lokatie kleurcode R19

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Sinds kort heb ik een spoilertje voor mn r19,aangezien deze nog niet gespoten is,ga/wil ik dit ook wel gaan doen.Ik heb het eerst gevraagt bij de dealer wat ze er voor vragen,nou 244 euro is me te veel.Toen ik vroeg wat de kleur code was of waar ik die kon vinden deden ze moeilijk,en gaven het uit eindelijk niet.

Kan iemand mij vertellen waar ik mn kleur code kan vinden?

alvast bedankt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Steven
Car: M536

Als het goed is op 1 van je veerpoten?

Anders gewoon ff langs andere dealer gaan...
Bart V

staat idd op het indentificatie plaatje van je rechter veerkoker. Volgens mij staat het ook ergens op je kenteken, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb het ook een keertje opgezocht voor mijn spoiler, die moest ik ook spiuten. Ik weet dat motip inelkgeval bijna alle kleurcodes heeft.
Jeroen V
Contacteer:

geef me de naam van de kleur en ik zoek het vanmiddag even op :wink:
Robert dB.

Code zit op het plaatje zoals hierboven omschreven, kijk naar het ovaaltje met daarbinnen verschillende cijfercodes. Dan moet je de drie-cijferige code hebben, iets van 428 ofzo.
jeroen.k

Chris, aan je handtekening te zien is je auto onlangs over gespoten in metallicgroen. Het bedrijf die je auto gespoten heeft weet de kleurcode dan toch wel?
Marcel dLC

Z'n auto is niet onlangs overgespoten...zijn rode was total loss, nu heeft hij een groene
Nick (germanstyle)

EURO 244 voor een spoilertje .... da's me duur ... je laat geen hele bumper spuiten.
Doet me denken aan dat ik eens de renault belde voor een offerte voor 2 gespoten bumpers. Fl.1100,-, bij het schadeherstelbedrijf Fl. 500,- (beide bumpers glad)

Kijk eens in je onderhoudsboekje. Daar staat vaak in waar de plek is waar de kleurcode op de auto staat.

Anders langs een autoschadeherstelbedrijf gaan, die hebben hem ook zo te pakken.
chris-mc
Contacteer:

Jeroen V schreef:geef me de naam van de kleur en ik zoek het vanmiddag even op :wink:
ik ben nu achter de code,het is 963 maar nu de code voor de kleur,verfwinkels doen er niks mee met die code dus ik hoop dat je me een andere kan geven.

alvast badankt voor het opzoeken.

greetZ
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Contacteer:

Marcel dLC schreef:zijn rode was total loss, nu heeft hij een groene
idd ik heb mn 1,4 rl totalos gereden,deze heeft orginele kleur.nu ik dit lees moet ik weer aan terug denken,ene kant kan ik me eigen kapot schoppen voor die rode,die zat echt mooi in zn lak en ik wou een megane kopen,dus ja dat ging ook neit meer door.
maar aan de andere kant heb ik nu een veel mooiere,luxer en snellere renault 19 voor in de plaats gekregen.
ik ben dus voorlopig niet van plan om deze ook nog eens totalos te rijden want dat zou ik me zelf niet kunnen vergeven,mn portomoniks ook niet

maar met deze r19 ben ik het 1 en ander van plan,niet meteen maar met de tijd gaat die leuk worden en niet al te overdreven.

greetZ
martijn.p
Contacteer:

chris-r19 schreef:
Jeroen V schreef:geef me de naam van de kleur en ik zoek het vanmiddag even op :wink:
ik ben nu achter de code,het is 963 maar nu de code voor de kleur,verfwinkels doen er niks mee met die code dus ik hoop dat je me een andere kan geven.

alvast badankt voor het opzoeken.

greetZ

Andere verfwinkel zoeken. Een die ook echt verstand heeft van autolakken. Misschien anders een autozaak proberen.
Marcel (mlg)
Contacteer:

Je kan met dat nummer spuitbusjes halen bij de dealer of bij bv. de halfords( daar hebben ze een omnummer lijst naar dupli color nummer )
Jeroen V
Contacteer:

die verf kan je het best bij een autoschade bedrijf halen. Je krijgt geen pure bus van die kleur, ( die bestaat meestal niet ). Ze maken de verf voor je, ze doen bij de autoschadeberdrijf de kleueren met de computer mengen en jij krijgt dan een mengsel mee.
Ik kan het denk ik wel voor je regelen maar dan moet je een aardig stukje rijden. ( Doetinchem )
chris-mc
Contacteer:

Morgen hoop ik een beetje tijd te hebben om achter de kleur code te komen (moet helaas werken),ik heb wel een bus blance lak gekocht,dit blijkt de kleur te versterken/verbeteren.tis nu aleen nog kleur zoeken en dan spuiten.

mogt het niet lukken dan neem ik even contact met je op jeroen,ik wil wel een goede kleur hebben,dat stukie rijden heb ik er wel voor over.zoiezo alvast bedankt voor het helpen.

iedereen nog een pretig weekend toe gewenst en tot gauw (met spoiler hoop ik)

greetZ
Bart V

Vergeet niet om de spoiler eerst te spuiten met kunststof primer, anders valt je verf er na een poosje weer af, en dat zou beetje jammer zijn.
chris-mc
Contacteer:

Bart V schreef:Vergeet niet om de spoiler eerst te spuiten met kunststof primer, anders valt je verf er na een poosje weer af, en dat zou beetje jammer zijn.
de spoiler is van kuststof,mij is verted dat ik mn verf er meteen kon op spuiten en daarna de blance lak er overheen,tuurlijk wel eerst mn spoiler onvetten.
Marcel dLC

Beter toch eerst ff wat kunststofprimer erop, dan zal de lak toch wat beter hechten volgens mij.
(De mijne is ook eerst kunststofprimer opgegaan)
chris-mc
Contacteer:

Ik ga het nu ook uiit voorzorg doen,wil wel dat het goed gebeurd,het duurt mischien langer maardan weet ik zeker dat ik het niet straks over moet doen.
dinsdag komt de kleur binnen,als het mooi weer wilt worden dan zit de spoiler er voor f.n.zn er op

als ik de primer er op doe moet ik dan wachten met de kleur totdat de primer droog is?
geldt dit ook voor de blance lak?
Anonymous

Ik had ooit eens in een grijs verleden iets gepost hierover. Staat ook in de vraagbaak.
Plaats reactie