Hallo,
Sinds een paar dagen maakt mijn motor een hard fluitend geluid bij het rijden.Zelfs bij lage toerentallen als ik mijn turbo niet of nauwelijks benut.Ik ben bang dat het echter toch met de turbo te maken heeft.Herkend iemand dit probleem ?Heb alle slangetjes al nagelopen om te kijken of er een lek zit, maar niets te vinden.Als de auto stil staat en ik geef gas in zijn vrij hoor ik niets, alleen bij het rijden.Wil wel graag weten waar ik aan toe ben :-*
Groeten
Willem
Fluitende Turbo.....
-
- Contacteer:
Waar komt het geluid vandaan? Het kan nl ook een lager zijn van een wiel, die gaan ook fluiten als ze aan het einde lopen.
Ik heb dat probleem ook gehad.
het begon met harder fluiten van de turbo, maar reed nog heel goed niks op aan te merken.
Na een tijdje nog harder vond ik al minder en ineens sprong men turbometer op en neer , men turbo wou niet meer opengaan en dan weer wel......dus wat bleek einde van de turbo.
Ik had net zo'n geluid of er kwam een politieauto aan.
Er zat speling op de as van men turbo en schoepjes waren stukjes afgebroken.
maar of dat bij jou ook zo is.
Haal elleboog van je turbo en voel is of er veel speling op je as zit en anders lagers uitgesleten.
Ik heb er al een nieuwe opzitten, maar die doet soms ook weeral raar.
groetjes en succes ermee.
wendy
het begon met harder fluiten van de turbo, maar reed nog heel goed niks op aan te merken.
Na een tijdje nog harder vond ik al minder en ineens sprong men turbometer op en neer , men turbo wou niet meer opengaan en dan weer wel......dus wat bleek einde van de turbo.
Ik had net zo'n geluid of er kwam een politieauto aan.
Er zat speling op de as van men turbo en schoepjes waren stukjes afgebroken.
maar of dat bij jou ook zo is.
Haal elleboog van je turbo en voel is of er veel speling op je as zit en anders lagers uitgesleten.
Ik heb er al een nieuwe opzitten, maar die doet soms ook weeral raar.
groetjes en succes ermee.
wendy
turbo fluit toch altijd een beetje en met kapotte uitlaat hoor je geen gefluit maar een gezuig(lol)

Precies. Daarom heb ik een zijuitlaat. Je hoort constant je turbo opkomen en steeds harder fluiten
.
Maar verder lijkt het mij echt niet goed dat je turbo zo hard fluit. Er was eens 1 op de site die dat ook had. Paar dagen later was zijn turbo kapot. Dus als hij eerst niet hard floot en nu wel dan is er iets niet goed.

Maar verder lijkt het mij echt niet goed dat je turbo zo hard fluit. Er was eens 1 op de site die dat ook had. Paar dagen later was zijn turbo kapot. Dus als hij eerst niet hard floot en nu wel dan is er iets niet goed.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
hmmm.....
Volgens mij is t simpel.
Als je eerst GEEN harde(!, want fluiten hoort-ie volgens mij toch wel een beetje te doen?!?!?!) fluittoon hoorde, en nu WEL.
DAn is er kennelijk toch iets dat niet goed zit.
OF GAAT ZITTEN!
ALs je verder hebt gecheckt, ge-dubbelchecked, getripplechecked hebt dat er geen slangen etc. lekken, dan zou het heeeel goed je turbo kenne zijn.
En dat betekend volgens mij meestal niets goeds....
Want dat zou kunnen betekenen dat je turbo op de weg naar "turbo-heaven' is.
Maar ja....Ik weet verder ook niet hoe je dit goed kunt bepalen.
Kijk of laat iemand anders je turbo nakijken.
Of daar speling, kappotte rotor-bladen, etc. inzit.
Laten we hopen dat t iets anders is, want een turbo is een duur 'geintje'!
succes.
Volgens mij is t simpel.
Als je eerst GEEN harde(!, want fluiten hoort-ie volgens mij toch wel een beetje te doen?!?!?!) fluittoon hoorde, en nu WEL.
DAn is er kennelijk toch iets dat niet goed zit.
OF GAAT ZITTEN!

ALs je verder hebt gecheckt, ge-dubbelchecked, getripplechecked hebt dat er geen slangen etc. lekken, dan zou het heeeel goed je turbo kenne zijn.
En dat betekend volgens mij meestal niets goeds....

Want dat zou kunnen betekenen dat je turbo op de weg naar "turbo-heaven' is.
Maar ja....Ik weet verder ook niet hoe je dit goed kunt bepalen.
Kijk of laat iemand anders je turbo nakijken.
Of daar speling, kappotte rotor-bladen, etc. inzit.
Laten we hopen dat t iets anders is, want een turbo is een duur 'geintje'!

succes.
Ik denk dat ik dat was toen met me kapotte turbo. Die van mij floot hard ook en naar mate de druk opvoerde begon het op een electromotor te lijken. Twee dagen later kwamen de blauwe pluimen uit me uitlaat, weer een dag later stond bij het starten binnen 3 min de straat blauw. Uit eindelijk bleek dat me olie zo de uitlaat in liep en de turbo zoals verwacht op was.
Dames en heren bedank ! Ik ga vast sparen voor een nieuwe (of ruil) turbo....
Fijn...
Momenteel heb ik nog geen klachten over prestaties maar wat niet is kan blijkbaar gauw komen..
Mijn vrouw wil nu maar meteen naar een 19 16V op zoek.
Maar dit troetelbeestje doen we zeker niet weg.
Groeten en bedankt !!
Willem en Iris

Momenteel heb ik nog geen klachten over prestaties maar wat niet is kan blijkbaar gauw komen..
Mijn vrouw wil nu maar meteen naar een 19 16V op zoek.

Groeten en bedankt !!
Willem en Iris
-
- Contacteer:
Een Turbo is eigenlijk maar een simpel dingetje. En is hij qua basis princiepes daardoor eigenlijk niet zo heel erg vatbaar om kapot te gaan. Maar omdat hij zo simpel is, is er ook veel meer slijtage aan bepaalde onderdeeltjes. (as slijtage) En daardoor wel weer erg vatbaar om kapot te gaan.
Mijn Turbo is goed qua behuizing. Geen olie of koelvloeistof lekkage maar wel weer met volle druk dat de as scheef geduwd word (speling) zodat dat schoepen langzaam aanlopen op de behuizing.
Dit aanlopen gebeurt bij mij aan de uitlaat kant.
Wat dus geluid ten gehore brengt. Maar de schoepen zitten er nog op en qua druk merk ik het niet echt. Zal vast wel een iets groter turbo gat hebben.
En dit voor een Turbo die net 4 maanden oud is.... (Een revisie turbo van Turbo World)
Maar hij is wel simpel en dus degelijk. De behuizing is sterk en de rest ook. Hierdoor kan hij gewoon dus nog een tijdje mee.
Mijn Turbo is goed qua behuizing. Geen olie of koelvloeistof lekkage maar wel weer met volle druk dat de as scheef geduwd word (speling) zodat dat schoepen langzaam aanlopen op de behuizing.
Dit aanlopen gebeurt bij mij aan de uitlaat kant.
Wat dus geluid ten gehore brengt. Maar de schoepen zitten er nog op en qua druk merk ik het niet echt. Zal vast wel een iets groter turbo gat hebben.
En dit voor een Turbo die net 4 maanden oud is.... (Een revisie turbo van Turbo World)
Maar hij is wel simpel en dus degelijk. De behuizing is sterk en de rest ook. Hierdoor kan hij gewoon dus nog een tijdje mee.
Drive it like you stole it
wat een logica..RickGT TURBO schreef:Een Turbo is eigenlijk maar een simpel dingetje. En is hij qua basis princiepes daardoor eigenlijk niet zo heel erg vatbaar om kapot te gaan. Maar omdat hij zo simpel is, is er ook veel meer slijtage aan bepaalde onderdeeltjes. (as slijtage) En daardoor wel weer erg vatbaar om kapot te gaan.

-
- Contacteer:
Ploegah schreef:wat een logica..RickGT TURBO schreef:Een Turbo is eigenlijk maar een simpel dingetje. En is hij qua basis princiepes daardoor eigenlijk niet zo heel erg vatbaar om kapot te gaan. Maar omdat hij zo simpel is, is er ook veel meer slijtage aan bepaalde onderdeeltjes. (as slijtage) En daardoor wel weer erg vatbaar om kapot te gaan.

Drive it like you stole it
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:

Maar Willem -> Ik zou hem OF na laten kijken, OF gewoon doorknallen totdat er dikke witte of blauwe rook uit je uitlaat komt.

Zolang je prestaties niet achteruitgaan....zou ik denk gewoon nog even knallen!

En Zo hoor ik t graag!WillemD schreef:Mijn vrouw wil nu maar meteen naar een 19 16V op zoek. Maar dit troetelbeestje doen we zeker niet weg.

succes ermee!
mazzll.