ik heb een r5gtt en misschien dat de mechanisme van de jouwe hetzelfde is, zeker weet ik het alleen niet
Inderdaad de wijze van inzetten klopt, echter je pedaal heeft een automatische spanmechanisme en ik weet 100% dat hier gekloot zit. Inmiddels heb ik een geheel nieuwe mechanisme erin gezet. meerdere mensen hebben dat gedaan en nog steeds ervaren zij problemen met de koppeling. Ik heb het maar zo opgelost: je pedaal komt tegen een soort van plastic dopje, deze dopje houdt hem een beetje tegen dat de pedaal dus niet tever omhoog komt, ik heb dit dopje weggehaald en zodra je dat doet hoor je hem gelijk spannen! Hij koppelt nu perfect echter : pedaal komt flink stuk omhoog, dit is even wennen en uiteraard heb je een heel ander koppelpunt. Er is een topic over geweest dus ik zou je aanraden een search te doen echter er staat niet veel belangrijks tussen
Iemand anders had de veer omgebonden met ty-wraps zodat deze meer spanning levert. Ikzelf heb het nog niet geprobeert zou wel een oplossing kunnen zijn.
succes en laat het even weten als je de oplossing hebt!!