Ombouwen van motorblok

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Hoi ik heb een 19 RN uit 1994 met de 1.7 95 PK er in, best een leuke auto maar hij is naar mijn mening niet snel genoeg :)
Nu is er ook een 16V versie van dit blok zoals jullie allemaal ongewtijfeld wel weten, en mijn vraag is of ik dat 16V blok straffeloos over kan zetten in mijn 19, of moet ik dan ook andere onderdelen aan gaan passen zoals versnellingsbak,aandrijfassen,koppeling etc ?

Iemand hier messchien ervaring mee ?
Abel
Über-Spammer

nu ik denk dar er veel meer aan moet gebeuren dan aleen een motor overzetten.. er wordt wel met een dikke 40 PK harder aan alles getrokken.... Het beste is gewoon doorsparen voor een 16V denk ik... zal kosten niet veel schelen met ombouw.
Steven
Car: M536

Inderdaad want de hele wielophanging is ook anders en de 16v heeft grotere remmen etc.

Je moet in gedachten houden dat je nu een stuk sneller optrekt, dus moet je ook een stuk harder kunnen remmen en moet je dus ook een goed onderstel hebben etc.

Dus ik geef Abel gelijk, koop dan een complete 16v..
Bart V

ik zou lekker die 1.7 houden en deze beetje sneller en mooier maken, of doorsparen voor een 16V. Ik heb ook overwogen om een 16V motor in mn 19 te hangen, maar dat bleek te veel aanpassingen nodig te hebben, dus is het een ''snelle'' 1.7 geworden.
Plaats reactie