Prijs veren+dempers.....
Ik vroeg een prijsopgave van improve tuning voor complete set veren+dempers clio16v I
kwam ik voor koni dempers v+a uit op 526 euro
daarbij de veren eibach 2x = 256 euro
is samen 776 euro (1700 gulden!)
dit lijkt mij beetje duur
ik las op forum dat iemand complete koni set had voor 1100 guldens
nu stond er als laatste regel:
Tevens kan ik een Sport Suspension Kit leveren van APEX, deze set bestaat uit 4 speciale sportdempers incl. verlagingsveren 40mm, voor chassistypes C575&C57D alleen, prijs 323,-- euro.
dit is toch hele andere koek
bij een zaak bij me in de buurt kon ik complete set krijgen voor 464 euro (uit autostyle? boek), merk was mij onbekend
wat is gemiddelde prijs ? (kon op forum nie veel vinde)
ikzelf dacht aan een bedrag rond de 1000 gulden
kwam ik voor koni dempers v+a uit op 526 euro
daarbij de veren eibach 2x = 256 euro
is samen 776 euro (1700 gulden!)
dit lijkt mij beetje duur
ik las op forum dat iemand complete koni set had voor 1100 guldens
nu stond er als laatste regel:
Tevens kan ik een Sport Suspension Kit leveren van APEX, deze set bestaat uit 4 speciale sportdempers incl. verlagingsveren 40mm, voor chassistypes C575&C57D alleen, prijs 323,-- euro.
dit is toch hele andere koek
bij een zaak bij me in de buurt kon ik complete set krijgen voor 464 euro (uit autostyle? boek), merk was mij onbekend
wat is gemiddelde prijs ? (kon op forum nie veel vinde)
ikzelf dacht aan een bedrag rond de 1000 gulden
Klopt, ik heb (viavia) 1100 gulden betaald voor een Koni set, MAAR dat was voor een GT en zonder veren!Jasper clio 16v schreef: ik las op forum dat iemand complete koni set had voor 1100 guldens
Via Improve was het iets duurder.
Gele instelbare Koni's zijn gewoon schreeuwend duur.

Ik zou Frans van Improve gewoon ff bellen over die APEX set.
Ook voor de GT Ph.2 bestaat er zo'n set van APEX (Maik WOOFER) die toch aardig goedkoper is dan Koni's + veren.

jasper als je dr interesse in hebt heb ik nogwel een setje voordempers liggen in hoogte verstelbaar
van H&R. onder de kenners wel bekend van oa Porsche.
eventueel ook nog billstein cup dempers.
kost het allemaal ff net iets minder
van H&R. onder de kenners wel bekend van oa Porsche.
eventueel ook nog billstein cup dempers.
kost het allemaal ff net iets minder
Dan mag jij mij vertellen waar jij op de site van H&R dempers kunt vinden voor een Renault, Renault kennen ze niet eens op die sitedennis16v schreef:jasper als je dr interesse in hebt heb ik nogwel een setje voordempers liggen in hoogte verstelbaar
van H&R. onder de kenners wel bekend van oa Porsche.
eventueel ook nog billstein cup dempers.
kost het allemaal ff net iets minder

Je hebt mail!dennis16v schreef:jasper als je dr interesse in hebt heb ik nogwel een setje voordempers liggen in hoogte verstelbaar
van H&R. onder de kenners wel bekend van oa Porsche.
eventueel ook nog billstein cup dempers.
kost het allemaal ff net iets minder
Maar weet iemand nu al waar je H&R op een site kan vinden ?? Oja en als je dempers in hoogte verstelbaar zijn wordt ie dus ook steeds stugger met het lager zetten ?? Je kunt dus beter goede dempers kopen met de veer die je erbij wilt hebben, 35 of 50 of 60.........
Het is wel zelf te doen, maar dan moet je wel de beschikking hebben over een veerspanner....Jasper clio 16v schreef:is de montage trouwens zelf te doen ? of door iemand met beetje kennis ?
uitlijnen laat ik dan doen
nu pitte
Ik heb ook gele koni`s op mijn 1916v rondom, en als ik die prijzen hier hoor, weet ik dat ze ongeveer 60% winst maken....
Nou dus dan kun jij vast en zeker ook wel de nieuwe proflex dempers met 60% korting regelen dat is dan 25000 gulden - 60% van die 25000 dan is weer 10000 gulden en dat is on euro's ongeveer 4500,- euro. Yo doe mij een dozijn dan weet ik zeker dat ik morgen rijk ben.Visscher schreef:Het is wel zelf te doen, maar dan moet je wel de beschikking hebben over een veerspanner....Jasper clio 16v schreef:is de montage trouwens zelf te doen ? of door iemand met beetje kennis ?
uitlijnen laat ik dan doen
nu pitte
Ik heb ook gele koni`s op mijn 1916v rondom, en als ik die prijzen hier hoor, weet ik dat ze ongeveer 60% winst maken....

Sorry jongens maar tussenhandel is er ook nog steeds, die 60% geloof ik echt gewoon niks van. En ander betaal ik liever iets meer en kom ik graag terug door service enzo dan iemand een aankoop af te laten zeiken

Dit is de site van H&R zelf: http://www.hr-spezialfedern.deMatthijs schreef:Maar weet iemand nu al waar je H&R op een site kan vinden ?? Oja en als je dempers in hoogte verstelbaar zijn wordt ie dus ook steeds stugger met het lager zetten ?? Je kunt dus beter goede dempers kopen met de veer die je erbij wilt hebben, 35 of 50 of 60.........
Er staat alleen niet erg veel bijzonders op die site van ze.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
25000 gulden voor Proflexjes? Da's pas oplichterij!!!
Nee man, doe normaal. Proflex rondom voor een Clio2 is iets van 2000 euro, waarschijnlijk nog minder (ik ben bezig voor de rally clio). En dat zijn de goeie. Ohlins betaal je zelfs maar 4500 euro voor, en da's via renault. Nee, 25000 gulden is wel echt een leuk fabeltje. Verder worden dempers niet stijver als je ze verlaagt, maakt niks uit...
Gijs

Nee man, doe normaal. Proflex rondom voor een Clio2 is iets van 2000 euro, waarschijnlijk nog minder (ik ben bezig voor de rally clio). En dat zijn de goeie. Ohlins betaal je zelfs maar 4500 euro voor, en da's via renault. Nee, 25000 gulden is wel echt een leuk fabeltje. Verder worden dempers niet stijver als je ze verlaagt, maakt niks uit...
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Dan heb jj hoogstwaarschijnlijk de nieuwste proflexen nog niet gezien. Men zei gewoon ff een prijs, niet dat ik ze wil hebben maar ik ving het even op, ik vind het ook erg duur, verder niet over doorgevraagd maar het zijn zijn van die totaal instelbare gevallen he, nee niet gewoon voor op straat nee van dat profi spul dat alleen op circuit of off the road wordt gebruikt waar nodig.clio_rally schreef:25000 gulden voor Proflexjes? Da's pas oplichterij!!!![]()
Nee man, doe normaal. Proflex rondom voor een Clio2 is iets van 2000 euro, waarschijnlijk nog minder (ik ben bezig voor de rally clio). En dat zijn de goeie. Ohlins betaal je zelfs maar 4500 euro voor, en da's via renault. Nee, 25000 gulden is wel echt een leuk fabeltje. Verder worden dempers niet stijver als je ze verlaagt, maakt niks uit...
Gijs
Oja de bron ?? Gisteren alweer met wat mensen ut de autosport koffie zitten drinken, en niet de kleine jongens

Oja en bij mjn weten is het zo dat als je een veer inelkaar draait dat ie er stugger van wordt, Natuurkunde wel eens van gehoord

dat lijkt natuurlijk wel waar,Matthijs schreef:Oja en bij mjn weten is het zo dat als je een veer inelkaar draait dat ie er stugger van wordt, Natuurkunde wel eens van gehoord
maar dat gebeurt niet presies bij een auto.
Want bij een auto zal het altijd zo zijn dat een wiel nog kan uitveren. Dus dat betekent dat de veer gewoon het wagengewicht draagt, en niet meer dan dat. Dus onder de auto is de veer niet extra samengeperst, door de verlaging is alleen de stand wat anders. Dat extra samenpersen lijkt maar zo, omdat dat de handeling is bij het monteren van de veer.
Als je de voorspanning van de vering zo hoog aanspant dat dit hoger is dan het gewicht dat hij moet dragen, dan staat de wagen al op de eindaanslag, en heeft hij geen uitgaande vering meer. en dus ook helemaal geen wegligging meer.
Dan kan ik me voorstellen wat je bedoelt. Maar dit gebeurt niet.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
http://www.fahrwerke.de
Duits bedrijf die veren voor je op maat kan maken.
Houdt dus rekening met hoeveel KG HIFI je achterin hebt liggen. Hoe laag je hem echt wil.
Prijzen zijn echt goed te noemen.
Hoe het zit met het comfort konden de verenboer me niet zeggen. Waarschijnlijk niet zo comfortabel als APEX of H&R.
Duits bedrijf die veren voor je op maat kan maken.
Houdt dus rekening met hoeveel KG HIFI je achterin hebt liggen. Hoe laag je hem echt wil.
Prijzen zijn echt goed te noemen.
Hoe het zit met het comfort konden de verenboer me niet zeggen. Waarschijnlijk niet zo comfortabel als APEX of H&R.
nou, goed.....
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? A VA.30 630 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? A VA50 760 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? B VA.40+HA.30 700 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? B VA.65+HA.40 830 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? A VA.30 630 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? A VA50 760 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? B VA.40+HA.30 700 EUR
Renault Clio, Motor?, Federbein-Bracket? B VA.65+HA.40 830 EUR
Immer wieder die verdammte Holländer
Kijk dat is fijn praten, samen tot een conclusie komen. Ik snap hetrobert schreef:dat lijkt natuurlijk wel waar,Matthijs schreef:Oja en bij mjn weten is het zo dat als je een veer inelkaar draait dat ie er stugger van wordt, Natuurkunde wel eens van gehoord
maar dat gebeurt niet presies bij een auto.
Want bij een auto zal het altijd zo zijn dat een wiel nog kan uitveren. Dus dat betekent dat de veer gewoon het wagengewicht draagt, en niet meer dan dat. Dus onder de auto is de veer niet extra samengeperst, door de verlaging is alleen de stand wat anders. Dat extra samenpersen lijkt maar zo, omdat dat de handeling is bij het monteren van de veer.
Als je de voorspanning van de vering zo hoog aanspant dat dit hoger is dan het gewicht dat hij moet dragen, dan staat de wagen al op de eindaanslag, en heeft hij geen uitgaande vering meer. en dus ook helemaal geen wegligging meer.
Dan kan ik me voorstellen wat je bedoelt. Maar dit gebeurt niet.


Even voor de duidelijkheid die proflexen schijnen echt superduur te zijn. Dit zijn dus dempers met een apart olievaatje om te koelen enz. volgens mij ook vanuit de auto in te stellen.
ok dan!
dan heb ik ook nog eens het verhaal gehoord van de torsievering achter die je tegen elkaar in kan spannen om ze stijver te maken??
Kijk een veer is gewoon lineair. 2x zoveel kracht=2x zoveel indrukking. Zeker een torsieveer. Een gewone veer kan progressief worden als er windingen gaan aanliggen, maar dat gebeurt hier niet.
Als je 2 torsieveren gebruikt voor 1 wieldraagarm dan heb je een bepaalde stijfheid. Doordat een veer lineair is maakt het niet uit of de 2 veren "ontspannen" gemonteerd zijn, of "tegen elkaar in gespannen".
Ik doorzie de constructie niet helemaal, maar ik vermoed dat hiermee de functie van de torsiestaven (100% torsie en 0% vering) wat verschuift zodat ze gaan meehelpen met de vering. DAN zal de stijfheid van de achterveer wel groter worden. Als er iemand is die dit wel helemaal doorheeft, kan hij dit svp uitleggen?
dan heb ik ook nog eens het verhaal gehoord van de torsievering achter die je tegen elkaar in kan spannen om ze stijver te maken??
Kijk een veer is gewoon lineair. 2x zoveel kracht=2x zoveel indrukking. Zeker een torsieveer. Een gewone veer kan progressief worden als er windingen gaan aanliggen, maar dat gebeurt hier niet.
Als je 2 torsieveren gebruikt voor 1 wieldraagarm dan heb je een bepaalde stijfheid. Doordat een veer lineair is maakt het niet uit of de 2 veren "ontspannen" gemonteerd zijn, of "tegen elkaar in gespannen".
Ik doorzie de constructie niet helemaal, maar ik vermoed dat hiermee de functie van de torsiestaven (100% torsie en 0% vering) wat verschuift zodat ze gaan meehelpen met de vering. DAN zal de stijfheid van de achterveer wel groter worden. Als er iemand is die dit wel helemaal doorheeft, kan hij dit svp uitleggen?
man waar heb je het over? 

dat zul jij nooit begrijpen.Matijs schreef:man waar heb je het over?

Immer wieder die verdammte Holländer
Niet?
Je hoeft me ook helemaal niet tegeloven... Ik kan het ook alleen voor mezelf regelen, en niet voor anderen. Ik kende de eigenaar erg goed, en vandaar dat ik ze voor de inkoop prijs kreeg en die is dus echt wel 60% lager als de prijzen die ik hier zie....Matthijs schreef:Nou dus dan kun jij vast en zeker ook wel de nieuwe proflex dempers met 60% korting regelen dat is dan 25000 gulden - 60% van die 25000 dan is weer 10000 gulden en dat is on euro's ongeveer 4500,- euro. Yo doe mij een dozijn dan weet ik zeker dat ik morgen rijk ben.Visscher schreef:Het is wel zelf te doen, maar dan moet je wel de beschikking hebben over een veerspanner....Jasper clio 16v schreef:is de montage trouwens zelf te doen ? of door iemand met beetje kennis ?
uitlijnen laat ik dan doen
nu pitte
Ik heb ook gele koni`s op mijn 1916v rondom, en als ik die prijzen hier hoor, weet ik dat ze ongeveer 60% winst maken....:lol::lol::lol:
Sorry jongens maar tussenhandel is er ook nog steeds, die 60% geloof ik echt gewoon niks van. En ander betaal ik liever iets meer en kom ik graag terug door service enzo dan iemand een aankoop af te laten zeiken
Klopt, mn neef heeft een eigen zaak in automaterialen in Zaandam en volgens hem drukken ze zo ca 50% bij de prijzen op.Visscher schreef:Je hoeft me ook helemaal niet tegeloven... Ik kan het ook alleen voor mezelf regelen, en niet voor anderen. Ik kende de eigenaar erg goed, en vandaar dat ik ze voor de inkoop prijs kreeg en die is dus echt wel 60% lager als de prijzen die ik hier zie....Matthijs schreef:Nou dus dan kun jij vast en zeker ook wel de nieuwe proflex dempers met 60% korting regelen dat is dan 25000 gulden - 60% van die 25000 dan is weer 10000 gulden en dat is on euro's ongeveer 4500,- euro. Yo doe mij een dozijn dan weet ik zeker dat ik morgen rijk ben.Visscher schreef:Het is wel zelf te doen, maar dan moet je wel de beschikking hebben over een veerspanner....Jasper clio 16v schreef:is de montage trouwens zelf te doen ? of door iemand met beetje kennis ?
uitlijnen laat ik dan doen
nu pitte
Ik heb ook gele koni`s op mijn 1916v rondom, en als ik die prijzen hier hoor, weet ik dat ze ongeveer 60% winst maken....:lol::lol::lol:
Sorry jongens maar tussenhandel is er ook nog steeds, die 60% geloof ik echt gewoon niks van. En ander betaal ik liever iets meer en kom ik graag terug door service enzo dan iemand een aankoop af te laten zeiken

Lekker dan
Is het dan geen gat in de markt om een winkel te beginnen waar alles altijd 'met 25% korting' is?

Is het dan geen gat in de markt om een winkel te beginnen waar alles altijd 'met 25% korting' is?
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Man, wat is dit voor een domme mail? Denk je dat ik debiel ben?Matthijs schreef:Dan heb jj hoogstwaarschijnlijk de nieuwste proflexen nog niet gezien. Men zei gewoon ff een prijs, niet dat ik ze wil hebben maar ik ving het even op, ik vind het ook erg duur, verder niet over doorgevraagd maar het zijn zijn van die totaal instelbare gevallen he, nee niet gewoon voor op straat nee van dat profi spul dat alleen op circuit of off the road wordt gebruikt waar nodig.clio_rally schreef:25000 gulden voor Proflexjes? Da's pas oplichterij!!!![]()
Nee man, doe normaal. Proflex rondom voor een Clio2 is iets van 2000 euro, waarschijnlijk nog minder (ik ben bezig voor de rally clio). En dat zijn de goeie. Ohlins betaal je zelfs maar 4500 euro voor, en da's via renault. Nee, 25000 gulden is wel echt een leuk fabeltje. Verder worden dempers niet stijver als je ze verlaagt, maakt niks uit...
Gijs
Oja de bron ?? Gisteren alweer met wat mensen ut de autosport koffie zitten drinken, en niet de kleine jongens
Oja en bij mjn weten is het zo dat als je een veer inelkaar draait dat ie er stugger van wordt, Natuurkunde wel eens van gehoord

En mag ik vragen me welke grote jongens je dan koffie drinkt? Een bakkie pleur gehaald bij Biesheuvel? Kom nou, dit soort stoere taal...
En nog iets, ik studeer nu al een aantal jaar Werktuigbouwkunde in Delft, dus ga me niks over natuurkunde uitleggen, maar hij vroeg iets over dempers, niet over veren. Als je een lagere veer monteer en de demper wordt meer ingedrukt, verandert er dan iets aan de demperkarakteristieken? Mijn antwoord is dus volkomen terecht nee, zolang de demper natuurlijk niet op zijn eind zit. Verder verandert zijn gedrag niet...
Gijs
PS: Sorry voor deze reactie, maar dit soort reply's slaan toch echt nergens op. Ik zeik nooit iemand af, waarom moet je mij dan zo pakken, terwijl je er zelf echt geen reet vanaf weet...
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Oh ja, we hebben ook gekeken naar de nog mooiere set Ohlins voor de clio. Deze levert Renault Sport in zijn rally programma voor ongeveer 10.000 ouderwetse guldens. Deze zijn ook volledig instelbaar, blablabla...
De proflexen hebben inderdaad een apart olievaatje. Da's truowens meer voor het makkelijk instellen van de dempers, dan voor de koeling. Je kunt die vaatjes namelijk mooi in je wielkappen of soms in je motorruimte plaatsen, kun je er goed bij....
Gijs

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Bel anders ff met Ferwerda automaterialen in Hoogeveen. ze zitten geloof ik aan de Industrieweg. Ik heb daar gele Koni's voor mijn 19 vandaan. Was het goedkoopste adresje dat ik kon vinden. Ik kreeg daar iets van 30 procent korting.
Nee jij bent de MASTER zullen we maar zeggen. Wat ik op autosport-gebied allemaal doe hoef ik echt niet mee op te scheppen maarja jij blijk baar wel :-* Iedere boer rijdt tegenwoordig rallyclio_rally schreef:Man, wat is dit voor een domme mail? Denk je dat ik debiel ben?Matthijs schreef:Dan heb jj hoogstwaarschijnlijk de nieuwste proflexen nog niet gezien. Men zei gewoon ff een prijs, niet dat ik ze wil hebben maar ik ving het even op, ik vind het ook erg duur, verder niet over doorgevraagd maar het zijn zijn van die totaal instelbare gevallen he, nee niet gewoon voor op straat nee van dat profi spul dat alleen op circuit of off the road wordt gebruikt waar nodig.clio_rally schreef:25000 gulden voor Proflexjes? Da's pas oplichterij!!!![]()
Nee man, doe normaal. Proflex rondom voor een Clio2 is iets van 2000 euro, waarschijnlijk nog minder (ik ben bezig voor de rally clio). En dat zijn de goeie. Ohlins betaal je zelfs maar 4500 euro voor, en da's via renault. Nee, 25000 gulden is wel echt een leuk fabeltje. Verder worden dempers niet stijver als je ze verlaagt, maakt niks uit...
Gijs
Oja de bron ?? Gisteren alweer met wat mensen ut de autosport koffie zitten drinken, en niet de kleine jongens
Oja en bij mjn weten is het zo dat als je een veer inelkaar draait dat ie er stugger van wordt, Natuurkunde wel eens van gehoord
Proflex maakt maar een paar soorten veren. Ik ben al een tijdje een rallybak aan het bouwen, jij? En ik ben al een paar keer bij proflex zelf geweest om naar de nieuwste veren te kijken. Ze hebben namelijk net nieuwe voor de clio2, de eerste serie paste wat minder. We zijn de eerste die hierop gaan rijden... Verder zijn dit inderdaad volledig instelbare dempers plus veren. Dit is het ruige spul, het gaat niet kapot, overal zit garantie op. Er is geen stapje verder voor rally auto's, wat dacht je? Dat ik een rallywagen bouw om mee te showen op straat? Dat jij nou net een prijs hebt opgevangen vind ik leuk, maar als ik onderhandel met proflex zelf hebben we het wat serieuser over de bedragen...
En mag ik vragen me welke grote jongens je dan koffie drinkt? Een bakkie pleur gehaald bij Biesheuvel? Kom nou, dit soort stoere taal...
En nog iets, ik studeer nu al een aantal jaar Werktuigbouwkunde in Delft, dus ga me niks over natuurkunde uitleggen, maar hij vroeg iets over dempers, niet over veren. Als je een lagere veer monteer en de demper wordt meer ingedrukt, verandert er dan iets aan de demperkarakteristieken? Mijn antwoord is dus volkomen terecht nee, zolang de demper natuurlijk niet op zijn eind zit. Verder verandert zijn gedrag niet...
Gijs
PS: Sorry voor deze reactie, maar dit soort reply's slaan toch echt nergens op. Ik zeik nooit iemand af, waarom moet je mij dan zo pakken, terwijl je er zelf echt geen reet vanaf weet...


P.S. je moet je niet zo op je pik getrapt voelen als ik het ergens met Robert mee eens ben.
[aangepast door moderator]
He dat is oneerlijk heVisscher schreef:Je hoeft me ook helemaal niet tegeloven... Ik kan het ook alleen voor mezelf regelen, en niet voor anderen. Ik kende de eigenaar erg goed, en vandaar dat ik ze voor de inkoop prijs kreeg en die is dus echt wel 60% lager als de prijzen die ik hier zie....Matthijs schreef:Nou dus dan kun jij vast en zeker ook wel de nieuwe proflex dempers met 60% korting regelen dat is dan 25000 gulden - 60% van die 25000 dan is weer 10000 gulden en dat is on euro's ongeveer 4500,- euro. Yo doe mij een dozijn dan weet ik zeker dat ik morgen rijk ben.Visscher schreef:Het is wel zelf te doen, maar dan moet je wel de beschikking hebben over een veerspanner....Jasper clio 16v schreef:is de montage trouwens zelf te doen ? of door iemand met beetje kennis ?
uitlijnen laat ik dan doen
nu pitte
Ik heb ook gele koni`s op mijn 1916v rondom, en als ik die prijzen hier hoor, weet ik dat ze ongeveer 60% winst maken....:lol::lol::lol:
Sorry jongens maar tussenhandel is er ook nog steeds, die 60% geloof ik echt gewoon niks van. En ander betaal ik liever iets meer en kom ik graag terug door service enzo dan iemand een aankoop af te laten zeiken


piepels!
Houd het ff chill!!!
Het is een paar dagen warm weer en er heerst meteen een onaangename sfeer op het forum.
Ik lees ineens allemaal posts (in vele topics) met "minder opbouwende meningen"
Ligt het aan mij of heeft het weer hier iets mee te maken?
Het lontje van aanbranden is de laatste dagen erg kort.
Ik respecteer ieder z'n mening en expertise. (respect is everything was het toch?) Het gaat er niet om wie de meeste kennis heeft. Een gewoon "daar ben ik het niet mee eens" klinkt een stuk leuker als je een andere invalshoek over iets hebt.
By the way clio rally en anderen dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik lees (weinig posten veel lezen) de laatste tijd zoveel minder tactvolle uitlatingen dat ik dit ff kwijt wil.
Houd het ff chill!!!

Het is een paar dagen warm weer en er heerst meteen een onaangename sfeer op het forum.

Ik lees ineens allemaal posts (in vele topics) met "minder opbouwende meningen"
Ligt het aan mij of heeft het weer hier iets mee te maken?
Het lontje van aanbranden is de laatste dagen erg kort.
Ik respecteer ieder z'n mening en expertise. (respect is everything was het toch?) Het gaat er niet om wie de meeste kennis heeft. Een gewoon "daar ben ik het niet mee eens" klinkt een stuk leuker als je een andere invalshoek over iets hebt.
By the way clio rally en anderen dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik lees (weinig posten veel lezen) de laatste tijd zoveel minder tactvolle uitlatingen dat ik dit ff kwijt wil.
Geheel mee eens moderators maar omdat iemand nou net even een tijsje rally ana het rijden is betekend niet dat hij iedereen af kan Z**ken. Ik hou het ook graag leuk, dus daarom dat ik het ook bij de laatste posting gehouden hbe, die voor Visscher was gewoon omdat we een communicatiefout hadden over de manier waar hij het op kon kopen, naar mijn mening niets mis mee, maar die CLIO****** ging mij even iets te ver hoor. Mijn excuses
(waar ik me vooraf vraag of ik ze wle moet amken, maarja beter de eer houden aan mezelf
)

