Ik heb van die stoffen deurpanelen. Echter aan de binnenzijde zit een soort board achtig spul wat door tijd (en waarschijnlijk water) zacht is geworden. Ook zitten er hier en daar scheurtjes in. De stof heeft ook hier en daar los gelaten van het board.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan herstellen ?
deurpanelen
-
- Contacteer:
Nieuwe kopen.mpsanten schreef:Ik heb van die stoffen deurpanelen. Echter aan de binnenzijde zit een soort board achtig spul wat door tijd (en waarschijnlijk water) zacht is geworden. Ook zitten er hier en daar scheurtjes in. De stof heeft ook hier en daar los gelaten van het board.
Omdat ik mijn panelen al een aantal keer losgehaald heb was dat spul mij ook verrot. Op mn werk hebben we kit in de vorm van een soort plak strippen. Dat heb ik er tussen gestopt en het zit muurvast, het is wel wat lastiger om het weer los te krijgen. Kwestie van beleid. Ik weet niet of dat spul tekoop is, maar je zou het eens moeten informeren, want het werkt perfect.mpsanten schreef:Ik heb van die stoffen deurpanelen. Echter aan de binnenzijde zit een soort board achtig spul wat door tijd (en waarschijnlijk water) zacht is geworden. Ook zitten er hier en daar scheurtjes in. De stof heeft ook hier en daar los gelaten van het board.
Of bedoel je alleen de stof i.p.v het hele paneel wat op de carroserie zit? Is me niet helemaal duidelijk.
succes
Of bedoel je alleen de stof i.p.v het hele paneel wat op de carroserie zit? Is me niet helemaal duidelijk.
succes[/quote]
Ik zal het proberen beter uit te leggen; De panelen die ik bedoel zijn diegene op die op de deuren zitten. Deze kan ik op zich prima in zijn geheel verwijderen. Het lijkt alsof de stof dan op een soort board is gelijmd. Buiten dat op sommige plaatsen loslaat, is het board ook hier en daar gescheurd of zacht geworden. Waardoor als je tijdens het rijden daar je arm op laat rusten, het geheel niet steviger wordt. Ik vroeg me dus af hoe ik dat board weer stevig kon maken. Misschien met een soort hars of zo. Welke kit heb je gebruikt ?
Ik denk dat nieuwe prijzig zijn, of niet ?
succes[/quote]
Ik zal het proberen beter uit te leggen; De panelen die ik bedoel zijn diegene op die op de deuren zitten. Deze kan ik op zich prima in zijn geheel verwijderen. Het lijkt alsof de stof dan op een soort board is gelijmd. Buiten dat op sommige plaatsen loslaat, is het board ook hier en daar gescheurd of zacht geworden. Waardoor als je tijdens het rijden daar je arm op laat rusten, het geheel niet steviger wordt. Ik vroeg me dus af hoe ik dat board weer stevig kon maken. Misschien met een soort hars of zo. Welke kit heb je gebruikt ?
Ik denk dat nieuwe prijzig zijn, of niet ?
Welke lijm beveel je hiervoor aan ?martin rs schreef:laat de stof alleen los of is ie ook kapot. Anders kan je lijmen en ff goed schoonmaken.
bison,die uit het blik,ff inkammen met zo'n geel kammetje en belangrijk is dat dat niet "te" dik gebeurt,ff laten aantrekken een minuut of 5 en dan van 1 kant goed aanvrijven,let wel op dat dat in 1 keer goed gaat want anders is het verkeken zaak!
Maar dat betekent dat je de bekleding er helemaal af moet halen, volgens mij krijg je dat nooit meer netjes terug. Zelf dacht ik aan één of andere grote injectiespuit waar je lijm in doet en waarmee je vervolgens dóór de stof heen de lijm aanbrengt op de plaatsen waar het los laat.
Maar ja, vind maar eens zo'n injectiespuit.
Maar ja, vind maar eens zo'n injectiespuit.
ik zou naar een stoffeerwinkel gaan en daar om lijm vragenmpsanten schreef:Welke lijm beveel je hiervoor aan ?martin rs schreef:laat de stof alleen los of is ie ook kapot. Anders kan je lijmen en ff goed schoonmaken.

OK, das voor de kant waar het stof zit.
Ideeen voor de board kant ? Is epoxy een idee ?
Ideeen voor de board kant ? Is epoxy een idee ?