Beunhaas??? In Niftrik zitten echt wel goeie hazen hoor!de meeste van deze reparaties waren al een keer uit gevoerd maar niet goed (door een of andere beunhaas).
Friday Nightmeeting Oss I
Het is een 'apparaatje' dat tussen de intercooler en de carburateur zit. Als er turbodruk opgebouwd wordt (en dus de turbo als een gek aan het draaien is) is de klep dicht. Wanneer er (zonder dv) het gas losgelaten wordt voor bijvoorbeeld doorschakelen blijft er druk op het circuit staan. Wat tot gevolg heeft dat de turbo erg snel in toeren minderd. Met dv is het zo dat wanneer het gas wordt losgelaten hij de druk van het circuit afhaalt en dus de turbo veel minder wordt afgeremd. Die is nog op erg hoge toeren aan het draaien en wanneer er geschakeld wordt hoeft deze dus minder toerenverschil goed te maken. Met als voordelen: minder slijtage van de turbo, en snellere drukopbouw door de turbo!Armando schreef:Werk dat een beetje?? hoe werkt dat eigenlijk??
greets
Beetje duidelijk? Oh ja, leuke bijkomstigheid: als je het gas loslaat sist 'ie lekker!

Duidelijk thanks.. Heeft voor mij dus geen zin tenzij ik er een turbo opzet..Merijn schreef:Het is een 'apparaatje' dat tussen de intercooler en de carburateur zit. Als er turbodruk opgebouwd wordt (en dus de turbo als een gek aan het draaien is) is de klep dicht. Wanneer er (zonder dv) het gas losgelaten wordt voor bijvoorbeeld doorschakelen blijft er druk op het circuit staan. Wat tot gevolg heeft dat de turbo erg snel in toeren minderd. Met dv is het zo dat wanneer het gas wordt losgelaten hij de druk van het circuit afhaalt en dus de turbo veel minder wordt afgeremd. Die is nog op erg hoge toeren aan het draaien en wanneer er geschakeld wordt hoeft deze dus minder toerenverschil goed te maken. Met als voordelen: minder slijtage van de turbo, en snellere drukopbouw door de turbo!Armando schreef:Werk dat een beetje?? hoe werkt dat eigenlijk??
greets
Beetje duidelijk? Oh ja, leuke bijkomstigheid: als je het gas loslaat sist 'ie lekker!
Valt best mee je kunt er nog wel fatsoenlijk mee rondrijden... als je vol gas geeft hoor je het wel..illuminator schreef:ik heb zelf ook een green open luchtfilter. Maar je hebt dus ook nog een middenpijp en katvervanger. Klinkt dat bruut zwaar of valt dat nog mee. IK vindt het geluid in de mijne wel ok. Zou eventueel nog een keer een katvervanger in elkaar kunnen lassen en die eronder zetten.


Waar heb je die Peco vandaan dan? Er zit toch geen dealer meer in nederland? Ik ben er ook naar op zoek geweest, want ik wil er eigenlijk ook zo een. Maar vanwege het beperkte budget ga ik eerst Rasit's idee (zelfbouw) maar eens proberen. Maar voor het geval dat niet lukt: waar heb je m vandaan?Armando schreef:Vond ik zelf ook ik kende het merk niet zo goed maar hij bevalt tot nu toe goed.. Heb maar meteen een katvervanger en open pijp bij gedaan...illuminator schreef:Hee, zie ik daar niet een peco einddemper.
want een super uitlaat!!! (heb ik zelf ook namelijk)
Veban in rijswijk heeft ze gewoon liggen..haaz schreef:Waar heb je die Peco vandaan dan? Er zit toch geen dealer meer in nederland? Ik ben er ook naar op zoek geweest, want ik wil er eigenlijk ook zo een. Maar vanwege het beperkte budget ga ik eerst Rasit's idee (zelfbouw) maar eens proberen. Maar voor het geval dat niet lukt: waar heb je m vandaan?Armando schreef:Vond ik zelf ook ik kende het merk niet zo goed maar hij bevalt tot nu toe goed.. Heb maar meteen een katvervanger en open pijp bij gedaan...illuminator schreef:Hee, zie ik daar niet een peco einddemper.
want een super uitlaat!!! (heb ik zelf ook namelijk)
Ben je weer aan het werk Armando???
Veban in rijswijk...toch maar ff contact opnemen dan...

Idd, zit er al een niewe aan te komen Jesper???Armando schreef:Ja jammer genoeg wel...Hoe is het met je zoektocht naar een auto
Ik zeg nog even niks 
Of misschien wel een V6 

Zit je nou in Nijmegen Armando????
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
in tiel liggen ze ook nog bijArmando schreef:Veban in rijswijk heeft ze gewoon liggen..haaz schreef:Waar heb je die Peco vandaan dan? Er zit toch geen dealer meer in nederland? Ik ben er ook naar op zoek geweest, want ik wil er eigenlijk ook zo een. Maar vanwege het beperkte budget ga ik eerst Rasit's idee (zelfbouw) maar eens proberen. Maar voor het geval dat niet lukt: waar heb je m vandaan?Armando schreef:Vond ik zelf ook ik kende het merk niet zo goed maar hij bevalt tot nu toe goed.. Heb maar meteen een katvervanger en open pijp bij gedaan...illuminator schreef:Hee, zie ik daar niet een peco einddemper.
want een super uitlaat!!! (heb ik zelf ook namelijk)
http://www.ronvanempel.in.nl
Tiel...gunstig, ook nog dichterbij dan Veban...illuminator schreef: in tiel liggen ze ook nog bij
http://www.ronvanempel.in.nl

ik ook...er staat alleen jammergenoeg niets bij...Armando schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijzen
ahum...had je natuurlijk zelf ook al gezien...stupid me 

Jij hebt een Big Bore 4 of niet? Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Als je t niet openbaar wilt: pm me maar...
mij nog net iets te veel poen, maar misschien verrast meneer Albert Heijn me aan het eind van de maand...
Ga toch maar eens naar dat bedrijf in tiel bellen, wat ze daar kosten...

Ga toch maar eens naar dat bedrijf in tiel bellen, wat ze daar kosten...
Ben benieuwd wat je alleen voor de einddemper moet betalen [img]http://www.peco.co.uk/images/Bigb4.gif[/img]deze dan[/img]
zalhet vragen, hoewel deze niet op een 1.4 past...dacht ik...Je hoort t nog!:D
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
de vorige eigenaar dan hèJesper16v schreef:Beunhaas??? In Niftrik zitten echt wel goeie hazen hoor!de meeste van deze reparaties waren al een keer uit gevoerd maar niet goed (door een of andere beunhaas).

