Strips spuiten
Ik wil die lelijke groene kunststof strippies op mijn Clio zwart spuiten. Nu is mijn vraag hoe ik dit het best kan doen. Eraf halen lijkt me makkelijk, maar hoe is de vraag dan? En is alleen goed schuren genoeg of moet dat juist niet en moet ik het voorbehandelen? Voorbehandelen lijkt me zeker nodig, maar waarmee?
Die van mij, heb ik licht opgescheurd en daarna gewoon gespoten, net als de rest van mijn auto.
Ja, die strippies in het groen vind ik ook echt niet mooi!!
Dus gewoon de rest van je auto beplakken met kranten en aftapen, lichtjes opschuren, kunststof primer erop en dan spuiten ofzo??
Wil je zwart hebben, of in kleur van auto?
Dus gewoon de rest van je auto beplakken met kranten en aftapen, lichtjes opschuren, kunststof primer erop en dan spuiten ofzo??
Zwart, maar dat is me auto ook dus dat komt mooi uitOllie schreef:Ja, die strippies in het groen vind ik ook echt niet mooi!!

Jah idd je moet ze er echt wel uithalen hoor!!! Anders word het niks
nee, ze zitten vast met een soort klemmetjes. gewoon met beleid eraf halen, komt altijd goed. maak je een klemmetje kapot haal je voor een scheet en drie knikkers een paar nieuwe. 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
en bij de betere auto shop heb je speciale kunstof bumper/strippen verf in spuitbus diverse kleuren
is van motip
gewoon goed ontvetten en klaar zo houd je gewoon het originele relief er in
zijn ze glad en wil je in glans spuiten moet je licht schuren ontvetten ,in de kuntof primer zetten licht schuren ontvetten spuiten
is van motip
gewoon goed ontvetten en klaar zo houd je gewoon het originele relief er in
zijn ze glad en wil je in glans spuiten moet je licht schuren ontvetten ,in de kuntof primer zetten licht schuren ontvetten spuiten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Die stipjes zijn nog behoorlijk duur...Ray (Zonnebril) schreef:nee, ze zitten vast met een soort klemmetjes. gewoon met beleid eraf halen, komt altijd goed. maak je een klemmetje kapot haal je voor een scheet en drie knikkers een paar nieuwe.

Doe dus er toch maar voorzichtig mee. Het is inderdaad een klik systeem.
suc6
nou ben net ff bezig geweest, maar ik krijg die strips aan de zijkant er niet af hoor. Vanalles geprobeerd, maar het lukt niet. Misschien ben ik te bang dat ik het sloop (heb ik wel vaker last van namelijk
). Kan iemand ff de 'move' omschrijven? Eerst naar boven/naar je toe halen/van je af/drie keer ronddraaien (
)?

en nu we het er toch over hebben, hoe haal ik los:
-Embleem op de kap (de Reno-ruit) en op de klep ('renault' en 'clio')
-gril
-strips onder de koplampen?
Om de gril en strips onder de lampen los te krijgen zal ik de lamper wel los moeten halen of niet?
Weet dat het lastig is om uit te leggen, maar ben strax al lange bezig geweest en wil ze morgen spuiten, dus hulp ik dringend nodig....
-gril
Om de gril en strips onder de lampen los te krijgen zal ik de lamper wel los moeten halen of niet?
Weet dat het lastig is om uit te leggen, maar ben strax al lange bezig geweest en wil ze morgen spuiten, dus hulp ik dringend nodig....
De grille en die strips kun je er zo uihalen, de lampen kun je laten zitten.haaz schreef:en nu we het er toch over hebben, hoe haal ik los:
-gril
Om je grille eraf te halen moet je 2 dopjes eruit wippen op de uiteinden en daaronder zit een torx schroefje, draai die los en je grille ligt eraf. Dan is het het makkelijkst om je knipperlichten eruit te halen en dan zie je vanzelf hoe die strip vastzit.
Ik heb ook laatst de grille en de koplampranden gespoten. Grille is inderdaad : twee dopjes eraf, twee schroefjes los en losklikken. As simpel as that. En voor de randen heb ik dus wel gewoon de koplampen losgemaakt. Misschien onhandig van mij, maar waren dan ook maar per lamp 3 boutjes (10) losschroeven, zo gepiept. De randen zitten ingeklikt maar op de hoeken vastgeschroeft.
Renault-logo op de motorkap zou ik niet weten...en op de achterkant...fase 1 of fase 2. Indien fase 1: dan zitten ze geplakt en geklikt op de achterklepstrip. Kun je er wel vanaf halen, maar dan hou je van die 'mooie' gaatjes over. Simpel genoeg om er dan een fase 2 strip op te zetten. Indien fase 2: geen idee, ik heb een fase 1
En naar de moves om die strips los te maken ben ik ook wel benieuwd!!
Renault-logo op de motorkap zou ik niet weten...en op de achterkant...fase 1 of fase 2. Indien fase 1: dan zitten ze geplakt en geklikt op de achterklepstrip. Kun je er wel vanaf halen, maar dan hou je van die 'mooie' gaatjes over. Simpel genoeg om er dan een fase 2 strip op te zetten. Indien fase 2: geen idee, ik heb een fase 1

En naar de moves om die strips los te maken ben ik ook wel benieuwd!!
tering, dit word een probleem morgen....IK MOET DIE STRIPS ERAF HEBBEN.....
Omdat ik al zo PIEP weinig tijd heb en er morgen voor gereserveerd had, maar als t morgen niet lukt, moet ik volg week weer helemaal omgooien. Me auto staat nl in de garage hier thuis. En nu kunnen de auto's van pa en ma (Laguna en twingo) dus niet binnenstaan...en da vinden ze niet leuk...Ollie schreef:Waarom moet je ze persé morgen eraf hebben dan??
ach dat van die garage maakt ook niet veel uit....maar ik WIL er gewoon morgen nou eindelijk aan beginnen...er is geloof ik al 30x wat tussen gekomen...vandaar...Ollie schreef:Je kunt je auto toch ook buiten laten staan? Zonder grille en koplamranden....is volgens mij niet zo'n ramp toch?? Behalve dat het niet uitziet![]()
Geintje, ik snap wat je zegt!
Maar om effe terug te komen op die achterklepstrip...je hebt dus ook een fase 1. Dat wordt dus óf gaatjes, óf strip fase 2, óf de boel dichtplamuren en spuiten, heeft Ray volgens mij gedaan...als ik het goed zie op de foto's van zijn auto! Ziet er ook errug strak uit zo meegespoten in kleur!
idd!!!Ollie schreef:Heb je de verf/primer e.d. al klaar liggen?? Dan weet ik precies hoe het is....ik moet ook altijd als ik iets heb of wil, dat zo snel mogelijk geregeld hebben! Logisch toch!
Ik kijk al veel te lang tegen die lelijke groene strippen aan....eraf met die zooi!!!
BTW ook voor de rest:
MOET je aan de zijkant knipperlichten hebben? Maw, mag ik ze ook gewoon laten zitten maar zwart spuiten??
Sorry dat IK alweer reageer...ik heb die van mij ook donker gespoten met van die speciale spray voor lampen. Overdag kun je de oranje knippers nog nét zien (tijdens knipperen dan, zo zijn ze mooi donker!) en 's avonds zie je het redelijk goed.
Ik ben bang dat dit van oom agent echter niet mag, maar dat weet ik niet zeker! Misschien is het wel helemaal niet verplicht om knippers op de zijschermen te hebben, dus dan hoeven ze ook niet zichtbaar te zijn
Ik ben bang dat dit van oom agent echter niet mag, maar dat weet ik niet zeker! Misschien is het wel helemaal niet verplicht om knippers op de zijschermen te hebben, dus dan hoeven ze ook niet zichtbaar te zijn

Hoef je niet te zeggen, als er iemand reageert is het goed...ookal is dit steeds dezelfde!!Ollie schreef:Sorry dat IK alweer reageer...

die gespoten lichten , het ligt eraan , ik kreeg een vette bekeuring omdat ik zwart gespoten achterlichten had, maar hij keek ook naar de knipperlichten, die ik ook zwart heb gespoten (ja met die speciale spray) en daar zei hij niets van... dus ????? 

- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Klopt, alleen als je een trekhaak hebt.Ollie schreef:Misschien is het wel helemaal niet verplicht om knippers op de zijschermen te hebben, dus dan hoeven ze ook niet zichtbaar te zijn
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Contacteer:
voor apk mogen ze nooit en te nimmer gespoten zijnOllie schreef:Sorry dat IK alweer reageer...ik heb die van mij ook donker gespoten met van die speciale spray voor lampen. Overdag kun je de oranje knippers nog nét zien (tijdens knipperen dan, zo zijn ze mooi donker!) en 's avonds zie je het redelijk goed.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
- Geert Claes
Ik heb mijn knipperlichten op de zijkant van mijn clio 's' ook zwart gespoten. Ik ben er net mee naar de technische keuring geweest ( is ongeveer de APK van Belgie) en ik had geen enkel probleem. Ik heb mijn strip in de voorbumper en de achterbumper laten zitten, en ik heb die gewoon mee met de bumpers in het donker groen gespoten. Op de zijkant hangen mijn zwarte strips er nog op met een groen streepje door.

zonde, dat word dus niet spuiten, maar van die smoke gevallen zijn toch wel legaal??Sven 5 Alpine Turbo schreef: voor apk mogen ze nooit en te nimmer gespoten zijn
zonde, dat word dus niet spuiten, maar van die smoke gevallen zijn toch wel legaal??[/quote]
Ja, mag wel, ze worden op veel auto's standaard geleverd in het wit of smoke, veel VW's in het wit, en bijv. op Volvo's in het smoke.
Ja, mag wel, ze worden op veel auto's standaard geleverd in het wit of smoke, veel VW's in het wit, en bijv. op Volvo's in het smoke.
Nou heb net mijn grille en strips onder de koplampen gespoten en daarna weer gemonteerd, ziet er erg strak uit. Ben nu bezig met mijn klauwen en trommels, maar heeft wat oponthoud (zie topic "hoe krijg ik mijn wiel los" in nl.techniek). Als het allemaal een beetje opschiet doe ik de strips aan de zijkant ook nog...maar moet nog wel ff kijken...
Voor alle hulp: TNX!!!!!!!!!:D
Voor alle hulp: TNX!!!!!!!!!:D
Ben nu zo goed als klaar met spuiten van mijn klauwen, trommels, grille en strips onder de koplampen. Komend voorjaar krijg ik meegespoten bumpers, het enigste dat dan nog niet zwart (mijn carrosseriekleur) is, zijn de VER%#^DE strips aan de zijkant...Kan iemand mijn AUB uitleg geven over hoe ik deze eraf kan halen? Zit met klemmetje, dat weet ik, maar heb geen idee hoe ze eraf moeten en voor ik weer eens iets sloop (al veel te veel gedaan deze vakantie, alleen gelukkig nog niet aan de car) wil ik precies weten hoe ze vast zitten...Dus, kom maar op met die tips 

Niemand??ook niet waar ik het kan lezen?? vinden??