Hoi,
Ik heb een vraagje, heeft een spagetti spruitstuk zin bij een clio 1.8 16v en zoja hoeveel pk's krijg ik er ongeveer bij dan.
Groeten,
Maikel
spagetti spruitstuk
Je bedoeld waarschijnlijk een Devil-spagettie uitlaatspruitstuk.
Het levert wel wat op, maar in principe is dat de laatste stap om de puntjes op de I te zetten.
Eerst heb je chip-tuning, nokkenassen, uitlaat katvervanger, voordat je aan zo'n spruitstuk begint.
Het 1.8 spruitstuk is ook al een spagetti-spruitstuk.
met een Devil kun je wel meer vermogen uit je blok halen, maar ik zou zeker niet met het spruitstuk beginnen.
ALS je voor een ander spagetti gaat, dan moet je wel de Devil nemen, die levert het meeste op, maar nogmaals het is de finishing touch.
Voor mijn ex-willi was het balanceren van de krukas en een uitlaatspruitstuk van Devil ongeveer het laatste wat er nog aan kon gebeuren. (En deze loopt zonder, inmiddels 260)
Het levert wel wat op, maar in principe is dat de laatste stap om de puntjes op de I te zetten.
Eerst heb je chip-tuning, nokkenassen, uitlaat katvervanger, voordat je aan zo'n spruitstuk begint.
Het 1.8 spruitstuk is ook al een spagetti-spruitstuk.
met een Devil kun je wel meer vermogen uit je blok halen, maar ik zou zeker niet met het spruitstuk beginnen.
ALS je voor een ander spagetti gaat, dan moet je wel de Devil nemen, die levert het meeste op, maar nogmaals het is de finishing touch.
Voor mijn ex-willi was het balanceren van de krukas en een uitlaatspruitstuk van Devil ongeveer het laatste wat er nog aan kon gebeuren. (En deze loopt zonder, inmiddels 260)
Laatst gewijzigd door Merijn.V op wo 24 jul 2002 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een goeie helpt altijd, de aantal extra pk's hangt af van de rest van de opstelling van je auto.. (nokkenas, chip, etc.) maar een aantal pk's en iets betere Nm's zijn altijd mogelijk (buiten dat is het geluid gewoon mooi!)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Een Devil spagetti uitlaatspruitstuk kost pakweg 1500 gulden. Het effect wat je daar van merkt als je wagen verder orgineel blijft is ZEER marginaal.
En nogmaals JE HEBT EEN SPAGETTI-uitlaatspruitstuk.
Daarnaast als het niet om een Devil gaat loop je de kans dat ie er zelfs langzamer van wordt, want volgens Achterberg zijn die 1.8 uitlaatspruitstukken al erg snel van zich zelf.
Als je er bijvoorbeeld een sebring middenpijp en einddemper op zet i.c.m. een K&N vervangingsfilter en een geforceerde koude luchtslang onder je bumper vandaan, zul je voor ongeveer hetzelfde geld een behoorlijke voelbare toename van koppel voelen.
Persoonlijk zou ik dat doen, maar goed het zijn jouw centjes.
En nogmaals JE HEBT EEN SPAGETTI-uitlaatspruitstuk.
Daarnaast als het niet om een Devil gaat loop je de kans dat ie er zelfs langzamer van wordt, want volgens Achterberg zijn die 1.8 uitlaatspruitstukken al erg snel van zich zelf.
Als je er bijvoorbeeld een sebring middenpijp en einddemper op zet i.c.m. een K&N vervangingsfilter en een geforceerde koude luchtslang onder je bumper vandaan, zul je voor ongeveer hetzelfde geld een behoorlijke voelbare toename van koppel voelen.
Persoonlijk zou ik dat doen, maar goed het zijn jouw centjes.