Hoe krijg ik mijn wiel los...??
Ik wilde mijn wielen van mijn auto halen, maar het rechterachterwiel krijg ik met geen mogelijkheid los...Wie heeft er ideeen?
twee tips:
1. Koop een fatsoenlijk apparaat om wielbouten mee los te maken. (zo'n kruis) want die renault dingen trek je zo krom als het boeltje een beetje vast zit.
2. Try harder
1. Koop een fatsoenlijk apparaat om wielbouten mee los te maken. (zo'n kruis) want die renault dingen trek je zo krom als het boeltje een beetje vast zit.
2. Try harder

-
of kom vanavond even langs in vaassen. draaien we hem met de luchtsleutel er effe af.
gewoon inderdaad goeie sleutel halen. eventueel verlengen met een buis als het echt niet wil
gewoon inderdaad goeie sleutel halen. eventueel verlengen met een buis als het echt niet wil
Inderdaad, dat werkte bij mij óók. Ze zaten muurvast. Dop met ratel erop, de ratel verlengd met een holle buis (in mijn geval het handvat van de garagekrik) en ze gingen los.illuminator schreef: eventueel verlengen met een buis als het echt niet wil
ben al een uur met zo'n kruis-geval bezig, maar t lukt nog steeds niet...Stomme gedachte misschien: maar breken ze misschien niet af???? heb niet zo'n zin in nl......Ploegah schreef:twee tips:
2. Try harder
Helpt beetje kruipolie ofzo niets? Beetje er met een hamer op tikken en t dan nog eens proberen? Zijn misschien stomme gedachten, maar ja...ben dan ook een beginnend praktijk-man....
haaz schreef:Helpt beetje kruipolie ofzo niets? Beetje er met een hamer op tikken en t dan nog eens proberen? Zijn misschien stomme gedachten, maar ja...ben dan ook een beginnend praktijk-man....
Zijn zeker geen stomme gedachtens! Inderdaad wil de WD40 wel eens helpen, en ook een tik met een hamer op de kop wil wel effect hebben.
O.K. tnx, ga t nog ff proberen...kruipolie, tikje verkopen en langere stang....Rudo schreef:haaz schreef:Helpt beetje kruipolie ofzo niets? Beetje er met een hamer op tikken en t dan nog eens proberen? Zijn misschien stomme gedachten, maar ja...ben dan ook een beginnend praktijk-man....
Zijn zeker geen stomme gedachtens! Inderdaad wil de WD40 wel eens helpen, en ook een tik met een hamer op de kop wil wel effect hebben.
draairichting achteruit toch?patrick b schreef:heel belangrijk.......draai de goeie kant op![]()
![]()
misschien dat een beetje bodybuilding helpt

nou, je zult het niet geloven,maar heb zojuist een aliminiumbuis eerst krom gebogen en toen in tweeen gebroken...lukte niet echt dus. Nog maar ff litertje kruipolie erop spuiten en nog n keer proberen...lukt t niet, dan rijd ik morgen naar de garage hier verderop, kijken of ze m met de moerenklatser los kunnen krijgen....Jullie horen (en zien) de resultaten nog...
GRTZ haas
GRTZ haas
alle bouten los? laat je krik weer zakken totdat de band matig/redelijk contact maakt met de grond, ga dan met je stuur heen en weer, zo moet ie wel loskomen, laat anders iemand anders telkens de krik een klein stukje zakken.
of trek echt goede schoenen aan en begin een paar rotschoppen aan die velg te geven
of trek echt goede schoenen aan en begin een paar rotschoppen aan die velg te geven

-
rechterachterwiel stuurt helaas niet mee
-
Rij ff langs een bandenboer, laat je ze met een luchtsleutel los draaien en zet je ze daarna weer ff vast met je eigen kruissleutel 
NOT!!!!!!!!!!!!!martijnanus schreef:ik zou de bout er gewoon van afslijpen

gaat ik morgen doen als aan de linkerkant mijn lak is opgedroogd...Patrick L. schreef:Rij ff langs een bandenboer, laat je ze met een luchtsleutel los draaien en zet je ze daarna weer ff vast met je eigen kruissleutel
tsja, sorry, tis ook nog zo vroeg...Had de vraag beter vanavond tegen een uur of erf kunnen stellen...ed_pret schreef:ooh ja sorry ik ben nog nuchter

-
- Contacteer:
Ehm, voordat ik afgemaakt wordt, dit is mijn tip en ik laat het erbij. Ok, draai alle drie de bouten erin, maar niet vast. Dus gewoon op gevoel een beetje vast, maar niet te. Ze hoeven er niet uit te vallen, maar als je nu een rondje rijd gaat de laatste bout er ook zo uit. Op de bmw drie keer gedaan, werkt prima, beetje een beuntip, maar het werkt, zo doen ze het ook bij mijn apk-station (en ja, daar komt elke auto door de apk, nogal beunhazen
)
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik vind het een heerstipclio_rally schreef:Ehm, voordat ik afgemaakt wordt, dit is mijn tip en ik laat het erbij. Ok, draai alle drie de bouten erin, maar niet vast. Dus gewoon op gevoel een beetje vast, maar niet te. Ze hoeven er niet uit te vallen, maar als je nu een rondje rijd gaat de laatste bout er ook zo uit. Op de bmw drie keer gedaan, werkt prima, beetje een beuntip, maar het werkt, zo doen ze het ook bij mijn apk-station (en ja, daar komt elke auto door de apk, nogal beunhazen)

Toch zonde dat geen van de vier bouten los gaat en ik er dus nix mee kan, toch bedankt!clio_rally schreef:Ehm, voordat ik afgemaakt wordt, dit is mijn tip en ik laat het erbij. Ok, draai alle drie de bouten erin, maar niet vast. Dus gewoon op gevoel een beetje vast, maar niet te. Ze hoeven er niet uit te vallen, maar als je nu een rondje rijd gaat de laatste bout er ook zo uit. Op de bmw drie keer gedaan, werkt prima, beetje een beuntip, maar het werkt, zo doen ze het ook bij mijn apk-station (en ja, daar komt elke auto door de apk, nogal beunhazen)
Gijs
Ik ga morgen wel ff naar t bandencentrum, daar krijgen ze m vast wel los en als t dan nog niet lukt ga ik direct naar 'mijn' garage, mogen ze t daar proberen, zij hebben m immers de laatste keer ook vastgedraaid..

Maar heb er nog wel vertrouwen in dat t gaat lukken

De asmoeren van je aandrijfassen waren leuker:Rudo schreef:Inderdaad, dat werkte bij mij óók. Ze zaten muurvast. Dop met ratel erop, de ratel verlengd met een holle buis (in mijn geval het handvat van de garagekrik) en ze gingen los.illuminator schreef: eventueel verlengen met een buis als het echt niet wil
Eerst draai ik een verlengstukje kapot (kon de torsiekracht niet meer aan) Daarna scheurde de dop van Rudo.
En uiteindelijk met mijn dop en Rudo's verlengstukje en de buis van de krik kwam ie eindelijk los.
Hoezo kwaliteitsgereedschap?

heeft ik niet op voorraad....word toch de bandenboer denk ik...tnx anywayRiël schreef:Misschien een stalen ipv aluminium buis?

ben vanmorgen bij de bandenboer geweest, wat een geOH...duurde echt ff een tijd voor de bouten los waren. Zelfs met luchtdruk ging t niet helemaal, die kerel heeft er eerst aan gehangen aan een paal van 3 meter en toen ze een beetje begonnen te kraken lukte het wel met lucht...
Ben al blij genoeg dat ze los zijn, heb net ff laatste trommeltje in de menie gezet, vanaaf spuiten, dan heb ik mooi twee knalrode klauwtjes en trommels
:D:D:D:D
Ben al blij genoeg dat ze los zijn, heb net ff laatste trommeltje in de menie gezet, vanaaf spuiten, dan heb ik mooi twee knalrode klauwtjes en trommels

Trommels verven? dat heb ik nou nooit begrepen... Wat krijg je dan, Brembo-look remtrommels? Ik denk het ook ja. Nuttig! 

Misschien niet echt nuttig, maar ja, ik vind t wel mooi staan, dus...Jij zult weer andere dingen aan je auto doen, omdat je het mooi vind of omdat je meer geld hebt om iets te doen...PEACEMatijs schreef:Trommels verven? dat heb ik nou nooit begrepen... Wat krijg je dan, Brembo-look remtrommels? Ik denk het ook ja. Nuttig!

idd Brembolook...als het AP-look moest zijn had ik ze geel moeten spuiten, maar ja, geel/zwart in het land van nijmegen is niet zo'n goed idee aangezien het de kleuren van onze overburen (lees: Vitesse) zijn...Matijs schreef:Trommels verven? dat heb ik nou nooit begrepen... Wat krijg je dan, Brembo-look remtrommels? Ik denk het ook ja. Nuttig!

bouten ff inspuiten met olie, daarna kruissleutel erop.. buitenste kant steunen met een stel stenen zodat ie goed horizontaal ligt.. en dan voet erop en flink trappen. als da nog nie helpt dan met een pijp erop en vergeet die stenen niet. ( zo blijft de dop van de sleutel goed tegenover de bout. mijne zaten ok kei vast en heb ze zo los gekregen. 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Let nou eens een keer op de datum DIXIE!! Deze is ook al weer 2 jaar oud....... 
Project: GTT Blue Sport
-
euh....3 jaar Frits