Sommige herinneren zich het probleem nog wel bij onze GTT (schokken in 4 e n 5)
Dit was volledig verdwenen na een aantal aanpassingen.
Voorontsteking, ontsteking achter het schutbord, ander bougies, andere delco-cab.
Deze middag rijden we naar den 'Brico' voor een spuitbusje zwarte verf (achterlichten) en opeens..
Nee hé!! Heeft die terug het schokken na flink gassen...
Nu was ik het beu..
De carb lekte al een tijdje, dat was misschien de oorzaak. Carb eruit, alles mooi proper gemaakt, nieuwe pakkingen erin.
Alles terug monteren, goed aandraaien en klaar.
Starten, geen probleem..
Stationair laten draaien, even de relantie en de CO wat regelen tot hij terug mooi draaid.
Prima..
Zo een tijdje laten draaien, terug wat koelvloeistof toegevoegd, ontlucht, de fan een aantal keer laten aanslaan.. niks verkeerd op te merken.
Toen ik na een goede 30 min een testritje wou maken viel hij gewoon stil. Terug starten geen probleem, tenminste als ik gas blijf geven. Als ik het gas los, valt die zo weer stil. Regelen van relantie en CO haalt niks uit.
Bij het continu gas geven sputtert hij enorm. Het lijkt wel of er niet voldoende benzine toekomt.
Benzine-pomp dan maar vervangen.
De pomp die er nu onder hangt is 2x zo groot, maar het heeft helaas niet geholpen.
Ik vrees dat het probleem zich wel degelijk in de carb bevind, maar waar hé..
Morgen ga ik de carb er terug afhalen en demonteren.
Zijn er enige tips waar ik zeker moet op letten?
Alle tips en ideeen zijn meer dan welkom..
En als ik de oplossing morgen niet vind...
Dan is een psychiater meer dan welkom
Of het probleem van dat schokken nu opgelost is kan ik nog niet zeggen.