Kan dit....?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
superdave
Contacteer:

Beste mede reno liefhebbers. Ik heb een mooie clio 1.8 te koop zien staan uit 1991. De km stand van deze wagen is echter 82.000 km. Nou vind ik dit een beetje aan de lage kant en vraag me af of dit wel te vertrouwen is.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat er een ouder iemand in heeft gereden, maar toch. Hoe denken jullie erover, en zouden jullie een auto kopen waarvan de teller teruggedraaid is?!
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

81.000 in dikke 10 jaar, 8.100 per jaar, 156 km/week, 22 km/dag. Op zich niet zo hele raar. Als de auto in nette staat is, ga er dan maar vanuit dat het goed zit.
superdave
Contacteer:

Goed, heb dus het een en ander doorgevraagd en het blijkt dat toen de eigenaar van de auto de auto kocht de teller letterlijk stil stond en het dus niet meer deed. Hij is dus al die tijd blijven staan op 82.000 km. Terwijl de auto nu in werkelijkheid zoŽn 120.000 a 130.000 heeft gelopen.

Ligt het dan aan mij, of laat je zoŽn teller gewoon snel maken?! :p
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Een nieuw klokje erin moet niet zo gek veel kosten lijkt mij. Misschien is het ook wel een heel simpel iets waar het aan ligt. En anders... ff naar 130.000 draaien... :p
superdave
Contacteer:

Rene (Mr. TX) schreef:ff naar 130.000 draaien... :p
:lol: :lol: :lol:

Ja inderdaad, lijkt me allemaal toch geen onoverkomenlijke problemen!
Bart V

Ja maar daar moet je dus mee oppassen, hoe weet jij dat dat ding maar 130.000 gelopen heeft. Mischien werkte de snelheidsmeter wel, alleen de km teller niet, en heeft de vorige eigenaar zich er niet aan geergerd. Maar je kan dan nooit achter de daadwerkelijke stand komen.
superdave
Contacteer:

Bart V schreef:Ja maar daar moet je dus mee oppassen, hoe weet jij dat dat ding maar 130.000 gelopen heeft. Mischien werkte de snelheidsmeter wel, alleen de km teller niet, en heeft de vorige eigenaar zich er niet aan geergerd. Maar je kan dan nooit achter de daadwerkelijke stand komen.
Klopt de eigenaar nu van de auto heeft de auto gekocht in oktober 2001 en toen was de teller kapot. Hij zou nou ongeveer 120.000 - 130.000 km gelopen hebben. Echter is dat dus niet geheel te achterhalen. Voor de rest is de auto helemaal in orde. Wat is nu slim om te doen?!
rasit..

andere auto zoeken
Jan-Geert (Momentsleutel)

yep raar verhaal...
superdave
Contacteer:

Goed, hier het complete verhaal.

Het gaat dus om een Clio 1.8 Baccara uit 1991. Opties zoals centrale vergrendeling, alarm, in hoogte verstelbare stoel, leren bekleding, stuur+pook+dashboard afgewerkt in notenhout, toerenteller en electrische ramen voor.

Auto is gekocht van een handelaar. Bij aankoop hiervan was de km. teller kapot en stond dus stil op 82.000 km. De snelheidsmeter werkt gewoon.

In principe is het geen onoverkomelijk probleem. Als dat het enige is wat er mankeert aan de auto, heb ik er eigenlijk weinig problemen mee.

Ik vind het op zich geen probleem, ik vind de staat waarin de auto verkeert persoonlijk belangrijker.

Zijn er meer mensen die hier zo over denken?
superdave
Contacteer:

Iemand?? :(
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

maarja je zult nooit weten hoevel hij gelopen heeft.
superdave
Contacteer:

Johan de clio man schreef:maarja je zult nooit weten hoevel hij gelopen heeft.
nee klopt, maar op benadering kun je het wel achterhalen. Ligt er natuurlijk aan waarvoor de auto gebruikt is (werk, boodschappenwagentje enz).
Johan
Contacteer:

en weet je dat????
superdave
Contacteer:

Johan de clio man schreef:en weet je dat????
Nog niet, wil dinsdag of woensdag gaan kijken 8) Dan weten we ook gelijk hoe het met de staat van de clio is :)
Johan
Contacteer:

ok dan.
superdave
Contacteer:

Ik laat het wel weten hoe mijn indruk was van de auto, hopenlijk is er dan al een stuk duidelijkheid over de staat van de auto en hoe het precies zit met de km stand.
Abel
Über-Spammer

En vandaag gekeken? Klinkt wel ok in mijn oren.. tis een 1.8 geen 16V dus dat is gelijk al een stukje betrouwbaarder.
superdave
Contacteer:

Sorry mensen, ben niet meer gaan kijken, vertrouwde het verhaaltje ook niet helemaal meer. Zeker niet omdat je zo een luxe en mooie wagen niet voor € 2500 weg doet. Das op zich heel weinig geld voor zo een wagen. En dat van die km teller vind ik lastig, als ik hem ooit zelf wil verkopen gaat dat toch lastig worden!
Merijn.V
Contacteer:

superdave schreef:Goed, hier het complete verhaal.

Auto is gekocht van een handelaar. Bij aankoop hiervan was de km. teller kapot en stond dus stil op 82.000 km. De snelheidsmeter werkt gewoon.
Oftewel bij het profisorisch terugdraaien van de teller heeft ie de km-teller verkloot.

Op zich is de technische staat van de auto belangrijker dan de km stand. Maar je mag er toch wel van uit gaan dat ie aanzienlijk meer gedraaid heeft.
Marco16V
Contacteer:

Kans is groot dat er bij het terug draaien van de teller het ding naar de kloten gegaan is.

Waren de beurten wel in het boekje ingevuld dan, of was die ook al pleite?
Clio Grand Prix 16V (404)
Plaats reactie