat de plantjes wel weer wat vocht verdient hebben, EN NIET TE ZUINIG OOK! :( :( :(

GRRRRRR! :(
(ietwat gefrustreerde, voor een garage sparende sleutelaar)
Dit is ook zeer herkenbaar en het grote nadeel van geen eigen garage of terrein waar je op je gemak kan sleutelen zonder 600 (goed bedoelde) vragen van wat je nou eigenlijk wel niet aan het doen bent 8)
Life is too short to not enjoy :)
robert

????
krijgen jullie altijd meteen het juiste onderdeel bij de garage of brezan
????
waar je natuurlijk op pas zaterdagmiddag 1700 uur achterkomt..

De magazijnman (waarschijnlijk de jongste bediende ofzo) van de zeeuw in delft is ook zon leuke.
Bestel je keerringen voor de bak. Komt je een week later gaatie doodleuk o-ringen aan je verkopen. Heb ik een leuk spelletje van gemaakt. "ok, ik wilde dus keerringen voor mn alpientje, zoek maar uit wat je fout gedaan hebt"
Hij zenuwachtig met nummers en voertuigcodes in de weer. he:"nee hoor het klopt" me:"toch zie ik zo dat
het niet goed is"
Hij kwam er dus niet zelf achter...

Afgelopen zaterdag bij de brezan. remnippels voor de motorfiets. zaterdaghulp: nee hoor hebben we niet/moeilijk/lastig/maadag weer bestellen.
Goodrich was helaas op vakantie. Maandag terug.
Iemand anders: O die, geen probleem, 10 sec later hattie ze uit het magazijn gevist. Jawel er zijn slechts 6 bakjes met remnippels, dus hoe kan die zaterdagklojo daar nu misgrijpen. Ik blij, maar wantrouwig als ik ben controleer ik snel nog even alle schroefdraadjes. Tuurlijk: fout, er zat een 3/8" bij de m10 fijn nippeltjes. Ha, was ik weer sneller. Maar je wordt er wel moe van.

Dat gezeik bij het magazijn, en niet verkrijgbare onderdelen, daar baal ik van.
Rudo

Hmmm, dat komt me wel een beetje bekend voor Robert. Bij een niet nader te noemen Renault-dealer (een echte dus) bij mij in de buurt gevraagd naar een aansluitwartel (heet dat zo?) welke in de voet van de carburateur zit van mijn GT, deze is bij mij afgebroken. Volgens de dealer zijn die dingen echter niet los te bestellen, ik kon maar beter ff op de sloop kijken.

Hij gaf mij óók nog een tip mee: "je kunt óók kijken bij een Renault 21 met 1700 motor". In mijn onschuld vroeg ik 'm nog of diezelfde verbinding óók op een 1.7 gebruikt is waarop hij mij met een stalen gezicht vertelt dat er in een GT een 1700 blok ligt! :D 8) :p
Laatst gewijzigd door Rudo op wo 7 aug 2002 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mickael

Waar ik echt van kan balen is het niet los krijgen van bouten. Heb het een keer zo gek mee gemaakt dat we met z'n drieen aan 1 ratel hingen en nog niet los willen komen.

Waar ik zelf een handje in heb is, bij het los halen van onderdelen die in de weg zitten om het kapotte onderdeel te vervangen de nog goede onderdelen/slangen slopen. :( :( :( :( (is dus nu mijn probleem)
Anonymous

Ik sluit me aan bij mikael

door je eigen lompheid van de wal in de sloot raken.
robert

na walzicht op sloot?
Goof

Iets slopen voordat je het los hebt :(:(.......
of iets nieuws direct beschadigen :(
lisa

alles hierboven :lol: pff.. ik net velg proberen los te draaien... 3 bouten lukken met pijn en moeite en de laatste gewoon NIET! dat is frustrerend! zelfs niet als ik met mijn hele gewicht op die kruissleutel ga hangen...:( niet leuk.. wachten tot pa thuiskomt en die laten rommelen :D
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Wat ook heel vervelend is, is dat wanneer je een hele brief hebt geschreven en dat dan blijkt dat het dopje nog op de pen zit....
lisa

en dat dan blijkt dat het dopje nog op de pen zit....
dat is (helaas?) niet zo bij mij... dan was het een kwestie van onoplettendheid.. maar dit is volgens mij een kwestie van gewoon erg vast zitten.. :D
Matijs
Contacteer:

Rene (Mr. TX) schreef:Wat ook heel vervelend is, is dat wanneer je een hele brief hebt geschreven en dat dan blijkt dat het dopje nog op de pen zit....
Ehm, tiepen? :lol:
Plaats reactie