Racen op circuit met eigen wagen.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Maarten Henderieckx
Contacteer:

Nu ik las dat er wel wat lui geinteresseerd zijn om te racen met de eigen wagen (zonder licentie) is het wel een idee om het circuit van Croix en Ternois hiervoor af te huren. (voor de RTC). Hoe meer deelnemers, hoe goedkoper het wordt natuurlijk.

't is ook te regelen dat je op het circuit van Zolder kan racen. Je moet dan wel eerst een cursus ter plaatse doen. Dit kost ongeveer 150 euro. De cursus begint om 8.00 uur met een deel theorie-uitleg (vlaggen, bochten, etc) en eindigt om 9.00. Dan een paar rondjes met instructeur om het circuit te verkennen. Dit tot ongeveer 10.00 uur. Van 10.00 tot 11.00 achter pacecar alleen. en van 11.00 tot 12.00 BLAZEN en van 13.00 tot 14.00 weer gassen. Van 14.00 tot 18.00 kun je vrij racen (tegen bijbetaling).

De eerstvolgende cursusdag in Zolder is op vrijdag 30 augustus.
Steven
Car: M536

Hmm klinkt ook zeer interxant.

lijkt me wel wat.
martin rs

he dat klinkt niet gek nee. is eigelijk wel lachen maar dat idee zonder cursus lijkt me beter er zijn er genoeg van rtc die dat hebben als die nou eens iets vertellen en dan om de beurt rijden heb je ook minder kans op schade door anderen.
RickGT TURBO
Contacteer:

You can count me in.....
Drive it like you stole it
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

mooi gummen met de grijze at gna gna
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
speedline

Maarten Henderieckx schreef:Nu ik las dat er wel wat lui geinteresseerd zijn om te racen met de eigen wagen (zonder licentie) is het wel een idee om het circuit van Croix en Ternois hiervoor af te huren. (voor de RTC). Hoe meer deelnemers, hoe goedkoper het wordt natuurlijk.
Goed idee, wil mee met 2 of 3 autoŽs waaronder 1 snelle Nissan. Zijn er RTCŽers die hier (Nissan) problemen mee hebben :wink:

Instructie vooraf en omste beurt om te voorkomen dat je al driftend de bumper van je voorganger eraf rijdt :D lijken mij toch een goed idee. Al moet het voor de competitie gerichte figuren ook mogelijk zijn elkaar het leven zuur te maken... >-)
Maarten Henderieckx
Contacteer:

speedline schreef:
Maarten Henderieckx schreef:Nu ik las dat er wel wat lui geinteresseerd zijn om te racen met de eigen wagen (zonder licentie) is het wel een idee om het circuit van Croix en Ternois hiervoor af te huren. (voor de RTC). Hoe meer deelnemers, hoe goedkoper het wordt natuurlijk.
Goed idee, wil mee met 2 of 3 autoŽs waaronder 1 snelle Nissan. Zijn er RTCŽers die hier (Nissan) problemen mee hebben :wink:

Instructie vooraf en omste beurt om te voorkomen dat je al driftend de bumper van je voorganger eraf rijdt :D lijken mij toch een goed idee. Al moet het voor de competitie gerichte figuren ook mogelijk zijn elkaar het leven zuur te maken... >-)
We hebben nog nooit schade aan andere auto's gereden en ook niet aan eigen wagen. Je hebt namelijk het stuur zelf in handen....Ieder met eigen wagen, sportief. De snellere komen echt wel voorbij. Je blijft gewoon op de ideale lijn rijden. Wie voorbij wil gaat voorbij. Zo te zien zijn er genoeg prof's in de club aanwezig. Enne... zelfs Nissan is welkom.
Maarten :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

[quote="Maarten Henderieckx"]Nu ik las dat er wel wat lui geinteresseerd zijn om te racen met de eigen wagen (zonder licentie) is het wel een idee om het circuit van Croix en Ternois hiervoor af te huren. (voor de RTC). Hoe meer deelnemers, hoe goedkoper het wordt natuurlijk.

vertel eens wat meer over dit strookje asfalt onze snelle vriend :p
Maarten Henderieckx
Contacteer:

vertel eens wat meer over dit strookje asfalt onze snelle vriend :p[/quote]

Het circuit is van Croix is 1,9 km lang. De ene bocht na de andere. Met renault clio en r5, dikke m3's op hun ballen geven. op 3 wielen door de bocht. :lol: Kik van je leven. Ideale oefening voor rallyrijders. Voor toeschouwers heel aantrekkelijk circuit, daar van bovenaf het hele circuit overzichtelijk is. Je kan dan alles volgen. Zodra de foto's ontwikkeld zijn (van de laatste keer), zal ik ze laten zien. (weet alleen niet hoe ik hier een foto kan plaatsen, HELP). Wij gaan zelf op zondag 1 september naar Croix trappen met de clio.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

nog belangrijker waar ligt het?
Maarten Henderieckx
Contacteer:

Sven 5 Alpine Turbo schreef:nog belangrijker waar licht het?
In Frankrijk. Vanaf ring Antwerpen 2 uur rijden (maximum). Kijk eens op de routeplanner als je die hebt. Croix en Ternois. Richting Arras. Zolder is zeker dichterbij. Zolder is 4 km. lang en ook zeer leuk.
Stefijn

Klinkt zeker leuk :) Helaas geen tijd danwel geld :D
Plaats reactie