willie blok met spul erbij

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
martin rs

hee mensen let op ik heb een williams blok gekregen maar weet niet zo goed wat ik ermee moet. de auto is afgebrand en die moest ik wegbrengen en dan mocht ik eruit halen wat ik mocht hebben. nu komt het er zit een sperdifferetieel in en een versnellingsbak met rechte vertandingen. het blok heeft 90.000 gelopen. er zit ook een of andere controle kast met een chip erin en een laptop aansluiting en de draadjes zijn veel te veel voor mij. nu wou ik het in mijn 5 zetten maar ik moet teveel aanassen dus denk ik eraam om te verkopen. nu is de vraag is het beter om te verkopen of krijg ik er spijt van. graag een mening van jullie of iemand die weet hoe je dit makkelijk in een 5 5deurs kan fietsen???
Maarten Henderieckx
Contacteer:

martin rs schreef:hee mensen let op ik heb een williams blok gekregen maar weet niet zo goed wat ik ermee moet. de auto is afgebrand en die moest ik wegbrengen en dan mocht ik eruit halen wat ik mocht hebben. nu komt het er zit een sperdifferetieel in en een versnellingsbak met rechte vertandingen. het blok heeft 90.000 gelopen. er zit ook een of andere controle kast met een chip erin en een laptop aansluiting en de draadjes zijn veel te veel voor mij. nu wou ik het in mijn 5 zetten maar ik moet teveel aanassen dus denk ik eraam om te verkopen. nu is de vraag is het beter om te verkopen of krijg ik er spijt van. graag een mening van jullie of iemand die weet hoe je dit makkelijk in een 5 5deurs kan fietsen???
ik wil dit van je kopen zeg maar wat je er voor wil hebben.wij racen ermee zie http://www.people.zeelandnet.nl/forlife
groetjes maarten
martin rs

wat een slome site maatr oke wat geef je ervoor
Maarten Henderieckx
Contacteer:

martin rs schreef:wat een slome site maatr oke wat geef je ervoor
ik heb nog een compleet magezijn van renault 5 GTT omdat we er niet meer mee racen en wel met de clio mischien iets bruikbaar voor jou.
De 1800 16V past in de R5 GTT mijn collega heeft het gedaan maar de 2000 williams niet.Men moet dan de neus aanpassen .
Een 180016V heb ik nog wel
wouter 16v

Ik heb ook wel zeer grootte intresse.
Sander
Contacteer:

Wat wil je voor die bank hebben want daar heb ik wel intresse in! :D

S :lol: nder
martin rs

zo nou zoals gezegd hij past niet in een 5. das echt minder. heb nu net een chassis op de sloop gehaald van een clio en dat gaat perfect alleen die draadboom is heel anders. ook die aandrijvingen zitten allemaal anders maar ja blijven proberen. iemand nog tips voor mij om dit erin te fietsen??? ja en als het echt niet lukt gaat ie weg maar ga er nu maar ff niet van uit.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Heb je dr wel een kenteken bij?

En je weet t he :D
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
martin rs

huh kenteken nee ik heb dat blok gekregen ja en bij de sloop een vrijwaringsbewijs natuurlijk. maar de auto staat al op de sloop en het blok staat nu hier.
martin rs

heb ik nog een vraag er lopen 12 draden van de versnellingsbak af. iemand een idee waar die op komen en wat ze uberhaupt doen??
Bas
Bestuurslid

Je zegt dat je een chassis op de sloop hebt gehaald, heb je daar een kenteken bij?

Heb je trouwens wel het subframe ook eraf gehaald bij die willie?
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno

je moet zorgen dat je zowel van de auto als van de motor de elektrische schema's hebt. Dan ga je draad voor draad na wat de functie is, en zo zoek je uit waar die dus aan verbonden moet worden. Er zullen ook wel de nodige functies zijn die niet in de kabelboom zitten, daarvoor moet je zelf draden er bij trekken.

Let op: een 16V, een RSi, een Williams of een gewone clio hebben in de auto allemaal een verschillende kabelboom, die je niet zomaar uit kan wisselen. Zorg dus dat je 't goeie schema hebt.
rev it like a rental
martin rs

ja bij die op de sloop zitten paieren bij daarom was ie waarschijnlijk zo duur. moest hem overschrijven op mijn naam een ook aanmelden bij wegenbelasting en de verzekering.

maar de versnellingsbak iemand enig idee waar die 12 draden vor zijn???
Bas
Bestuurslid

martin rs schreef:maar de versnellingsbak iemand enig idee waar die 12 draden vor zijn???
Nooit gezien eigenlijk zoveel draden. Van mun automaat kwamen nog minder draden af (okee was een oude 1400, maar toch).\

Grote plannen... Wat voor chassis neem je als basis?
martin rs

oke het blok zit erin. met hulp van drie anderen haha. maar nu loopt ie echt heel raar. echt vreemd. hij ratelt ook ergens. de versnellingsbak is dus helemaal electronisch en ik kan alleen in de een twee en derde versnelling komen en de rest niet. ik moet dus schakelen door midden van contact maken met de draad. dat geeft weer signaal naar een compressor en die schakeld dan. heel vreemd maar hij schijnt kapot te zijn want hij komt niet in alle versnelingen. ook rookt het blok gigantisch mischien toch niet zo raar dat ik hem mocht hebben. volgens mij is ie helemaal afgetrapt.
martin rs

oke het is over en uit met de pret. blok is vastgelopen de bak kapot en det diff tikt en wordt alleen maar erger. er zit niks anders op dat dit alles naar de sloop te brengen. alles is kapot gegaan het is dus idd niet zo vreemd dat ik dit alles heb gekregen. eh iemand nog een 1800 16v blok te koop dat in een 5 past???? hahahaha

eigelijk is het om te huilen maar oke ik probeer positief te blijven
Matijs
Contacteer:

Wow, dat heb je rap gedaan allemaal, in een paar uur tijd een blok ingebouwd en afgeschreven :lol: :wink:
martin rs

samen met drie monteurs ja maar dat afschrijven was niet echt de bedoeling. maar het blok bleek al gaar te zijn dus ja. niks aan te doen.
Bas
Bestuurslid

Je hebt pm
martin rs

jij ook
Paul

Sjezus, de verhalen worden ook steeds sterker hier!! :lol: :lol:
Plaats reactie