Geachte lezers,
De deskundigen van de dealer zijn eruit : het malende geluid + tikken van de versnellingsbak komt door een defect aan het middelste motorsteun.
Nu heb ik over 14 dagen een afspraak bij de dealer, maar ik vraag mij af, of ik er zelf nog iets aan zou kunnen doen, ik vind 2 weken namelijk toch wel lang met zo'n manco. Ik heb geen brug, wel een schaarkrik en oprij baby-bruggetjes. Wie heeft ervaring hiermee, of andere tips over punten waarop je dan ook direct moet letten bij zo'n defect. Volgens de dealer kon ik er nog 2 weken mee doorrijden, mits voorzichtig omdat het gevaar bestaat dat de andere motor ophangingen ook defect raken door overbelasting.
Vriendelijke groet
T. Koster
motorsteun maakt lawaai
Inderdaad het is vrij gemakkelijk (zeker met een brug).
alleen de moeren /bouten willen wel eens vervelend
doen,maar ja met WD 40 kom je een eind
.
Gewoon je blok opkrikken zo ver dat je de steun er zo
tussen uit kan pakken(wel voorzichtig natuurlijk).
alleen de moeren /bouten willen wel eens vervelend
doen,maar ja met WD 40 kom je een eind

Gewoon je blok opkrikken zo ver dat je de steun er zo
tussen uit kan pakken(wel voorzichtig natuurlijk).
Ligt er maar net aan, middelste steun? Voor of achter?
Voor is makkelijk, maar achter is slecht zelf te toen. Zorg er wel voor dat je auto ook een beetje stevig staat. En een houten blok onder het carter.
Voor is makkelijk, maar achter is slecht zelf te toen. Zorg er wel voor dat je auto ook een beetje stevig staat. En een houten blok onder het carter.
Ik zou het toch zo snel mogelijk vervangen. Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een Clio waarbij ook een motorsteun niet goed meer was. Die was na een tijdje echt losgeschoten; bak + aandrijfas kapot!
-
Even eern vraagje:Arjen schreef:Ik zou het toch zo snel mogelijk vervangen. Ik heb wel eens een verhaal gelezen over een Clio waarbij ook een motorsteun niet goed meer was. Die was na een tijdje echt losgeschoten; bak + aandrijfas kapot!
Bij mij schiet hij soms uit zijn 5e versnelling als ik gas bijgeef of abrupt het gas loslaat. Je ziet bij deze handelingen ook dat mijn pookje naar beneden wil.
Nu is het niet zo'n probleem, omdat ik toch nog geen grote afstanden (snelweg) rij met mijn gtt.
Want als ik gewoon tussen de 80 en 100 rij in zijn 5 is het nog niet zo erg, maar 100 en verder dan wordt het erger dan schiet hij sneller in zijn vrij.
Motorsteun? in een ander topic werd dit al gezegd...
Snel vervangen???
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
Kan ik met het blote oog zien of daar iets mis mee is?Marius schreef:Chrisv,
ik had dezelfde verschijnselen, en bij was dit het kleine motorsteuntje die aan de voorkant van de auto de motor steunt tegen kanteling in het subframe.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Hij zit onder je radiator. Je kan van bovenaf kijken, maar beter nog even je hoofd onder de auto steken.
Het is een rond dingetje en hoort in een rond ding in het subframe te zitten.
Op je blok, of op je bak (weet het zo even niets) zit ie via een beugel met 2 bouten vast.
Het is een rond dingetje en hoort in een rond ding in het subframe te zitten.
Op je blok, of op je bak (weet het zo even niets) zit ie via een beugel met 2 bouten vast.