clio de *$%@ in gereden (foto's v.d. velgen erbij)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Denk je ook een gezellig een avondje Renessen te pakken begint leuk in de funhouse je wint ff geld dus heel je avond is gratis DENK JE!!! je rijdt s'nacht naar huis nadat je ben aangehouden door de politie voor geluidsoverlast en je alles moet laten zien van papieren en ja hoor tuurlijk nie bij hebben net die ene keer, dus mee naar het bureau daar alles nagekeken en het is goed dus met een berg papiertjes naar huis. Kom je terug in breda heb je een maat van je afgezet dus nog 4 km en je ben thuis lekker naar je nest denk je. En ja hoor dan gebeurt het, wat was dat een klapband rechtsvoor? knal boem ieeeee, kut da was een iets te hoge stoeprand bij die benzinepomp maar goed dat ik nog net kon wegsturen. we zullen eens kijken wat er allemaal is. TERING twee velgen compleet doorgebroken,twee remschijven, twee remkauwen,vooruit, rechtsvoor de ophanging van je wiel zo krom als het maar zijn kan en gescheurd op sommige plekken, plaatwerk naar de klote, misschien aandrijfas en misschien bodemplaat.

Dus das weer leuk voor een 18 jarige student om dat even op te hoesten aan reparatie. En dat alles omdat je te brede banden onder je wagen hebt/had (195-50-R15) en de garage die ze er onder legt zegt: ik heb hem met de keuring wel ff met de originele banden afgemeld want het zou kunnen dat ze bij maximale belasting iets of wat van je binnekappen raken en dat mag niet, maar voor de rest kan dat geen kwaad hoor. Er lagen GVD hele stukken rubber af omdat ze tegen mijn spatborden kwamen bij een drempel.

maarja niets aan te doen maar mocht er iemand met een goeie rechterdraagarm zijn laat het mij ff weten als ik alles nog ga laten maken (door een maat van me dus het uurloon val wel mee daarom zit ik er nog over te twijfelen om het te laten fixen) zou ik daar namelijk wel erg in geïntereseerd zijn.

ik ga nu maar verder met huilen denk ik :wink: :D haha :lol:

Edit: Ik hoorde van een aantal mensen dat ze het maar een vaag verhaal omdat ze niet begrijpen hoe ik nu haaks op een stoeprand kan rijden als ik maar rond de 50km/uur reed. Nou dat kwam omdat het dus bij een benzinepomp gebeurde en die was afgesloten van de weg met een soort tussenheuveltje. Dat tussenheuveltje had aan het uiteinde een u vorm en daar ben ik dus recht tegenaan geknalt.
Ps. Voor de mensen die denken hij zal wel bezopen zijn geweest na een avond Renesse dat kan ik jullie garanderen van niet want als ik in mijn auto rijdt drink ik geen druppel alcohol!

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MQAAAI8R ... kapot1.jpg[/img]
dit is of eeh beter gezegt WAS mijn rechtervoorvelg

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MQAAAJAR ... kapot2.jpg[/img]
en dit de rechterachtervelg (je kunt ook zien dat hij aanliep)

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0MQAAAJER ... kapot3.jpg[/img]
hier de velgjes nog een keer samen
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op vr 16 aug 2002 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

ai, sterkte ermee...voor een 18 jarige student zal het even moeilijk te betalen zijn als ik (een 21 jarige)...Succes!!!
Chrisv

balen
some people are alive only because it's illegal to kill them
~thijs~
Contacteer:

Das mooi K#T, suc6, ik mag dan ook wel opletten met dezelfde bandenmaat, mijnes loopt soms ook aan!!!! :(
Ad van Haperen
Contacteer:

Thijs RSI schreef:Das mooi K#T, suc6, ik mag dan ook wel opletten met dezelfde bandenmaat, mijnes loopt soms ook aan!!!! :(
Ik weet jou ET waarde niet maar het moet wel kunnen die ET waarde was bij mij ook nog eens verkeerd dus vandaar. Maar pas maar op want ik heb mazzel gehad dat ik mijn gordel aanhad ik heb nu over wel pijn maar das allemaal nie zo erg. Maar voor het zelfde geld loop het verkeerd af. en ik had de mazzel dat ik nog wegkonsturen van de pomp zelf anders had het ook wel een lekker kampvuurtje geweest denk ik :wink:. maar dat gun ik namelijk niemand toe hier op het forum dat het met iemand verkeerd afloopt
~thijs~
Contacteer:

Hooliead schreef:
Thijs RSI schreef:Das mooi K#T, suc6, ik mag dan ook wel opletten met dezelfde bandenmaat, mijnes loopt soms ook aan!!!! :(
Ik weet jou ET waarde niet maar het moet wel kunnen die ET waarde was bij mij ook nog eens verkeerd dus vandaar. Maar pas maar op want ik heb mazzel gehad dat ik mijn gordel aanhad ik heb nu over wel pijn maar das allemaal nie zo erg. Maar voor het zelfde geld loop het verkeerd af. en ik had de mazzel dat ik nog wegkonsturen van de pomp zelf anders had het ook wel een lekker kampvuurtje geweest denk ik :wink:. maar dat gun ik namelijk niemand toe hier op het forum dat het met iemand verkeerd afloopt
Ik zou niet weten wat voor ET waarde ik heb, ik heb er o.z. super-tourismo.s onder zitten zou volgens O.Z. kunnen dus ik denk dat het dan wel goed zit
Alleen met volledig uitsturen loopt ie aan en als we met z'n vieren in de auto zitten en er zitten goeie bobbels in de weg zoals ring amsterdam bij de Ikea
RickGT TURBO
Contacteer:

Tering. Klote zeg. Ik hoop dat de pijn snel weg ebt.

Maar het klinkt me wel vreemd in de oren dit verhaal... Reed je me 100 km/h dat pomp station binnen ofzo? Want als je een drempel met normale snelheid neemt dan gebeurt zoiets toch never nooit.

En daarvoor zijn die drempels natuurlijk overigens wel....
Drive it like you stole it
Ad van Haperen
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:t@ring. Klote zeg. Ik hoop dat de pijn snel weg ebt.

Maar het klinkt me wel vreemd in de oren dit verhaal... Reed je me 100 km/h dat pomp station binnen ofzo? Want als je een drempel met normale snelheid neemt dan gebeurt zoiets toch never nooit.

En daarvoor zijn die drempels natuurlijk overigens wel....
Nou nee dat viel juist zo mee ik heb echt mazzel gehad reed daar echt maar iets van 50 ofzo. en het was nie ff simpel een drempel het was een echte normale stoeprand (en dan nog extra hoog) en het was ook nie de bedoeling daar naar binnen te rijden
Geert Claes

Nou ik je wens je veel sterkte met het renoveren van je clio. Ik weet wat het is als 18-jarige student. :( Ik ben nu 19-jarige student, maar er is weinig verschil :D
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Das echt zwaar kl!@#$%,ik hoop dat het nog goed te repareren valt,zou wel beter zijn.gaan er nieuwe onderdelen op of sloop?

heel veel suc6 met opknappen.

hopelijk tot snel

greetZ
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-Ray-
Contacteer:

chris-r19 schreef:Das echt zwaar kl!@#$%,ik hoop dat het nog goed te repareren valt,zou wel beter zijn.gaan er nieuwe onderdelen op of sloop?

hopelijk tot snel

greetZ
[offtopic]
hee dude hoe is het met de fotoos van automania (moonen, rtc-rugbyteam??)
[/offtopic]
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Ray (Zonnebril) schreef: [offtopic]
hee dude hoe is het met de fotoos van automania (moonen, rtc-rugbyteam??)
[/offtopic]
kommaar kommaar kommaar kommaar kommaar kommaar kommaar kommaar

:-)
Ad van Haperen
Contacteer:

chris-r19 schreef:Das echt zwaar kl!@#$%,ik hoop dat het nog goed te repareren valt,zou wel beter zijn.gaan er nieuwe onderdelen op of sloop?

hopelijk tot snel

greetZ
idd zwaar kl!@#$%, ik hoop ook nog steeds dat het te rapareren valt.Mocht het zo zijn dat ik VEEL mazzel heb (wat natuurlijk wel weer niet zal zijn) hoeft er alleen een nieuwe rechterdraagarm op (die kan ik ergens in zeeland nieuw voor 60 eur excl. BTW krijgen dus dat is te overzien) en twee nieuwe schijven + blokken. En ik denk dat het ook slimmer is om die er nieuwe op te zetten ipv. van de sloop te halen. Maar ik hoop dat het dat is anders is deze clio verleden tijd ben ik bang want hij heeft al 216.000 km gereden dus ik denk niet dat hij veel meer waard is.

Ps wat zouden jullie nog ongeveer voor een clio 1.4 RT uit eind 92 met 216.000km op de teller uitgeven aan reparatie?
Geert Claes

Wat ik zou uitgeven weet ik niet, maar een auto is waard wat jij hem waard vind, en nu weet je met wat je rondknart, want anders moet je weer op zoek naar een of andere occasie. Als het bij die remschijven en die ophangingsdriehoek blijft zou ik hem zeker opmaken. Dat kan je zelf even goed repareren.
Alvast veel moed!!
Ad van Haperen
Contacteer:

Geert Claes schreef:Wat ik zou uitgeven weet ik niet, maar een auto is waard wat jij hem waard vind, en nu weet je met wat je rondknart, want anders moet je weer op zoek naar een of andere occasie. Als het bij die remschijven en die ophangingsdriehoek blijft zou ik hem zeker opmaken. Dat kan je zelf even goed repareren.
Alvast veel moed!!
Idd hoop ook dat het daar bij blijft want dan ben ik voor rond de 350 eur klaar en dat zou bijna een lachertje zijn maarja zo veel geluk zal ik wel weer niet hebben. Denken jullie dat de as ook krom is of zal dat allemaal wel meevallen? Ik ben van plan zo snel mogelijk met een maat van me op de brug te gaan kijken wat er allemaal aan is (maar weet nog niet waneer want dat moeten we ff een keertje doen als er tijd en plek is op zijn (stage-)werk)
Ad van Haperen
Contacteer:

:D YESSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Hij is op de brug geweest en het valt allemaal mee! :) GELUKKIG :) het is alleen de draagarm twee remschijven+blokken en balanceren/uitlijnen. Oude (originele) velgen voorlopig er maar onder. en het plaatwerk was niet zo heel erg beschadigd dus daar word niets aan gedaan. Voorruit aan de verzekering opgeven en ik ben weer klaar!

toch nog goed nieuws voor de vakantie!
(vrijdag naar salou voor twee weken maar daarna kom ik ook een keer naar roosendaal op vrijdag!)
Ad van Haperen
Contacteer:

het is allemaal NOG STEEDS NIET :( opgelost maar ik heb er ff wat foto's van mijn velgen bijgezet
Nick (germanstyle)

een 195 band te breed.... wat is dat dan voor monteur die dat heeft gezegd?? Die heeft volgens mij nog nooit van tunen gehoord. :lol:
Misschien heb je wel een hele hoge ET waarde en dat hij daarom aanloopt aan de binnenkant.
Anonymous

zo die velgen zien er leuk uit, maar niet heus.
Is alles nu gerepareerd of niet?
Ad van Haperen
Contacteer:

nope nog steeds nie helemaal gemaakt er zitten inmiddels wel al een hoop nieuwe onderdelen op maar nog steeds is hij niet goed. nieuw is:
* draagarm
* veerpoot
* 2 nieuwe schijven
* 2 nieuwe setjes remblokken
* en ja idd heb de velgen toch maar vervangen die andere reden zo hobbelig :wink: :lol: (weer van die lelijke originele dingen. en ik weet dat het wel moet passen 195 banden dacht dat je bij een origenele clio 1.4 tot 205 kan gaan als ik het goed heb. maar deze waren dus (de ET waarde) niet goed!
-Ray-
Contacteer:

195 is de max voor een 1.4, met de juiste ET waarde van 34/35. 205 niet doen, geeft alleen maar problemen.

wel een 45 of een 40 band nemen, ivm met de rolomtrek. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie