Vaag remprobleem

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo ik ben Andries
Ik het een GTTF1 uit 1986
En ik zit met een heel vaag probleem.
Als ik de rem intrap(en weer los laat :wink: ) dan blijft het rechterachterwiel hangen zo erg zelf dat het me al een schijf gekost heeft.

Ik heb de Remdrukverdeler/remleidingen/hofdremcil
al vervangen.
Als ik de lastafhankelijke remdruk verdeler goed strak
afstel dan is het probleem opgelost maar remt het als een T-Ford.
Zit er mischien ergens een knik in de reml of vuil
of zit het compensatie gaatje verstopt?

Vr Gr
Andries
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Heb ongeveer hetzelfde voorgehad, bij mij was er aan de remklauw zelf het rubbertje dat over het pompje zit stuk.
Waarschijnlijk doordat ik men velgen altijd kuis met een te straffe zeep die het rubbertje heeft aangetast.

Met wat WD40 kan dit al wat verholpen zijn.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Welk rubbertje? :p
Er is niets vast aan de achterklauw.
Daarom is het ook zoo vaag. :p

bedank voor jouw reaktie! 8)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Zeker je remklauw die blijft hangen..!
Wat kevinb bedoeld zijn de 2 rubbertjes op het bewegende gedeelte van je remklauw.. Hierachter zitten bussen, waarover de remklauw beweegt... Als deze rubbers gescheurd zijn of los zitten, kan er vuil op die bussen komen, of zelfs roest. Daardoor beweegt de klauw niet lekker meer en schuift hij niet terug bij remloslaten.. Een (tijdelijke) oplossing is zoals Kevinb al zei flink wat wd40 ertussen spuiten. Dit om het weer een beetje gangbaar te maken, maar je moet eigenlijk de klauw eraf halen en er nieuwe rubbers op zetten, of bij een sloop een in goede staat verkerend klauw vinden. Waar je rekening mee moet houden is als je de klauw een keer gaat loshalen dat de remolie eruit gaat lopen en je dus opnieuw remolie moet vullen EN je hele remsysteem opnieuw moet vullen en ontluchten! Het liefst met goede apparatuur om er zeker van te zijn dat je geen lucht meer in je leidingen hebt en je remmen werken!
Renault, créateur de GTT !!!
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

Zoals goose al zegt kan je je klauw laten reviseren, gewoon een revisie setje halen bij de autospeciaalzaak (of ome reno maar dan betaal je meer) en het zelf doen.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

een remklauw mag je nooit inspuiten met wd40 om hem weer gangbaar te maken. Tenminste niet de zuiger.
Want de rubber "zuigerveer" die om de remzuiger zit kan echt niet tegen olie (of olieachtige zoals benzine thinner terpentine..). Hij zwelt in een paar seconden op en de zaak zit muurvast.

Zelf heb eens een keer de foutgemaakt om een gedemonteerde klauw af te spoelen. ook die ring, ik wist dat het niet mocht maar ik dacht die 5 seconden, dat kan best. Die ringen waren in die 5 sec zeker 20% groter geworden en ik kon ze ook niet meer monteren. weggooien en nieuwe kopen + leren van de fout.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo en bedank voor jullie reakties!

Ik heb vanacht (om 2.00) De klauw gecheckt
maar deze is echt prima.
Maar wat nog vreemder is dat er gewoon vloeistofdruk
blijft staan want als ik de ontluchtings nippel losdraai lost ie prima.
Ook de rubbers zijn in goede staat.

Kan dit ook te maken hebben dat er mischien ergens
een knik in een remleiding zit?
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nope,

maar een van je remslangen die naar die klauw loopt is kapot.
De voering van die slang heeft wat losgelaten, zodat er een blaasje gevormd word die als terugslagklepje werkt.
heb ik ook eens gehad, je zoekt je helemaal een slag in de rondte naar zoiets.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Bedankt Robert

dat zou het best wel eens kunnen zijn maar was
dat slangetje ook wat ouder en zat deze bij de
achterklauw? :p

Het zou nog best eens kunnen ook al zijn die slangetjes nog nieuw.

Ik sjor de boel straks nog maar eens verder
uitelkaar :p

vr gr
AH
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nee dat slangetje was plm 4 jr oud, en het was bij een voorklauw.
maar de klacht verders hetzelfde. Niet loskomen van de klauw, maar als je onluchtingsnippel losdraait wel. Das bewijs van verstopping ergens in de leiding.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo ik heb weer even niets laten horen.

Maar het probleem is dan ook opgelost!
Het lag aan de remleidingen bij de lastafh remdrukbegrenser.
Die waren dus precies verkeertom bij de rechterk.
:D

Zo Zie je maar weer! :p
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

Heej prutser, ik ben blij dat het opgelost is.. enne wij hebben weer wat erbij geleerd, waar je ook naar moet kijken, mocht je een dergelijk probleem krijgen..

Happy drivin' !!!
Renault, créateur de GTT !!!
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

f7r schreef:sukkel!

Wie is hier nou een sukkel?? :-*
My_Key
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 17 dec 2001 0:00
Locatie: n-brabant

f7r schreef:sukkel!
1 Woord : RESPECT !!!!
dus......zodoende
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

*pffffff* ff stof eraf blazen.

Kep hier nog 2 achterremklauwen liggen en ik ben op zoek naar een revisiesetje. Mag van 1916v/gtt/clio16v/9turbo/11turbo weetiket weze.
De Brezan kan ze niet meer krijgen hiero, dus wil ik vragen of iemand een renaultnummertje met prijsindicatie voor me heeft?

Of een ander bedrijf die die setjes levert.

Let wel dat het om der achterremklauwen van bendix (bende ja) gaat, niet de voorklauwen van girling/lucas :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Bij de Renault dealer is het bestelnummer 77 01 202 144.
Die setjes kosten €61,46. Een setje is voor 1 klauw, dus bij 2 setjes zit je op goed €120,-. :S
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nondejens...das niet mis!!

@Steve: kan zaterdag op me werk wel ff rondbellen of er nix goedkopers is??
Plaats reactie