Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Pieter
Contacteer:

Ik heb het volgende probleem: Wanneer ik flink gas geef, heb ik het idee dat ik vermogen mis. Ook hoor ik een zwaar geluid uit de motorruimte komen.

Dit kan natuurlijk veel oorzaken hebben. Ik heb het volgende geconstateerd:

mijn carburateur zweet meer dan mijn andere gtturbo's. misschien dat er een pakking gescheurd is??

Ik heb zaterdag geconstateerd dat ik een moer mis van mijn inl.spruitstuk. (midden-onder)

Ik heb zelf het vermoeden dat er misschien haarscheurtjes in mijn turbo zitten en dat ik daardoor vermogen verlies en vandaar het geluid. Ik moet uiteraard in verband met valse lucht mijn inl.spruitstuk goed vastzetten en mijn carburateurtje??? uit elkaar halen en pakkingen vernieuwen?

Hebben jullie adviezen of mogelijke andere oorzaken?

Ik heb nog wel een turbotje in de schuur liggen, maar die is niet watergekoeld. Misschien een tijdelijke oplossing en dan als de donder bij gttuning een turbo bestellen?(bestelnummer P073):lol:
Laatst gewijzigd door Pieter op wo 11 apr 2001 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
marco

waarom bij gt tuning een turbo bestellen ????
gewoon ff surfen naar jasons turbo world
ligt in hoevelaken, heb ik mijn turbo ook gekocht plus je krijgt bij inruil 200 piek terug voor die oude ,mischien een idee????
Pieter
Contacteer:

maar daar hebben ze alleen originele turbo's. Ik geloof dat een nieuwe turbo 1200,- kost? Voor een Stage 2 ­GT10 MK2 ben je 1800,- kwijt.

Als ik besluit om een nieuwe te kopen, dan ga ik toch voor een grotere.

Het schijnt dat een turbo van een Saab 900turbo ook past op een r5 gtturbo, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Weet anders iemand misschien waar ik in Nederland aan een 'snellere' turbo kan komen?
Laatst gewijzigd door Pieter op wo 11 apr 2001 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
marco

tja dat is er een van gt tuning als ik me niet vergis , en trouwens hier kun je ook een hybride turbo krijgen die je ook meer psi levert,en ik denk persoonlijk ook als je er eentje inzet met meer druk dat je wat veranderingen moet aanbrengen ,denk aan carburateur, benzine lucht mengsel,ik houd het liever bij de originele ,die doet het ook goed , ik probeer mijn turbo zo origineel mogelijk te houden ,maar probeer door kleine veranderingen, wat meer vermogen te winnen , want met zo een turbo kom je ook een andere intercooler aan het halen denk ik , want de standaar intercooler kan niet echt veel meer druk hebben , dus dan moet je gaan voor een intercooler met dubbele capaciteit , kost ook een 1800 piekies nieuw,
het is niet zo dat je er zo maar een turbo op kan zetten die meer druk,psi, aan kan en dat je niks moet veranderen ,want ik denk niet dat dat gaat , als iemand daar anders over denkt dan hoor ik dat graag
groetjes marco
Arjen

Wanneer je met zo'n hybride turbo de druk redelijk beschaafd houdt zul je weinig hoeven aan te passen. Maar daar koop je zo'n ding natuurlijk niet voor. Dus overdrukbeveiliging, intercooler en sproeierbezetting zul je aan moeten passen lijkt mij.

Later
Plaats reactie