Slangetje??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Keb nu een bleedvalve op mijn gtt tje gefabriceerd,maar er zit bij het aansluitsetje wat ik bij biesheuvel heb gehaald een klein slangetje (5cm) en daarin zit een ijzer busje met een gaatje erin waar is dat voor,denk zelf dat het een gecalibreerd gaatje is.
Ik denk zelf voor de derde aansluiting op de valve heb ik gelijk of niet??????

oh ja er zit ook een t stuk bij??(misschien ook voor het slangetje).

Greetz Dennis 5GTT
Riël
Über-Spammer

Lees mijn reply bij 'bleedvalve'. Er gaat 1 slang van carb naar bleedvalve, 1 slang van bleedvalve naar actuator, en de 3e is dan idd dat slangetje. Daarmee bleed ie niet zo hard. Ohja en als je je bleedvalve dus in je auto hebt, moet je dat 3e slangetje naar buiten zien te mikken --> stinkt.
Michiel

Als je dat 3e slangetje niet gebruikt; maar een gewoon slangetje voor pakt hoef je maar je bleedvalve een halve slag te draaien en heb je al bijna maximale turbodruk!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Anonymous

huhm klinkt logisch ik probeer het wel
Riël
Über-Spammer

't is irritant als ie zo snel gaat, je draait em al snel helemaal open zodat de wastgate niet meer open gaat en dan hang je steeds in die begrenzer (wat ik telkens had). Dat wordt dan voorzichtig draaien he! Ik zou dat slangetje met dat ijzer buisje gebruiken, is veel fijner.
Anonymous

ho ho welke begrenzer,als het is wat ik denk dat het is,dan heb ik gelijk mijn probleem opgelost.

Is het toevallig dat als je de druk te hoog zet dat ie dan het vermogen wegneemt gevolgd door een paar grote klappen uit de uitlaat
Michiel

Yep; op je slang van de turbo naar de intercooler zit een overdrukventiel; zodra je druk te hoog wordt gooit dat ventiel je ontsteking eruit -> klaperdeklap; eenvoudig te verhelpen door 1 vd stekkertjes los te halen; maar let wel op dat je druk niet te hoog wordt (vindt je motor niet al te tof).
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Anonymous

Mooi,bedankt voor al de info hier kan ik weer wat mee thanks guys.
Matijs
Contacteer:

Je hoeft niet meteen dat hele ding te ontmantelen hoor, die beveiliging zit er natuurlijk niet voor niets op. (beveiliging onderbreekt ontsteking -> vermogen weg + benzine verbrand in uitlaat = klappen, maar geen kapotte motor door te hoge druk)
Probeer even of de beveiliging inderdaad je probleem is door een van de stekkertjes los te halen. Doe daarna vooral dat stekkertje er weer in en stel de beveiliging in op een hogere druk met het stelschroefje dat er op zit. Beetje trial and error, en dan heb je hogere druk met overdrukbeveiliging
Plaats reactie