CV

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michiel

Wie weet hoe de centrale vergrendeling werkt van een 5GTT; Heb wel 2 motortjes met elk 2 draden; Maar hoe moet ik dat nou verder aansluiten???
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Robke
Car: Lexus IS250

Die kun je alleen via een alarm of een speciaal relais met afstandsbediening sturen.
Dus dat moet je eerst hebben, anders werkt het niet.
Koen
Contacteer:

Kijk hier maar eens naar,

http://www.autoshop.nl/dhz/pdf/0260015.pdf

Tis niet moeilijk, je hebt inderdaad een modulator o.i.d. nodig met een relais aansturing.

Succes
RickGT TURBO
Contacteer:

Koen,
wat kost dat systeempje van je link?

Want ik heb al motortjes in de deuren alleen de rest nog niet.

Thanks!
Drive it like you stole it
Michiel

Denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest; Ik heb 2 motortjes maar dat is het. Ik weet dat er iets van een relais tussen moet om de cv te laten werken; Heeft iemand hier een schema van? Dat tie op afstand geopend kan worden is van latere zorg (komt binnenkort een alarm in). Mijn cv werkt momenteel dus niet.
Robke

Als je 2 2-dradige motoren hebt, kun je met de sleutel de deur niet openen.
Dan moet je toch echt zeker 1 5-draads motortje hebben en dat relais natuurlijk.
Marcel (mlg)
Contacteer:

Je moet er eerst een schakel kast bij hebben . Die 2 draads motortjes zijn voor de rechter deur ( of achter deuren , kofferklep ) Links voor moet je inderdaad een 5 draads stuur motor hebben .

Bij de Autostyle dealer heb je een setje met 2 motoren , controle unit en afst.bediening voor 109,- euro .
Michiel

Wat is een schakelkast??? Heeft iemand zo'n 5 draads motortje liggen incl schakelkast??
Robke

Je hebt een speciaal relais nodig, net zo groot als 2 relais aan elkaar geplakt zeg maar.
Zo'n ding kost nieuw toch al gauw €75,-.
Als ik jou was, zou ik gewoon even wachten tot dat alarm erin komt, daar kun je die 2-draads motoren zo op aansluiten.
Dan maar eventjes zonder cpv.
Bart V

ik zou gewoon eens een kijkje nemen in een sloop 5. Dan zie je precies hoe het zit. Het is heel simpel. In de Rechterportier zit een 5 polig motortje met intergrale schakelaar die met een palletje bestuurd word door het slot in de deur. De schakelaar heeft 3 polen (stuurspanning, puls open en puls sluiten) en het motortje heeft er 2. (open en sluiten) In het linker portier zit een 2 polig motortje, deze heeft dat hele slot gebeuren niet. Deze gaan naar het CV relais welke 6 polen heeft:

1 Stuursignaal motoren open (afkomstig van schakelaar in deur, dashboard, AB en schakelaar in middenconsole)
2 Stuursignaal motoren dicht (afkomstig van schakelaar in deur, dashboard, AB en schakelaar in middenconsole)
3 Voeding motoren open (komen je motortjes op)
4 Voeding motoren dicht (komen je motortjes op)
5 + voor contact (30A zekering in je zekeringskast)
6 Massa van het relais.

Ik heb de hele zooi origineel in mn 19 gebouwd, en het is vrij simpel als je een beetje technisch bent en de originele motortjes, relais etc, gebruikt. Meeste werk is de kabels netjes trekken.

Succes
Marcel (mlg)
Contacteer:

Als je echt wil weten hoe het zit. :D

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/schema.jpg[/img]
Michiel

Ok; weet genoeg; wacht idd maar ff totdat ik dat alarm binnen krijg!!
HotShot

Leek me niet nodig om voor mijn vraag een nieuw topic aan te maken aangezien dit topic ook over CV gaat.

Mijn vraag is de volgenden. Momenteel heb ik CV op AB in de GTT zitten. Dit is niet standaard en in combinatie met een alarm ingebouwd. Naar beide CV motoren gaan een rood en een zwart draad. Bij het alarm kastje komen beide zwarte draden bij elkaar en beide rode draden. Vervolgens zijn die draden aangesloten op het alarmkastje.
Ik heb nu elektrische ramen ingebouwd en daarvoor gebruik gemaakt van het standaard Renault systeem. Daarvoor heb ik dus ook de standaard kabels gebruikt. Tevens heb ik nog standaard Renault CV pompjes liggen. Aangezien die pompjes mooi kunnen worden aangesloten op de standaard kabel met stekker leek het mij een goed plan om die standaard CV pompjes te monteren ipv de nu gemonteerde pompjes.

Kan ik die standaard pompjes laten werken in combinatie met het alarm met AB? Normaal gaan er 5 draden naar het pompje, nu heb ik er maar twee beschikbaar. Tevens wil ik het relais niet monteren.

Alvast bedankt!
Tom
Moderator
Car: MB

waarom zou je dat doen als alles nu prima werkt ??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
HotShot

Uh..., tijd over denk ik. Op zich kan het blijven zoals het nu is, maar mocht het makkelijk te realiseren zijn met de originele pompjes dan doe ik dat liever. Heb iets meer vertrouwen in die pompjes dan de after-market pompjes.
Plaats reactie