Revisie cilinderkop na verloren ringetje -:| FOTOS |:-

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb vandaag weer heel de dag aan het sleutelen geweest...

Sommige herinneren zich het probleem nog wel bij onze GTT (schokken in 4 e n 5)

Dit was volledig verdwenen na een aantal aanpassingen.

Voorontsteking, ontsteking achter het schutbord, ander bougies, andere delco-cab.

Deze middag rijden we naar den 'Brico' voor een spuitbusje zwarte verf (achterlichten) en opeens..
Nee hé!! Heeft die terug het schokken na flink gassen...

Nu was ik het beu..
De carb lekte al een tijdje, dat was misschien de oorzaak. Carb eruit, alles mooi proper gemaakt, nieuwe pakkingen erin.
Alles terug monteren, goed aandraaien en klaar.
Starten, geen probleem..
Stationair laten draaien, even de relantie en de CO wat regelen tot hij terug mooi draaid.
Prima..

Zo een tijdje laten draaien, terug wat koelvloeistof toegevoegd, ontlucht, de fan een aantal keer laten aanslaan.. niks verkeerd op te merken.

Toen ik na een goede 30 min een testritje wou maken viel hij gewoon stil. Terug starten geen probleem, tenminste als ik gas blijf geven. Als ik het gas los, valt die zo weer stil. Regelen van relantie en CO haalt niks uit.

Bij het continu gas geven sputtert hij enorm. Het lijkt wel of er niet voldoende benzine toekomt.

Benzine-pomp dan maar vervangen.
De pomp die er nu onder hangt is 2x zo groot, maar het heeft helaas niet geholpen.

Ik vrees dat het probleem zich wel degelijk in de carb bevind, maar waar hé..

Morgen ga ik de carb er terug afhalen en demonteren.
Zijn er enige tips waar ik zeker moet op letten?

Alle tips en ideeen zijn meer dan welkom..
En als ik de oplossing morgen niet vind...
Dan is een psychiater meer dan welkom :wink:

Of het probleem van dat schokken nu opgelost is kan ik nog niet zeggen.
Laatst gewijzigd door Mark G op vr 12 jul 2002 7:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Misschien een domme tip :) heb jeje veertjes terug gezet in de carb? die was ik vergeten vanmiddag :D en de luchtschroef meer open?
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

De veertjes zitten er zeker terug in.
Bij het plaatsen heb ik heel goed gekeken dat ze zeker recht zaten..

Luchtschroef? (CO schroef bedoel je?)
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

kep ook heel veel gekut gehad met m'n carb (was krom, daarna gevlakt en veel meer), 3 keer mee stil gestaan, word je wel moe van op een gegeven moment... Uiteindelijk is het beste om er een nieuwe in te zetten.. klinkt simpel, maar geloof me... je word er uiteindelijk wel vrolijk van

Succes, Tman
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Ik heb vandaag weer heel de dag aan het sleutelen geweest...

Sommige herinneren zich het probleem nog wel bij onze GTT (schokken in 4 e n 5)

Dit was volledig verdwenen na een aantal aanpassingen.

Voorontsteking, ontsteking achter het schutbord, ander bougies, andere delco-cab.

Deze middag rijden we naar den 'Brico' voor een spuitbusje zwarte verf (achterlichten) en opeens..
Nee hé!! Heeft die terug het schokken na flink gassen...

Nu was ik het beu..
De carb lekte al een tijdje, dat was misschien de oorzaak. Carb eruit, alles mooi proper gemaakt, nieuwe pakkingen erin.
Alles terug monteren, goed aandraaien en klaar.
Starten, geen probleem..
Stationair laten draaien, even de relantie en de CO wat regelen tot hij terug mooi draaid.
Prima..

Zo een tijdje laten draaien, terug wat koelvloeistof toegevoegd, ontlucht, de fan een aantal keer laten aanslaan.. niks verkeerd op te merken.

Toen ik na een goede 30 min een testritje wou maken viel hij gewoon stil. Terug starten geen probleem, tenminste als ik gas blijf geven. Als ik het gas los, valt die zo weer stil. Regelen van relantie en CO haalt niks uit.

Bij het continu gas geven sputtert hij enorm. Het lijkt wel of er niet voldoende benzine toekomt.

Benzine-pomp dan maar vervangen.
De pomp die er nu onder hangt is 2x zo groot, maar het heeft helaas niet geholpen.

Ik vrees dat het probleem zich wel degelijk in de carb bevind, maar waar hé..

Morgen ga ik de carb er terug afhalen en demonteren.
Zijn er enige tips waar ik zeker moet op letten?

Alle tips en ideeen zijn meer dan welkom..
En als ik de oplossing morgen niet vind...
Dan is een psychiater meer dan welkom :wink:

Of het probleem van dat schokken nu opgelost is kan ik nog niet zeggen.
bus benzine man en fikken die bak
edwinvr
Berichten: 758
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

gille 21TURBO schreef: bus benzine man en fikken die bak
:lol: :lol: :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geen lek bij je carb of bij je inlaat? (met gas geven starten, en gas erop moeten houden). Voel es met je hand rondom of je voelt blazen als je gasgeeft.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Jep... weer een nieuwe dag...
Ik ga zoeken naar het probleem, en hopelijk loopt hij straks terug als een zonnetje...
Laatst gewijzigd door Mark G op zo 7 jul 2002 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
kevinb
Berichten: 1200
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
Contacteer:

Hier is de psychiater, :p
Heb vandaag nog wel even tijd, zal ik even langskome voor onze carb's is te wissellen?
Bel me anders even op.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik zal meer nodig hebben dan een zielenknijper...

Een woordje uitleg..

Vanmiddag volle moed begonnen aan het demonteren van de carb. Alles mooi opgekuist, goed nakijken en terug in elkaar...
Monteren, nog eens goed nakijken en starten..
Whaaaa.. nog steeds hetzelfde!
Stilvallen...

OK.. het zeker voor het onzekere...
Opnieuw!!

Bij het demonteren valt er een rondelletje af de carb... (kan je al volgen?)
Ik denk, ach.. ik zoek straks wel een andere.
Alles uit elkaar terug, alles doorblazen, nog cleaner...
Alles in elkaar, vastvijzen en starten..

Herinner je die rondel die ik kwijt was...
Yes... recht in het inlaatspruitstuk gevallen!!!
Ik hoorde ze duidelijk rondvliegen.. :(

Ik ben net al begonnen met het demonteren van de carb... nog eens, en daarna het inlaatspruitstuk, hoewel het me niet echt duidelijk is hoe die eraf moet.

Bij het demonteren van een aantal darmpjes, zijn er gebroken (keihard waren ze..)
Het zal dus weer de nodige Euro's kosten..

Het zit me niet mee dit weekend :(
martijn.p
Berichten: 500
Lid geworden op: di 21 aug 2001 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Herkenbaar dat als het niet wil, de oplossing zich pas aanbiedt als je de moed hebt opgegeven.

Ik ben bang dat ik je niet kan voorzien van wijze raad. Hou vol !
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Ik zal meer nodig hebben dan een zielenknijper...

Een woordje uitleg..

Vanmiddag volle moed begonnen aan het demonteren van de carb. Alles mooi opgekuist, goed nakijken en terug in elkaar...
Monteren, nog eens goed nakijken en starten..
Whaaaa.. nog steeds hetzelfde!
Stilvallen...

OK.. het zeker voor het onzekere...
Opnieuw!!

Bij het demonteren valt er een rondelletje af de carb... (kan je al volgen?)
Ik denk, ach.. ik zoek straks wel een andere.
Alles uit elkaar terug, alles doorblazen, nog cleaner...
Alles in elkaar, vastvijzen en starten..

Herinner je die rondel die ik kwijt was...
Yes... recht in het inlaatspruitstuk gevallen!!!
Ik hoorde ze duidelijk rondvliegen.. :(

Ik ben net al begonnen met het demonteren van de carb... nog eens, en daarna het inlaatspruitstuk, hoewel het me niet echt duidelijk is hoe die eraf moet.

Bij het demonteren van een aantal darmpjes, zijn er gebroken (keihard waren ze..)
Het zal dus weer de nodige Euro's kosten..

Het zit me niet mee dit weekend :(
heb je geen schreovendraaier met een magneet op das een soort schroevendraaier maar is flexibel met een stukje magneet op kan je zo kopen en tasten maar hoor
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Er is iemand onderweg met zo'n 'worm' magneet :D
Wat een miserie ...tsss..

Ik ben ondertussen al meer dan een uur bezig om dat hitteschild weg te halen... Proberen niets te beschadigen, maar die achterste bout doet zéér lastig...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb het voordeel dat mijn handen en armen erg dun en lenig zijn, maar je moet soms echt in de raarste hoeken wringen om erbij te kunnen met een GT.

Bedoel je de bout die bij je hoofdremcilinder/turbo in de buurt zit?

Dan moet je je luchtfilter ff weghalen en dan van onderen proberen.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Ik heb het voordeel dat mijn handen en armen erg dun en lenig zijn, maar je moet soms echt in de raarste hoeken wringen om erbij te kunnen met een GT.

Bedoel je de bout die bij je hoofdremcilinder/turbo in de buurt zit?

Dan moet je je luchtfilter ff weghalen en dan van onderen proberen.
Dikke armen heb ik ook zeker niet..
Maar het is inderdaad die bout die ik bedoel :(

Die tip ga ik zeker eens proberen, hoewel ik er slecht onder de wagen kan. Een put mag ik niet graven, en een brug krijg ik niet.. zonde hé.. :wink:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Mark G schreef:Er is iemand onderweg met zo'n 'worm' magneet :D
Wat een miserie ...tsss..

Ik ben ondertussen al meer dan een uur bezig om dat hitteschild weg te halen... Proberen niets te beschadigen, maar die achterste bout doet zéér lastig...
dat bedoel ik dus ze een wormmagneet kon er nie opkomen
ff iets anders heb juist kameraad gebeld (rijd rally met GTT) e die zei van u vlotter in u benzinetnak eens na te zien, of dat aluminum buisje achter op de turbo,dat kan verstropt zijn doet ie ook raar van.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb ondertussen de rondel gevonden...
Langs het gat van de 2é bougie...

Rondel gevonden is eigenlijk slecht omschreven..
1/4e van de rondel..
Ik wil eigenlijk niet weten waar die heeft tussen gezeten :(

De rest vind ik niet...
Dikke miserie.. snif..
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb ondertussen besloten om het volledige blok uit elkaar te halen.

Het idee dat er nog eens stukje achter blijft, en zo richting turbo vliegt maakt me niet echt blij.

Hierbij heb ik nog een vraagje..
In een boek dat ik heb over de 5 staat dat de cilinder-kop niet gevlakt mag worden.
Is dit echter niet mogenlijk door het gebruik van een dikkere koppakking?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Uhmmm Tijn, heb jij nu een soortgelijk probleem?
Of zit ik er nu naast?
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Had jeje motor gestart met dat rondeltje of wat het ook zijn mag in je cilinder? Zo ja hoop ik voor je dat je cilinder bussen en de cilinder zelf nog heel zijn... Ik had toen mzzl met mijn 2de blok dat we even aan de starterskrans gedraaid hadden om de kleppen te stellen en er achter kwamen dat hij niet helemaal naar boven wilde... we haalde in totaal een stuk of 4 parkers en spijkers uit het blok. fijne man de vorige eigenaar van het blok :) als ik me blok gewoon er direct in gehangen had en gestart had ik naarm ijn 3de blok kunnen gaan zoeken :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mark G schreef:
Steven(ventieldopje) schreef:Ik heb het voordeel dat mijn handen en armen erg dun en lenig zijn, maar je moet soms echt in de raarste hoeken wringen om erbij te kunnen met een GT.

Bedoel je de bout die bij je hoofdremcilinder/turbo in de buurt zit?

Dan moet je je luchtfilter ff weghalen en dan van onderen proberen.
Dikke armen heb ik ook zeker niet..
Maar het is inderdaad die bout die ik bedoel :(

Die tip ga ik zeker eens proberen, hoewel ik er slecht onder de wagen kan. Een put mag ik niet graven, en een brug krijg ik niet.. zonde hé.. :wink:
Nee niet onder de wagen joh, vie het luchtfilter onder je turbo langs met je hand, dat bedoel ik.

Gekke belg ;)

Maar dat blok eruit hoeft toch niet? Hoogstends een nieuwe koppakking.

En wat moet ik me voorstellen bij een 'rondeltje' ?
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik denk dat jullie het een ringetje noemen...

Zo'n rond ding met een gat in...
Een rondél..
haha.. hoe noem je dat nu..

Je neemt een bout... een moer daarop en meestal zit er nog een "rondel" tussen...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat wordt hier ook wel een revetje genoemd. :wink:
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

succes Mark...we duimen voor een snelle reparatie!!
May the force be with you :wink:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Gijs V.
Berichten: 297
Lid geworden op: za 30 mar 2002 0:00
Locatie: Utrecht

een revet, ehm ringetje, zoiets..
maar mark, wat een strop.. dit is zwaar klote.. Ik hoop dat je het geduld kunt opbrengen om hem netjes beet te pakken...respect is everything..!

Ik heb met je te doen kerel, dit is zo'n beetje het ergste wat je als gtt liefhebber kan overkomen denk ik, maar niets is onoplosbaar..onthoudt dat...!!!

Succes..!
Renault, créateur de GTT !!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou als je op de 2e dag, na je GT gekocht te hebben, je drijfstanglager ernaast blaast, dan voel je je ook aardig zuur kan ik je vertellen...

Maar toch blijft het erg klote, in het ergste geval moet je kop eraf, is op zich geen ramp hoor... maja leuk is anders.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

ThanX voor de morele steun...
Hij moet gewoon terug in orde!

Ik wou het blok al een keer uit elkaar halen, maar pas tegen de winter-periode.
Nu is het zonde.. goede weer op komst, en er niet mee kunnen karren..

Ik vrees dat het een paar maandjes zonder zal zijn..
Sniff...
Niet dat ik tijd te kort heb.. maar er duiken zoiezo kosten op (zoals al gebroken slangen) en die kosten een hoop geld.. zeker als er dingen gereviseerd zullen worden.

Toch ben ik benieuwd welke schade die 'rondél, ring, revet' heeft aangericht.. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal nogal meevalt...
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Mark G schreef:ThanX voor de morele steun...
Hij moet gewoon terug in orde!

Ik wou het blok al een keer uit elkaar halen, maar pas tegen de winter-periode.
Nu is het zonde.. goede weer op komst, en er niet mee kunnen karren..

Ik vrees dat het een paar maandjes zonder zal zijn..
Sniff...
Niet dat ik tijd te kort heb.. maar er duiken zoiezo kosten op (zoals al gebroken slangen) en die kosten een hoop geld.. zeker als er dingen gereviseerd zullen worden.

Toch ben ik benieuwd welke schade die 'rondél, ring, revet' heeft aangericht.. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal nogal meevalt...
Ik zou persoonlijk voordat je het hele blok opengooid even nadenken over wat je pro's en con's zijn.
Je kan natuurlijk het risico nemen en het blok laten lopen gewoon. Mischien valt het allemaal wel mee. Tenslotte is het een klein ringetje... Maar even goed kan een klein ringetje veel schade aanrichting. (ik heb een halve moer uit m'n turbo behuizing gehaald (volgens mij tijdens revisie ingekomen, dus ik gebruik nooit meer Turbo World) en m'n turbo schade viel gelukkig super de super mee, (eigenlijk geen))

Dus dat is een afweging die je moet maken. Ik zou zelf denk ik het blok eerst laten lopen en goed luisteren naar rare geluiden...
Je kan stationair lopen met deze carb schreef je eerder. Dus gewoon een tijdje stationair lopen. Mocht het dan nodig zijn om je blok aan te passen en geld uit te geven dan zou ik het in een keertje goed doen. Dus een ruil blok dat aangepast is zoals je het zelf wil hebben. Maar das mijn mening...
Drive it like you stole it
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik heb die optie ook aan het overwegen geweest.
Maar in het achterhoofd zat ik te denken voor met meer druk te willen rijden, dit is misschien ook de moment om in één keer alles te checken, en een dikkere koppakking te plaatsen.

Ik heb de indruk dat deze GTT ook verkocht is voor een bepaalde reden.. (welke niet :p ) en misschien komt het probleem zo ook boven water..

Ik ga het zekere voor het onzekere nemen, en doorbijten...
Hij zal een tijdje stilstaan, het zal me wat geld kosten, maar nadien weet ik toch vrij zeker wat het motortje en componenten nog waard zijn..

Met de nodige upgrades, zweet, bloed en tranen zal het rijden daarna weer eens zo prettig zijn...
(hoop ik :wink: )
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Mark G schreef:Ik heb die optie ook aan het overwegen geweest.
Maar in het achterhoofd zat ik te denken voor met meer druk te willen rijden, dit is misschien ook de moment om in één keer alles te checken, en een dikkere koppakking te plaatsen.

Ik heb de indruk dat deze GTT ook verkocht is voor een bepaalde reden.. (welke niet :p ) en misschien komt het probleem zo ook boven water..

Ik ga het zekere voor het onzekere nemen, en doorbijten...
Hij zal een tijdje stilstaan, het zal me wat geld kosten, maar nadien weet ik toch vrij zeker wat het motortje en componenten nog waard zijn..

Met de nodige upgrades, zweet, bloed en tranen zal het rijden daarna weer eens zo prettig zijn...
(hoop ik :wink: )
Inderdaad is dat doorbuiten nog niet zo slecht.
Wat ik je zou aanraden is om dan je blok gelijk naar wat specificaties te speciferen. Ik zou eens terug zoeken op het forum naar voorbeeldjes. Bijvoorbeeld posts van Menno, Robert, Speedline en Tijn te bekijken. Die hebben allemaal redelijk wat knowhow over deze dingen.
Drive it like you stole it
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Zo ben ik er ook ongeveer 8 maanden geleden aan begonnen. Suk6 Mark :)

Grtz!
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

OW marc, dit is wel jammer voor je. Volhouden man!!!
Ik hoop dat je er in maasmechelen weer bij bent. :D
Moest het nodig zijn mag je altijd meerijden :wink:
Veel Suc7 alvast
Geert
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

Ik ben ondertussen begonnen aan het uitbouwen van cilinderkop.. (samen met de MEGA hulp van Kevinb..)

Hier staat ze, klaar om onder handen te nemen..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20002.jpg[/img]

De carb was een makkie.. zo eraf gehaald..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20001.jpg[/img]

Zorgen dat alles los is van de cilinderkop..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20005.jpg[/img]

Wat een hoop vieze smurie! Het lijk wel slijk daarbinnen..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20006.jpg[/img]

Meer en meer plaats krijgen we...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20007.jpg[/img]

Nog meer smurie..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20008.jpg[/img]

Ik weet echt niet wat die rommel is.. maar het zit overal op...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20010.jpg[/img]

Nog steeds volle moed :-)
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20011.jpg[/img]

Versterking..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20012.jpg[/img]

Elkaars werk goed controleren ;)
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20013.jpg[/img]

Weg met die lawaai maker..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20014.jpg[/img]

Om beter te kunnen werken hebben we besloten om de voorbumper weg te halen...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20015.jpg[/img]

Neen.. je neemt niet héél het blok eruit!!
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20016.jpg[/img]

Onder het waakzame oog van onze baas ;-))
(mijn vrouwke dus...)
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20017.jpg[/img]

Deze zorgt ervoor dat we sneller zijn dan de meeste 1.4-tjes...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20019.jpg[/img]

Close-Up van de smurie..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20024.jpg[/img]

Het losmaken van de bouten... het is bijna zover..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20025.jpg[/img]

En tillen maar...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20026.jpg[/img]

Natuurlijk hing hij nog ergens vast :-((
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20027.jpg[/img]

Nog maar eens proberen...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20029.jpg[/img]

Hij is eruit...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20030.jpg[/img]

Al direct is de schade te zien...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20031.jpg[/img]

Nog restjes van de rondel (ring, revet)..
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20034.jpg[/img]

De piston zelf...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20036.jpg[/img]

De kleppen zijn OK.. maar de kop is links en rechts beschadigd...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20037.jpg[/img]

Pause... hips...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20040.jpg[/img]

Het is trouwens een vrouwtje.. Hier zat haar spiraaltje.. ;-)
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20042.jpg[/img]

Deze nog verder demonteren en dan kan de kop naar het revisie-bedrijf
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20044.jpg[/img]

Zo staat ze nu te wachten op haar nieuwe stukjes...
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/re ... %20045.jpg[/img]

Dat was het voorlopig...
We hebben aan het sleutelen geweest van 8h30 tot ongeveer 01h00...
Morgen de olie eruit en verdere prullen..
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Mooie reportage met die foto`s. Veel succes verder, dat ze weer snel op de weg zal zijn :)
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hey Mark, mooie foto's. Dat ringetje heeft aardig ze best gedaan zie ik :evil: Wat zijn je plannen?
Plaats reactie