Kopen of niet??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Jongens,

Ik heb jullie hulp eigenlijk even nodig.

Ik weet het ik heb me nog niet voorgesteld, maar daar wou ik ff mee wachten tot dat ik ook daadwerkelijk een reno heb.

Ik ben dus al een tijdje op zoek maar nog niets echt leuks kunnen vinden, moet ook betaalbaar blijven.

Nu heb ik gevonden en gezien een Clio 1.8 rt uit 1992, met 137.000 op de teller. Voor een redelijk bedrag. Nu ben ik wezen kijken en er zitten toch een paar (kleine??) puntjes aan.

1. Achterschermen zijn aan allebei de kanten redelijk rot, de roest komt er een een kant helemaal door heen aan de andere kant nog net niet. Heeft iemand er ervaring mee deze te vervangen, kunnen jullie een schatting geven wat het ongeveer zou kunnen gaan kosten?

2. Motor schommeld nog al als je optrekt, motorsteunen? kan je die zelf vervangen, en wat kost dat ongeveer? Iemand ervaring?

Alvast bedankt, ik weet dat er genoeg online zijn en dat het kennis niveau hoog ligt dus help een aankomend reno rijder aan een auto!!

Gr Frits
Dirk (CRX)

Wat vind jij een redelijk bedrag voor een auto waar je meteen al werk aan hebt?
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

ik had gehoopt dat ook van jullie te horen.
ik heb geen idee wat de reparatie's zouden kosten als je het al dan niet door een beun zou laten doen.

de RICHTPRIJS was 2100 euro, maar dat is veel te veel. Voor minder zal ik hem ook wel kunnen krijgen maar wil weten hoeveel geld het ongeveer zou kosten als ik hem zou kopen en dan aan het werk ga.

Ik heb gelukkig 2 linker handen, en kan dus ook wel wat zelf maar heb nog niet overal de ervaring in die ik bij jullie wel kan vinden. Daarom vraag ik jullie mening/ hulp.

Gr.Frits
illuminator

Dat van die achterschermen komt ook bij clio 16v's voor. ze zagen dan de oude stukken eruit en nieuwe erin. Er is vroeger een topic geweest waarin dit bij een williams gedaan is. met foto's erbij. Bij die williams was het dacht ik nog garantie. Maar het is dus echt duur. 2 zijschermen + erin laten lasen + in kleur spuiten.
Serge1916V

Het is aardig duur om er een nieuw stuk in te laten zetten en te laten spuiten.
Bij mijn 19 16V kostte dat 1250 GULDEN!!!!

Gr
Serge

Ps: Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
Je kan beter verder zoeken, je komt er echt nog wel eentje tegen die je leuk vind. En voor een aardig prijsje.
;)
Martijnberk
Contacteer:

Gewoon verder zoeken want als je je motorsteunen moet vervangen ben je ook wel even zoek als je het gereedschap niet hebt.

ps ik heb nog wel een 5 cabrio voor je te koop :D
Robert dB.

Martijnberk schreef:Gewoon verder zoeken want als je je motorsteunen moet vervangen ben je ook wel even zoek als je het gereedschap niet hebt.
Hangt ervan welke steun(en) gaar zijn. Sommige kan je vrij eenvoudig vervangen. Wat is wel raar vindt is dat deze (met 137d km op te teller) al stuk zijn?!?

Roest uit het achterscherm verwijderden zal niet goedkoop zijn > delen uit achterscherm halen > nieuw scherm inlassen > plamuren > spuiten = tjingg tjing!
~thijs~
Contacteer:

illuminator schreef:Dat van die achterschermen komt ook bij clio 16v's voor. ze zagen dan de oude stukken eruit en nieuwe erin. Er is vroeger een topic geweest waarin dit bij een williams gedaan is. met foto's erbij. Bij die williams was het dacht ik nog garantie. Maar het is dus echt duur. 2 zijschermen + erin laten lasen + in kleur spuiten.
Ik heb het gehad met m'n RSi, en dat viel nog net onder de garantie, dus alles op kosten van Reno vervangen :D
Anonymous

Die "zijscherm-garantie",
wat zijn daar de regeltjes voor? 8)
moet je de eerste eigenaar zijn ofzo?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik heb er absoluut ervaring mee (met die achter schermen). Het probleem is bij die achter schermen is dat je twee stukken tegen elkaar zijn geplakt met een soort kit waardoor er roest vorming ontstaat.
Toen die clio's net uitkwamen heeft renault de eigenaren de kans gegeven om terug te komen met hun auto's om er nieuwe stukken in te laten zetten maar hellaas voor clio eigenare van de phase I en II zijn er maar heel weinig mensen terug geweest met die auto's.
Wat ik dus heb gedaan met mijn clio is bij een auto'matriale zaak (b.v. Chris slager) 2 kleine gedeeltes van de achterpanelen gekocht en naariemand die het heel goedkoop kan laten spuiten en er in kan zetten. En dan nog kan het bij elkaar veel geld kosten die panelen waar ik het over heb zijn niet origineel van renault ik heb ze besteld bij http://www.remto.nl ze zijn overigens niet te zien op deze site. Ik was toen ongeveer 80 euro kwijt.
Het erin laten zetten en het spuiten is echter heel duur rond de 1000 euro als iemand in die branche kent.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Deze panelen kan je niet meer onder garantie halen. Die tijd is voorbij. Dit weet ik allemaal omdat me pa bij renault werkt dus vandaar.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

iedereen zegt dus eigenlijk dat het het niet waard is om deze auto te kopen.

Niet alleen voor de achterschermen die je een bult geld kosten maar ook vanwege de motorsteunen en de rest die ik nog niet gezien had.

Dat je altijd werk hebt aan een auto ok. maar het moet ook wel leuk blijven. ik geloof dat ik dus vrolijk rond blijf kijken naar een ander.

Dus als iemand nog wat leuks weet??? ik hou me aanbevolen voor een 1.4 of sneller.
~thijs~
Contacteer:

pl4y3r schreef:Die "zijscherm-garantie",
wat zijn daar de regeltjes voor? 8)
moet je de eerste eigenaar zijn ofzo?
Alleen als je nog in de garantie van je carroserie valt dus binnen 8 jaar
Martijnberk
Contacteer:

Je zoekt een 1.4 koop dan m'n cabrio.... :lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Mag ik vragen waarom je hem verkoopt?

Heb al wel vaker gezien dat je hem te koop aanbied tussen de regels door, maar als je hem kwijt moet waarom biedt je hem dan niet aan op

te koop of zo?

En vertel er eens wat meer van misschien heb ik inderdaad wel intresse.

Gr. Frits
Martijnberk
Contacteer:

Gaan we:

Ik ben dit 5-je vorig jaar tegen gekomen bij een handelaar in hele slechte staat (geen motor, bumpers enzo...) en vondt het zo'n mooi karretje. Dus ik heb hem gekocht en ben gaan opknappen.

Dus ben begonnen met de RDW keuring omdat het een duitse wagen was. Die is ie fluitend doorgekomen na heel veel werk. De auto is in z'n geheel uit elkaar geweest en er is een "nieuwe" motor ingekomen met bak en gloednieuwe koppeling (als het blok er toch uit is...) de motor komt uit een donor 5-je die 80.000 km op de klok had.

De bumpers komen van een GT Turbo af omdat hij dan zo'n lekker agresief uiterlijk krijgt. Voor de sideskirts van een GT turbo moet je gaan boren in de carrosorie, dat vindt ik zonde van de auto. Daarom heb ik gekozen voor de sideskirts van de GTX, die
kan je makkelijk bevestigen en zorgt ervoor dat je auto lager lijkt. Alles is in kleur gespoten.

De velgen zijn nieuw (januari) en de banden idem.

De kap heb ik er nieuw (december) opgezet maar kwam er te laat achter dat ie ergens langsscheurde achter dus er zitten 2 kleine scheurtjes in (kosten om te maken zijn 50 euro) ook zit er een nieuwe afdekhoes bij om het dak af te dekken als het dak naar beneden is.

Onderdelen zijn nog nieuw te krijgen in Belgie. Dit omdat er bij mij een zijraampje sprong. Gewoon nieuw besteld en de kosten vielen mee.

Dit gaat niet zo hard als een turbo maar staat garant voor heel veel plezier. Gewoon rustig tanken is er niet eens bij want dan staan er al gelijk een aantal mensen om je karretje heen om hem te bewonderen.

Hij moet weg omdat ik hem niet kan stallen bij mij in de buurt. (met pijn in m'n hart)

Richtprijs is 4500 euro maar dat is tijdens een bakkie koffie te bespreken. Je vindt geen tweede zo mooi, echt een klassieker omdat er maar 1400 van gebouwd zijn.

Maar laat maar weten of je interesse hebt, hij staat ook op marktplaats en schrik niet van de richtprijs, dat valt te bespreken
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Ik kan begrijpen dat het pijn in je hart doet om zo'n mooie/ unieke 5 te verkopen.

Maar ik geloof dat we elkaar verkeerd hebben begrepen. Ik ben duidelijk op zoek naar een CLIO 1.4 en dus geen 5. Heb al wel gezien dat er een clio cabrio is. Stond er laatst een naast me bij de stoplichten richting dieren als ik het goed gezien heb een 1.2 RN aan de groene strepen te zien.

In ieder geval bedankt voor het aanbod maar ik blijf nog even zoeken.

Gr Frits
Plaats reactie