Versterker probleempje?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Tim B.

Vanmiddag reed ik ff naar Groningen op en neer, zoals altijd muziekje aan enzo. Klonk perfect.

Kom ik thuis, zet mn auto op de oprit, niks aan het handje. Uurtje later rij ik weer weg, doet alles wat op mn versterker is aangesloten (hoedenplankspeakers + subwoofer) het ineens niet niet meer! Ik heb de installatie er alweer een tijdje inzitten en er de laatste tijd ook niet aan gekloot ofzo.

Als ik op mn versterker kijk, brandt er een rood lampje, waaronder staat: "protect". Ik wat dingen nakijken: zekeringen van versterker, aarde, stroomtoevoer. Dit leek allemaal goed. Versterker is een Magnat Century 520.

Iemand een idee waarom ie dit in 1x van het ene op t andere moment doet?

:)
illuminator

geen idee waarom die op protect staat. Meestal gaan ze op protect bij sluiting of te warm worden. Heb je de spanning er al een keer afgehaald. sommige versterkers resetten zich dan.
Tim B.

illuminator schreef:geen idee waarom die op protect staat. Meestal gaan ze op protect bij sluiting of te warm worden. Heb je de spanning er al een keer afgehaald. sommige versterkers resetten zich dan.
Ja heb ik al geprobeerd. Geen resultaat.
Robke
Car: Lexus IS250

Dan moet je alle luidsprekerdraden eraf halen, als hij het dan gewoon doet, weet je dat er ergens kortsluiting zit. Dat kan ook in de versterker zelf zijn, maar als ik jou was zou ik dit eerst even doen en dan kijken wat er gebeurt....
Tim B.

robclio16V schreef:Dan moet je alle luidsprekerdraden eraf halen, als hij het dan gewoon doet, weet je dat er ergens kortsluiting zit. Dat kan ook in de versterker zelf zijn, maar als ik jou was zou ik dit eerst even doen en dan kijken wat er gebeurt....
Ik heb wat met de draden geprutst en het volgende is er aan de hand:

Als ik ALLE draden eruit haal, dus ook de kabel naar de accu en die andere 2 voor achterin je radio, en alleen de remote-kabel naar de radio en de aardedraad erin laat zitten, brandt het lampje nog steeds als ik mn radio aanzet.....???....
Robke

Dat kan, dan trekt hij gewoon de stroom over je remote draad. Zou er niks mee te maken kunnen hebben dat hij het niet meer doet in ieder geval.
Tim B.

Dus zit er kortsluiting in de versterker zelf of in de remote-kabel??
Robke

Dan heb je kans dat de versterker kapot is, ik zou zeggen ga als je tijd hebt een keer langs een car audio winkel en vraag of ze hem eventjes willen testen voor je, dan weet je het zeker.
catrinus

Ik weet wel een goed adresje voor je tim.
There will be plenty of time to rest when your dead
Tim B.

Waar?
catrinus

In Slochteren
Tim B.

Ok :)

Wat is het adres?

Ooh..wacht es..Car-audio Slochteren ofzo heet dat toch? Daar aan die doorlopende weg naar Froombosch?

Daar kunnen ze er wel ff naar kijken?
Ga ik morgen direct ff langs.. :)
catrinus

Moet je zeker doen. Ik vind dat je er goed word geholpen en hij is heel schappelijk met de prijzen.
Anonymous

een raad.... verwijder alle kabelds en sluit opnieuw aan. Er zitten toch geen geschakelde luidsprekers op he. Kan dat de versterker in veiligheid springt

- kabels
- uitgang of ingang kapot
- slechte schakeling speakers vb parrallel waardoor de versterker zeer vlug heet wordt....
martin rs

Pitjes schreef:een raad.... verwijder alle kabelds en sluit opnieuw aan. Er zitten toch geen geschakelde luidsprekers op he. Kan dat de versterker in veiligheid springt

- kabels
- uitgang of ingang kapot
- slechte schakeling speakers vb parrallel waardoor de versterker zeer vlug heet wordt....
dat heeft ie dus al gedaan .....
Plaats reactie