Na een overvloed aan topics gelezen te hebben over sportluchtfilters en dergelijke, kom ik er nog steeds niet wijs uit !
Ik wil dus voor mijn Clio S beginnen met wat meer sound en vermogen (is geen 16v, maar ja). En nu dus kijken naar de aanschaf van een zogenaamd SPORTLUCHTFILTER. Meest logische is meteen maar eens kijken naar een k&n-filter (bekendste merk en meest gebruikt lijkt mij zo).
Nu sta je voor de keuze.....een 57i-kit of een vervangingsfilter. Mijn autootje is hoe dan ook toe aan een nieuw luchtfilter. Standaard filtertje kost ca 6 euro, k&n vervangingsfilter....komt ie...meteen 60 euro!! Lijkt me stug dat dit meer sound en vermogen kan opleveren....iemand ervaringen ideeën (vergeet niet, is maar een 1.4-tje en geen 16v!!).
Of ga je voor de 57i-kit. Kosten ongeveer 92 euro. Wat levert je dit extra aan geluid of vermogen op of merk je daar niks van....
Ik weet het allemaal niet meer, maar heb dus net effe zonder luchtfilter gereden en hoor weliswaar een beetje verschil in geluid (of is dit mijn zieke brein dat verschil wil horen??)...dus toch maar 57i-kit.....aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!
Sportluchtfilter Clio S
sorry ollie ik begrijp je probleem dit is alleen het 1655'ste topic met deze vrag doe svp even een search en je bent helemaal bij.
-
57i kit, meer geluid, minder vermogen (door aanzuiging warme lucht).
vervaningsfilter, geen geluidsverschil, beter presaties.
Wil je echt voor meer herrie gaan, neem dan een katvervanger plus sporteinddemper. Voor meer info ff een search doen op het forum!
vervaningsfilter, geen geluidsverschil, beter presaties.
Wil je echt voor meer herrie gaan, neem dan een katvervanger plus sporteinddemper. Voor meer info ff een search doen op het forum!