Dakantenne Clio

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Ik ben in het bezit van een clio 16v extreme serie limitee 2002. Op mijn vorige clio's zaten de dakantennes voor op het dak. Bij deze clio zit een kleine dakantenne achterop het dak. Het probleem is dat deze door iedere idoot er af geschroefd kan worden (is dit weekend door de een of andere idoot dan ook gedaan #^!*$ :evil: weg antenne). Is het mogelijk de dakantenne op de een of andere manier jatvrij te bevestigen???

Mzzl Neo
Tom
Moderator
Car: MB

Ik denk persoonlijk dat je gewoon heel veel pech gehad hebt. Er zijn tegenwoordig enorm !!!! veel auto's met dat soort antenne's en denk dus dat je op de verkeerde tijd op het verkeerde moment bent (of verkeerde buurt :D ). Ik zou zeggen, zet er een nieuwe op (kosten ook niet zo veel volgens mij) en wacht nog eens af.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bart V

jammer toch dat mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven. Ik zou een spanningsomvormer kopen en 10.000 volt op die antenne zetten. :-D

ik denk dat je die antenne niet jat-bestendig kan maken. Al die korte fiber antennes kan je losschroeven. ze zitten ook allemaal op die golfjes.

Je zou eventueel een miniscuul gaatje kunnen boren, en daar dan een beetje draad in tappen (of helemaal doorboren) en dan een boutje er doorheen. Dan laten ze hem wel zitten, maarja ideaal is het niet.

Greetz
RonaldClio16v
Contacteer:

Bart V schreef:jammer toch dat mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven. Ik zou een spanningsomvormer kopen en 10.000 volt op die antenne zetten. :-D

ik denk dat je die antenne niet jat-bestendig kan maken. Al die korte fiber antennes kan je losschroeven. ze zitten ook allemaal op die golfjes.

Je zou eventueel een miniscuul gaatje kunnen boren, en daar dan een beetje draad in tappen (of helemaal doorboren) en dan een boutje er doorheen. Dan laten ze hem wel zitten, maarja ideaal is het niet.

Greetz
Ja dus of een nieuwe van een golfje af shroeven of zelf een nieuwe kopen en net als frontje van radio meenemen als je de auto verlaat.
AT YOUR SERVICE
Anonymous

Ja dat van die 10000 volt was ook in mij opgekomen. Maar ja dat geeft zoveel troep op je auto :lol: . Een gaatje boren en draad tappen is misshien wel een goed idee. Overigens woon ik aan de rand van niet één van de beste buurten van Nijmegen. Al twee keer de auto opengebroken, krassen etc...
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 10 jul 2002 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Z'n radio renault heeft overigens geen frontje. De onderdelen zijn verdeeld over het dashboard en onder de bestuurdersstoel.
Tom
Moderator

als ik het goed begrijp dan wil je dat gaatje aan de onderkant maken en dan via de onderkant vastzetten. Ik weet niet ofdat jullie de auto wel eens door de wasstraat halen (ikke niet iig :D ), maar dan lijkt het mij toch enigszins ongemakkelijk.
catrinus

je antenne vastzetten met loctite of iets anders. Alleen klote met wasstraten. Dat word dan met de hand wassen.
There will be plenty of time to rest when your dead
TheFinz

Ik zou ook denken aan een beetje loctite, of de antenne poepie vast draaien maar dan riskeer je wel de antenne of het huis te beschadigen, maar dan kan ie in ieder geval niet meer met de hand uitgedraaid worden. Kortom moeilijk probleem zonder echte 100% oplossing. (tenzij je niet meer naar de wasstraat gaat natuurlijk)

Neo, sorry dat ik ff je topic misbruik :wink: maar ik heb ook een vraagje over antennes en 2 topics met dezelfde naam is een beetje verwarrend (en wordt waarschijnlijk gelocked :) ).

Ik wil namelijk weten of er meer mensen zijn die ook een kl*&%te :( ontvangst hebben met de standaard antenne? (die voorop het dak gemonteerd is). Aan mijn radio ligt het niet want die is gloedje nieuw. Ik heb al een binnenantenne geprobeerd met versterker, en een versterker op de antenne zelf maar niets helpt!!

Iemand suggestisch????? Of ervaring met het verhelpen van dit probleem????
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Neo. he weer iemand bij mijn uit de buurt. :D Nijmegen :D . Stel je even voor op nl.chat in het wie is wie topic.
klik hier om dat te doen
hitman

weet je wat nog makkelijker is al antenne: kijk maar eens naar mijn foto
http://nl.msnusers.com/tomkalkhoven/fot ... PhotoID=19
helemaal geen antenne haha gewoon plak antenne in de auto

tom
Anonymous

Met de hand wassen doe ik niet. Ga altijd bij de Anac door de wasstraat. Ik laat de antenne er overigens altijd gewoon opzitten nooit problemen mee gehad. Dus vastzetten met loctite lijkt me geen probleem...
kevinb
Contacteer:

heb je wel het probleem ,als ze de antenne toch echt moeten hebben en er een ruk aan geven je hele dak vol blutsen en putten zit. kost natuurlijk iets meer als een antenne!
Tom
Moderator

Neo schreef:Met de hand wassen doe ik niet.

:( :( :(
Anonymous

Wat is er mis met een goede wasbeer? (nijmeegs voor wasstraat)[/quote]
Tom
Moderator

met een goede wasbeer is niks mis. Ik vind alleen persoonlijk dat wanneer je autoliefhebber bent dat je toch wel in de meeste gevallen de auto met de hand moet wassen (of krijg ik nu bakken met commentaar ? :lol: ). Met de hand word hij ook veel schoner en heb je veel meer eer van je werk. Maar ja, das natuurlijk persoonlijk
Mark G
Contacteer:

Tom schreef:met een goede wasbeer is niks mis. Ik vind alleen persoonlijk dat wanneer je autoliefhebber bent dat je toch wel in de meeste gevallen de auto met de hand moet wassen (of krijg ik nu bakken met commentaar ? :lol: ). Met de hand word hij ook veel schoner en heb je veel meer eer van je werk. Maar ja, das natuurlijk persoonlijk
Dat vind ik ook.. Niet dat ik er altijd tijd voor heb, maar hij is cleaner met de hand gewassen.
Volgens mij ook gezonder...
Robert dB.

Neo schreef:Wat is er mis met een goede wasbeer? (nijmeegs voor wasstraat)
krijgt ie krassen van :(
-Ray-
Contacteer:

Robert dB. schreef:
Neo schreef:Wat is er mis met een goede wasbeer? (nijmeegs voor wasstraat)
krijgt ie krassen van :(
brrrr wasstraat..... vooral op nieuwe lak :(:(
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

ben ik toch niet de enige die anti wasbeer is :lol:
Foeke

het zal voor je auto aanvoelen net zoals "the human carwash van JACKASS" :lol: :lol: :lol:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
hitman

alleen het woord wasstraat krijgt mijn clio al kippevel van.
poets hem altijd netjes zelf :D
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Tom schreef:ben ik toch niet de enige die anti wasbeer is :lol:
inderdaad
Anonymous

Toch maar een keer met de hand wassen dan??? 8) Er zit trouwens alweer een nieuwe antenne op kostte slecht 5 eurotjes.
hitman

misschien een stomme vraag , maar vinden jullie niet dat zoals bij mij:zonder dakanteene mooier staat??
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Jasper16v

ik :-* ook op wasstraten

en voor haaz: met mijn ontvangst is nix mis met standaard antenne
Plaats reactie