[5GTT1] Benzineslurper?!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
edwinvr
Contacteer:

jaja, we hebben weer een probleem/vraag!

Wat wil het feit:
We (dennisvr en ondergetekende) gingen net even gezellig een potje poolen met natuurlijk, de turbo 8)

Punt 1: Bij zowel het weggaan als het teruggaan start de auto lastig... je hoort de startmotor ronddraaien maar de motor slaat niet aan. Pas na een paar keer starten doetie het. Wat zou dit kunnen zijn?? (boegies???)

Punt 2: Toen die eenmaal startte, hoorde we een heel vreemd geluid: het was net of je de WC doortrok! Het geluid dat je hoort als vloeistof door een buis loopt. We keken elkaar aan en riepen in koor: "DAAR GAAT DE BENZINE!!!" En dat terwijl ik dat ding net nog had afgetankt met benzine: 50 pleuro's!!! Wat zou dit kunnen zijn? Benzine die bij de vorige keren starten (proberen te starten) was achtergebleven oid???

Wie kan ons helpen: graag jullie meningen!
martijn.p
Contacteer:

Warme of koude start ?
edwinvr
Contacteer:

koude start...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Stationair en co goed afgesteld???
edwinvr
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:Stationair en co goed afgesteld???
ehm..... kheb geen flauw id?! Ben nog niet zo bekend onder de motorkap zalk maar zeggen, dus ik heb eerlijk gezegd geen flauw id...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

misschien wel een goed idee om dat ook goed af te laten stellen door iemand die er iets meer vanstand van heeft dan jullie..

:D

suc6.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:misschien wel een goed idee om dat ook goed af te laten stellen door iemand die er iets meer vanstand van heeft dan jullie..

suc6.
idd ;)
maar een setje bougies zou geen gek idee zijn?
edwinvr
Contacteer:

Maik (WOOFER) schreef:misschien wel een goed idee om dat ook goed af te laten stellen door iemand die er iets meer vanstand van heeft dan jullie..

suc6.
haha, thnx... tis een leerproces zullen we maar zeggen he :wink:

kheb em natuurlijk ook pas 2 weekjes :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

tuurlijk aldoende leerd men...

ik heb ook ze alles geleerd.

en nog weet ik niets...
Frank

Het zou kunnen dat er lucht in de koelslangen zit.
Dit heb ik ook wel eens gehad je hoort dan water door het dashbord stromen met lucht erbij.
Dus even kijken of hij goed ontlucht is .
Riël
Über-Spammer

Ja dat is geen benzine. Dat is water wat door je kachel stroomt. Ik heb dat geluid ook vaker, met ontluchten en al krijg ik het niet weg. Denk dat mijn kachel goor is ofzo zal wel zooi inzitten van dat vorige blok. Daar zag ik geen verschil meer tussen de olie en de koelvloeistof. Was allebei bruin metallic van kleur :D
Benzine is 't niet, waar wil die stromen, door dat slangetje naar voren zul je niet horen hoor...
Gijs V.

'S ochtends start de mijne ook moeilijk.. maar dat is echt luttele seconden. Ik denk dat de benzine wat terugloopt overnacht.
Als de motor warm is geweest kan je luchtbelvorming krijgen in je carb. Doet je anti-perc fan het wel bij een warme motor? Dat is die "kruimeldief" die blaast na een lange rit..
Hij zit rechts, aan de bijrijderskant met een pijp op de voet van je carb. gericht.

Dat kolkende/stromende geluid uit je dashboard betekent vaak dat je koelsysteem niet goed ontlucht is. Goed ontluchten is hier de oplossing, heeft eigenlijk niets met je starten te maken, maar wel heel belangrijk!
Renault, créateur de GTT !!!
catrinus

De 5 gtt phase1 staat bekend om dat irritante geluid van stromend/borrelend water door de kachel heen bij de start. Dat geluid zit er al van de fabriek af aan er al in. Ik zou me geen zorgen maken om dat geluid.
There will be plenty of time to rest when your dead
edwinvr
Contacteer:

hey thnx guys, hier hebben we wat aan! duidelijke meningen en overeenstemmende meningen :)
Ben

Inderdaad 's ochtens starten klinkt net als de plee doortrekken.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

edwinvr schreef:jaja, we hebben weer een probleem/vraag!

Wat wil het feit:
We (dennisvr en ondergetekende) gingen net even gezellig een potje poolen met natuurlijk, de turbo 8)

Punt 1: Bij zowel het weggaan als het teruggaan start de auto lastig... je hoort de startmotor ronddraaien maar de motor slaat niet aan. Pas na een paar keer starten doetie het. Wat zou dit kunnen zijn?? (boegies???)
voor die punt nog tips? Bougies? Want de startmotor doet het prima (dies al vervangen, nogmaals tnx Tino). De motor wordt in de rondte geslingerd mar hij slaat niet aan.
catrinus

probeer eens zonder choke aan en pompend gas geven te starten. Dit doe ik altijd als mijn motor warm is geweest. Dan wil een gtt moeilijk starten en op deze manier heb je hem zo aan.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

catrinus schreef:probeer eens zonder choke aan en pompend gas geven te starten. Dit doe ik altijd als mijn motor warm is geweest. Dan wil een gtt moeilijk starten en op deze manier heb je hem zo aan.
ja zo krijgen we hem ook aan de praat. standaard GTT probleempje?
catrinus

Bij een phase1 wel. Niet iedereen heeft er last van. Bij sommigen kan hij zo in 1 keer starten. Maar meestal als je eens lekker aan het cruisen 8) bent geweest dan wil hij wel slecht starten als je een half uur later weer weg wilt. Bij de koude start met de choke vol open dan moet hij in 1 keer kunnen starten. Dan praat ik over een nog origineel blok. Het wil wel gebeuren dat hij dan terug zakt in toeren maar dan moet hij ook weer direct in toeren stijgen. Ik heb met mijn nog origineel gtt`tje nog nooit last gehad van een koude start. Warme start daarin tegen is een ander verhaal. Dan sta je een tijdje te starten en als hij dan aangaat dan komt er direct een benzine walm je tegemoet.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

catrinus schreef:Bij een phase1 wel. Niet iedereen heeft er last van. Bij sommigen kan hij zo in 1 keer starten. Maar meestal als je eens lekker aan het cruisen 8) bent geweest dan wil hij wel slecht starten als je een half uur later weer weg wilt. Bij de koude start met de choke vol open dan moet hij in 1 keer kunnen starten. Dan praat ik over een nog origineel blok. Het wil wel gebeuren dat hij dan terug zakt in toeren maar dan moet hij ook weer direct in toeren stijgen. Ik heb met mijn nog origineel gtt`tje nog nooit last gehad van een koude start. Warme start daarin tegen is een ander verhaal. Dan sta je een tijdje te starten en als hij dan aangaat dan komt er direct een benzine walm je tegemoet.
hmmz . Kan er weinig over zeggen nog. Daarstrax start ie gewoon zonder problemen en een uur later staan we weer te schutteren? Schiet mij maar lek
catrinus

beide met warme motor?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

catrinus schreef:beide met warme motor?
koud en een redelijk afgekoelde motor.
maar gister deed ie koud moeilijk

auto's, het lijken net vrouwen :+ onbegrijpelijk :p
Anonymous

staat volgens mij gewoon in het instruktie-boekje,
bij warme motor starten met geheel ingetrapt gaspedaal...
Ik weet niet beter, rij al vanaf 1985 gtt, en vindt het vrij normaal, zeker voor een karb.motor...
catrinus

misschien een keertje alles eens goed reinigen en afstellen. Scheelt soms een hoop. Verder klinkt dit verhaal me bekend in de oren. Mijn rooie gtt was ook altijd zo kwa starten. Maar als hij reed en stationair liep dan was het een geweldig ding. Alleen het starten van een 5 gtt blijft een probleem. Maar sommigen hebben geen start problemen. En dat blijf ik nog steeds vaag vinden dat bij hun de gtt zo start en bij anderen weer niet. Ik zou mij er in iedergeval niet druk om maken omdat ik "nu al zo lang ik mijn gtt`s heb" weet dat ze slecht starten.
Tom
Moderator
Car: MB

warm hebben ze idd de neiging om wat slechter te starten (behalve bij zeer kort uit zetten van de motor), maar ik trap toch nooit het pedaal helemaal in bij starten en heb nooit geen extreme dingen mee gemaakt (als ie warm is start ie niet altijd de eertste keer, maar ja, ze zijn ook niet van gister)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

catrinus schreef:. Alleen het starten van een 5 gtt blijft een probleem. Maar sommigen hebben geen start problemen. En dat blijf ik nog steeds vaag vinden dat bij hun de gtt zo start en bij anderen weer niet. Ik zou mij er in iedergeval niet druk om maken omdat ik "nu al zo lang ik mijn gtt`s heb" weet dat ze slecht starten.
Cartinus, persoonlijk heb ik nog nooit startproblemen gehad met mijn gtt's, zelfs niet met koud starten, loopt zelfs prima zonder choke...
Denk dat het te maken heeft met het feit dat er in de loop der tijd te veel wordt geklooid aan de auto's en daar heeft de volgende eigenaar dan zo veel plezier van :lol:
ben altijd zuinig op mijn auto's en heb dan ook weinig problemen...
catrinus

Klein detail bij mijn gtt. Hij is nog helemaal origineel en dealer onderhouden. Verder ben ik ook zuinig op mijn gtt`s(is vaak ook wel te zien) en behandel ze altijd zoals het moet. Koude start moet ik altijd met de choke doen(is normaal vind ik ander zat die choke er niet op) alleen warme start is een ramp. Zit te denken ok die sensor van de carburateurvoet koeler te verplaatsen zodat die fan wat langer blijft draaien.
Plaats reactie