Ombouwen R5 TL 1100 naar R5 gtx baccara 1700 Monopoint injec
He hallo ik ben sind kort lid van deze site en nu heb ik een vraag namelijk:ik heb voor een jaar terug een renault 5 TL gekocht met hellaas verrotte motor daar kwam ik na 1 maand achter toen ie dus naar olie ging stinken en beroerd liep.Toen heb ik meteen een andere blok gehaald bij de sloop(goeie kennis van me)en die erin geplaatst, zoals iedereen wel weet heeft een TL maar een 1100 blok en die is er dus ook weer ingekomen ik ben echter een maand geleden begonnen met het ombouwen van mijn auto(wou iets exclusiefs) en heb inmiddels een 1700 monopoint injectie blok gekocht gereviseerd.motor typ F3N nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen of op dit blok ook een turbo geplaatst kan worden en wat er dan allemaal aangepast moet worden please reply!!!! 

Tuuuurlijk!
Alles kan.. Het is alleen een beetje heel veel werk. Als je er een 1700 turbo van wil maken, moet je op zoek naar een motor van een Volvo 480 turbo.
Dat is dezelfde motor, want Volvo kocht die dingen in bij Ome Renault. Daar kun je dan ook alle originele elektronica van de Volvo plaatsen.
Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk kun je de 1700 motor die je hebt gekocht ook gebruiken en hoef je alleen de rest van de Volvo 480 erbij te zoeken. Er zijn hier al mensen mee bezig geweest geloof ik, dus misschien heeft iemand wat ervaringen uit te wisselen. Als je er een Baccara van wilt maken, heeft een vriend van me nog zo'n geheel interieur te koop staan een paar Topic's terug. Moet je daar maar even informeren.
Succes, Peter
Alles kan.. Het is alleen een beetje heel veel werk. Als je er een 1700 turbo van wil maken, moet je op zoek naar een motor van een Volvo 480 turbo.
Dat is dezelfde motor, want Volvo kocht die dingen in bij Ome Renault. Daar kun je dan ook alle originele elektronica van de Volvo plaatsen.
Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk kun je de 1700 motor die je hebt gekocht ook gebruiken en hoef je alleen de rest van de Volvo 480 erbij te zoeken. Er zijn hier al mensen mee bezig geweest geloof ik, dus misschien heeft iemand wat ervaringen uit te wisselen. Als je er een Baccara van wilt maken, heeft een vriend van me nog zo'n geheel interieur te koop staan een paar Topic's terug. Moet je daar maar even informeren.
Succes, Peter
Zo dus dan ben ik wel ff bezig maar ik heb ook al gehoord dat een turbo van een 25 er op moet passen?weet hellaas niet zo superveel van motoren maar wou wel heel graag een turbo erop want dan trek je volgens mij bijna alle andere types en merken eruit en dat leek mij wel wat .als het te veel werk is moet ik het maar met een standaard blok doen .En ik heb trouwens al volledig een renault 5 gtx baccara interieur had al eerder de stoelen gekocht nu ook dashboard enz.teller gaat tot 220 haalt zo een blok dat met turbo dacht je?heb geen faulw idee wat dit blok kan heb altijd in een 1100 gereden nou ja een jaar dan met 43 pk top 160 had 4 bak nu 5.
Hee miejong, zet er eem wat foto's op van dien Vief ;o)
Ik weet nie hoor..
Maar wat had je voor de remmen in gedachten..?
Je kan geen 220 gaan rijden met je TL ophanging hoor. Wat ben je van plan?
Gr, Peter
Gr, Peter
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Als je niet bijster veel verstand hebt van motoren moet je iemand zoeken die je bij kan staan denk ik...
Ik zou eerst eens proberen die F3N er in te lepelen en aan te praat te maken; Daarna eens verder kijken... of niet?
Ik zou eerst eens proberen die F3N er in te lepelen en aan te praat te maken; Daarna eens verder kijken... of niet?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
Volgens mij kun je beter een complete GTX kopen en die ombouwen naar Baccara, scheelt een hoop werk.
Ik heb alles verder compleet erbij aandrijving subframe remschijven dus dat moet wel goed komen voordat ik echter alles inbouw wordt deel voor deel gespoten mijn renault is rood en mijn subframe sinds gisteren kanarie geel mooi kleurtje om te zien ik denk dat ik maar eerst kijk dat ik de hele motor inbouw en dan kijken of dat met een turbo gaat lukken of je dan ook een andere nokkenas enz. nodig bentPeter schreef:Ik weet nie hoor..
Gr, Peter
maar jij dacht dat dat blokje wel 220 haalt of niet?
marcel
Jawel, met de juiste wielen wel ja. Geen 13 inch dan, zoals ik heb..
Ga je achter ook schijfremmen plaatsen, zoals een 5 GTTurbo?
Gr, Peter
Gr, Peter
Weet ik nog niet of dat zo wil heeft een gtt ook een torsie as?en ja ik heb wel 13" er onder. ben nu trouwens een paar foto's aan het uploaden zoals die was toen ik hem kreeg zal zo wel klaar zijn 220 is wel hard trekt zo'n 1700 beetje snel weg want daar ging het mij om een kennis van me zei dat ie ff sneller wegtrekt dan een 1400 turbo klopt dit wel?Peter schreef:Jawel, met de juiste wielen wel ja. Geen 13 inch dan, zoals ik heb..
Gr, Peter
marcel
-
Vanaf `89 met monopointinjektie, net zoals de 1.4.Steven(ventieldopje) schreef:Alleen heeft de GTX een 1.7 met carb...
Sneller weg als een GT..? Echt niet..
Misshien wel als je de turbo gemonteerd hebt en die ook nog op weet te schroeven. Dan waarschijnlijk wel.
Als het goed is, heeft de 480 turbo meer koppel als de GT Turbo.
Volgens mij scheelt het echt een hoop gezeik als je gewoon gelijk met een GT Turbo begint. Dan kun je daar altijd nog een 1700 in hangen en Turbo daarop bouwen.
En dan.. wordt het misshien ook interessant om aan 2.0 liter motortjes te denken uit de Megane of Williams.. Yum Yum.. Projecten waar ik zelf geen tijd of zin meer heb, maar jij klaarblijkelijk wel.
Succes , Peter
Misshien wel als je de turbo gemonteerd hebt en die ook nog op weet te schroeven. Dan waarschijnlijk wel.
Als het goed is, heeft de 480 turbo meer koppel als de GT Turbo.
Volgens mij scheelt het echt een hoop gezeik als je gewoon gelijk met een GT Turbo begint. Dan kun je daar altijd nog een 1700 in hangen en Turbo daarop bouwen.
En dan.. wordt het misshien ook interessant om aan 2.0 liter motortjes te denken uit de Megane of Williams.. Yum Yum.. Projecten waar ik zelf geen tijd of zin meer heb, maar jij klaarblijkelijk wel.

Succes , Peter
Blokje uit de 480 (1.7 turbo) haalt geen 220 top ligt rond de 200 d8 ik. Hij heeft qua PK's net zoveel vermogen als de 1.4 GT-Turbo, maar het koppel ligt wel iets hoger. Er valt wel meer uit het 1.7 turbo blok te halen denk ik, maar om die turbo op een 1.7 blok te schroeven gaat je een hoop geld kosten denk ik. Koop dan idd beter een 480 blok en bouw die erin.
Alle merken eruit trekken, echt niet! Je gaat ongetwijfeld hard met een 1.7 turbo blok, maar de tijd heeft ook niet stil gestaan sindsdien. Wat dacht je van de Subaru Impreza GT-Turbo? DIe trek je er dus al niet uit! En zo zijn er nog wel een paar te noemen (Gijs zou bijvoorbeeld de Delta noemen
).
Alle merken eruit trekken, echt niet! Je gaat ongetwijfeld hard met een 1.7 turbo blok, maar de tijd heeft ook niet stil gestaan sindsdien. Wat dacht je van de Subaru Impreza GT-Turbo? DIe trek je er dus al niet uit! En zo zijn er nog wel een paar te noemen (Gijs zou bijvoorbeeld de Delta noemen

Nou ik schiet nog niet echt op heb vandaag net de computer geplaatst bleek dus dat het gat nog niet aanwezig was naar de motor-ruim maar t' gaat langzaam maar zeker weer een beetje op een auto lijken en dat van die turbo daar wacht ik eerst wel mee heb gevraagd aan die monteur die me helpt of die het kon uitzoeken kwa kosten enzo en hij zei al dat dat niet mee valt vrij expensive en aangezien de hele auto parelmoerblauw gespoten wordt deze winter wordt dat net ietsje te duur met die turbo dus wacht ik wel ff tot in januarie denk ik ,in ieder geval bedankt voor de tips.jeroen.k schreef:Blokje uit de 480 (1.7 turbo) haalt geen 220 top ligt rond de 200 d8 ik. Hij heeft qua PK's net zoveel vermogen als de 1.4 GT-Turbo, maar het koppel ligt wel iets hoger. Er valt wel meer uit het 1.7 turbo blok te halen denk ik, maar om die turbo op een 1.7 blok te schroeven gaat je een hoop geld kosten denk ik. Koop dan idd beter een 480 blok en bouw die erin.
Alle merken eruit trekken, echt niet! Je gaat ongetwijfeld hard met een 1.7 turbo blok, maar de tijd heeft ook niet stil gestaan sindsdien. Wat dacht je van de Subaru Impreza GT-Turbo? DIe trek je er dus al niet uit! En zo zijn er nog wel een paar te noemen (Gijs zou bijvoorbeeld de Delta noemen).