Banden test
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Rubber voor fijnproevers
Gezien ik op zoek ben naar nieuwe banden laat ik mij hier en daar informeren over een juiste keus band. Blijkbaar heb je banden en banden.
Mijn oog was zo gevallen op de Michelin Pilot Sport (195/45/R16 of 205/40/R16). Maar hier ben ik inmiddels helemaal vanaf gestapt nadat het sterk werd afgeraden bij een expert op bandengebied. Hij verwees leuk naar de Autovisie van deze maand. Dus direct de Bruna ingestapt, en jawel een serieuze bandentest (allemaal toppers in het Ultra High Performance segment).
Het is inderdaad opvallend hoe slecht de Michelin's zijn bij nat weer....en negitiviteit over Toyo lijkt me ook overbodig, aanschouw de resultaten:
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/banden.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/banden_overzicht.jpg[/img]
Wegligging blijft dus wel persoonlijk, dus hele discussies hoeven hier niet over te gaan, ik wil jullie alleen kenbaar maken wat de bevindingen zijn van de Autovisie.
Gezien ik op zoek ben naar nieuwe banden laat ik mij hier en daar informeren over een juiste keus band. Blijkbaar heb je banden en banden.
Mijn oog was zo gevallen op de Michelin Pilot Sport (195/45/R16 of 205/40/R16). Maar hier ben ik inmiddels helemaal vanaf gestapt nadat het sterk werd afgeraden bij een expert op bandengebied. Hij verwees leuk naar de Autovisie van deze maand. Dus direct de Bruna ingestapt, en jawel een serieuze bandentest (allemaal toppers in het Ultra High Performance segment).
Het is inderdaad opvallend hoe slecht de Michelin's zijn bij nat weer....en negitiviteit over Toyo lijkt me ook overbodig, aanschouw de resultaten:
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/banden.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~boer8500/banden_overzicht.jpg[/img]
Wegligging blijft dus wel persoonlijk, dus hele discussies hoeven hier niet over te gaan, ik wil jullie alleen kenbaar maken wat de bevindingen zijn van de Autovisie.
Laatst gewijzigd door Robert dB. op vr 7 jun 2002 6:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 945
- Lid geworden op: do 2 mei 2002 20:05
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Ik heb nu sinds een aantal maanden de Dunlop SP9000 eronder liggen, 205/45/16....
Voorheen had ik Michelin, welke precies weet ik niet... Ze waren wel een maatje kleiner, 195/50/16...
Maar die Dunlop SP9000 ben ik zeer tevreden over... Prima wegligging en rijdt lekker !!!!!!!!!!!!

Voorheen had ik Michelin, welke precies weet ik niet... Ze waren wel een maatje kleiner, 195/50/16...
Maar die Dunlop SP9000 ben ik zeer tevreden over... Prima wegligging en rijdt lekker !!!!!!!!!!!!


Ik ken de dunlop banden, die had ik onder m'n Volvo V40 zitten, 16" met 205, superieur lekkere band om mee te rijden.
Daarnaast raad Achterband de keuze tussen bridgestone of Toyo.
Ik denk dat je in deze test overigens geen slechte band aantreft, maar je wel kunt bepalen welk deel van de rij-eigenschappen voor jou het relevantste zijn.
Daarnaast raad Achterband de keuze tussen bridgestone of Toyo.
Ik denk dat je in deze test overigens geen slechte band aantreft, maar je wel kunt bepalen welk deel van de rij-eigenschappen voor jou het relevantste zijn.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Bridgestone Poleposition schijnt ook een heeeeele goeie band te zijn, alleen wel erg kostbaar!
Onder een Willi schijnt de Dunlop 9000 niet lekker te werken doordat hij veel rolgeluid geeft.
Heeft iemand ooit Toyo's onder een Willi gehad? Iemand evaringen hiermee?
Onder een Willi schijnt de Dunlop 9000 niet lekker te werken doordat hij veel rolgeluid geeft.
Heeft iemand ooit Toyo's onder een Willi gehad? Iemand evaringen hiermee?
Toyo RULEZZZZZZZZZZZZZZZ
Kheb ze onder mijn clio 16v zitten en het verbaast me nog elke bocht (als ik em hard neem) hoe goed ze plakken. Met nat weer vind ik ze wel iets minder maar dan moet je ok gewoon rustig rijden!
Gr.
JP 
Kheb ze onder mijn clio 16v zitten en het verbaast me nog elke bocht (als ik em hard neem) hoe goed ze plakken. Met nat weer vind ik ze wel iets minder maar dan moet je ok gewoon rustig rijden!
Gr.


Ik heb de bridgestone onder m'n willy zitten, al 10 maanden en de voorbandjes hoeven nog steeds niet vervangen te worden.
(BTW de Willi is te koop, en MOET weg)
Die poleposition geeft je heel veel controle over de auto, 1 nadeel, ze zijn vreselijk spoorzoekend, dus op niet perfect asfalt dan wil hij nog wel eens zoekerig zijn als je je gaspedaal vloert.
Ik geeft toe dat de dunlop bandjes herrie maken. Daarnaast zaten er bij mij andere dunlops op de willie en die reden erg matig, maar eerlijkheidshalve waren ze ook min of meer aan vervanging toe.
(BTW de Willi is te koop, en MOET weg)
Die poleposition geeft je heel veel controle over de auto, 1 nadeel, ze zijn vreselijk spoorzoekend, dus op niet perfect asfalt dan wil hij nog wel eens zoekerig zijn als je je gaspedaal vloert.
Ik geeft toe dat de dunlop bandjes herrie maken. Daarnaast zaten er bij mij andere dunlops op de willie en die reden erg matig, maar eerlijkheidshalve waren ze ook min of meer aan vervanging toe.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Hoe snel slijten ze nu bij jouw?Jesper16v schreef:Toyo RULEZZZZZZZZZZZZZZZ
Kheb ze onder mijn clio 16v zitten en het verbaast me nog elke bocht (als ik em hard neem) hoe goed ze plakken. Met nat weer vind ik ze wel iets minder maar dan moet je ok gewoon rustig rijden!
Gr.
JP
ik heb een heel gek slijtagepatroon op mijn toyo's soms..... zeg maar dwars op de rij/rol richting ....
there is no spoon.
De Toyos slijten sneller dan de "normale" banden maar ook niet zo gek snel als dat er gezegd word. Ik rijd over het algemeen heel rustig en 1x per dag/om de dag trap ik mijn pedaaltje ff lekker tegen de grond, als je dan een bocht iets te hard in gaat hoor je zo'n lekker laag slip geluid
wat je bij andere banden heel hoog hoort!
Als je dan in die slip bent zal het je verbazen hoe kort die slip is want je bent er in no-time ook weer uit en dan schiet je auto de bocht door.
Slijten valt echt reuze mee!
Gr.
JP 

Als je dan in die slip bent zal het je verbazen hoe kort die slip is want je bent er in no-time ook weer uit en dan schiet je auto de bocht door.
Slijten valt echt reuze mee!
Gr.


-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Menno schreef:dat kan je oa hier laten verhelpen.Tijn schreef:ik heb een heel gek slijtagepatroon op mijn toyo's soms..... zeg maar dwars op de rij/rol richting ....




-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Toyo's zijn prima. Ik heb ze zelf onder de delta gehad, ik bleefff plakken. Maar ja, meestal koop ik geen nieuwe banden. Ben meestal op zoek naar overschotten ofzo. Laatst ook een oud model Pirelli voor iets van 20 euro per band gekocht. Maakt mij niet uit dat ze niet zo nieuw zijn, bespaar een hoop geld en wie heeft ernu zoveel grip nodig???
Gijs


Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Wil ook graag Toyo's maar ze zijn er helaas niet in 205/40/16
Dan maar de 195-ers

Dan maar de 195-ers
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
WAT EEN GELUL IS DEZE TEST!!!
Ik heb nu Goodyears eronder liggen, nou nou nou, de volgende keer worden het toch zeker wel weer michelin banden.
Die banden die slijten niet en die rijden gewoon echt het fijnste.
Ook kwa grip scheelt het ECHT VEEL.
Ik heb 6 maanden geleden een goodyear eagle F1 erop gelegt en de zeikan is alweer goed afgesleten. :-*
Met die michelin banden kan je rijden hoe je wilt en ze slijten echt minimaal.
Gr
Serge
Ik heb nu Goodyears eronder liggen, nou nou nou, de volgende keer worden het toch zeker wel weer michelin banden.
Die banden die slijten niet en die rijden gewoon echt het fijnste.
Ook kwa grip scheelt het ECHT VEEL.
Ik heb 6 maanden geleden een goodyear eagle F1 erop gelegt en de zeikan is alweer goed afgesleten. :-*
Met die michelin banden kan je rijden hoe je wilt en ze slijten echt minimaal.

Gr
Serge
Ik ben zelf zeer enthousiast over the good year eagle ventura.
Maar eagle touring is pure prut. Die slijten niet, maar ze rijden nog minder.
Maar eagle touring is pure prut. Die slijten niet, maar ze rijden nog minder.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
ja ik mis ook andere (fulda) maar ja ze kunnen ook niet alles testenBen schreef:Ik mis Gislaved banden. Die zijn beter dan Toyo had ik in een Zweedse test gelezen. Ze slijten minder snel, hebben betere performance tijdens regen. Jelmer heeft ze ook en ik vind ze rete geil plakken op de weg.
Onder m'n V40 T4 zitten voor dunlop 6000 gelovik en achter continental.
Tis da'k nog geen centen heb, anders gingen ze er vandaag nog onderuit. Wat een kansloos takke rubber.
Tis da'k nog geen centen heb, anders gingen ze er vandaag nog onderuit. Wat een kansloos takke rubber.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Is het niet erg verkeerd om met verschillende soorten banden te rijden?
Lijkt mij ook! want de een slijt sneller dan de ander, en dan gaat je bakkie toch aanlopen? of heb ik da verkeerd
Dat is een beetje onzin jongens.
Ik heb voor dezelfde bandjes en achter dezelfde.
Dus links en rechts kun je in verhouding dezelfde slijtage verwachten.
Jullie weten zelf ook dat als je voorbanden op zijn, je achterbanden meestal nog lang meekunnen.
Dus de slijtage tussen voor en achterbanden is zoiezo verschillend.
Natuurlijk is hetzelfde bandje rondom te prefereren, maar zeker geen voorwaarde voor een goede wegligging.
Belangrijker is dat je dezelfde maten en specs hebt, en dat je op de 'as' wel dezelfde banden gebruikt is wel erg verstandig.
Maaruh voorlopig geen cash op de bandjes te vervangen dus keb geen keus. Profiel is nog acceptabel, gewoon wat rustiger rijden dan maar.
Ik heb voor dezelfde bandjes en achter dezelfde.
Dus links en rechts kun je in verhouding dezelfde slijtage verwachten.
Jullie weten zelf ook dat als je voorbanden op zijn, je achterbanden meestal nog lang meekunnen.
Dus de slijtage tussen voor en achterbanden is zoiezo verschillend.
Natuurlijk is hetzelfde bandje rondom te prefereren, maar zeker geen voorwaarde voor een goede wegligging.
Belangrijker is dat je dezelfde maten en specs hebt, en dat je op de 'as' wel dezelfde banden gebruikt is wel erg verstandig.
Maaruh voorlopig geen cash op de bandjes te vervangen dus keb geen keus. Profiel is nog acceptabel, gewoon wat rustiger rijden dan maar.
OOOHHHH ik d8 rondom 4 verschillende bandjes!
sorry
Niks gezegd
sorry
Niks gezegd
DUH....
no harm done....

no harm done....

-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
in welke maten zijn die toyo's leverbaar:Robert dB. schreef:Wil ook graag Toyo's maar ze zijn er helaas niet in 205/40/16![]()
Dan maar de 195-ers
volgens mij ook niet in 205/45/16. ja mischien 205/65 ofzo.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
de toyo t1 -s is er in de volgende maten.Johan de clio man schreef:in welke maten zijn die toyo's leverbaar:Robert dB. schreef:Wil ook graag Toyo's maar ze zijn er helaas niet in 205/40/16![]()
Dan maar de 195-ers
volgens mij ook niet in 205/45/16. ja mischien 205/65 ofzo.
ook in de maat 205/45/16
195/55 R 14 V FSL
185/55 R 15 V FSL
195/55 R 15 V FSL
205/55 R 15 V FSL
205/55 ZR 16 W FSL
215/55 ZR 16 W FSL
225/55 ZR 16 W FSL
245/55 ZR 16 W FSL
185/50 R 16 V FSL
195/50 R 15 V FSL
205/50 R 15 V FSL
225/50 R 15 V FSL
195/50 R 16 V FSL
205/50 ZR 16 W FSL
225/50 ZR 16 W FSL
235/50 ZR 16 W FSL
205/50 ZR 17 W FSL
205/50 ZR 17 W FSL reinf.
215/50 ZR 17 Y FSL
235/50 ZR 18 W FSL
195/45 R 14 V FSL
195/45 R 15 V FSL
215/45 R 15 V FSL
195/45 R 16 V FSL
205/45 ZR 16 W FSL
225/45 ZR 16 W FSL
245/45 ZR 16 W FSL
215/45 ZR 17 W FSL
225/45 ZR 17 W FSL
225/45 ZR 17 W FSL reinf.
235/45 ZR 17 Y FSL
245/45 ZR 17 W FSL
255/45 ZR 17 Y FSL
245/45 ZR 18 W FSL
255/45 ZR 18 W FSL
225/40 R 14 V FSL
215/40 ZR 16 W FSL reinf.
225/40 ZR 16 W FSL
205/40 ZR 17 W FSL reinf.
215/40 ZR 17 W FSL
235/40 ZR 17 Y FSL
245/40 ZR 17 Y FSL
255/40 ZR 17 Y FSL
265/40 ZR 17 Y FSL
225/40 ZR 18 W FSL
235/40 ZR 18 Y FSL
245/40 ZR 18 Y FSL
275/40 ZR 18 Y FSL
285/40 ZR 18 Y FSL
245/40 ZR 19 Y reinf.
255/40 ZR 19 Y FSL
245/35 ZR 17 W FSL
215/35 ZR 18 W FSL reinf.
225/35 ZR 18 W FSL reinf.
245/35 ZR 18 W FSL
255/35 ZR 18 W FSL
265/35 ZR 18 W FSL
275/35 ZR 18 Y FSL
285/35 ZR 18 Y FSL
295/35 ZR 18 Y FSL
235/35 ZR 19 Y FSL reinf.*
245/35 ZR 19 Y FSL reinf.*
255/35 ZR 19 Y FSL reinf.*
275/35 ZR 19 Y FSL
245/35 ZR 20 Y FSL reinf.*
265/30 ZR 19 Y FSL reinf.*
275/30 ZR 19 Y FSL reinf.*
275/30 ZR 20 Y FSL reinf.*
Wel in 205 / 40 / 17Johan de clio man schreef:in welke maten zijn die toyo's leverbaar:Robert dB. schreef:Wil ook graag Toyo's maar ze zijn er helaas niet in 205/40/16![]()
Dan maar de 195-ers
volgens mij ook niet in 205/45/16. ja mischien 205/65 ofzo.


http://www.autobandenmarkt.nlJohan de clio man schreef:thanx illuminator. weet iemand trouwens de prijs van de toyo proxes T1-S in de maat 205/45/16. ik kan het echt nie vinden.
Daar kosten ze 109,10 dus zal het bij de bandenboer om de hoek wel iets van 130/150,- kosten denk ik.
Als je hem daar bestelt is dat zonder montage en balanceren, moet je wel goed in de gaten houden.
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Die Toyo werden me dus echt afgeraden bij de SEAT dealer. De verkoper had het ook onder zijn Arosa en moest na 10.000km al nieuwe banden kopen met heel normaal weggedrag. En zijn auto was ook geen demo auto.
Ik houd het dus mooi bij mijn ContiSport Contact. Ook weer besteld voor de Arosa.
Ik houd het dus mooi bij mijn ContiSport Contact. Ook weer besteld voor de Arosa.
Kies voor de Bridgestone S-03 PP.
Die heb ik ook onder mijn 19.
Ze kleven echt als een gek aan het asfalt. Zelfs
met regen zijn ze echt super. Ik had hiervoor de Goodyear F1, was heel goed. Maar de S-03 is echt nog stukken beter.
Mzzl...
Die heb ik ook onder mijn 19.
Ze kleven echt als een gek aan het asfalt. Zelfs
met regen zijn ze echt super. Ik had hiervoor de Goodyear F1, was heel goed. Maar de S-03 is echt nog stukken beter.
Mzzl...

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Ik heb ook altijd positieve berichten gehoord over Bridgestone...enigst nadeel is de prijs.
Als een dealer iets afraad dan betekent dat dat ze die bandjes niet met veel extra korting kunnen aanschaffen en dus verdienen ze minder op de bandjes die jij wilt hebben.Nick schreef:Die Toyo werden me dus echt afgeraden bij de SEAT dealer. De verkoper had het ook onder zijn Arosa en moest na 10.000km al nieuwe banden kopen met heel normaal weggedrag. En zijn auto was ook geen demo auto.
Ik houd het dus mooi bij mijn ContiSport Contact. Ook weer besteld voor de Arosa.
Gewoon kopen wat JIJ wilt hebben, en je NOOIT laten afschrikken door verhalen van leveranciers of bandenboeren. Die lullen per definitie uit hun nek.
Daarnaast wat mensen een perfecte band vinden is super persoonlijk.
Ik zelf ken de Bridgstone s03 pp ook, is een superbandje, maar dat vind ik.
Een lekkere band is ook de goodyear eagle ventura en die kost ook niet teveel.
De eagle touring daarentegen is een band waar je je polsen van gaat doorsnijden.....dussuh

-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Ik weet niet welke idioten
deze test hebben uitgevoert, maar naar mijn mening klopt er iets niet.
Het klopt misschien wel ongeveer ,maar michelin op 6 hahahahahahaha
Echt wel goede banden, en Goodyear ook. dat klopt ook wel een beetje hier.
Ik ben benieuwd als ze een ECHTE GOEDE test uitvoeren wat eruit komt. Want dit is nattevingerwerk
Gr
Serge

Het klopt misschien wel ongeveer ,maar michelin op 6 hahahahahahaha




Echt wel goede banden, en Goodyear ook. dat klopt ook wel een beetje hier.
Ik ben benieuwd als ze een ECHTE GOEDE test uitvoeren wat eruit komt. Want dit is nattevingerwerk


Gr
Serge