volvo blok

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

ik weet dat het niet hier thuis hoort maar de topic over het volvo blok is gesloten,vandaar dat ik hem hier in post.

Ik heb twee vragen,ik zag gisteren op de site van K-TECRACING die waanzinige voorbumper,kan je die ook hier in Nederland halen of moet je over de grens,in ieder geval een Eurovriendelijk land.(heb het niet zo met Engeland)

Mijn tweede vraag is of je het 1700 cc turboblok van Volvo niet kan voorzien met de cilinderkop van de gtturbo,zodat je eigenlijk alleen het onderblok gebruikt.
Wat we (althans ik dan) vroeger deden was 70cc op een Puch maxi met een cilinderkop van 50 cc,lekker hogere compressie :lol: :lol: :lol:
Back to the roots

Nou dat was het,ik hoor het nog wel
Michel S.
Contacteer:

Met de bumper kan ik je niet helpen.

Maar het topic van het volvo blok gesloten??? nee hoor.
Wat betreft de koppen. Die zijn anders. De 1.7 heeft namelijk de nokken-as boven liggen en niet onder zoals het 1.4 blok.

Tevens heb ik toen gehoord/gelezen dat Volvo zijn eigen creatie van koppen gebruikt, maar of dat klopt weet ik niet zo 1 2 3.

Groetjs
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Abel
Über-Spammer

Wat Michel zegt dat klopt.. De 1,4 en de 1.7 zijn echt totaal verschillende blokken. Helaas is het niet zo simpel..

Als je een hogere compressie wil moet je je kop gaan vlakken en een dunnerer koppakking er tussen zetten.. dat kan een hoop compressie schelen.. :D:D
Job-turbo
Contacteer:

Renault heeft toch ook een 1.7 blok met een carb.?? Volgens mij is die kop wel hetzelfde als die van een GT Turbo. Of heb ik dit helemaal mis??
Anonymous

Job-turbo schreef:Renault heeft toch ook een 1.7 blok met een carb.?? Volgens mij is die kop wel hetzelfde als die van een GT Turbo. Of heb ik dit helemaal mis??
Zoiets dacht ik dus ook :)

Tijn
Contacteer:

Die 1.7 carb van renault heeft toch ook onderliggende nokkenassen?
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:Die 1.7 carb van renault heeft toch ook onderliggende nokkenassen?
Zoiets dacht ik dus ook :)

Anonymous

Volgens mij heeft renault geen 1.7 met onderliggende nokkenas,alleen OHC.

De enige optie die ik zie is een compleet 1.7 blok en dan hopen dat de spruitstukken van de gtturbo hierop passen,dan ben je klaar.

Is er iemand die zich hier verder in heeft verdiept??
Tijn
Contacteer:

het 1.7 blok uit de GTX is hetzelfde blok als uit de GTT en de TL en de 4 en de twingo en de ....

nou ja, je begrijpt wat ik bedoel, maar wel met onderliggende nokkenas dus.
there is no spoon.
Anonymous

we hebben het over een 1.7 met onderliggende nokkenas.

de twingo en renault 4 hebben geen 1700 motor.
De GTX heeft een distributieriem,dus met bovenliggende nokkenas,dus ik begrijp effe de reply van Tijn niet
Anonymous

Wat Tijn zegt daar kan ik me he goed in vinden ik hbe geloof ik ook eens een 1700 blok gezien met onderliggende nokkenas (of begin ik nu al te dementeren ??) :lol:

Matijs
Contacteer:

Ff in het R5 Werkplaatshandboek gekeken, en daar vond ik het volgende:
Renault heeft 2 1721 cc motoren: de F3N en de F2N
De F2N heeft een bovenliggende nokkenas (met een distributieriem zoals jermaine al zei) en een carburateur. De F3N is een injectiemotor, geleverd met monopoint- en multipointinjectie, maar ik kan zo snel nergens vinden waar de nokkenas zit.
Anonymous

de F3N motor is gebouwd vanaf 89/93 en ligt in de renault 5,9,11,19 en 21.

Is een motor met bovenliggende nokkenas met distributieriem.
Is uitgevoerd met een Bendix Siemens multipoint systeem en het vermogen lag tussen de 55 en 69 KW,afhankelijk van de uitvoering.

Dus nog steeds geen 1700 met onderliggende nokkenas.

Volgens mijn geschiedenisleraar is hij nooit geleverd :wink: :wink:
Tijn
Contacteer:

Ik moet inderdaad ook op mijn woorden terugkomen, kan inderdaad alleen 1700 motoren vinden met een bovenliggende nokkenas.

de R4/twingo/5/19 etc verwijzing was meer bedoeld als verwijzing naar het renault-gebruik om een bewezen concept tot in lengte van dagen te recyclen.

Wellicht is het wel mogelijk om 1700 cc cylinderbussen in een 1400 motor te bouwen ? Ik weet dat er diverse GTTurbo 1700 ombouwen mogelijk zijn, kan mij niet voostellen dat het daarij altijd om een volledige motortransplantatie gaat...
there is no spoon.
Anonymous

Ook dat zal helaas niet gaan,de 1.4 heeft een boring van 76 en een slag van 77.

de 1.7 heeft een boring van 81 en een slag van 83.5

de boring is het probleem niet,maar wel de slag,je zou dan eigenlijk te korte drijfstangen hebben.
je zou dan het gehele draaigedeelte over moeten zetten,maar volgens mij liggen de krukassen niet even "diep" zodat je toch problemen krijgt met de slag
Arjen

De in Engeland, bij diverse tuners, te verkrijgen 1700cc motoren gebruiken als basis een 1700cc blok. Het zijn dus geen omgebouwde 1400cc blokken.
Anonymous

Arjen schreef:De in Engeland, bij diverse tuners, te verkrijgen 1700cc motoren gebruiken als basis een 1700cc blok. Het zijn dus geen omgebouwde 1400cc blokken.
Helemaal waar. De F- en C-motoren zijn niet onderling verwisselbaar. Een F-motor past wel op de plaats waar ooit een C-motor heeft gezeten en andersom.
Arjen

Ik heb wel eens een jongen gesproken, die een Volvo turbo blok in zijn 11 turbo had gezet. Dat scheen vrij eenvoudig te zijn, al heb je bij een 11 natuurlijk wel iets meer ruimte onder de kap.

Hij gebruikte de radiateur van een 21. Alleen het laatste stukje uitlaat had hij aan moeten passen. Dat blok leverde 165pk en die auto draaide finaal de teller uit.
-Ray-
Contacteer:

Arjen schreef:Ik heb wel eens een jongen gesproken, die een Volvo turbo blok in zijn 11 turbo had gezet. Dat scheen vrij eenvoudig te zijn, al heb je bij een 11 natuurlijk wel iets meer ruimte onder de kap.

Hij gebruikte de radiateur van een 21. Alleen het laatste stukje uitlaat had hij aan moeten passen. Dat blok leverde 165pk en die auto draaide finaal de teller uit.
waarom post je dit soort informatie nou niet in mijn topic? dit wil ik weten!! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

Denk dat door de grotere breedte van de cilinderbussen het niet meer voordeel zou opleveren een onderliggende nokkenas op een 1700 cc te zetten, dus dat ze daarom niet gebouwd zijn geworden.
Steven
Car: M536

Ray (Zonnebril) schreef:
Arjen schreef:Ik heb wel eens een jongen gesproken, die een Volvo turbo blok in zijn 11 turbo had gezet. Dat scheen vrij eenvoudig te zijn, al heb je bij een 11 natuurlijk wel iets meer ruimte onder de kap.

waarom post je dit soort informatie nou niet in mijn topic? dit wil ik weten!! :)
Nou Ray, er staat weinig extra's in, het meeste weten we al.

Je kan beter vragen of er nog contact gelegd kan worden met die gozer. (tel nummer/mailadres?)
Plaats reactie