+35 pk met hybrid turbo

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Ik heb dus mijn turbo van mijn 21 opgestuurd naar Turbo World, er was volgens hun niks meer aan te doen, ik moest dus een nieuwe kopen van garett ah 890 euro en met hybrid 1100 euro. hij garanderde mij 35 pk winst met dezelfde druk, zou erg leuk zijn, weet er iemand of dit mogelijk is?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Jeroen V schreef:Ik heb dus mijn turbo van mijn 21 opgestuurd naar Turbo World, er was volgens hun niks meer aan te doen, ik moest dus een nieuwe kopen van garett ah 890 euro en met hybrid 1100 euro. hij garanderde mij 35 pk winst met dezelfde druk, zou erg leuk zijn, weet er iemand of dit mogelijk is?
en die gast van TURBOWORLD is dan de ezel ofwatte???????
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Met dezelfde druk ???
Er zit misschien een extra motor in :lol:
Laatst gewijzigd door Mark G op wo 10 jul 2002 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

iaaaa iaaaa
Anonymous

Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ?? :lol:
 
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Met dezelfde druk ???
zo staat er toch maar dan mag je er geen rondelletjes inwerpen maatje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ?? :lol:
 
waar slaat dat nu op man???????? :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zoals ik al zei Jeroen. Ga nou naar iemand die er echt verstand van heeft want dit is echt slap gelul
5 GT Turbo '88 GT5
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Mark coupe16v
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 27 feb 2002 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Riël schreef:iaaaa iaaaa
Is dat ook Limburgs :lol: ?
Anonymous

gille 21TURBO schreef:
Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ?? :lol:
 
waar slaat dat nu op man???????? :D
Omdat ze je altijd een andere prijs melden als je ze voor de 2e keer belt. Ik ken die gasten en ik weet het verhaal achter het bedrijf (sorry kan er ook niks aan doen) en er zijn mensen die 800 EURO voor een revisie van hun turbo betalen (zijn bekende ;)) en hybride is bij hun 0,8 ipv 0,7 :-* Sorry hoor daar betaal ik niet voor. Ik haalde ergens anders een NIEUWE T2 in doos met alles erop en eraan voor minder dan de totale revisie prijs bij hun (niet dat die van mij compleet gereviseerd moest worden, maar toch als je dat nooit 100% zeker weet dan liver een nieuwe voor minder)

Maarja dat is mijn mening ;)
 
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Matthijs schreef:
gille 21TURBO schreef:
Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ?? :lol:
 
waar slaat dat nu op man???????? :D
Omdat ze je altijd een andere prijs melden als je ze voor de 2e keer belt. Ik ken die gasten en ik weet het verhaal achter het bedrijf (sorry kan er ook niks aan doen) en er zijn mensen die 800 EURO voor een revisie van hun turbo betalen (zijn bekende ;)) en hybride is bij hun 0,8 ipv 0,7 :-* Sorry hoor daar betaal ik niet voor. Ik haalde ergens anders een NIEUWE T2 in doos met alles erop en eraan voor minder dan de totale revisie prijs bij hun (niet dat die van mij compleet gereviseerd moest worden, maar toch als je dat nooit 100% zeker weet dan liver een nieuwe voor minder)

Maarja dat is mijn mening ;)
 
kwestie het gelul van turboworld over die 35 pk zijn we het allemaal eens maar de rest heb ik geen evaring mee ,maar er zijn nu eenmaal foefelaars in die zaken en blijkbaar is die Turboworld er een voorbeeld van. (dat zijn die toch nie dat en GTT zogezegd kunnen chippen hahahahaahahahahaah)??? :lol:
Anonymous

Idd, dat moest ik ze op speed en design nog uitleggen ook, en nog bleven ze twijfelen :lol: Hoe dom kun je zijn 8) een Carb is meganisch weet je nog, en nee zittten ook GEEN servo's op :p:lol:

 
RUBBERBURNER
Berichten: 169
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Den Oever (N.H)
Contacteer:

Hoe zit 't dan met een betere flow in de kop,dan wordt de druk ook lager met een zelfde cilindervulling....
Kan d'r niet een betere flow in een turbo zitten dan ?

gr.barry :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nope. 0,7 bar = 0,7 bar. Gaat ie door een betere flow meer druk geven dan krijg je door xtra druk die pk's en dus niet met dezelfde druk. Klaar.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mark coupe16v schreef:
Riël schreef:iaaaa iaaaa
Is dat ook Limburgs :lol: ?
't was eigenlijk een ezel he .. :D Bedankt voor ut complimentje...
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Het geeft volgens mij wel degelijk meer vermogen met dezelfde druk.Ze vergrote de inlaatkant van de turbo . Vergelijk het hier maar mee: Je hebt twee buizen een van 4 cm doorsnee en een van 6 cm doorsnee, je zet op beide 1 bar druk, door welke zou nu het meest lucht doorheenstromen, door de 6cm uiteraard daar stroomt gewoon 50 % meer druk doorheen als bij de 4cm. Ik vraag me alleen af of die 35 pk echt haalbaar is?
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

clio_rally schreef:Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....

Gijs
Hier durf ik mijn hoofd op te zetten dat het niet klopt.

Het is wel degelijk mogelijk om met een andere turbo meer vermogen te krijgen zonder de druk te verhogen.

Een turbo heeft een bepaald rendement. Als ik een turbo pak wat bij de dezelfde druk meer rendement heeft(dus minder warmte afgave en minder energie opname) heb ik meer power.

Maar 35 PK. Denk het neit. Hoeveel het wel is geen idee. Maar ik denk dat je niet meer dan 5-10 PK mag verwachten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

datz ie je verkeerd, dan zou de turbo bij het zelfde aantal meer druk kunnen leveren. Zelfde druk = zelfde vermogen
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Matthijs schreef:
gille 21TURBO schreef:
Matthijs schreef:Altijd fijn van die onkundige mensen met iedere dag een andere prijs. Zeker hoe de wind staat of dat het weer is ?? :lol:
 
waar slaat dat nu op man???????? :D
Omdat ze je altijd een andere prijs melden als je ze voor de 2e keer belt. Ik ken die gasten en ik weet het verhaal achter het bedrijf (sorry kan er ook niks aan doen) en er zijn mensen die 800 EURO voor een revisie van hun turbo betalen (zijn bekende ;)) en hybride is bij hun 0,8 ipv 0,7 :-* Sorry hoor daar betaal ik niet voor. Ik haalde ergens anders een NIEUWE T2 in doos met alles erop en eraan voor minder dan de totale revisie prijs bij hun (niet dat die van mij compleet gereviseerd moest worden, maar toch als je dat nooit 100% zeker weet dan liver een nieuwe voor minder)

Maarja dat is mijn mening ;)
 
Ik ben een van die mensen... :( Heb 680 Euro ex btw betaald. Zoals de club deal is. Dus daar nog btw over en je zit zo op 800 +.....
Verder is de kwaliteit echt onder peil. Na revisie met volle belasting zoals zij de actuator hadden afgesteld (o.8 bar) liepen de schoepen net ietsjes aan tegen het huis. En geen garantie natuurlijk...

Nee, ik zou ze never nooit meer inhuren...
Drive it like you stole it
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Michel S. schreef:
clio_rally schreef:Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....

Gijs
Hier durf ik mijn hoofd op te zetten dat het niet klopt.

Het is wel degelijk mogelijk om met een andere turbo meer vermogen te krijgen zonder de druk te verhogen.

Een turbo heeft een bepaald rendement. Als ik een turbo pak wat bij de dezelfde druk meer rendement heeft(dus minder warmte afgave en minder energie opname) heb ik meer power.

Maar 35 PK. Denk het neit. Hoeveel het wel is geen idee. Maar ik denk dat je niet meer dan 5-10 PK mag verwachten.
Ik denk dat ze gezegt hebben tot 35 pk meer winst. Maar dat betekend wel dat je de druk flink moet opschroeven......
Drive it like you stole it
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

MyZ schreef:datz ie je verkeerd, dan zou de turbo bij het zelfde aantal meer druk kunnen leveren. Zelfde druk = zelfde vermogen
nee hoor, dat ziet michel S juist goed.
want wat vergeet jij nu? juist vulling heeft te maken met druk en temperatuur. Een turbo met een beter rendement produceert dezelfde druk bij een lagere temperatuur.

Dit zou een verbetering kunnen zijn als de flow door de turbo zo hoog is dat hij tegen het maximale toerental aan loopt. (helemaal rechts in de flowmap) Hier heeft hij een slecht rendement. (zie ook: flowmaps)

Upgrade naar een grotere trim betekend dat je weer op een beter rendement draait (zie ook: flowmaps) en de temperatuur van de samengeperste lucht zakt.
Maar upgrade naar grotere trim heet niet hybride.

Hybride is een combinatie van turbine en compressor die niet bij elkaar past. Dus in praktijk een t3 compressor op een t2 turbine. Die t3 compressor kan weer een beter rendement hebben dan een t2 die helmaal op zijn eind zit. Echter de t2 turbine heeft bij deze hogeflow veel verlies aan de uitlaatkant. Dat komt doordat er erg veel flow door de wastegate moet. Switchen naar t3/t3 (=niet hybride) zou beter zijn voor het rendement, dus in princiepe meer vermogen bij dezelfde vuldruk, maar de grote t3 turbine spint wat langzamer op.
Verlies aan de uitlaatkant telt minder hard dan aan de inlaatkant, vandaar dat men meestal voor een t3/t2 kiest ipv een t3/t3
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

you've got a point robert. maar 35 pk??......
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

inderdaad 35 pk is een hoop, als je het vergelijk met die 120 pk standaard (5 phase II dan).
Anonymous

(zie ook flowmaps)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

MyZ schreef:you've got a point robert. maar 35 pk??......
nou als het rendement van heel slecht naar bingo presies goed de luchttemp nu eens 15 deg kouder is, en de intercooler koelt evenveel naar beneden (wat niet zo is) dan is je mengsel in de motor dus 15 deg kouder, das ongeveer 5% meer vermogen.
En 5% van 200 pk is 10pk. Dus ik hou het in een uiterst geval op 10 pk winst.

die 15 deg heb ik even geschat, je kan het met een beetje thermodynamica presies uitrekenen. heb ik nu even geen zin in. Een goed compressor rendement is
plm 74% en een slechte 60%. flowmaps? http://www.turbofast.com.au/FlowT3.html

Voor 35 pk winst op de 200, das plm 17%, dan zou je de lucht plm 50 deg kouder moet zijn. dat haal je nooit enkel uit verschil in compressorrendement.
Misschien uit het verschil met een kapotte ouwe en een nette nieuwe?
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Michel S. schreef:
clio_rally schreef:Complete bullshit... je kunt met een hybride turbo meer druk gaan voeren, maar niet winnen met dezelfde druk....

Gijs
Hier durf ik mijn hoofd op te zetten dat het niet klopt.

Het is wel degelijk mogelijk om met een andere turbo meer vermogen te krijgen zonder de druk te verhogen.

Een turbo heeft een bepaald rendement. Als ik een turbo pak wat bij de dezelfde druk meer rendement heeft(dus minder warmte afgave en minder energie opname) heb ik meer power.

Maar 35 PK. Denk het neit. Hoeveel het wel is geen idee. Maar ik denk dat je niet meer dan 5-10 PK mag verwachten.
Michel, je hebt helemaal gelijk. Ik had moeten zeggen dat je nooit 35 pk winst kon krijgen, omdat iedereen technisch denkend mens dat inziet. Natuurlijk geldt je hele verhaal over rendement, je kunt zelfs ook nog aanvoeren dat door het betere rendement de uitlaatflow minder weerstand ondervindt, maar alles bij elkaar zul je hier een minimaal vermogenswinst uithalen. Zeker voor de intercooler, omdat de intercooler de eventuele temperatuurswinst ook weer zal verkleiner (groter verschil is meer koelen). Dus ik zal hem herformuleren, met een hybride turbo op dezelfde druk zul je nooit 35 pk winnen... :wink:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

clio_rally schreef:Michel, je hebt helemaal gelijk. Ik had moeten zeggen dat je nooit 35 pk winst kon krijgen, omdat iedereen technisch denkend mens dat inziet. Natuurlijk geldt je hele verhaal over rendement, je kunt zelfs ook nog aanvoeren dat door het betere rendement de uitlaatflow minder weerstand ondervindt, maar alles bij elkaar zul je hier een minimaal vermogenswinst uithalen. Zeker voor de intercooler, omdat de intercooler de eventuele temperatuurswinst ook weer zal verkleiner (groter verschil is meer koelen). Dus ik zal hem herformuleren, met een hybride turbo op dezelfde druk zul je nooit 35 pk winnen... :wink:

Gijs
Hier durf ik mijn hoofd op te wedden dat het klopt. Of je moet standard een turbo hebben met een rendement van 0% :p
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dus de druk heeft nix te zeggen maar de temperatuur van de lucht?
Anonymous

Riël schreef:Dus de druk heeft nix te zeggen maar de temperatuur van de lucht?
nee, het ging hier om het verschil in prestaties bij dezelfde druk.

allebei is het belangerijk voor goeie power.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Druk en temperatuur hebben beide wat te zeggen. Meer druk, is meer zuurstof per slag en dus meer energie. Aan de andere kant heb je je "carnot"-cyclus, waarin je makkelijk ziet dat hoe lager de ingaande temperatuur is, hoe meer vermogen er geproduceerd kan worden. Je zou er een mooi 3d diagram van moeten maken, waarin je op x en y as de druk en de temperatuur uitzet, met op de z-as het vrijkomende vermogen, kun je het een tegen het ander afwegen...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Anonymous

Gijs, was het niet zo dat er in een liter koude lucht meer zuurstof gaat dan in een in een liter warme lucht ?

en bij een hogere druk er meer vanalles past in een liter lucht ?

(1 liter @ 1 bar = 0.50 liter @ 2 bar ofzo ?)
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Ploegah schreef:Gijs, was het niet zo dat er in een liter koude lucht meer zuurstof gaat dan in een in een liter warme lucht ?

en bij een hogere druk er meer vanalles past in een liter lucht ?

(1 liter @ 1 bar = 0.50 liter @ 2 bar ofzo ?)
Nee, de hele dichtheid wordt kleiner. Dus bij een lagere temperatuur zit er van alles meer in een liter...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

als moleculen warmer worden gaan ze "losser"van elkaar bewegen, hoe warmer het wordt hoe erger de molculen bewegen, ze zetten daarmee uit.
Plaats reactie