Hoi
Ik had ff een vraag. Ik kom net van de bandencentrale voor te informeren voor prijs voor mijn cliotje te verlagen. Daar wisten ze me te vertellen dat het een 225 euro kost voor 4 cm met alleen veren( inclusief montage uitlijnen, torsieas verstellen,...)
Als ik zou willen verlagen met dempers en veren( ook 4 cm) dan komt het op een 470 euro.
Is het wel de moeite om bij 4 cm ook dempers te steken? Ik heb een clio "s" 1400 van 92 met 75 000 km op de teller.
Greetz Geert
verlagen met demper, of alleen veren
- Geert Claes
-
Je veren bepalen samen met je dempers het weggedrag. Verlagen met alleen je veren bereikt wel het gestelde doel (cms lager) maar over het algemeen is dat niet goed voor je wegligging.Geert Claes schreef:Hoi
Ik had ff een vraag. Ik kom net van de bandencentrale voor te informeren voor prijs voor mijn cliotje te verlagen. Daar wisten ze me te vertellen dat het een 225 euro kost voor 4 cm met alleen veren( inclusief montage uitlijnen, torsieas verstellen,...)
Als ik zou willen verlagen met dempers en veren( ook 4 cm) dan komt het op een 470 euro.
Is het wel de moeite om bij 4 cm ook dempers te steken? Ik heb een clio "s" 1400 van 92 met 75 000 km op de teller.
Greetz Geert
Je zult toch die 2 op elkaar moeten afstemmen.
voor je eigen veiligheid en het niet harder slijten van je originele dempers (de sportdempers hebben een verkorte zuigerstang) zou ik toch voor de dempers ook gaan. de leidraad is vaak tot 4cm alleen veren vanaf 4 met dempers.Geert Claes schreef:Hoi
Greetz Geert
ik heb zelf alleen veren van 35 mm, maar binnenkort wil ik toch ook een andere set met dempers. voor een betere wegligging, stabiliteit en veiligheid.

Immer wieder die verdammte Holländer
Die torsieas draaien ze toch gewoon los en op een lager punt weer vast?Geert Claes schreef:Hoi
Greetz Geert
2 dagen van tevoren beginnen met inspuiten met WD40, ken t alvast lekker loskomen!martin rs schreef:ja die torsie is zo gebeurt. als ie niet vastgerot zit zoals de mijne dan ben je namelijk ff langer bezig

heb zelf, na bij de meeste lezers hiero bekende veel geouwehoer, mijn cliootje 1.4 ook verlaagd met veren en dempers. Gele Koni's met APEX veren. Nou...ben zeer tevreden:D...lekker strak door de bocht

- Geert Claes
Ok haaz, en wat heb je de hele handel betaald als ik vragen mag(inclusief plaatsing).

nou, de Koni dempers heb ik van een ander overgekocht, dus da week niet...kijk daarvoor ff op de site van Koni.
Apex veren heb ik bij Improve Tuning besteld, kosten 80 pleuro.
De montagetijd bij mijn garage voor het plaatsen van de veren op de dempers en onder de auto en het verstellen van de torsieas aan de achterkant was iets rond de drie uur...Maar hoor ook wel eens verhalen dat de achterkant nog wel eens geduld en wat WD40 kost aangezien die as nogal eens vast zit.
Mij heeft het alles ineen ongeveer 270 euro gekost. Maar ik hoefde ook niet te betalen voor de montage en het verdere verlagen
Koni's zijn nogal aan de prijs...weet niet precies hoeveel...sorry.
Maar reken maar dat ookal pak je het niet te groot aan, het het geld meer dan waard is. Mijne is 40 mm lager en ik moet zeggen : FIJN
:D:D:D:D:D:D
Dus als je t je kunt veroorloven: doen!!!!!!!!
Apex veren heb ik bij Improve Tuning besteld, kosten 80 pleuro.
De montagetijd bij mijn garage voor het plaatsen van de veren op de dempers en onder de auto en het verstellen van de torsieas aan de achterkant was iets rond de drie uur...Maar hoor ook wel eens verhalen dat de achterkant nog wel eens geduld en wat WD40 kost aangezien die as nogal eens vast zit.
Mij heeft het alles ineen ongeveer 270 euro gekost. Maar ik hoefde ook niet te betalen voor de montage en het verdere verlagen

Koni's zijn nogal aan de prijs...weet niet precies hoeveel...sorry.
Maar reken maar dat ookal pak je het niet te groot aan, het het geld meer dan waard is. Mijne is 40 mm lager en ik moet zeggen : FIJN

Dus als je t je kunt veroorloven: doen!!!!!!!!
-
haaz heeft de koni's voor een mooi prijsje gekocht nieuw kosten ze 290 euro
if it isn't possible it is not impossible
prijsje was idd niet verkeerd...alleen behandeling door de verkoper en de montage liet te wensen over...cliomaniac schreef:haaz heeft de koni's voor een mooi prijsje gekocht nieuw kosten ze 290 euro
Ik wil mijn Clio 1.4 '94 ook wel verlagen, maar alleen voor het gezicht.
Ik wil ook zoveel mogelijk comfort houden
Vooral voor de langere ritten wil ik geen harde vering, daar heb ik de gtt wel voor (als hij uiteindelijk klaar is
)
Heeft iemand een idee/ervaring wat ik er dan onder moet zetten?

Vooral voor de langere ritten wil ik geen harde vering, daar heb ik de gtt wel voor (als hij uiteindelijk klaar is

eine gewindfahrewerke jah...Hans R. schreef:Ik wil mijn Clio 1.4 '94 ook wel verlagen, maar alleen voor het gezicht.
Vooral voor de langere ritten wil ik geen harde vering, daar heb ik de gtt wel voor (als hij uiteindelijk klaar is)

-
Ja een gewindefahrwerk (of schroefverenset)
Deze sets kun je verstellen in hoogte (bij uitgebouwde veren of als de auto op de brug staat)
Let op: voor comfort neem dan eentje die "harteverstellung" heeft, kun je je comfort zelf regelen. Pas op: neem er dan wel 1 waar je dat kunt verstellen als de veren ingebouwd zijn.
Dit heeft oa FK.
Deze sets kun je verstellen in hoogte (bij uitgebouwde veren of als de auto op de brug staat)
Let op: voor comfort neem dan eentje die "harteverstellung" heeft, kun je je comfort zelf regelen. Pas op: neem er dan wel 1 waar je dat kunt verstellen als de veren ingebouwd zijn.
Dit heeft oa FK.
Hier had ik geeneens aan gedacht, ook omdat dit volgens mij vrij prijzig is, al weet ik geen exakte prijzen.Nick schreef:Ja een gewindefahrwerk (of schroefverenset)
Dit heeft oa FK.
Welke merken komen in aanmerking voor mijn Clio die dus geen verbeterde wegligging hoeft te hebben, maar ook niet minder

Nogmaals het is alleen voor het gezicht.
En is het geen oplossing om een paar verlagingsveren met kortere dempers te monteren?
Of gewoon vrij soepele verlagingsveren?
-
De Apex verlagingsveren voor mijn Clio 16v kosten 73 euro bij Stroeve Motorsport, incl. verzenden.