Binnenkort ben ik van plan om m'n middendemper te vervangen door een recht doorlopende pijp,nou was mijn vraag waar deze demper voor dient en als ik hem vervang,wat zijn dan de voor en nadelen.
Dit is mischien een simpele vraag,maar ik wil liever zeker weten dat het kan,voordat ik straks met de elende zit,van dit soort dingen heb ik niet genoeg kennis in huis.
greetZ
middendemper vervangen? (R19)
naam zegt het al : hij dempt:D
mijn advies : weghalen die zooi haha
nix geen nadelen, scheelt je weer wat herrie
mijn advies : weghalen die zooi haha
nix geen nadelen, scheelt je weer wat herrie

mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
-
Gewoon doen! Kost niet veel, maar hij maakt wel gelijk wat meer herrie.
Heb onder mijn 19 ook geen middendemper zitten
Heb onder mijn 19 ook geen middendemper zitten
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Hmmm ik denk dat ik dat zeker maar eens ga doen,ben benieuwt naar het geluid,zal neit veel zijn,maar toch.
nou heb ik wel een vraagje over het injectie systeem,is deze zelf in te stellen?of moet je daar een laptop hebben met software t.w.v. 5000 euro voor nodig hebben?

nou heb ik wel een vraagje over het injectie systeem,is deze zelf in te stellen?of moet je daar een laptop hebben met software t.w.v. 5000 euro voor nodig hebben?

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
injectie systeem instellen???????????????????????
Wat wil je instellen dan?? Enige wat je kan doen is een andere chip erin zetten wat ietsje meer vermogen oplevert. Als je een monopunt injectie systeem hebt kan je volgens mij nog wat schroeven aan de brandstofdruk regelaar, maar dan houd het echt op. Bij ome renault kan je injectie systeem met de XR25 testkast uitgelezen worden, maar ze kunnen niks veranderen, dit word allemaal door de computer geregeld.
Mazzel
Wat wil je instellen dan?? Enige wat je kan doen is een andere chip erin zetten wat ietsje meer vermogen oplevert. Als je een monopunt injectie systeem hebt kan je volgens mij nog wat schroeven aan de brandstofdruk regelaar, maar dan houd het echt op. Bij ome renault kan je injectie systeem met de XR25 testkast uitgelezen worden, maar ze kunnen niks veranderen, dit word allemaal door de computer geregeld.
Mazzel
-
- Contacteer:
het was mn bedoeling de benzine toevoer regelen,maar dat laat ik dan maar aan de garage over,wil niet straks met opgeblazen motor zitten ofzo.
heb jij wel de benzine druk opgevoerd?
zoja zou ik dit alsnog zelf kunnen doen?

heb jij wel de benzine druk opgevoerd?
zoja zou ik dit alsnog zelf kunnen doen?
nee ik heb het nog nooit zelf gedaan, ik las er eens iets over op renault19world Staat een beschrijving op hoe je het moet doen.
Jep, dan moet je het veertje van de drukregelaar op de retourleiding oprekken zodat er een hogere druk ontstaat. Tricky, ik ben er nooit aan begonnen.
Voor de 16V zijn er instelbare brandstofdrukregelaars te krijgen, misschien een ideetje voor Bart V met z'n multipoint injectie
Voor de 16V zijn er instelbare brandstofdrukregelaars te krijgen, misschien een ideetje voor Bart V met z'n multipoint injectie
Ja reihard heeft ze, als ze niet zo duur waren geweest had ik er al 1 opzitten, bovendien zuipt dat ding mij nu al te veel als je het gas intrapt. Eerst een open luchtfilter erop, dan een andere einddemper, dan een spaghettiespruitstuk, en dan zien we wel weer :-D
Greetz
Greetz
zuipen? geef 'ns een voorbeeld?
mijn voorbeeld,
Ik had een 60 pk sterk 1.4tje, 932 kg,liep 1 : 15
Ik heb nu een 170 pk sterke 3 liter, 1415 kg, loopt 1 : 10.
Beide zijn op dezelfde stukken met hetzelfde tempo gereden.
Dus relatief gezien loopt de V6 een stuk zuiniger (2 keer zo groot, 3 keer zo sterk)

mijn voorbeeld,
Ik had een 60 pk sterk 1.4tje, 932 kg,liep 1 : 15
Ik heb nu een 170 pk sterke 3 liter, 1415 kg, loopt 1 : 10.
Beide zijn op dezelfde stukken met hetzelfde tempo gereden.
Dus relatief gezien loopt de V6 een stuk zuiniger (2 keer zo groot, 3 keer zo sterk)

ja zo kan je het bekijken. Mijn 19 met energy woog 920 Kg op kenteken, en reed dus 1:15. Met die 1.7 erin ligt het gewicht rond de 1000 Kg samen met al die andere troep die ik erop en erin heb gebouwd en loopt gemiddeld 1:13. Hij gaat slurpen als boven de 3000 toeren komt. (en dat kom ik altijd)
-
- Contacteer:
Ik heb (helaas) een monopointer,dus ik weet niet of dat slangetje er ook bij mij op zit,zal vandaag eens onder de motorkap kijken.Ik heb nu vakantie dus heb de tijd om eens te gaan bekijken.
Ik merk nu ik er een K&N vervangingsfilter er in heb zitten,de luchtslang vervangen heb door een dikkere en deze verplaatst heb (onder kant zodat de rijwind er direct in kan)plus eens lekker door heb kunnen blazen op de duitse snelwegen dat hij vlotter is en beter door trekt,maar als ik wil weg trekken is die vrij sloom bij de 2000 rpm is daar nog wat aan te doen?volgende week komen mn brisk bougies binnen dus ik hoop dat dat ook een klein beetje wilt helpen.
heeej bartV als ik me niet vergis heb jij nu 90 pk blok,is het goed te merken zo'n multipointer?
Ik merk nu ik er een K&N vervangingsfilter er in heb zitten,de luchtslang vervangen heb door een dikkere en deze verplaatst heb (onder kant zodat de rijwind er direct in kan)plus eens lekker door heb kunnen blazen op de duitse snelwegen dat hij vlotter is en beter door trekt,maar als ik wil weg trekken is die vrij sloom bij de 2000 rpm is daar nog wat aan te doen?volgende week komen mn brisk bougies binnen dus ik hoop dat dat ook een klein beetje wilt helpen.
heeej bartV als ik me niet vergis heb jij nu 90 pk blok,is het goed te merken zo'n multipointer?
ik heb een 100 pk blok, het is de sterkste 1.7 die er is. (behalve de r19 1.7 txi) Hij levert standaard 96 pk, maar de kat is verdwenen dus dat zal wel 4 pk schelen. ding gaat als de brandweer. Ik ken het hetzelfde probleem als jij. onder de 2000 toeren is hij niet echt snel, alhoewel je die 140 Nm koppel wel merkt. boven de 3000 toeren gaat hij als een gek. Vooral op de snelweg is het een genot.
Ik heb ook wel eens in een r19 monopunter gereden met 75 pk, maar het verschil merk je toch wel.
Ik heb ook wel eens in een r19 monopunter gereden met 75 pk, maar het verschil merk je toch wel.
Je moest 'ns weten hoe snel 170 pk's zijn. 160 bij 4000 toeren en dan nog genoeg fut hebben om te versnellen
Echt een machtige machine, ik heb echt geen spijt dat ik m'n R19 heb verkocht.
Echt supercomfortabel en verschrikkelijk sterk.
Echt een franse bak, veel speling in de versnellingsbak (is normaal bij een PSA bak), slechte elektronica, soepele vering en een heerlijke motor.
Het schijnt dat de 190 pk 24 klepper nog beter bij de auto past, maar dit rijdt al als een trein.
Het is jammer dat ik zo door de verzekering wordt genaaid, wat wil je met een auto van 80.000 gulden nieuwwaarde en een recente schade, ik betaal nu 100 euro per maand aan verzekering.
ik ben schijnbaar een erg hoge risicofactor met m'n 3 liter motor (dat werd ook echt gezegd door de verzekeringsmevrouw van de OHRA)

Echt een machtige machine, ik heb echt geen spijt dat ik m'n R19 heb verkocht.
Echt supercomfortabel en verschrikkelijk sterk.
Echt een franse bak, veel speling in de versnellingsbak (is normaal bij een PSA bak), slechte elektronica, soepele vering en een heerlijke motor.
Het schijnt dat de 190 pk 24 klepper nog beter bij de auto past, maar dit rijdt al als een trein.
Het is jammer dat ik zo door de verzekering wordt genaaid, wat wil je met een auto van 80.000 gulden nieuwwaarde en een recente schade, ik betaal nu 100 euro per maand aan verzekering.
ik ben schijnbaar een erg hoge risicofactor met m'n 3 liter motor (dat werd ook echt gezegd door de verzekeringsmevrouw van de OHRA)
Trouwens, ik heb nog nooit een R19 TXI gezien, de R21 TXI ken ik wel, die heeft een 2 liter 12 klepper van 136 pk.
Je had van de ph1 R19 een GTX en een TXE versie, beide met de 95 pk sterke F3N motor
Je had van de ph1 R19 een GTX en een TXE versie, beide met de 95 pk sterke F3N motor
er bestaat ook een R19 TXI, staat er 1 bij ons op de sloop. Ding is uitgerust met de F3N 746 motor welke 105 pk levert en hetzelfde inlaatspruitstuk heeft als de volvo 480 turbo. Ding heeft alles electrisch, airco, stuurbekr, boordcomp alles in kleur, spoiler, skirts en allemaal standaard. volgens mij is hij in nederland amper gelevert. want ik heb er maar 1 zien rijden en die staat nu bij ons op de sloop. Binnenkort de boorcomp overzetten in mijn 19 :-D
-
- Contacteer:
deze week gaat die er van onder,de middendemper.wat er dan nog te doen valt zie ik nog wel.mag ik vragen hoe hard die kan gaan bartV?
wat moest jij voor je blok neer leggen?
op de duiste autobahn haalde die een constante snelheid van 197,gelukig genoeg om de gtt's leuk bij te kunnen houden.tuurlijk kan die van mij nooit tegen een gtt rijden maar als ik op zn top zat had ik ze altijd in mn zicht.
wat moest jij voor je blok neer leggen?
op de duiste autobahn haalde die een constante snelheid van 197,gelukig genoeg om de gtt's leuk bij te kunnen houden.tuurlijk kan die van mij nooit tegen een gtt rijden maar als ik op zn top zat had ik ze altijd in mn zicht.
ik moest 250 euro betalen voor een perfect blok en perfecte bak met goede koppeling en goede spanlagers. Maar ik heb ongeveer nog 400 euro aan onderdelen moeten verspijkeren om hem draaiende te krijgen. De motor is van een 19 in een 21 gezet en daarna weer aan mij verkocht. Er zaten dus koelslangen en kabelbomen bij van een 21. verder moest ik een andere radiator hebben, nieuwe koelslangen, snaren en distributieriem, krukaskering, thermostaat, benzinepomp, filters en nog VEEL meer. Het is de investering wel waard geweest.
De topsnelheid heb ik nog niet gebrobeerd. pas eventjes tot de 180 maar harder durf ik nog niet, had veel gas over. motor moet eerst goed ingelopen zijn. ik denk dat 200 wel haalbaar is, maar wat vooral lekker is aan deze motor is die 140 Nm koppel. Dat merk je echt. Alleen ik had een 1.4, jij hebt al een 1.7 Bij mij is het verschil aanzienlijk. maar bij jouw zal het wel meevallen. Verwacht geen super wonderen van die 1.7 multi in verhouding met jouw mono. Ik denk dat het verschil in vermogen bij jouw niet opweegt tegen het geld en tijd wat het gaat kosten om bij jouw er een 1.7 multi in te takelen. Kan je denk ik beter gaan shoppen voor een 16V blokje.
Mazzel
De topsnelheid heb ik nog niet gebrobeerd. pas eventjes tot de 180 maar harder durf ik nog niet, had veel gas over. motor moet eerst goed ingelopen zijn. ik denk dat 200 wel haalbaar is, maar wat vooral lekker is aan deze motor is die 140 Nm koppel. Dat merk je echt. Alleen ik had een 1.4, jij hebt al een 1.7 Bij mij is het verschil aanzienlijk. maar bij jouw zal het wel meevallen. Verwacht geen super wonderen van die 1.7 multi in verhouding met jouw mono. Ik denk dat het verschil in vermogen bij jouw niet opweegt tegen het geld en tijd wat het gaat kosten om bij jouw er een 1.7 multi in te takelen. Kan je denk ik beter gaan shoppen voor een 16V blokje.
Mazzel
-
- Contacteer:
heeej thx voor het advies jo
ik denk dat ik het bij mn 1,7 blokie hou,hij draait heerlijk en trekt toch vergeleken met die 1,4 monopointer veel beter op en vloeinder.16V is leuk,maar daar wil ik niet aan beginnen.ik had verwacht dat het vervangen van een spruitstuk simpeler zou zijn.
het is zo ,wij zijn goed bevriend met de renault dealer,ze hebben me veel kunnen helpen met het afhandelen van mn ongeluk.als ik er aan ander blok in laat leggen dan gaan er toch twijfels liggen bij hun en geven ze straks minder terug voor mn 19 als dat ik deze er in laat,en zo lang zal ik niet blijven rijden met mn 19.maar voorlopig ga ik er van genieten en ga hem ook leuk opknappen.het motor vermogen moet ik als tevre houden.
ik denk dat ik het bij mn 1,7 blokie hou,hij draait heerlijk en trekt toch vergeleken met die 1,4 monopointer veel beter op en vloeinder.16V is leuk,maar daar wil ik niet aan beginnen.ik had verwacht dat het vervangen van een spruitstuk simpeler zou zijn.
het is zo ,wij zijn goed bevriend met de renault dealer,ze hebben me veel kunnen helpen met het afhandelen van mn ongeluk.als ik er aan ander blok in laat leggen dan gaan er toch twijfels liggen bij hun en geven ze straks minder terug voor mn 19 als dat ik deze er in laat,en zo lang zal ik niet blijven rijden met mn 19.maar voorlopig ga ik er van genieten en ga hem ook leuk opknappen.het motor vermogen moet ik als tevre houden.
-
- Contacteer:
vandaag is de middendemper er van tussen gegaan,kwa geluid maakt het best wat uit hij prutteld beter en klnkt harder,ook bij hogere toeren.
dus aanrader,haal die shipszooi er van tussen
dus aanrader,haal die shipszooi er van tussen