Bobine vraagje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

De vacuumslang die op de bobine zit,waar dient die voor,en als ik daar mijn dumpvalve op aan sluit kan dat dan complicaties opleveren(misschien oorzaak hieronder).

Nou heb ik mijn bleedvalve gemonteerd,en alles op cupstand gezet alleen als ik nu mijn turbodruk wat hoger zet valt het vermogen ineenkeer weg,gepaard met 1 of 2 grote klappen uit de uitlaat.
Wat kan dit zijn.

Alvast bedankt,

greetz Dennis
turborap

Op weg naar een nieuw record? 3e topic over hetzelfde onderwerp :(
Riël
Über-Spammer

turborap schreef:Op weg naar een nieuw record? 3e topic over hetzelfde onderwerp :(
Nou nou er bestaan toch ergere dingen he ... hoef je niet zo boos te kijken! En trouwens, dit gaat over de dumpvalve...

Ja op die slang moet je een t-stuk zetten en het slangetje naar de dumpvalve aansluiten.
Tijn
Contacteer:

Dennis 5GTT schreef:De vacuumslang die op de bobine zit,waar dient die voor,en als ik daar mijn dumpvalve op aan sluit kan dat dan complicaties opleveren(misschien oorzaak hieronder).

Nou heb ik mijn bleedvalve gemonteerd,en alles op cupstand gezet alleen als ik nu mijn turbodruk wat hoger zet valt het vermogen ineenkeer weg,gepaard met 1 of 2 grote klappen uit de uitlaat.
Wat kan dit zijn.
De vacuumslang die op de bobine zit is prima geschikt om je dumpvalve op te zettten.

Wat ik denk dat er aan de hand is is dat je met de bleedvalve de druk boven de 1.1 bar hebt gezet en dat de beveiliging die op de slang van turbo naar intercooler zit de ontsteking heeft onderbroken.

Heel simpel te controleren: trek die stekker van dat ding af. en niet zo hoog opschroeven dat je blok uit elkaar klapt he ? :wink:
there is no spoon.
Arjen

En als je dan ook nog ff een search doet hiet op het forum, dan kom je precies te weten hoe je die overboost schakelaar anders in kunt stellen met het kleine schroefje dat erin/op/aan zit. Zit onder een laklaag verstopt.
Anonymous

turborap schreef:Op weg naar een nieuw record? 3e topic over hetzelfde onderwerp :(

dacht dat het wel drie verschillende vragen waren :p

En de rest bedankt voor de uitleg.
Anonymous

Keb nu WEER een vraag zal hem maar hier posten want anders krijg ik bepaalde groepering aan de deur :p :p

Dus hier komt ie: hoeveel bar vacuum krijg je op je inlaatspuitstuk??

Keb namenlijk mijn vader bij zijn bedrijf iets laten maken.
Een beter instelbaar drukschakelaartje met daaronder een t-stuk die weer verbonden is met een slangetje die aan het eind een prachtig drukmetertje bevat,en dat alles past ook nog in de bestaande positie,alleen had ons pap een drukmeter met alleen maar positieve waarden meegenomen en niet met vacuum waarden.
Dus moest hij weten hoeveel vacuum dat dingetje trekt maximaal trekt.
Sander
Contacteer:

Dennis 5GTT schreef:Keb nu WEER een vraag zal hem maar hier posten want anders krijg ik bepaalde groepering aan de deur :p :p

Dus hier komt ie: hoeveel bar vacuum krijg je op je inlaatspuitstuk??

Keb namenlijk mijn vader bij zijn bedrijf iets laten maken.
Een beter instelbaar drukschakelaartje met daaronder een t-stuk die weer verbonden is met een slangetje die aan het eind een prachtig drukmetertje bevat,en dat alles past ook nog in de bestaande positie,alleen had ons pap een drukmeter met alleen maar positieve waarden meegenomen en niet met vacuum waarden.
Dus moest hij weten hoeveel vacuum dat dingetje trekt maximaal trekt.
Meer vacuum als 1 Bar (dus 1 bar onder druk of -1 Bar) bestaat niet. Als je het gas los laat heb je ongeveer 0,85 Bar onderdruk in je spruitstuk.

S :D nder
Anonymous

Yo kan ik weer aan de gang thanks
Plaats reactie