Hoi allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort weer een GTT te kopen. Ik heb er in het verleden al twee gehad (Ph1 en Ph2) Ik heb beide auto's standaard gereden. Degene die ik wil kopen wil ik graag gaan tunen (cup systeem, andere turbo) Mijn vragen zijn nu het volgende:
wat levert het verhogen van de pk's op voor de standaard 0-100 acceleratie. Standaard is ie geloof ik iets van 7.6 seconden. Kun je hier veel van af halen of wrdt het dan echt exotisch qua prijs? Volgens mij moet 7 sec haalbaar zijn maar om daaronder te komen is volgens mij moeilijk.
Wat gaat me ongeveer een redelijk harde GTT kosten. Ik heb het liefste een Ph1 omdat ik die mooier vind, maar evt een Ph2 is ook goed.
Greetz,
Jerry
Info GTT
Ik heb nog een mooie voor je:laguna2 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort weer een GTT te kopen. Ik heb er in het verleden al twee gehad (Ph1 en Ph2) Ik heb beide auto's standaard gereden. Degene die ik wil kopen wil ik graag gaan tunen (cup systeem, andere turbo) Mijn vragen zijn nu het volgende:
wat levert het verhogen van de pk's op voor de standaard 0-100 acceleratie. Standaard is ie geloof ik iets van 7.6 seconden. Kun je hier veel van af halen of wrdt het dan echt exotisch qua prijs? Volgens mij moet 7 sec haalbaar zijn maar om daaronder te komen is volgens mij moeilijk.
Wat gaat me ongeveer een redelijk harde GTT kosten. Ik heb het liefste een Ph1 omdat ik die mooier vind, maar evt een Ph2 is ook goed.
Greetz,
Jerry
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... highlight=
Had ik al gezien.. Ik ben echter op zoek naar een 'standaard' uiterlijk. Wil hem van buiten origineel houden. iig bedankt
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Je kunt nooit zeggen hoeveel tienden van seconden je pakt door verhoging van x aantal pk's. Soms kun je al tienden pakken door anders te schakelen en kleine aanpassinkjes in je blok wat niet terug komt in je pk's. Maar daar kunnen de anderen je vast meer over vertellenlaguna2 schreef: wat levert het verhogen van de pk's op voor de standaard 0-100 acceleratie. Standaard is ie geloof ik iets van 7.6 seconden. Kun je hier veel van af halen of wrdt het dan echt exotisch qua prijs?

ik heb eventueel intresse ALS hij in orde isWilliamsEddie schreef:Ik heb nog een mooie voor je:laguna2 schreef:Hoi allemaal,
Ik ben van plan om binnenkort weer een GTT te kopen. Ik heb er in het verleden al twee gehad (Ph1 en Ph2) Ik heb beide auto's standaard gereden. Degene die ik wil kopen wil ik graag gaan tunen (cup systeem, andere turbo) Mijn vragen zijn nu het volgende:
wat levert het verhogen van de pk's op voor de standaard 0-100 acceleratie. Standaard is ie geloof ik iets van 7.6 seconden. Kun je hier veel van af halen of wrdt het dan echt exotisch qua prijs? Volgens mij moet 7 sec haalbaar zijn maar om daaronder te komen is volgens mij moeilijk.
Wat gaat me ongeveer een redelijk harde GTT kosten. Ik heb het liefste een Ph1 omdat ik die mooier vind, maar evt een Ph2 is ook goed.
Greetz,
Jerry
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... highlight=
De tuning van de GTT draait vooral om het verhogen van de turbodruk. De originele turbo kan tot ong. 1,1 bar. (origineel 0,6 - 0,7 bar) Wil je hoger dan moet je een andere turbo monteren. Dit is gelijk een vrij kostbare grap.
Een ander belangrijk aspect bij het tunen van de GTT is de koeling. De koeling is een probleem van de GTT. Je zult bij het verhogen van de belasting van het blok dus ook voor een betere koeling moeten zorgen.
Ik denk zelf dat je voor het tunen beter een Phase II kunt kopen, want die hebben een watergekoelde turbo. Of dus een Phase I met zo'n watergekoelde turbo.
Verder is het zoals hierboven als is aangegeven. De ene aanpassing kan vrij veel schelen op 0-100 en de andere vrij weinig. Zo scheelt een dumpvalve wel wat, maar levert niks geen extra pk's op. Maar wel een heel mooi geluid
Succes met je aankoop.
Eventuele sites voor informatie over tuning:
http://www.gttuning.com/
http://www.bbperformancetuning.co.uk/
http://www.k-tecracing.com/index.asp
En nog wat nederlands:
http://www.improve-tuning.nl/
Kun je je wat orienteren (die engelse zijn wel erg duur...)
Een ander belangrijk aspect bij het tunen van de GTT is de koeling. De koeling is een probleem van de GTT. Je zult bij het verhogen van de belasting van het blok dus ook voor een betere koeling moeten zorgen.
Ik denk zelf dat je voor het tunen beter een Phase II kunt kopen, want die hebben een watergekoelde turbo. Of dus een Phase I met zo'n watergekoelde turbo.
Verder is het zoals hierboven als is aangegeven. De ene aanpassing kan vrij veel schelen op 0-100 en de andere vrij weinig. Zo scheelt een dumpvalve wel wat, maar levert niks geen extra pk's op. Maar wel een heel mooi geluid

Succes met je aankoop.
Eventuele sites voor informatie over tuning:
http://www.gttuning.com/
http://www.bbperformancetuning.co.uk/
http://www.k-tecracing.com/index.asp
En nog wat nederlands:
http://www.improve-tuning.nl/
Kun je je wat orienteren (die engelse zijn wel erg duur...)
[img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img] Turbo Inside [img]http://www.smilies.nl/spiny.gif[/img]