GTE Tellerbak uithalen
Mensen help eens even ben nu al 3dagen bezig
ofzo om mijn tellerbak uit de GTE te halen heb de zonneklep eral afgehaalt de twee schroefjes verwijderd maar er is geen beweging in te krijgen zit ie nog ergens vast ofzo hoe krijg ik dat ding er uit

een quoteje uit de Haynes manual:
Ik hoop dat het nu wel lukt, nu je weet dat je hij nergens meer vast zit en je gewoon moet sjorren.
Harder sjorren dus, of de kap van de stuurkolom onder het dashboard verwijderen en van onderen duwen. Wel goed nieuws dat het instrumentenpaneel er dus nog nooit uit is geweest, is er tenminste ook niet mee geklooid.onze vriend van Haynes schreef:Lift the instrument panel to release it from the the clips, and withdraw it sufficiently to gain acces to the rear of the panel. Unless the panel has previously been removed it will be held firmly in place by the clips, and an additional upwards pressure can be provided by removing the steering column shroud and pressing up the panel with the fingers.
Ik hoop dat het nu wel lukt, nu je weet dat je hij nergens meer vast zit en je gewoon moet sjorren.
-
- Contacteer:
Kijk uit met wat je doet. Want breken is een goede mogelijkheid!Nielz schreef:Mensen help eens even ben nu al 3dagen bezigofzo om mijn tellerbak uit de GTE te halen heb de zonneklep eral afgehaalt de twee schroefjes verwijderd maar er is geen beweging in te krijgen zit ie nog ergens vast ofzo hoe krijg ik dat ding er uit
Belangrijk is dat je kijkt of de witte klipjes boven aan niet per ongeluk gedraaid zijn. Die draaien nog wel eens en dan blijft hij hangen op de clipjes. Dit had ik ook aan het begin. Toen de clippies gelijk er uit gegooid en nooit meer last gehad :
Drive it like you stole it
-
Ook wel handig is om de snelheidsmeter kabel eerst los te maken, proberen los te trekken van onderen. Succes en hou `em heel 
-
NEE, GTE niet, GTT wel.Bart V schreef:Heeft een GTE dan geen electrische kilometerteller/snelheidsmeter???
Mijn kilometer teller doet het niet meer en de auto moet deze week nog voor de apk, WIE HELPT MIJ!!!!
Hoe weet ik wat er stuk is, ik weet dat de tellerbakken snel stuk gaan, maar hoe weet ik dit zeker!?
I NEEd HeLp!
Thanks!
Elwin
Hoe weet ik wat er stuk is, ik weet dat de tellerbakken snel stuk gaan, maar hoe weet ik dit zeker!?
I NEEd HeLp!
Thanks!
Elwin
In principe rijden ze niet met de auto tijdens een APK, dus kunnen ze ook niet zien dat hij het niet doet.elwin81 schreef:Mijn kilometer teller doet het niet meer en de auto moet deze week nog voor de apk, WIE HELPT MIJ!!!!
I NEEd HeLp!
Thanks!
Elwin
En mischien is een niet werkende snelheids meter geeneens een afkeurpunt, het zou mij niets verbazen.
Nog even over die tellerbak.
Inderdaad gewoon goed hard sjorren.
Bij mij zat ie ook heel erg vast, maar naar 4 open vingers en wat kneuzingen had ik hem wel los
Inderdaad gewoon goed hard sjorren.
Bij mij zat ie ook heel erg vast, maar naar 4 open vingers en wat kneuzingen had ik hem wel los