Of beperk je tot een top 3/5 !
Hier mijn lijstje:
Ac Cobra 427s/c Mk.VI (550pk)
Ferrari F40 (478pk)
Lamborghini Diablo 30SE Jota (595pk)
NisMo Skyline 400R (400pk)
Panther Six (600pk)
Kies gewoon de auto die je het meest aanstaat

See u later...
Clio Rally schreef:Sorry, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de 205 turbo nu eenmaal meer gepresteerd heeft, helaas... Maar ja, ik las trouwens laatst een blaadje waarin de spider ook niet goed bevonden werd. Maar ja, ik geloof nooit in al die blaadjes, want daarin wordt bijna elke auto de hemel in geprezen. Het enige waar ik ooit iets van opsteek is Top Gear, die zeggen tenminste eerlijk wat ze ervan vinden...
Gijs
Er zit nogal verschil tussen de A610 en de GTA. De A610 vind ik veel mooier. Maar ik vind het goed dat Renault met de Alpine een echte sportwagen op de markt heeft gebracht.Tom schreef:ik denk dat de meeste hier het niet met mij eens zullen zijn (als reno liefhebbers), maar de meeste alpine's die vind ik persoonlijk onwijs lelijk (behalve de 5). Smaken verswchillen zullen we maar zeggen
De R5 heeft het met de MAXI Turbo uiteindelijk ook tot 400 pk geschopt hoor, en dat met een ouderwets 8 kleppen stoterstangenblokje, ik vind het netjes. Tuurlijk is hier sprake van de wet van de remmende voorsprong, waardoor Peugeot het uiteindelijk verder heeft weten te brengen dan Renault. Maar het is wel weer een gekke Fransoos van Renault Sport die het hele keine auto kleine turbomotor middenmotor achterwielaandrijving-concept heeft verzonnen! Misschien til ik te zwaar aan originaliteit... En ik denk dat ik toch ook iets meer een Reno man ben dan jijclio_rally schreef:Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk, Top Gear is nu echt niks meer, dat weet ik. Maar vroeger vond ik het echt te gek.
Ennuh, de reno turbo had alleen achterwielaandrijving en slechts 280 pk in rallytrim. De Peugeot had echter 4wd en en 350 pk in de eerste uitvoering en 450+ in de tweede uitvoering. Nee, je mag absoluut niet zeggen dat Peugeot achter Reno aanliep, dan moet je gewoon goed naar de wagens kijken. Daarnaast pakte reno een paar rally in de group B (uit het hoofd volgens mij een keer corsica, en Monte Carlo) en de peugeot pakte twee maal de titel bij de constructeurs en de coureurs...
Face it, de Reno turbo was een mooie bak, niet meer, de Peugeot T16 was nu eenmaal een kleine mijlpaal in de rallysport. De wagen die het 4WD van Audi overnam, maar het nog slimmer gebruikte in een kleinere wagen, waardoor ze in hun tijd niet bij te houden waren...
Gijs
De tour de corse uitvoering had 280 pk, de maxi turbo had 350-380 PKclio_rally schreef:Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk, Top Gear is nu echt niks meer, dat weet ik. Maar vroeger vond ik het echt te gek.
Ennuh, de reno turbo had alleen achterwielaandrijving en slechts 280 pk in rallytrim.
meer dan 500 pk is zelfs gehaald, resulterend in een pk gewichts-verhouding 1:1.8 bij de snelste uitvoeringen ...De Peugeot had echter 4wd en en 350 pk in de eerste uitvoering en 450+ in de tweede uitvoering.
Kankunen en Vatanen dacht ik.....Nee, je mag absoluut niet zeggen dat Peugeot achter Reno aanliep, dan moet je gewoon goed naar de wagens kijken. Daarnaast pakte reno een paar rally in de group B (uit het hoofd volgens mij een keer corsica, en Monte Carlo) en de peugeot pakte twee maal de titel bij de constructeurs en de coureurs...
Het grootste verschil is dat de 5 turbo een groep 4 auto is die doorontwikkeld is naar groep B , en de 205 T16 een volledig naar gr.B regelementen ontworpen auto.Face it, de Reno turbo was een mooie bak, niet meer, de Peugeot T16 was nu eenmaal een kleine mijlpaal in de rallysport. De wagen die het 4WD van Audi overnam, maar het nog slimmer gebruikte in een kleinere wagen, waardoor ze in hun tijd niet bij te houden waren...