+35 pk met hybrid turbo
Ik heb dus mijn turbo van mijn 21 opgestuurd naar Turbo World, er was volgens hun niks meer aan te doen, ik moest dus een nieuwe kopen van garett ah 890 euro en met hybrid 1100 euro. hij garanderde mij 35 pk winst met dezelfde druk, zou erg leuk zijn, weet er iemand of dit mogelijk is?
en die gast van TURBOWORLD is dan de ezel ofwatte???????Jeroen V schreef:Ik heb dus mijn turbo van mijn 21 opgestuurd naar Turbo World, er was volgens hun niks meer aan te doen, ik moest dus een nieuwe kopen van garett ah 890 euro en met hybrid 1100 euro. hij garanderde mij 35 pk winst met dezelfde druk, zou erg leuk zijn, weet er iemand of dit mogelijk is?
Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ?? 

zo staat er toch maar dan mag je er geen rondelletjes inwerpen maatjeMark G schreef:Met dezelfde druk ???

waar slaat dat nu op man????????Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ??

-
- Contacteer:
Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Contacteer:
Is dat ook LimburgsRiël schreef:iaaaa iaaaa

Omdat ze je altijd een andere prijs melden als je ze voor de 2e keer belt. Ik ken die gasten en ik weet het verhaal achter het bedrijf (sorry kan er ook niks aan doen) en er zijn mensen die 800 EURO voor een revisie van hun turbo betalen (zijn bekendegille 21TURBO schreef:waar slaat dat nu op man????????Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ??

Maarja dat is mijn mening

kwestie het gelul van turboworld over die 35 pk zijn we het allemaal eens maar de rest heb ik geen evaring mee ,maar er zijn nu eenmaal foefelaars in die zaken en blijkbaar is die Turboworld er een voorbeeld van. (dat zijn die toch nie dat en GTT zogezegd kunnen chippen hahahahaahahahahaah)???Matthijs schreef:Omdat ze je altijd een andere prijs melden als je ze voor de 2e keer belt. Ik ken die gasten en ik weet het verhaal achter het bedrijf (sorry kan er ook niks aan doen) en er zijn mensen die 800 EURO voor een revisie van hun turbo betalen (zijn bekendegille 21TURBO schreef:waar slaat dat nu op man????????Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ??
) en hybride is bij hun 0,8 ipv 0,7 :-* Sorry hoor daar betaal ik niet voor. Ik haalde ergens anders een NIEUWE T2 in doos met alles erop en eraan voor minder dan de totale revisie prijs bij hun (niet dat die van mij compleet gereviseerd moest worden, maar toch als je dat nooit 100% zeker weet dan liver een nieuwe voor minder)

Idd, dat moest ik ze op speed en design nog uitleggen ook, en nog bleven ze twijfelen
Hoe dom kun je zijn
een Carb is meganisch weet je nog, en nee zittten ook GEEN servo's op
:lol:

-
- Contacteer:
Hoe zit 't dan met een betere flow in de kop,dan wordt de druk ook lager met een zelfde cilindervulling....
Kan d'r niet een betere flow in een turbo zitten dan ?
gr.barry
Kan d'r niet een betere flow in een turbo zitten dan ?
gr.barry

Het geeft volgens mij wel degelijk meer vermogen met dezelfde druk.Ze vergrote de inlaatkant van de turbo . Vergelijk het hier maar mee: Je hebt twee buizen een van 4 cm doorsnee en een van 6 cm doorsnee, je zet op beide 1 bar druk, door welke zou nu het meest lucht doorheenstromen, door de 6cm uiteraard daar stroomt gewoon 50 % meer druk doorheen als bij de 4cm. Ik vraag me alleen af of die 35 pk echt haalbaar is?
Hier durf ik mijn hoofd op te zetten dat het niet klopt.clio_rally schreef:Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....
Gijs
Het is wel degelijk mogelijk om met een andere turbo meer vermogen te krijgen zonder de druk te verhogen.
Een turbo heeft een bepaald rendement. Als ik een turbo pak wat bij de dezelfde druk meer rendement heeft(dus minder warmte afgave en minder energie opname) heb ik meer power.
Maar 35 PK. Denk het neit. Hoeveel het wel is geen idee. Maar ik denk dat je niet meer dan 5-10 PK mag verwachten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Contacteer:
Ik ben een van die mensen...Matthijs schreef:Omdat ze je altijd een andere prijs melden als je ze voor de 2e keer belt. Ik ken die gasten en ik weet het verhaal achter het bedrijf (sorry kan er ook niks aan doen) en er zijn mensen die 800 EURO voor een revisie van hun turbo betalen (zijn bekendegille 21TURBO schreef:waar slaat dat nu op man????????Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ??
) en hybride is bij hun 0,8 ipv 0,7 :-* Sorry hoor daar betaal ik niet voor. Ik haalde ergens anders een NIEUWE T2 in doos met alles erop en eraan voor minder dan de totale revisie prijs bij hun (niet dat die van mij compleet gereviseerd moest worden, maar toch als je dat nooit 100% zeker weet dan liver een nieuwe voor minder)

Verder is de kwaliteit echt onder peil. Na revisie met volle belasting zoals zij de actuator hadden afgesteld (o.8 bar) liepen de schoepen net ietsjes aan tegen het huis. En geen garantie natuurlijk...
Nee, ik zou ze never nooit meer inhuren...
Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
Ik denk dat ze gezegt hebben tot 35 pk meer winst. Maar dat betekend wel dat je de druk flink moet opschroeven......Michel S. schreef:Hier durf ik mijn hoofd op te zetten dat het niet klopt.clio_rally schreef:Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....
Gijs
Het is wel degelijk mogelijk om met een andere turbo meer vermogen te krijgen zonder de druk te verhogen.
Een turbo heeft een bepaald rendement. Als ik een turbo pak wat bij de dezelfde druk meer rendement heeft(dus minder warmte afgave en minder energie opname) heb ik meer power.
Maar 35 PK. Denk het neit. Hoeveel het wel is geen idee. Maar ik denk dat je niet meer dan 5-10 PK mag verwachten.
Drive it like you stole it
nee hoor, dat ziet michel S juist goed.MyZ schreef:datz ie je verkeerd, dan zou de turbo bij het zelfde aantal meer druk kunnen leveren. Zelfde druk = zelfde vermogen
want wat vergeet jij nu? juist vulling heeft te maken met druk en temperatuur. Een turbo met een beter rendement produceert dezelfde druk bij een lagere temperatuur.
Dit zou een verbetering kunnen zijn als de flow door de turbo zo hoog is dat hij tegen het maximale toerental aan loopt. (helemaal rechts in de flowmap) Hier heeft hij een slecht rendement. (zie ook: flowmaps)
Upgrade naar een grotere trim betekend dat je weer op een beter rendement draait (zie ook: flowmaps) en de temperatuur van de samengeperste lucht zakt.
Maar upgrade naar grotere trim heet niet hybride.
Hybride is een combinatie van turbine en compressor die niet bij elkaar past. Dus in praktijk een t3 compressor op een t2 turbine. Die t3 compressor kan weer een beter rendement hebben dan een t2 die helmaal op zijn eind zit. Echter de t2 turbine heeft bij deze hogeflow veel verlies aan de uitlaatkant. Dat komt doordat er erg veel flow door de wastegate moet. Switchen naar t3/t3 (=niet hybride) zou beter zijn voor het rendement, dus in princiepe meer vermogen bij dezelfde vuldruk, maar de grote t3 turbine spint wat langzamer op.
Verlies aan de uitlaatkant telt minder hard dan aan de inlaatkant, vandaar dat men meestal voor een t3/t2 kiest ipv een t3/t3
-
- Contacteer:
inderdaad 35 pk is een hoop, als je het vergelijk met die 120 pk standaard (5 phase II dan).
nou als het rendement van heel slecht naar bingo presies goed de luchttemp nu eens 15 deg kouder is, en de intercooler koelt evenveel naar beneden (wat niet zo is) dan is je mengsel in de motor dus 15 deg kouder, das ongeveer 5% meer vermogen.MyZ schreef:you've got a point robert. maar 35 pk??......
En 5% van 200 pk is 10pk. Dus ik hou het in een uiterst geval op 10 pk winst.
die 15 deg heb ik even geschat, je kan het met een beetje thermodynamica presies uitrekenen. heb ik nu even geen zin in. Een goed compressor rendement is
plm 74% en een slechte 60%. flowmaps? http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html
Voor 35 pk winst op de 200, das plm 17%, dan zou je de lucht plm 50 deg kouder moet zijn. dat haal je nooit enkel uit verschil in compressorrendement.
Misschien uit het verschil met een kapotte ouwe en een nette nieuwe?
-
- Contacteer:
Michel, je hebt helemaal gelijk. Ik had moeten zeggen dat je nooit 35 pk winst kon krijgen, omdat iedereen technisch denkend mens dat inziet. Natuurlijk geldt je hele verhaal over rendement, je kunt zelfs ook nog aanvoeren dat door het betere rendement de uitlaatflow minder weerstand ondervindt, maar alles bij elkaar zul je hier een minimaal vermogenswinst uithalen. Zeker voor de intercooler, omdat de intercooler de eventuele temperatuurswinst ook weer zal verkleiner (groter verschil is meer koelen). Dus ik zal hem herformuleren, met een hybride turbo op dezelfde druk zul je nooit 35 pk winnen...Michel S. schreef:Hier durf ik mijn hoofd op te zetten dat het niet klopt.clio_rally schreef:Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
Hier durf ik mijn hoofd op te wedden dat het klopt. Of je moet standard een turbo hebben met een rendement van 0%clio_rally schreef:Michel, je hebt helemaal gelijk. Ik had moeten zeggen dat je nooit 35 pk winst kon krijgen, omdat iedereen technisch denkend mens dat inziet. Natuurlijk geldt je hele verhaal over rendement, je kunt zelfs ook nog aanvoeren dat door het betere rendement de uitlaatflow minder weerstand ondervindt, maar alles bij elkaar zul je hier een minimaal vermogenswinst uithalen. Zeker voor de intercooler, omdat de intercooler de eventuele temperatuurswinst ook weer zal verkleiner (groter verschil is meer koelen). Dus ik zal hem herformuleren, met een hybride turbo op dezelfde druk zul je nooit 35 pk winnen...![]()
Gijs

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
nee, het ging hier om het verschil in prestaties bij dezelfde druk.Riël schreef:Dus de druk heeft nix te zeggen maar de temperatuur van de lucht?
allebei is het belangerijk voor goeie power.
-
- Contacteer:
Druk en temperatuur hebben beide wat te zeggen. Meer druk, is meer zuurstof per slag en dus meer energie. Aan de andere kant heb je je "carnot"-cyclus, waarin je makkelijk ziet dat hoe lager de ingaande temperatuur is, hoe meer vermogen er geproduceerd kan worden. Je zou er een mooi 3d diagram van moeten maken, waarin je op x en y as de druk en de temperatuur uitzet, met op de z-as het vrijkomende vermogen, kun je het een tegen het ander afwegen...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
Gijs, was het niet zo dat er in een liter koude lucht meer zuurstof gaat dan in een in een liter warme lucht ?
en bij een hogere druk er meer vanalles past in een liter lucht ?
(1 liter @ 1 bar = 0.50 liter @ 2 bar ofzo ?)
-
- Contacteer:
Nee, de hele dichtheid wordt kleiner. Dus bij een lagere temperatuur zit er van alles meer in een liter...Ploegah schreef:Gijs, was het niet zo dat er in een liter koude lucht meer zuurstof gaat dan in een in een liter warme lucht ?
Gijs
Bezemer Rally Team
als moleculen warmer worden gaan ze "losser"van elkaar bewegen, hoe warmer het wordt hoe erger de molculen bewegen, ze zetten daarmee uit.