ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Matijs
Contacteer:

That's a big 10-4. Ik weet wel wat ik onder mijn auto wil hebben...
Foeke

Matijs schreef:That's a big 10-4. Ik weet wel wat ik onder mijn auto wil hebben...
TOYO
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Matijs
Contacteer:

Ja, of bridgestone of michelin, en dan ook in die volgorde :wink:
Steven
Car: M536

Ik vind formule 1 echt saai tegenwoordig, het is nu alleen maar Ferrari :-*

En Jos rijd ook niet meer mee, dus vind ik het alweer een stuk minder intressant.

Doe mij maar Rallyrijden, das veel spannender..
Ron RS

ik denk ook dat er heel wat minder mensen naar de formule 1 kijken.
Vroeger was ik zo gek om er `s nachts uit te gaan om te kijken nu kijk ik soms overdag al niet meer.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Ik vind formule 1 echt saai tegenwoordig, het is nu alleen maar Ferrari :-*

En Jos rijd ook niet meer mee, dus vind ik het alweer een stuk minder intressant.

helemaal mee eens. formule 1 is niks meer aan. ik kijk het ook nooit meer :( :( :( . ik bij liever naar rally, DTCC, clio cup en dergelijke. is veel spannender. :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Samenwerking Renault en Minardi op komst?

Minardi zal het niet makkelijk krijgen om ook volgend jaar nog aan de start van het F1 kampioenschap te verschijnen, maar het kleine team zou mogelijk op hulp van Renault kunnen rekenen.

Minardi dreigt volgend jaar de Asiatech motoren kwijt te spelen, maar is al volop op zoek naar een nieuwe leverancier. Daarbij werd eerst aan Cosworth gedacht, maar nu lijkt ook Renault een mogelijke partner. Dat liet Minardi rijder Mark Webber tenminste doorschemeren toen hij het had over zijn toekomstmogelijkheden binnen de F1.

&#8220;Er zijn enkele dingen aan de gang bij Jaguar, maar Flavio (Briatore) en Bruno Michel (van Renault) regelen al mijn zaken en zij zullen wel beslissen wat best voor me is. Ze (Briatore en Michel) zijn ook goed bevriend met Paul (Stoddart) en ze zouden ook hem graag wat vooruit helpen. Op die manier zouden ze ook mij helpen een nieuwe stap voorwaarts te maken. Misschien heeft Minardi volgend jaar dus wel ander pakket,&#8221; liet de Australiër zich ontvallen.

Renault heeft in de voorbije maanden nooit ontkent een tweede team van motoren te willen voorzien toen Bernie Ecclestone met het voorstel voor een derde kampioenschap voor motoren op de proppen kwam. BMW en Mercedes lieten daarentegen wel meteen weten geen interesse te hebben een tweede team van motoren te voorzien.

Renault hield zich in de hele discussie afzijdig, maar lijkt misschien toch gewonnen voor het idee een tweede team van motoren te voorzien. Voor Briatore zou het bovendien een mooie manier zijn om enkele van zijn jonge rijders nog wat extra race-ervaring te laten opdoen bij een B-team.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Steven(ventieldopje) schreef:Ik vind formule 1 echt saai tegenwoordig, het is nu alleen maar Ferrari :-*

Let maar op: volgend jaar zal er een hevige strijd losbarsten tussen Schumacher en Montoya! Dan wordt het weer echt leuk!
Anonymous

FIA onderzoekt wanvertoning Arrows

De FIA gaat een onderzoek instellen naar de wanvertoning die Arrows tijdens de kwalificatie van de Franse Grand Prix tentoonspreidde. Heinz-Harald Frentzen en Enrique Bernoldi werden door Tom Walkinshaw de baan opgestuurd met als enige doel een tijd te klokken die geen recht geeft op deelname aan de race. De twee coureurs reden allebei een paar langzame rondjes en plaatsten zich niet voor de race. "Er wordt een onderzoek ingesteld naar de zaak", aldus FIA-woordvoerder Richard Woods.

Heinz-Harald Frentzen en Enrique Bernoldi reden wel een paar rondjes, maar het was geen serieuze poging om te kwalificeren. In de komende dagen zal duidelijk worden of de FIA akkoord gaat met de minimale inzet van Arrows in het afgelopen weekeinde. Woods verwacht dat volgende week woensdag al tot een uitspraak gekomen kan worden.

Met één installatieronde per auto in de vrije trainingen en een snelle ronde in de kwalificatie heeft Arrows zich strikt gehouden aan de verplichtingen voor de reglementen. Daarmee heeft teambaas Tom Walkinshaw alleen gedaan wat er nodig was om te ontkomen aan de forse boetes van de FIA. Niettemin is niet uitgesloten dat Arrows voor zijn opstelling van vandaag alsnog een fikse boete krijgt wegens het in diskrediet brengen van de sport. In het ergste geval kan de stal zelfs van verdere deelname aan het kampioenschap worden uitgesloten. De laatste keer dat iets dergelijks gebeurde was in 1992, toen het Andrea Moda-team in Monza werd terugggestuurd nadat het team niet Formule 1-waardig bleek te zijn.

Frentzen en Bernoldi reden slechts drie ronden, waarna ze hun raceoveralls uittrokken. Op dat moment was al duidelijk dat ze zich met hun rondetijden van respecievelijk 1:18,497 en 1:19,843 niet binnen de limiet van 107 procent van de snelste ronde van de dag zouden blijven. Op die manier ontloopt Arrows boetes voor het niet deelnemen aan het Grand Prix-weekeinde, terwijl ze vanmiddag ongestraft kunnen vertrekken zonder te racen. Wel pleegt Walkinshaw vermoedelijk contractbreuk met zijn sponsors.

Al voor de kwalificatietraining liet teambaas Tom Walkinshaw weten dat hij streefde naar een oplossing voor de Grand Prix van Duitsland volgende week. In dat weekeinde is het een jaar geleden dat Frentzen onverwacht niet reed omdat hij was ontslagen door Jordan. Daarna nam hij de wijk naar Prost Grand Prix. Toen die renstal begin dit jaar failliet werd verklaard, accepteerde hij een aanbod van Arrows. Nu is dit team in financiële problemen geraakt. Aandeelhouder Morgan Grenfell blokkeert een overname van het team door drankenfabrikant Red Bull omdat het meer geld terug wil zien voor zijn investering in Arrows. Volgens teambaas Tom Walkinshaw is de waarde van de renstal door de opstelling van de bank al meer dan gehalveerd.

Renault kiest voor Alonso

Wat iedereen al lang vermoedde is zojuist door Renault bevestigd. Fernando Alonso wordt in 2003 teamgenoot van Jarno Trulli en jaagt zo Jenson Button uit het team.

Het is jammer voor de fans van Jenson Button, maar Renault gaat het in 2003 met Trulli en Alonso proberen. Het Franse team bekende op haar thuiscircuit eindelijk kleur en bevestigde dat Fernando Alonso wordt gepromoveerd. Dat betekent dus dat Jenson Button moet opschuiven voor de huidige testrijder.

"Momenteel hebben we drie hele goede rijders, maar het is vooral belangrijk dat Fernando volgend jaar kan racen en ervaring kan opdoen om in 2004 een kans op de titel te maken,&#8221; verklaarde Renault Sport baas Patrick Faure de keuze van het team.

Naast Alonso tekenen ook teambaas Briatore en hoofdsponsor Mild Seven een nieuw contract bij het Franse team.

"Naast goede rijders zijn ook geld en management heel belangrijk en dat is waarom we besloten hebben onze samenwerking met Mild Seven en Flavio Briatore te verlengen. Flavio zal de fabriek in Enstone (Groot-Brittannië) zeker nog tot 2005 blijven leiden en Jean-Jacques His blijft aan het hoofd staan van onze Franse fabriek in Viry Chatillon.&#8221;

Bij Renault vallen de stukjes van de puzzel dus allemaal stilaan in elkaar. Voor Jenson Button is er dus geen plaats meer. De Brit heeft wel contacten met diverse andere teams en zou volgende week zijn nieuwe werkgever bekendmaken.

Renault op de vierde rij

Tevreden gezichten bij Renault na de kwalificatiesessie voor de Franse Grand Prix. Jenson Button en Jarno Trulli klokten zaterdag op Magny-Cours respectievelijk de zevende en achtste tijd. Gesteund door het enthousiaste thuispubliek, kijkt het team vol vertrouwen uit naar de race van morgen.

&#8220;Het is fantastisch om als zevende te kwalificeren, en zeker in Frankrijk voor Renault. Ik had een goede sessie&#8221;, aldus Jenson Button die volgend seizoen vervangen wordt door Renaults huidige testrijder Fernando Alonso. &#8220;In het begin had ik nog een beetje onderstuur, en in mijn laatste run maakte ik een fout in bocht acht, waardoor ik wel tijd verloor. Voor morgen hoop ik dat we de banden in goede conditie kunnen houden en we in onze thuisrace voor de punten kunnen strijden!&#8221;

Teamgenoot Jarno Trulli start zondag ook vanaf de vierde rij. &#8220;Ik heb er het beste van gemaakt&#8221;, vertelt de Italiaan. &#8220;We hebben al sinds het begin van het weekend problemen met de autobalans, en het is nog steeds niet helemaal in orde. Ik kon vandaag niet tot het maximum gaan. Morgenvroeg hebben we nog veel werk om de tijd die we gisteren verloren goed te maken, maar ik denk wel dat we punten kunnen scoren.&#8221;

Het Renault-team maakte zaterdag tijdens een persconferentie het rijdersduo voor 2003 bekend. Jenson Button moet zijn stuurtje afstaan aan Fernando Alonso, terwijl Jarno Trulli ook volgend jaar nog bij het Franse team rijdt.
Anonymous

Button "licht geschokt" door beslissing Renault

Jenson Button heeft bekendgemaakt dat hij al de dag na de Grand Prix van Engeland te horen heeft gekregen dat Fernando Alonso hem volgend seizoen zal gaan vervangen bij het team van Renault. De Brit zei licht geschokt te zijn door het nieuws, vooral omdat de prestaties dit seizoen redelijk goed waren.

Hier volgt het korte interview:

Vraag: Wanneer hoorde je dat Alonso je racestoeltje volgend jaar gaat overnemen?
Antwoord: Dat kan ik je precies vertellen, namelijk de dag na de race op Silverstone. Toen hoorde ik dat ik volgend jaar niet meer bij Renault zal zitten.

V: Was je verbaasd over de beslissing?
A: Een beetje wel, want het is toch een goed seizoen geweest en Jarno en ik werken prima samen. Ik was dus inderdaad een beetje geschokt.

V: Wat zijn je plannen voor de toekomst?
A: Dat kan ik nog niet zeggen, maar het ziet er goed uit. Het zal een nieuwe uitdaging worden. Meer kan ik er nu en de komende dagen nog niet over zeggen, maar ik weet wat ik doe en ik weet waar ik heenga.

V: Je hebt twee seizoenen bij Renault gereden. Heb je ervan genoten en heb je ervan geleerd?
A: Ja, ook al was vorig jaar het moeilijkste jaar uit m'n hele racecarrière. Maar dat was een moeilijk jaar voor iedereen in het team. Inmiddels zijn we het vierde team op de grid, dus we zijn vooruitgegaan.

V: Was het een goede stap om naar Renault te gaan?
A: Ik denk van wel. Vorig jaar was moeilijk, maar ik heb in die zware periode heel veel ervaring opgedaan, zowel op technisch als op mentaal gebied. Ik heb me als mens en als coureur enorm ontwikkeld bij Renault.

V: Het seizoen zit er nog lang niet op. Hoe kijk je tegen de resterende races aan?
A: Hetzelfde als altijd. Ik ga zoveel mogelijk punten proberen te verzamelen voor het team en uiteraard voor mezelf. Het team heeft me anderhalf jaar lang enorm gesteund en ik zal die geweldige tijd ook niet licht vergeten.
Anonymous

Arrows voert wederom beschamend toneelstuk op

Het team van Arrows liet zich vandaag weer eens van z'n slechtste kant zien, zonder twijfel onder de bezielende regie van teambaas Tom Walkinshaw. Zowel Bernoldi als Frentzen zetten in de kwalificatie opzettelijk een tijd buiten de 107%-limiet neer en pakten vervolgens weer hun biezen. Arrows denkt op deze manier een boete van 350.000 dollar per auto te ontlopen die door de FIA wordt uitgedeeld als een auto zonder geldige reden een raceweekend laat schieten.

Het is het zoveelste hoofdstuk in een dik boek vol doorzichtige en minder doorzichtige trucs van teambaas Walkinshaw om de slecht lopende zaken toch nog naar z'n hand te zetten, al moet nog blijken of deze gotspe op het applaus van de FIA kan rekenen. Het is niet ondenkbaar dat Walkinshaw alsnog een vette rekening gepresenteerd krijgt wegens het in diskrediet brengen van de Formule 1 in z'n algemeen, zoals Ferrari onlangs nog overkwam naar aanleiding van het podiumincident in Oostenrijk.

Wellicht hoopt Arrows op deze manier verdere deelname aan dit seizoen veilig te stellen. Dat recht vervalt namelijk als een team zonder een heel goede reden een grand prix mist. Het zou kunnen zijn dat Walkinshaw de boete en de hoon van het voltallige F1-publiek voor lief neemt omdat hij nog hoopt op een zakelijke ommekeer die hem in staat zal stellen het seizoen uit te rijden. Dat hij daarbij ook het imago van z'n coureurs en de trots van z'n voltallige team bij het grofvuil zet, zal hem uiteraard de spreekwoordelijke worst wezen.

Maar goed, speculeren over de bedoelingen van Tom Walkinshaw is een hachelijke bezigheid die slechts weinigen onder de knie hebben. Wel is inmiddels duidelijk dat de Formule 1 beter af is zonder business-cowboys en pokeraars als Walkinshaw. Hij is de enige die lijkt te genieten van zakelijke veldslagen zoals deze, en het is dan ook te hopen dat hij zich snel terugtrekt uit de Formule 1 en z'n ranzige toneelstukjes gaat opvoeren in een theater waar ze ook op prijs worden gesteld, want hier is de zaal allang leeg.
Anonymous

Frentzen vervangt mogelijk Fisichella

20 jul - Op de kop af een jaar na zijn onverwachte ontslag keer Heinz-Harald Frentzen mogelijk voor één Grand Prix terug bij Jordan. De Duitser zou de geblesseerde Giancarlo Fisichella moeten vervangen. De wedstrijdleiding heeft inmiddels ingestemd met deze oplossing. Nu moeten de andere teams nog voor morgenochtend 9:15 uur hun fiat geven. Dat betekent dat ook Arrows-baas Tom Walkinshaw zijn goedkeuring aan het uitje van zijn coureur moet geven.

Als Frentzen inderdaad eenmalig terugkeert op het nest van Eddie Jordan is dat een onverwachte wending in het conflict tussen de renstal en de coureur. Vorig jaar kwam het onverwacht tot een breuk tussen beiden nadat ze kort daarvoor juist een contractverlenging hadden getekend. Het is niet duidelijk of Jordan met zijn eenmalige gebaar een toenaderingspoging tot de Duitser doet. De vergoeding die hij voor het rijden van de ene race zal krijgen, is een schijntje ten opzichte van de vordering van Frentzen op de Duitser.

Het zou al opmerkelijk zijn als Frentzen zich zo maar inzet voor het team dat hem vorig jaar zo bruut liet vallen. In ieder geval is het een unicum dat een coureur zonder te training zo maar wordt toegelaten tot de race. Jordan heeft ongetwijfeld aangevoerd dat Frentzen het team en de auto al grotendeels kent. Zijn capaciteiten zijn ook aangetoond doordat hij onder meer de Grote Prijs van Frankrijk in 1999 wist te winnen.
Anonymous

Frentzen bedankt voor aanbod Jordan

21 jul - De spectaculaire hereniging van Heinz-Harald Frentzen en Jordan blijft uit. De coureur heeft het aanbod van Jordan om Giancarlo Fisichella te vervangen van de hand gewezen. Dat deed hij op aanraden van zijn advocaten. Die vreesden dat het optreden door Arrows-baas Tom Walkinshaw zou kunnen worden uitgelegd als contractbreuk.

Gisteravond verraste Jordan vriend en vijand met zijn toenadering tot Frentzen. Aan het begin van de avond kwam ineens het bericht door dat de wedstrijdleiding instemde met het inzetten van Heinz-Harald Frentzen als vervanger voor de geblesseerde Fisichella. De Italiaan liep in een hogesnelheidscrash in de vrije trainingen een lichte hersenschudding op.

De stewards van de Grand Prix van Frankrijk plaatsten al kanttekeningen bij de juridische consequenties van het plan van Jordan. "Mits er geen contractuele problemen ontstaan en alle teams die deelnemen aan de Grand Prix van Frankrijk 2002 voor 9:15 uur schriftelijk zouden instemmen, staan de stewards toe dat er van coureur wordt gewisseld",schreven ze in hun verklaring. Frentzen zou in dat geval van de laatste plaats op de grid moeten starten. De wedstrijdleiding erkenden dat Jordan geconfronteerd is met een 'farce majeur'-situatie en spraken hun vertrouwen uit in de competentie van Frentzen.
Patrick

fick fock feck,hij is wereldkampioen,maar wel verdiend daar valt niets over te zeggen.
had hij geen drivetreu gehad was het sowiso zo geweest,jammer van het foutje van kimi maar volgende keer beter.
race was wel okee,best toch wel een beetje spannend vond ik :)
ach ja dan kijken we nu maar om de zondag om te krijgen :D

Anonymous

Michael Schumacher heeft de Grand Prix van Frankrijk op zijn naam geschreven. Doordat Rubens Barrichello niet kon starten en Juan Pablo Montoya slechts vierde werd, won de Duitser zijn vijfde Wereldkampioenschap.

De zege kreeg Schumacher in de schoot geworpen toen leider Kimi Räikkönen, met nog vier ronden te gaan, een remfout maakte. De jonge Fin kwam als tweede over de meet, gevolgd door teamgenoot David Coulthard.

Schumacher reed lange tijd op de tweede plek, maar wist met zijn pitstop Montoya voorbij te steken. Echter, hij verspeelde die eerste positie door een 'drive-through'-straf vanwege het rijden over de witte lijn aan het einde van de pitstraat. Die fout maakten meerdere coureurs, waaronder ook David Coulthard. De race was verder ongekend spannend en niet alleen doordat het WK beslist kon worden. Halverwege de wedstrijd reden de vijf eerste coureur vervolgens binnen luttele seconden.

McLaren-Mercedes maakte dus een goede Grote Prijs mee met een tweede en derde plek. De Williams-BMW's daarentegen stelden enigszins teleur. Montoya kwam als vierde aan, met Ralf Schumacher achter pal zich. De zesde positie werd opgeëist door Jenson Button die gisteren te horen kreeg dat hij volgend seizoen niet meer bij Renault rijdt. Heinz-Harald Frentzen, die van de FIA toestemming kreeg voor Jordan-Honda aan de start te verschijnen, toen hij zich voor Arrows-Cosworth niet had gekwalificeerd, reed uiteindelijk niet.

Renault pakt punt in thuisrace

Renault-rijder Jenson Button bezorgde zijn team vandaag een punt. De Brit eindigde in de Franse Grand Prix op de zesde plaats, terwijl teamgenoot Jarno Trulli na een motorprobleem moest opgeven in Renaults thuisrace.

&#8220;Het is goed om een punt te scoren voor Renault, en zeker hier in Frankrijk&#8221;, aldus Jenson Button. &#8220;In het begin kon ik goed volgen met de leiders, omdat ik weinig benzine aan boord had. Na mijn eerste stop, werd ik opgehouden door Heidfeld, die veel trager was. Later had ik veel overstuur met mijn derde bandenset, vooral in bocht drie. Gezien we nog een eind verwijderd waren van de volgende auto voor mij, hebben we ervoor gezorgd dat we zeker de finish zouden halen en de banden gewisseld. Ik ben tevreden dat we weer een punt meer hebben, maar er is nog steeds een verschil met de top drie-teams.&#8221;

Teamgenoot Jarno Trulli kijkt ontgoocheld terug naar zijn race. &#8220;Wat kan ik zeggen? Natuurlijk is het heel teleurstellend om hier op Magny-Cours te moeten opgeven&#8221;, zei de Italiaan. &#8220;Ik had een heel goede start, maar het was allemaal voor niks, nadat Massa door zijn valse start mij bijna van de baan duwde. Vervolgens hield hij mij voor vijf of zes ronden op, waardoor ik natuurlijk veel tijd verloor. Nadat hij zijn penalty kreeg, kwam ik pas goed op snelheid. Ik was duidelijk competitiever. Na de tweede stop was de auto echt heel goed in balans, maar even later dwong een motorprobleem me om op te geven.&#8221;

Technisch directeur Mike Gascoyne zei na de race : &#8220;Het is goed dat we een punt scoren in onze thuisrace. We waren redelijk competitief, zeker in het begin. Na de opgave van Jarno, wilden we zekerheid krijgen over de zesde plaats van Jenson, en daarom stopten we voor een derde keer. Nadat de banden gewisseld waren, klokte hij opnieuw competitieve tijden. Over het algemeen een goede race, maar we moeten nog beter presteren om in de buurt te komen van de betere teams, zowel in de kwalificatie als in de race.&#8221;
Matijs
Contacteer:

Als ik het zo lees heb ik vandaag niet veel gemist...
Anonymous

Nieuw uitdaging voor Schumacher

Michael Schumacher breekt het ene record na het andere. Eén van deze records is het aantal opeenvolgende races waarin hij in de punten heeft gereden. Dat record moet hij nu weer inleveren omdat de historici een snelle ronde van Fangio hebben genegeerd.

De teller staat bij Schumacher op 16 en alle media berichtten dat hij hiermee het record van Carlos Reutemann had verbeterd. Ten onrechte. De formule 1 historici zijn vergeten dat in de jaren 50 ook punten werden gegeven voor de snelste ronde. Journalist Paul Treuthardt heeft onthuld dat Fangio punten heeft gescoord in 21 opeenvolgende races in de periode 1953-1956. Fangio viel in 1955 weliswaar uit tijdens de GP van Monaco, maar kreeg toch een punt voor de snelste ronde. Uiteindelijk duurde het tot de Belgische GP van 1956 dat Fangio geen punt wist te halen. Met nog zes races te gaan kan Schumacher het record van Fangio dit seizoen nog breken.

Rotrace voor Renault

Het Renault team kende in Duitsland haar slechtste race van het jaar. Beide rijders waren niet competitief en vielen uit.

&#8220;Ik ben ongelooflijk teleurgesteld. Ik kende een goede start en kon de leiders een aantal ronden volgen,&#8221; begint Trulli zijn raceverslag. &#8220;Later verloor ik steeds meer tijd door de banden en ik moest vroeger dan verwacht stoppen. Die drive through straf die ik kreeg begrijp ik niet echt. Het team had me gewaarschuwd dat Ralf me wou inhalen en ik liet echt genoeg ruimte. Dat ik uit de race crashte was dan weer wel mijn fout. Ik zat iets te dicht achter Giancarlo (Fisichella) en ging in de fout bij het remmen. Er zat niks anders op wou ik een aanrijding vermijden.&#8221;

Teamgenoot Jenson Button kwam nooit in het stuk voor. De Brit kampte van bij de start met problemen.

&#8220;Wat kan ik zeggen? Van bij de start had ik overstuur. Mogelijk werd dat veroorzaakt door een probleem met het differentiaal. Daarna verloor ik ook nog motorkracht en ik moest de tractie controle uitschakelen om dat probleem op te lossen, maar daardoor werd de wagen nog moeilijker te besturen. Uiteindelijk hield de motor er mee op toen ik op de rechte lijn zat aan de achterkant van het circuit. Dit is een weekend om zo snel mogelijk te vergeten,&#8221; besloot Button.'

Ook hoofdingenieur Pat Symonds kon niet anders dan dat toegeven.

&#8220;Dit nieuwe circuit heeft ons enkele onaangename verrassingen bezorgd tijdens de race. Jarno had problemen met zijn eerste bandensetje en daardoor moest hij vroeger dan voorzien binnenkomen en dat terwijl de banden van Jenson het steeds beter deden. Jammer genoeg kreeg Jenson problemen met de motor. Ook Jarno ging sneller op zijn tweede bandenset, maar ging toen van de baan.&#8221;
Anonymous

Jos Verstappen had in Hockenheim weer voor Arrows kunnen rijden. De Nederlander bedankte voor dit aanbod omdat hij eerst geld wil zien van de Schot. Dat schrijft het magazine RaceReport deze week.

Eerder werd bekend dat Enrique Bernoldi en Heinz-Harald Frentzen aanvankelijk weigerden te racen op Hockenheim. Frentzen liet zich op de donderdag voor de Grand Prix overreden, terwijl Bernoldi naar verluidt pas op zondagochtend definitief besloot om te racen. Intussen filosofeert Peter Sauber in het Zwitserse magazine Motorsport Aktuell over een terugkeer van Frentzen bij zijn renstal. Hij sluit zelfs niet uit dat de Duitser met onmiddelijke ingang terugkeert. "Dat zou alleen zin hebben als we hem ook voor volgend jaar kunnen contracteren. Als dat alleen voor een paar races gebeurt, zou dat te veel onrust in ons team geven."

Jos Verstappen erkent in RaceReport dat hij is gepolst als vervanger van Alex Yoong bij Minardi. "Ik vind het fijn dat Paul mij gebeld heeft maar momenteel wil ik niet bij Minardi rijden”, aldus de Nederlander in het blad dat morgen verschijnt. "De auto is helemaal niet slecht, maar de prestaties van de Asiatech zijn nog net zo slecht als vorig jaar. Wat kan ik dan bij Minardi laten zien? Het zal al een hele klus worden om beter te presteren dan Mark Webber. Die kent de Minardi door en door en is fysiek sterker dan ik omdat hij wél heeft gereden. Natuurlijk train ik hard maar bijvoorbeeld je nekspieren kun je pas echt trainen als je rijdt.” Volgens RaceReport houdt Verstappen er rekening mee dat Stoddart nogmaals contact opneemt.
Matijs
Contacteer:

The vital statistics of a Formula 1 engine…

- A power output of more than 250bhp per litre (over 800bhp for a cubic capacity of 3 litres),
- Over 18,000rpm at maximum revs,
- 600 litres of air swallowed up every second,
- 160 decibels at maximum revs (more than a Boeing 747 during take-off),
- 75 litres of lead-free fuel every 100km,
- 150 sparks and 300 return trips for the pistons every second,
- 8,500G, the acceleration force to which the pistons are submitted,
- A working temperature of more than 110°C,
- Internal surface temperatures in excess of 300°C,
- A weight of just 90kg,
- Average reliability of 400km,
- 5,000 components, including 1,500 moving parts,
- More than 20 different alloys employed in its production,
- 6 weeks to produce a crankshaft,
- 2 weeks to build a complete engine,
- 150 sub-contractors,
- 15 data acquisition probes (in race-specification), 60 during testing.

Bron: Renault F1.com
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

nou ik hou het kort er is volgens mij nog steeds maar 1 de beste en dat is DAMON HILL ook al rijd hij niet meer en schumacher mag van mij vertrekken de haat tegen schumacher komt dat ik hill fan ben en als hij hem misschien toender tijd niet van de baan af had gereden had ik misschien nog wel wat respect voor hem maar nu niet meer een als ik nu moet kiezen voor een rijder dan kies ik voor sato die kan namelijk niet rijden dan heb ik nog eens wat te lachen op de zondag middag :D :lol: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

wilco bleu schreef:nou ik hou het kort er is volgens mij nog steeds maar 1 de beste en dat is DAMON HILL ook al rijd hij niet meer en schumacher mag van mij vertrekken de haat tegen schumacher komt dat ik hill fan ben en als hij hem misschien toender tijd niet van de baan af had gereden had ik misschien nog wel wat respect voor hem maar nu niet meer een als ik nu moet kiezen voor een rijder dan kies ik voor sato die kan namelijk niet rijden dan heb ik nog eens wat te lachen op de zondag middag :D :lol: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Damon Hill is destijds wereldkampioen geworden omdat ie in een goeie auto reed en de rest niet. Wat Schumacher liet zien in zijn Bennetton vind ik veel knapper qua prestatie want dat was een kruiwagen vergeleken met de Williams destijds. Hetzelfde geld voor Villeneuve trouwens, want nadat Hill en Villeneuve bij een ander team zijn gaan rijden hebben ze niks meer gepresteerd op een enkel mazzeltje na. En ja, ik ben een groot Schumacher fan! :) :D :D
Rudo

Arrows heeft af moeten zeggen voor de komende GP (Hongarije) ivm de inmiddels bekende financiele problemen.
wilco blue

we zijn nu beland in amerika en wie gaat er winnen is het weer de duitser met de rode bolide FOUT ik heb gehoord dat yoong bij minardi eidelijk het gas heeft gevonden hij reed het hele seizoen alleen met de koppeling dus geen gas erbij en dan toch al 200km en meer dus heren in rode bolides pas op :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

:lol:

Alleen sturen wil nog niet zo lukken, zo zag ik gisteren!
wilco blue

ja maar dat komt door de snelheid dat s hij nog niet zo gewend he :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

wilco blue schreef:ja maar dat komt door de snelheid dat s hij nog niet zo gewend he :D
:lol: :lol: :lol:

Trulli in de punten!! :)
Patrick RS
Moderator

Ik had toch gehoopt dat hij derde zou eindig op de hoop dat coulthart zou uitvallen en dat hij vierde zou blijven rijden

PATBAD schreef:Ik had toch gehoopt dat hij derde zou eindig op de hoop dat coulthart zou uitvallen en dat hij vierde zou blijven rijden
Tja, die hoop had ik ook, maar je kan ook niet alles hebben.
Patrick RS
Moderator

Marcel O. schreef:
PATBAD schreef:Ik had toch gehoopt dat hij derde zou eindig op de hoop dat coulthart zou uitvallen en dat hij vierde zou blijven rijden
Tja, die hoop had ik ook, maar je kan ook niet alles hebben.
Das waar ik hoop een goed jaar volgend jaar dan moet renault maar weer eens laten zien wie wij zijn
Gesloten