Heb onder mijn megane een setje CLio RS phase II velgen zitten (thnx maus). Nu staan de velgjes ietwat naar binnen. Ik heb aan de achterkant een cm of 2 over, tussen het scherm en de band. Voor nog iets meer maar dat speelt niet zo'n rol aangezien de velg niet binnen de wielkast valt, wat achter dus wel het geval is. Volgens het autovisie jaarboek zou de breedte voor 1,45m zijn en achter 1,422m. Achter heb ik dus ruim 2 cm over en voor maakt het niet uit. Wat is nu verstandig? Wil sowieso niet het breedste pakken, is het verstandig om achter een 1 cm te nemen, per kant en voor 1,5 cm of moet dit gelijk blijven?? Maw dus voor en achter 1 cm?? Feit is dat ie voor misschien nog wel meer mag.
Iemand een suggestie of heeft iemand ervaring hiermee??
Spoorbreedte veranderen mbv spacers, advies aub
-
Rondom gelijk houden! Bij voor en achter verschillende spacer krijgt de auto een ander weggedrag.
Ok dus pak ik dan voor en achter een cm. 1,5 zou ook nog kunnen maar dan wordt het weer link met aanlopen achter.
-
Vraag anders nog eens wat Michiel(Meganefreak) heeft gedaan met spacer, etc.
Ik ken dit probleem.
Heb dezelfde velgen onder een 19, ET-waarde komt niet overeen met auto, maar dat heb je zelf ook al bedacht natuurlijk. Ik ga ook voor spacers, zowel voor als achter. Bij mij schuurt de velg aan tegen de veerpoot bij uiterste stuuruitslag.
Laat je ervaring even weten. Wat is eigenlijk de "dunste" spacer, 10 mm of nog smaller?
Succes ermee!

Laat je ervaring even weten. Wat is eigenlijk de "dunste" spacer, 10 mm of nog smaller?
Succes ermee!
Kijk eens op http://www.autosportcompany.nlPaul schreef:Niemand advies????????? :(
De maten variëren van 5mm - 25mm. Heb nu zelf 10mm genomen en dat zit redelijk goed. Je moet wle nog langere wielbouten aanschaffen. Let op de soort velg dat je hebt, gebruik je konische of bolkonisce wielbouten? Weet niet precies hoe of wat maar bij een van de twee dien je spacers met centreerring te gebruiken.
Ik zal eens kijken, ik zit wat met mijn wielsloten, wil ik er eigenlijk wel ophouden, het zijn zulke mooie velggies!!
Daarom wil ik ze niet te "dik" zeg maar. Het zal zeker wel mooier staan, bij mij staan de velgen nl. ook een redelijk eind naar binnen.

Daarom wil ik ze niet te "dik" zeg maar. Het zal zeker wel mooier staan, bij mij staan de velgen nl. ook een redelijk eind naar binnen.
Spacers met een centreerring zijn sowieso een goed idee. De bouten zijn nooit zo goed als de centreerring om je wiel te centreren en alles boven 10 mm maakt je centreerring op je naaf over het algemeen nutteloos.
there is no spoon.
Heb het idee dat de centreerring zonder de spacer (bij mij) nu ook niet functioneel is. Tis nl zo dat het wiel rondom zeg 1mm/0,5mm speling heeft.Tijn schreef:Spacers met een centreerring zijn sowieso een goed idee. De bouten zijn nooit zo goed als de centreerring om je wiel te centreren en alles boven 10 mm maakt je centreerring op je naaf over het algemeen nutteloos.
hmmm... speling op je wiel lijkt me geen goed plan, wat jij......
zijn je spacers zo dik dat je velg niet meer kan centreren op je naaf? want dan zou ik voor een andere oplossing kijken......
zijn je spacers zo dik dat je velg niet meer kan centreren op je naaf? want dan zou ik voor een andere oplossing kijken......
there is no spoon.
Normaal gezien kun je het wiel over de naaf heen schuiven. Nu is de binnendiameter van de velg ietsjes groter dan de buitendiameter van de naaf, is logisch anders kannie er niet overheen. Normaal gezien klemt het een beetje maar dat is nu niet echt het geval. In principe centreren de bouten toch de velg? De gaatjes waar de bouten ingaan zijn toch fixpunten, maw velg wordt toch vanzelf gecentreerd? Of is het zo dat de naaf nog extra ondersteuning biedt?
-
Volgens mij is die naaf alleen om een velg makkelijk te monteren. je plaats de velg en draait dan de bouten erin. ik draai de bouten altijd kruislings aan. eerst ietjes vast en dan steeds wat meer. zodat de velg mooi centreert op de 4 bouten.
-
- Contacteer:
Je wilt eigenlijk altijd dezelfde diameter hebben, zodat ze mooi over elkaar heen schuiven. Dan is je velg altijd goed gecentreerd. Als de binnendiameter van de velg te groot is, heb je hier bij veel merken speciale centreer ringen voor, die je op de velg klikt, waardoor de diameter opeens wel goed is. Ik zou zeker dan zoeken naar zoiets op je velg, want centreren op alleen de vier bouten is nooit echt aan te raden...Zeeuw schreef:Normaal gezien kun je het wiel over de naaf heen schuiven. Nu is de binnendiameter van de velg ietsjes groter dan de buitendiameter van de naaf, is logisch anders kannie er niet overheen. Normaal gezien klemt het een beetje maar dat is nu niet echt het geval. In principe centreren de bouten toch de velg? De gaatjes waar de bouten ingaan zijn toch fixpunten, maw velg wordt toch vanzelf gecentreerd? Of is het zo dat de naaf nog extra ondersteuning biedt?
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Ik zou me voor kunnen stellen dat bij bv een lager wat in de naaf geperst wordt, je optimaal centreert maar bij de velg opde naaf, je altijd speling houdt en indien je de bouten erin hebt gedraaid, je altijd minimale speling rondom houdt. Ik ga iig voor de voorkant andere halen want daar heb ik helemaal niets meer aan de naaf, achter heb ik nog ietsjes over. Thxn voor de info.