Waar bouw je audio in?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
clio_rally
Contacteer:

Ok,

Ik ben dus een complete audio leek, maar heb jullie kennis even nodig. Ik wil een goeie audio-installatie inbouwen in een cadillac fleetwood limo uit 1989. Beetje aparte bak, waarin we dus wel goed geluid willen hebben. We hoeven geen state-of-the-art installatie, maar gewoon een leuk headsetje met wisselaar. Liefst nog een mp3-tjes erbij. Vervolgens zat ik te denken aan een versterkertje, boom-box achterin en wat boxjes in de wagen. Maar ja, heeft een boombox in de achterbak nut, aangezien er tussen de achterbak en de achterbank ook nog de hele airco installatie zit? En ik wil niet de originele radio slopen, eigenlijk gewoon de nieuwe radio ergens een beetje anders wegbouwen, om het originele dashboard niet te verneuken.
Nou ja, laat de tips maar komen. Eigenlijk zou het ideaal zijn als jullie een bedrijf zouden hebben dat hier meer vanaf weet. Dat ik daarheen ga, alles koop en dat zij het netjes inbouwen, maar dan ook alles inbouwen, dus kabels, boxen, etc...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
rasit..

Robclio16v natuurlijk, die zit in den bosch en werkt bij caraudio center (Dls freaks) en daar heb ik ook alles gekocht en ook alles laten inbouwen..

alleen is niet in de buurt van delft :)
clio_rally
Contacteer:

Nee, idd, beetje een eind rijden, andere tips?

Gijs

PS: Rasit, heb je een site daarvan?
Bezemer Rally Team

rasit..

http://www.dls.se

kies english en daarna producten of wacht op robclio116v voor al je vragen :)
Arjen

Wat je nog weleens ziet bij die amerikaanse auto's is dat ze de radio in het dashbordkastje bouwen. Het frontje monteren ze dan ergens onder het dashbord aan een beugeltje. de verbinding frontje/radio maken ze dan met een soort "printerkabel"
Anonymous

He clio rally, is dat de senaats bak ofzo ?

Ik kan wel een keertje komen kijken en een adviesje geven.
clio_rally
Contacteer:

Ploegah schreef:He clio rally, is dat de senaats bak ofzo ?

Ik kan wel een keertje komen kijken en een adviesje geven.
Nah, zoiets... we gaan hem vanmiddag halen... mondje dicht... >-)

Gijs
Bezemer Rally Team

Anonymous

clio_rally schreef:Nah, zoiets... we gaan hem vanmiddag halen... mondje dicht... >-)

Gijs
My lips are sealed :-D
Robke
Car: Lexus IS250

clio_rally schreef:Ok,

Ik ben dus een complete audio leek, maar heb jullie kennis even nodig. Ik wil een goeie audio-installatie inbouwen in een cadillac fleetwood limo uit 1989. Beetje aparte bak, waarin we dus wel goed geluid willen hebben. We hoeven geen state-of-the-art installatie, maar gewoon een leuk headsetje met wisselaar. Liefst nog een mp3-tjes erbij. Vervolgens zat ik te denken aan een versterkertje, boom-box achterin en wat boxjes in de wagen. Maar ja, heeft een boombox in de achterbak nut, aangezien er tussen de achterbak en de achterbank ook nog de hele airco installatie zit? En ik wil niet de originele radio slopen, eigenlijk gewoon de nieuwe radio ergens een beetje anders wegbouwen, om het originele dashboard niet te vernaggelen.
Nou ja, laat de tips maar komen. Eigenlijk zou het ideaal zijn als jullie een bedrijf zouden hebben dat hier meer vanaf weet. Dat ik daarheen ga, alles koop en dat zij het netjes inbouwen, maar dan ook alles inbouwen, dus kabels, boxen, etc...

Gijs
Je kunt originele radio eruit halen, is niet makkelijk in Amerikaanse wagens, want meestal moet een deel van het dashboard los en zit de radio ook vast met boutjes (engelse maat). Maar als je er een gewone radio in hebt gehad en je wilt hem weer verkopen, kun je de standaard radio altijd terug doen.
Je kunt wel bij de dealer dan een verloopsetje halen om er een gewone radio in te kunnen zetten, beetje puzzelen en klaar is het. Die kun je bij een dealer halen van de GM groep, meestal ook Opel!

Die subwoofer heeft alleen nut als het een wat zwaardere is, in zo'n lompe bak zit alles erg dicht en is alles ook nog eens flink geisoleerd, dus heb je veel vermogen nodig om er een beetje fatsoenlijke bas in te krijgen.

Wat je ook kunt doen en wat dus makkelijker is, gewoon een paar goede luidsprekers erin zetten en op het eigen vermogen van de radio laten spelen, is ook nog eens goedkoper!
clio_rally
Contacteer:

Goeie tip. Ik heb er vanmiddag eens goed naar gekeken en een boombox in de achterbak is idd echt zinloos. Ik zag wel dat er al speakerkabels naar achteren liepen, dat scheelt weer. Misschien dat ik dan maar zo'n simpel drie-weg setje van magnat ofzo koop. In ieder geval iets met een beetje vermogen. Stop ik er een simpel versterker tussen en heb ik genoeg geluid om een feestje te bouwen...

Gijs
Bezemer Rally Team

Plaats reactie