Schoonmaken motorcompartiment

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Ik heb een paar maandjes geleden een enorme turbo-plof gehad :(
Dat is intussen weer opgelost, maar bovendien was de carterventilatie niet goed aangesloten.

Door deze twee dingen is het nu een gigantische troep onder mijn motorkap. Niet alleen zit alles heerlijk onder de olie (wat op zich wel een leuke roestbescherming is), maar er zit ook een enorme hoeveelheid prut (sludge) op/onder/tussen mijn motorblokkie.

Ik wil de boel weer een beetje netjes maken.
Iemand enig idee hoe je dit het beste schoon kunt maken?
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
clio_rally
Contacteer:

Hmmm, blok laten afkoelen, zorgen dat turbo koud is, en dan simpelweg de hogedruk spuit erop. Dat doe ik eens per jaar met de delta, wordt het blok niet te vettig, is namelijk nergens goed voor...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Mark G
Contacteer:

Heeft er misschien nog iemand en minder agressieve truk om het wat clean te krijgen?
Mijn blokje ligt namelijk open, en dan ga ik er niet met de hoge druk in 'schieten'.

Zal het dan toch een ontvetter en een borsteltje worden... peuter..peuter...
Of bestaan er spuitbusjes?
Inspuiten, ff laten intrekken, droge doek erover en blinken die handel... Amaaaaaaazing :lol:
Abel
Über-Spammer

Ik heb gewoon een losse motor helemaal schoon gespoten met een hogedruk reiniger. met warm /heet water. waarom niet motor ligt toch open
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Hogedrukspuit erop had ik ook al bedacht.
Maar is er nog een of ander goedje wat je erop kunt spuiten zodat die troep een beetje makkelijk loslaat?
Anonymous

Het is zeker goed schoon te makne, doe dit alleen niet te vaak met motorreiniger (de hoogedrukspuit met toevoeging of bij de wasplaats :)) want je spuit dan iedere keer het vet uit de lagers en dat is niet bevordelijk voor de motor :-*

Bart V

juist, eerts inspuiten met een busje ontvetter, beetje remreiniger wil ook wel eens helpen. En dan lekker de hoge druk spuit erop. Sommige wasboxen hebben ook een motor ontvetingsprogamma, dan heb je een mensel van water en ontvetten, en dat in combinatie met dat spuitbusje garandeerd een mooi resultaat.

Succes
catrinus

Met pure ontvetter krijg je alles wel mooi schoon. ik heb met een plantenspuit alles ingespoten en toen 10 min laten weken. Daarna met de hoge druk reiniger schoongespoten. Daarna heb ik hem weer ingespoten en 20 min laten weken. Toen heb ik hem weer met de hoge druk reiniger schoongespoten. Na het schoonspuiten ff met de tuinslang over het blok heen zodat de sputters e.d. wat de hogedruk reiniger nog achterlaat wegspoeld. Heel belangrijk is dat je alle electrische componenten goed droogmaakt/drooghoud i.v.m. storingen die zich later kunnen voortdoen. Je kun eventueel na het schoonmaken van het blok de electrische componenten droogblazen met een compressor en daarna met contactspray behandelen.

Suc6
There will be plenty of time to rest when your dead
Bart V

sowieso ff je verdeelkap loshalen en droogmaken van binnen, 9 van de 10 keer zit er een beetje vocht in waardoor hij wel start en loopt en dan tijdens het rijden er ineens mee kapt (eigen ervaring) en dan niet meer start.

Het is idd ook raadzaam om ff alle stekkers droog te maken.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Thanks voor de info.
De electische aansluitingen zijn eigenlijk juist het probleem.
Maar aangezien het zo'n rotzooi is onder de kap wil ik eerst de boel netjes schoonmaken en dan alle elektriek op mijn gemak nalopen.
Je moet toch wat doen in je vakantie he? :)
Rudo

Persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat het motortje loopt tijdens het schoonspuiten met hoge druk.

In jouw geval kan dat niet begrijp ik, dan zou je het blokje in kunnen spuiten met een motorreiniger (bij de autoshop) en daarna met veel schone doeken poetsen.
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Rudo schreef:Persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat het motortje loopt tijdens het schoonspuiten met hoge druk.

In jouw geval kan dat niet begrijp ik, dan zou je het blokje in kunnen spuiten met een motorreiniger (bij de autoshop) en daarna met veel schone doeken poetsen.
De motor loopt wel gewoon hoor. Er zijn gewoon wat andere elektrische aansluitingen niet OK.
Maar...waarom zou je hem laten lopen?
Plaats reactie