overslaan cd-speler
-
- Über-Spammer
Jep dat is zeker zonde.. dus ik weet niet of ik dat gaat doen..
ik gaat in iedergeval wel kijken of ik dat overslaan kan verminderen door iets zachts en dempends onder mijn radio te plaatsen.. ipv los in zo'n beveiligd bakje.
ik gaat in iedergeval wel kijken of ik dat overslaan kan verminderen door iets zachts en dempends onder mijn radio te plaatsen.. ipv los in zo'n beveiligd bakje.

-
- Über-Spammer
heb jij al iets geprobeerd dan ? 

-
- Moderator
- Car: MB
nee, niet op die manier. Ik denk echter dat het probleem dan toch blijft omdat de cd speler zeer schuin geplaatst is en omdat de gtt niet echt comfortabel geveerd is
. Op jouw manier verander je namelijk niks aan de hoek van de radio

-
- Über-Spammer
klopt. MaarTom schreef:nee, niet op die manier. Ik denk echter dat het probleem dan toch blijft omdat de cd speler zeer schuin geplaatst is en omdat de gtt niet echt comfortabel geveerd is. Op jouw manier verander je namelijk niks aan de hoek van de radio

Hij heeft wel minder klappen op te vangen.
hij heeft zegmaar een vachtje gekregen

-
- Über-Spammer
Die blijft ook strak zitten 
maar hij kan wel een beetje bewegen in het console.
en dat ga ik nu opvaken.. ipv dat hij tegen de bodum komt..
snap je wat ik bedoel?

maar hij kan wel een beetje bewegen in het console.
en dat ga ik nu opvaken.. ipv dat hij tegen de bodum komt..
snap je wat ik bedoel?
-
- Moderator
ik denk dat ik wel snap wij jij wilt, maar denk niet dat het lukt.
Resumé
. Men neme een radio. Die zit in een ijzeren "bakje" en dat bakje zit strak in je middenconsole (anders ligt je radio te klapperen). Check???
Wat jij wil doen is dan een schuimrubber (of iets dergelijks) laagje aanbrengen tussen de radio en dat "bakje". Ckeck??
En dat laatste lijkt mij dus niet zinvol.
Resumé

Wat jij wil doen is dan een schuimrubber (of iets dergelijks) laagje aanbrengen tussen de radio en dat "bakje". Ckeck??
En dat laatste lijkt mij dus niet zinvol.
-
- Über-Spammer
Check it out.. Wicked! aight !!
ik plaats niet om het bakkje schuim maar onder het bakje... zodat hij niet de harde kant mat van mijn auto raakt...
mszzzz misschien maar ff wat tekenkunsten uit de kast halen
1mom.

ik plaats niet om het bakkje schuim maar onder het bakje... zodat hij niet de harde kant mat van mijn auto raakt...
mszzzz misschien maar ff wat tekenkunsten uit de kast halen

-
- Über-Spammer
was ff eten...Tom schreef:He Maik, het hoeft niet in autocad hoor
[img]http://home.wanadoo.nl/hhpeters/console.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
Normaal gesproken kan ik wel iets beter tekenen 

-
- Moderator
had ik het uiteindelijk toch goed begrepen, haha. Ik blijf er echter bij dat dit niet werkt. de achterkant van de radio is namelijk niet zo mooi vlak omdat daar allerlei draden lopen. Volgens mij hebben die al een dempende werking (zij gaan dat klapperen ook tegen).
Die tekening is mooi zat hoor

-
- Über-Spammer
Tom schreef:had ik het uiteindelijk toch goed begrepen, haha. Ik blijf er echter bij dat dit niet werkt. de achterkant van de radio is namelijk niet zo mooi vlak omdat daar allerlei draden lopen. Volgens mij hebben die al een dempende werking (zij gaan dat klapperen ook tegen).

je hebt standaar al een soort bout waar je een rubberen ding op kan klussen om dit tegen te gaan.
Nee ik ga het niet tekenen

-
- Über-Spammer
ja ik weet wat je bedoelt die heb ik er ook al in.Ploegah schreef:je hebt standaar al een soort bout waar je een rubberen ding op kan klussen om dit tegen te gaan.
-
- Über-Spammer
I know...Tom schreef:die bout is ook goed tegen diefstal. Scheel weer

maar met mijn nieuwe vering/dempers zou hij ook al iets minder moeten overslaan

hoop ik...
oke jongens ff voor de duidelijkheid. Ik heb de radio niet verschoven voor het overslaan want dat deed de mijnes dus nooit.
De reden was dat ik vond met een cd-happer de warmte afvoer zeer gevaarlijk is indien schuins gemonteerd.
nou in feite ben ik geen moeilijkheden tegengekomen, waar maik het over had het frame van het klokje heb ik met zaag weggezaagd
Oke ik geef toe ik ben niet echt netjes met deze gt. Omdat me dashboard toch al kapot was heb ik met redelijke GEEN zorg alles gedaanb
Maar als je netjes werkt kan je het wel mooi doen hoor.
Als je verwarmingpaneel eruit hebt dan kan je makkelijk de rode kabel naar beneden trekken. Deze is lang genoeg! Ook voor die dubbele radio slotmiddenconsoles. Alleen de zwarte is kort. Dit komt omdat deze geklemd zit naar BOVEN toe, ik heb dus de klem losgehaald en deze vervolgens naar benenden toe vastgezet met een ty-wrap. Of met een dubbele radio slot dit haalbaar is weet ik niet 100%, je zou hem kunnen vervangen met een rode kabel uit een sloopauto ofso.
Verwarming van mij werkt alles behalve de luchtuitlaten(zwarte draad) want de ty-wrap is los. Moet makkelijk op te lossen zijn. Naar oplossingen voor het netter wegwerken ben ik niet op zoek gegaan.
1 tip voor je je verwarmingpaneel ontkoppelt van de draden LAAT DE TANDWIELEN ALLEMAAL staan, dit scheel t je een beetje afstelwerk
Voor de rest succes mensen tis echt snel te doen!!
De reden was dat ik vond met een cd-happer de warmte afvoer zeer gevaarlijk is indien schuins gemonteerd.
nou in feite ben ik geen moeilijkheden tegengekomen, waar maik het over had het frame van het klokje heb ik met zaag weggezaagd

Als je verwarmingpaneel eruit hebt dan kan je makkelijk de rode kabel naar beneden trekken. Deze is lang genoeg! Ook voor die dubbele radio slotmiddenconsoles. Alleen de zwarte is kort. Dit komt omdat deze geklemd zit naar BOVEN toe, ik heb dus de klem losgehaald en deze vervolgens naar benenden toe vastgezet met een ty-wrap. Of met een dubbele radio slot dit haalbaar is weet ik niet 100%, je zou hem kunnen vervangen met een rode kabel uit een sloopauto ofso.
Verwarming van mij werkt alles behalve de luchtuitlaten(zwarte draad) want de ty-wrap is los. Moet makkelijk op te lossen zijn. Naar oplossingen voor het netter wegwerken ben ik niet op zoek gegaan.
1 tip voor je je verwarmingpaneel ontkoppelt van de draden LAAT DE TANDWIELEN ALLEMAAL staan, dit scheel t je een beetje afstelwerk

oke jongens ff voor de duidelijkheid. Ik heb de radio niet verschoven voor het overslaan want dat deed de mijnes dus nooit.
Oke ik geef toe ik ben niet echt netjes met deze gt. Omdat me dashboard toch al kapot was heb ik met redelijke GEEN zorg alles gedaanb
Maar als je netjes werkt kan je het wel mooi doen hoor.
Euh de reden van die bout is in feite dat je je draden niet tegen de achterkant platdrukt en dat er een spellingruimte blijft tussen eindtrappen en 'wand' (heb ik ook gelezen in maxpower vandaag)

Euh de reden van die bout is in feite dat je je draden niet tegen de achterkant platdrukt en dat er een spellingruimte blijft tussen eindtrappen en 'wand' (heb ik ook gelezen in maxpower vandaag)

-
- Über-Spammer
Oke dan... 
Ik gaat eerst iets verzinnen hoe ik die radio netjes kan wegwerken.... en danpas gaat ik aan deze actie beginnen..
want volgens mij zit er nu nog een gat bij jou omheem of niet ed_pret?

Ik gaat eerst iets verzinnen hoe ik die radio netjes kan wegwerken.... en danpas gaat ik aan deze actie beginnen..
want volgens mij zit er nu nog een gat bij jou omheem of niet ed_pret?
Ff omhoog halen. Ik ben hier nu aan begonnen en heb mijn kachel eruit en alles is los. Maar volgens mij redden die kabels het niet. Ed heeft het de hele tijd over een rode en een zwarte kabel maar bij zitten er 2 zwarte kabels. Welke is welke?
Oh ik bouw niet mijn radio naar boven maar bouw 4 meters in op de plek van de kachel en klokje
Oh ik bouw niet mijn radio naar boven maar bouw 4 meters in op de plek van de kachel en klokje

5 GT Turbo '88 GT5

leuk he als dingen niet kloppen

nou ff denken uit het hoofd, de schakelaar voor warm/koud hoort een rode lange draad te hebben, als je bij je gaspedaal zou kijken komt ie bij de schakelaar die het dichts bij de schutbord zit(motorzijde) de kabel zit als het goed is los, dan komt de zwarte deze zit vlak boven de voorste schakelaar vast met een metalen klip. deze is dan uiteraard van de luchtkanalen.
ik doe het nu ff uit het hoofd en het kan zijn dat ik de kabels door elkaar haal, je ken zelf ff testen natuurlijk door verwarming aan te doen en dan te draaien
succes
-
- Moderator
Bij mij zijn het ook twee zwarte draden, maar je kunt toch gewoon zien welke draad naar welke knop loopt?Roy (Signaalkabel) schreef:Ff omhoog halen. Ik ben hier nu aan begonnen en heb mijn kachel eruit en alles is los. Maar volgens mij redden die kabels het niet. Ed heeft het de hele tijd over een rode en een zwarte kabel maar bij zitten er 2 zwarte kabels. Welke is welke?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wie kan mij helpen,
Ik wil een jvc autoradio kopen JVC KD-LH2000R. Mijn vraag is of die het goed doet en of de mp3 functies goed werken en kan de jvc goed tegen de hoek waarin hij wordt bevestigd in de renault clio. slaat ie niet over?
Laat het me eens weten.
Alvast Bedankt
Groeten Maikel
Ik wil een jvc autoradio kopen JVC KD-LH2000R. Mijn vraag is of die het goed doet en of de mp3 functies goed werken en kan de jvc goed tegen de hoek waarin hij wordt bevestigd in de renault clio. slaat ie niet over?
Laat het me eens weten.
Alvast Bedankt
Groeten Maikel
Hoi Maikel, welkom op de site!
Stel je even netjes voor in het volgende topic:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 04#1120904

Stel je even netjes voor in het volgende topic:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 04#1120904
-
- Moderator
omdat we het in dit topis over het verplaatsen van radio en verwarming leek mij deze foto ook wel leuk.
[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie02/R5_223.jpg[/img]
Die roostertrjes gebruik je toch nooit en ik vind dit best mooi (maar niet met traanplaat dan
)
[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie02/R5_223.jpg[/img]
Die roostertrjes gebruik je toch nooit en ik vind dit best mooi (maar niet met traanplaat dan

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
nou hier ben ik dan, Die roostertjes zijn echt gemakkelijk om te verwijderen. Alleen moet je zeker weten dat je ze niet weer wilt gebruiken. Als je eenmaal alles eruit hebt dan kun je het niet meer repareren.
Hoe heb ik de roosters eruit gehaald:
Ik heb een los dashboard en daar kon ik mooi overal bij en alles goed zien.
Stap1: kantel de roosters helemaal naar voren.
Stap2: Knijp nu bij 1 van de roosters de onderkant samen. Daar zitten van die puntjes op. die puntjes zitten dan in het dashboard. Als je ze samenknijpt dan kun je zo de rooster eruit trekken.
Stap3: Heb je dr roosters eruit dan moet je die stijltje waar dat schuifje op zit eruit zagen.
Stap4: Haal de rest van de meuk eruit wat je niet nodig bent.
Stap5: maak een plaatje op maat voor de meters en ga die plaatsen met beugeltjes of iets dergelijks. Meters erin aansluiten en klaar.
Ps. Ik heb het met een los dashboard gedaan en dat werkt veel makkelijker. Je kunt dan ook de kabels mooi wegwerken en je kunt dan nog wat andere dingen doen. Ik had nog een los dashboard liggen(nog bedankt Marius
) en heb die gebruikt als verbouw dashboard. Deze komt straks waarschijnlijk in mijn project gtt. Ik heb er nog geen meters in zitten maar dat komt nog wel. Hopelijk heb je wat aan deze beschrijving.
Hoe heb ik de roosters eruit gehaald:
Ik heb een los dashboard en daar kon ik mooi overal bij en alles goed zien.
Stap1: kantel de roosters helemaal naar voren.
Stap2: Knijp nu bij 1 van de roosters de onderkant samen. Daar zitten van die puntjes op. die puntjes zitten dan in het dashboard. Als je ze samenknijpt dan kun je zo de rooster eruit trekken.
Stap3: Heb je dr roosters eruit dan moet je die stijltje waar dat schuifje op zit eruit zagen.
Stap4: Haal de rest van de meuk eruit wat je niet nodig bent.
Stap5: maak een plaatje op maat voor de meters en ga die plaatsen met beugeltjes of iets dergelijks. Meters erin aansluiten en klaar.
Ps. Ik heb het met een los dashboard gedaan en dat werkt veel makkelijker. Je kunt dan ook de kabels mooi wegwerken en je kunt dan nog wat andere dingen doen. Ik had nog een los dashboard liggen(nog bedankt Marius
There will be plenty of time to rest when your dead