Renault 21 Turbo gekocht ( blok uitbouwen )

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
gille
Contacteer:

Jeroen V schreef:Nu heb ik dus een probleem, de turbo wordt morgen door Turboworld opgehaalt en dan wordt hij gelijk geresiveerd en een hybrid van gemaakt :) . Nu heb ik dus de olie en water slangetejs los, ik heb de downpipe van de uitlaat los, nu krijg ik de turbo dus niet los van het uitlaatspruitstuk die bouten zitten muurvast, de maat is 17 maar als ik te veel kracht zet voel ik dat ik er overheen ga schieten. Wie o wie weet raad, beetje genaait voor Jason als hij dat ruk eind rijd en dat dan de turbo er nog opzit :evil:

Alvast bedankt
spruitstuk mee losmaken en dan kan je er beter aan met ringsleutel, heb je ineens de kans of te kijken of spruitstuk nie gescheurd is wat 9 op de 10 wel is.
Anonymous

Roy (Signaalkabel) schreef:Wat je ook doet je moet die draadeinden die op je spuitstuk zitten NOOIT afzagen. Die dingen zijn echt onwijs duur bij Renault. Iets van 185 euro voor 4 draadeinden plus moeren :evil:

En ik vind persoonlijk dat je beter naar Turbo hoet kunt gaan in plaats van Turbo world maar dit zijn mijn ervaringen.
Zo ben jij ff FLINK genaaid dan, zijn niet duurder dan 24 euro, alles bij elkaar :) en nog origineel renault ook :)
catrinus

Wat ook wel vaak helpt bij vastzittende moeren is een brander. Krijg ik bouten/moeren met geen mogelijkheid los dan pak ik de brander er bij. Vaak heb je ze dan zo los. En nu niet roepen dat dan je auto in de fik kan vliegen wandt dan doe je iets fout.
There will be plenty of time to rest when your dead
*Stephan_RSI*

Super mooie strakke bak hoor. Ziet er heel netjes uit. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Michel S.
Contacteer:

is het ding nou eraf?? Die van mij nu wel. Turbine huis behoorlijk gescheurd. Kijken of er nog iets van te maken is.

Wat ik wel niet snap is dat het ding ingevoerd moet worden en gekeurd. Dus een nederlands kenteken heb je niet. Je bent 16 en je hebt geen rijbewijs en jij hebt 160 al ermee gehaald en je vader 240. Dat op een auto die niet ingevoerd is, laat staan verzekerd.
Is dat niet een tikkeltje onverantwoord? Of zie ik dat mis
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Roy
Moderator

Matthijs schreef:
Roy (Signaalkabel) schreef:Wat je ook doet je moet die draadeinden die op je spuitstuk zitten NOOIT afzagen. Die dingen zijn echt onwijs duur bij Renault. Iets van 185 euro voor 4 draadeinden plus moeren :evil:

En ik vind persoonlijk dat je beter naar Turbo hoet kunt gaan in plaats van Turbo world maar dit zijn mijn ervaringen.
Zo ben jij ff FLINK genaaid dan, zijn niet duurder dan 24 euro, alles bij elkaar :) en nog origineel renault ook :)
Ik heb ze daar niet gekocht maar heb het gevraagd omdat ik nieuwe moeren wilde hebben voor erop. Maar waar heb jij het nou over? Rij jij ook in een 21T ofzo? :-*
5 GT Turbo '88 GT5
gille
Contacteer:

Roy (Signaalkabel) schreef:
Matthijs schreef:

Ik heb ze daar niet gekocht maar heb het gevraagd omdat ik nieuwe moeren wilde hebben voor erop. Maar waar heb jij het nou over? Rij jij ook in een 21T ofzo? :-*
zin wel behoorlijk duur dat klopt, maar bij een goede smid vind je ze goedkoper en sterker materiaal want heb er al veel gesneuveld hoor.en is zoals roy zegt, prijzen van een 21t nie vergelijken met andere renault's.
Jeroen V
Contacteer:

Michel S. schreef:is het ding nou eraf?? Die van mij nu wel. Turbine huis behoorlijk gescheurd. Kijken of er nog iets van te maken is.

Wat ik wel niet snap is dat het ding ingevoerd moet worden en gekeurd. Dus een nederlands kenteken heb je niet. Je bent 16 en je hebt geen rijbewijs en jij hebt 160 al ermee gehaald en je vader 240. Dat op een auto die niet ingevoerd is, laat staan verzekerd.
Is dat niet een tikkeltje onverantwoord? Of zie ik dat mis
Turbo is total loss, ik moet een nieuwe kopen, er zat niks meer aan wat hij kon gebruiken, dit kost me dus 850 euro, en een hybrid 1100 euro, nu heb ik dsu een porbleem : Mijn oliedruk is niet goed, te laag en daarom is waarschijnlijk de turbokapot gegaan. Als ik een tijdje gereden heb en ik laat hem terug naar stationair zakken gaat het olielampje branden ( zit genoeg olie in ) , en het lampje van de oliedruk.
Ik heb er nu geen turbo opzitten en kan het ook niet testen, ik heb dus een probleem, beetej lullig als mijn spiksplinternieuwe hybrid erop zit en hij gaat meteen kaput :evil: , wie weet raad>?????????
Sander
Contacteer:

Oliepomp er uit halen en even na meten of meteen een nieuwe monteren. Te wienig oliedruk is niet alleen voor je turbo slecht! :evil:

S :wink: nder
Jeroen V
Contacteer:

Sander schreef:Oliepomp er uit halen en even na meten of meteen een nieuwe monteren. Te wienig oliedruk is niet alleen voor je turbo slecht! :evil:

S :wink: nder
is deze er zo uit te halen ?, en het oliedruklampje gaat uit als je maar een beetje gas geeft ( gaspedaal een mm of twee ingedrukt, maar als je het toeren weer laat zakken spring hij weer aan)
Sander
Contacteer:

En als je hem start duurt het dan ook even ( 1of 2 sec) eer het lampje uit gaat? Mij lijkt het een versleten oliepomp. Je kunt hem er uit door je karterpan te demonteren en dan zie je hem zitten. Dan is het een kwestie van twee boutjes los draaien en hij valt er onderuit. Zo is het bij de meeste auto's, dat blok van een 21 ken ik niet maar het zal zo wel gaan. Zo niet corrigeer me dan maar, want ik wil ook altijd meer leren! :)

S :D nder
Marco16V
Contacteer:

Het lijkt er erg op de de oliepomp versleten is.
Verbruikt die trouwens ook olie? Dan kan ook een een of andere oliekeering lek zijn.

Overigens is het een erg strakke bak.
Clio Grand Prix 16V (404)
Visscher
Contacteer:

Heb er een nachtje over geslapen ..... Ik wou het blok toch resiveren dus dat ga ik nu doen, zaterdag het blok eruit en dan maar kijken wat er niet 100 % is. Gelijk pverspuiten onder de motorruimte en alles elektrolitisch laten verzinken. Turbo laat ik pas resiveren als het blok klaar is. Ook gelijk de bak resiveren.
Martijnberk
Contacteer:

Goedzo! Als je het doe, doe het dan goed...nieuwe koppeling erin....en nog jaren plezier
robert001

ik heb nog een nieuwe motor in krat staan,zo rechtstreeks uit frankrijk laten komen,interesse....
bel 06-50207956. groetjes Robert.
Jeroen V
Contacteer:

Ik ga het blok waarschijnleijk toch revisren, niet helemaal maar wat nodig is, als iets nog goed is ga k het uiteraard niet vervangen , nu wil ik graag weten wat de zwakke plekken zijn van het blok ( krukaslagers, bussen ???) , alvast bedankt?
Roy
Moderator

Jeroen bezint eer gij begint :)
Het is niet ff een bandje wisselen waar je over praat. Dit soort grappen kan je echt op leeglopen.

En voor die oliedruk. Check ff de aanvoerslang van je turbo. Zeer waarschijnlijk zit die verstopt. Was bij mij ook het geval. En zorg dat ook je afvoerleiding niet dicht zit.
5 GT Turbo '88 GT5
Visscher
Contacteer:

Heb al vaker een blokje uitgebouwd enzo is niet zo moeilijk kost alleen veel tijd ( trouwens hebben mijn broer's 19 blok in 2 uur uitgebouwd ), We gaan het blok niet helemaal resiveren we gaan alles controleren en zonodig vervangen, Het nadeel nu is, ik heb geen turbo ( ligt bij T W, en die was voledig naar de klote) Dus ik kan niks testen kwa oliedruk en zo ook niet kijken waar het probleem zit en daarmee oplossen, en zou de druk niet hoger moeten komen als er iets verstopt zit? Ik zal het probleem nog een keer uitleggen. Als de auto warm is en je laat de motor terug in stationair toerental zakken gaat het olielampje aan, ik hoef maar een beetje gas te geven en het gaat weer uit, ook zeide ze bij T W dat mijn turbo te weinig olie had gekregen ( door oliedruk ?, het is gewoon een ruk probleem, ik weet niet waar het probleem is en kan het ook niet testen het is namlijk een beetje lullig als ik mijn spiksplinter nieuwe hybrid turbo gelijk kapot gaat .

dit is dus Jeroen V , ik stond als mijn broer ingelogd en kon de post niet meer wissen.
Riël
Über-Spammer

Je oliepomp versleten misschien? Op lage toeren te weinig opbrengst?
Jeroen V
Contacteer:

Ik heb vandaag even de compressie gemeten en die was 100 % bij alle cilinders, de kleppen waren ook allemaal 100 %, We vervangen nu alleen alle klephoedjes, alle keringen een paar pakkingen oliepomp en spanrollen en snaren en dan is het blok weer als nieuw . Oliedruk probleem heeft waarschijnlijk aan de bedrading gelegen, die draden zagen er vrij gammel uit . Komen ook nieuwe sensoren op en een nieuwe kabelboom en is dat dus ook gefixt.
Jeroen V
Contacteer:

Wie weet er het verschil in compressie tussen een koude en een warme motor? !!!! bij een 21 Turbo
twingoturbo

nice car :wink:
Jeroen V
Contacteer:

Nou, ik ga dus eindelijk vandaag mijn blokje uitbouwen, het ziet er wat makelijker uit dan bij de clio ( bak in lengte, en verwijderbaar front ), Ik ben van plan om het blok er via de bovenkant uit te halen en de bak en subframe te laten zitten, kan ik trouwens gewoon het blok overal losschroeven en dan met de motorkraan eruit tillen ? , valt het blok niet naar links of naar rechts in de motorruimte ?
Ga over een uurtje beginnen dus wees snel met je reply :wink:
Martijnberk
Contacteer:

Gewoon zorgen dat je motorkraan goed in het midden van het blok vasthangt en dat iets de hoogt in gooien....

suc6
Plaats reactie