[clio 16v] Info gevraagd

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Ivar schreef:Hoi ik vraag me af of er in de beurt van Rotterdam ook meetings zijn want ik wil ook een Clio 16v gaan kopen en het lijkt me leuk om er is met mensen die er al langer eentje rijden over te praten

Mazzl
FNB ?

Is best te doen vanaf rotterdam (en zeker de moeite waard)
Dirk (CRX)

Clio 16v zal misschien harder door de bocht gaan, maar ach, ik vind de CRX qua looks mooier :) En de Civic vind ik op zich ook nog wel mooi hoor.. Alleen idd, de CRX heeft GEEN bagageruimte, maar waar heb je DAT nu weer voor nodig dan? :lol:
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Martijnberk
Contacteer:

Misschien voor je kratje bier? :wink:
Dirk (CRX)

voetenruimte bij je passagiersstoel :) maar met mijn ICE project er helemaal in blijft er idd weinig ruimte over, maar boeiend, dis een auto voor huis-werk en fun verkeer niet vakantie of andere zooi.

Dan bel ik een vriend met een Xiantia (bekend bij Paul) :lol: maar dat terzijde, over smaak valt niet te twisten, gewoon zitten, voelen, misschien testen (Paul zijn auto dus NIET!) en dan beslissen en zoeken naar een goeie!
Anonymous

Martijnberk schreef:Misschien voor je kratje bier? :wink:
Precies !

Als mijn ICE klaar is passen er nog twee kratten birella's in :-D

(pauls regel #6 een goede install geeft ruimte aan twee krattten bier)
Dirk (CRX)

Ploegah schreef:
Martijnberk schreef:Misschien voor je kratje bier? :wink:
Precies !

Als mijn ICE klaar is passen er nog twee kratten birella's in :-D

(pauls regel #6 een goede install geeft ruimte aan twee krattten bier)
Bierregel 1, DO NOT SHAKE!
Beire

Mijn vorige wagen was een CRX Vtec en nu rij ik een Clio 16V.
Ok, de crx was sneller (niet heel veel hoor), maar qua wegligging en rijplezier kan het Hondatje niet tippen aan de Renault hoor.

Ah, wou enkel dit nog zeggen. De Clio is een auto, de CRX een gocart, zo simpel is het :)

Bert
Anonymous

Beire schreef:Mijn vorige wagen was een CRX Vtec en nu rij ik een Clio 16V.
Ok, de crx was sneller (niet heel veel hoor), maar qua wegligging en rijplezier kan het Hondatje niet tippen aan de Renault hoor.

Ah, wou enkel dit nog zeggen. De Clio is een auto, de CRX een gocart, zo simpel is het :)

Bert
Dank je. Dat maakt mijn keuze al weer een klein beetje makkelijker. De Honda moet heel veel toeren maken om z'n pk-tjes te genereren. Dat maakt de auto onrustig (had de swift GTi ook, pas schakelen bij 7.500 rpm).

Ik denk dat ik begin aug. eens goed ga kijken naar een 16v of misschien wel een Williams :)

Nu zag ik ook bij autoweek een mitsubishi Colt 1.8 GTi. Deze heeft 140pk en accelereert in 7.5 sec naar de 100. Deze zijn wel moeilijk aan te komen maar ik ga daar ook eens naar kijken... Maar tot nu toe 'ruled' de Clio 16v :)
Anonymous

Ik weet niet waar je woont maar i kzag in rijswijk op de winston chruchilllaan een clio 16v (blauw) staan voor 3500 euro.

Mooie auto van de buitenkant.
Dirk (CRX)

Beire schreef:Mijn vorige wagen was een CRX Vtec en nu rij ik een Clio 16V.

Bert
150pk op 1000kg tegen 137pk op 950kg? hmmm, scheelt inderdaad niet zoveel, maar toeren zijn toch leuk man!!.. wil je trekkracht onderin dan moet je een diesel kopen of een dikke V6 :lol: okay, okay ik ben bevooroordeeld ik vind de CRX mooi.. klaar. GO-GOkart!
Anonymous

Toeren zijn leuk, maar als je 30.000km per jaar rijdt, is het leuk dat je niet tot +/- 7.000rpm moet doortrekken om een beetje trekkracht te krijgen. Ik ben ook gek van hoge toeren (Swift GTi) maar voor lange afstanden is het wel wat onrustig. Ook het terug schakelen, zodat je lekker hoge toeren hebt, wordt minder aangenaam als je daarna lekker door wilt trekken met v-tec moment. De auto wordt gewoon onrustig. De Clio 16v is ook een hoog toerental motor (heb ik gehoord) maar is toch wel lager dan een Vtec. Een Vtec is ook maar een relatief (!!) trage bak voordat de V-tec erin komt. Wil je dus die 150pk's aanspreken, dan moet je de hele tijd boven 6.500 (?) toeren zitten.

Dan nog heb ik mijn keus niet gemaakt hoor, want de Civic is toch wel wat groter dan een Clio 16v. Maar ik kan er nog over nadenken tot begin aug. want dan moet ik wel gaan kijken naar een goede auto...
Rudo

Jasper, je moet natuurlijk wel even in gedachte houden dat je de vraag op een Renault-forum stelt, dus dat de meeste mensen je hier een Clio zullen adviseren. (Behalve Dirk dan :wink: )

Zou je deze vraag op een Honda-forum stellen dan zouden er allemaal argumenten aangedragen worden waarom je wél een Civic zou moeten kopen en zeker géén Clio. En zou je naar een VW-forum gaan dan zouden ze hard beginnen te lachen en je vertellen dat je toch veel beter een Golf zou kunnen kopen, etc. etc.

Keep this in mind. :)
Martijnberk
Contacteer:

Als je cabrio wilt rijden moet je mij mailen, gaat niet hard maar wel lekker cabrio :D
Jesper16v
Contacteer:

Rudo schreef:Jasper, je moet natuurlijk wel even in gedachte houden dat je de vraag op een Renault-forum stelt, dus dat de meeste mensen je hier een Clio zullen adviseren. (Behalve Dirk dan :wink: )

Zou je deze vraag op een Honda-forum stellen dan zouden er allemaal argumenten aangedragen worden waarom je wél een Civic zou moeten kopen en zeker géén Clio. En zou je naar een VW-forum gaan dan zouden ze hard beginnen te lachen en je vertellen dat je toch veel beter een Golf zou kunnen kopen, etc. etc.

Dit is natuurlijk waar maar ICE heeft een verbod op het VW/HONDA forum :lol: :wink:

Gr.
JP
Dirk (CRX)

Hebben we het dan over een Civic Coupé? want die is wel ruimer als de Clio16v maar de Hatchback is borstzak/kontzak.. uuhm.. lood om oud ijzer.. oftewel, scheelt helemaal nix.
Edwin16v
Contacteer:

Ploegah schreef:Ik weet niet waar je woont maar i kzag in rijswijk op de winston chruchilllaan een clio 16v (blauw) staan voor 3500 euro.

Mooie auto van de buitenkant.
Kan ie beter de mijne nemen :wink:
Anonymous

Dirk (CRX) schreef:Hebben we het dan over een Civic Coupé? want die is wel ruimer als de Clio16v maar de Hatchback is borstzak/kontzak.. uuhm.. lood om oud ijzer.. oftewel, scheelt helemaal nix.
omdat het vandaag dirk-controle dag is:

een Civic Coupe is ruimer DAN een Clio

:-D :-D :-D
Martijnberk
Contacteer:

Nederlandse leraar iets voor jouw? 8)
Anonymous

Martijnberk schreef:Nederlandse leraar iets voor jouw? 8)
Leraar nederlands wellicht...

Interesse in een paar lessen ? :-D
Anonymous

CIVIC COUPE 1.6 ESi (snelste die ik kon vinden)
[img]http://www.autoweek.nl/cbimages/honda/civ3c1_a.jpg[/img]

max. vermogen 92 kW (125 pk)/6500tpm
max. koppel 142 Nm/5200tpm
massa leeg 1037 kg

(er is ook nog ene nieuwere versie (deze is van 1994/1996) maar die heeft maar 77 kw (101 pk) dus die heb ik niet eens neergezet)

CLIO 16V
[img]http://www.autoweek.nl/cbimages/renault/clio1161_a.jpg[/img]

max. vermogen 101 kW (137 pk)/6500tpm
max. koppel 158 Nm/4250tpm
massa leeg 990 kg

conclusie: de clio is lichter, krachtiger en mooier dan de civic coupe. Tenzij je houd van lelijke slome auto's (en niet te vergeten duur in de aanschaf) lijkt mij de keuze snel gemaakt :-D
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 5 jul 2002 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk (CRX)

Sorry, Friesisme :lol:

En het was gisteren de Dirk Controle dag.. en buiten dat er is zoiets als een Civic Coupe VTi 160pk V-tec blokkie.. maar buiten dat, dat wil ie niet.. dus doen we niet.. ik weet wel wat.. een HUMMER :lol:
mike16v

Dirk (CRX) schreef:
Rudo schreef:
Dirk, no offence, maar je zegt zelf dat je nooit in een Clio 16v hebt gereden, hoe kun je dan beweren dat de Honda meer "fun for driving" biedt????????

Of heb je het "van horen zeggen"?
None taken, maar ik heb er naast gezeten bij een Clio, zowel bij Paul zijn Achterberg blok als die van Arjan met een cupbak erin.. en door de hogere zit heb je net 'iets' minder 'gevoel' met het wegdek wat voor gevoel bij extreme situaties van belang is.. qua wegligging weet ik het niet.. ik zou zeggen, testritten?
Als er een auto is waarbij je contact hebt en voelt met de weg is het de clio wel!!!!!
Dirk (CRX)

Stap maar in de Honda, hoe lager je bij de weg zit hoe beter het wegcontact is, omdat je evenwicht punt beter tussen de wielen zit.. das een feit, vraag Tijn maar..
mike16v

okee de mijne ligt wel 3 cm lager... ff niet bij stil gestaan :p
Dirk (CRX)

mike16v schreef:okee de mijne ligt wel 3 cm lager... ff niet bij stil gestaan :p
No harm, no foul.. en dan ook nog stevige kuipen erin ipv die standaard stoelen op een frame goede gordels en dan durf ik wel te zeggen dat je ECHT veel meer voelt als bij de Honda CRX (mijne is 30mm verlaagd).

Maar smaken verschillen, ik ben alleen bereid aan bepaalde mensen de sleutel te overhandigen, mensen die dat mogen is het bij bekend, dat zou tijdens Automania maar wegens omstandigheden was ik daar niet aanwezig.

lijst der (on)gelukkigen:

- Paul Ploeger
- Chris Heemskerk
- Raymond Emmelot
- Mattijs Macare
mike16v

Dirk (CRX) schreef:
mike16v schreef:okee de mijne ligt wel 3 cm lager... ff niet bij stil gestaan :p
No harm, no foul.. en dan ook nog stevige kuipen erin ipv die standaard stoelen op een frame goede gordels en dan durf ik wel te zeggen dat je ECHT veel meer voelt als bij de Honda CRX (mijne is 30mm verlaagd).

Maar smaken verschillen, ik ben alleen bereid aan bepaalde mensen de sleutel te overhandigen, mensen die dat mogen is het bij bekend, dat zou tijdens Automania maar wegens omstandigheden was ik daar niet aanwezig.

lijst der (on)gelukkigen:

- Paul Ploeger
- Chris Heemskerk
- Raymond Emmelot
- Mattijs Macare
ik weet niet wat je met het laatste stukje wil zeggen maargoed.
we moeten ze ook niet echt met elkaar gaan vergelijken.
het zijn 2 verschillende auto's ik heb nogg niks negatiefs gezegd over de Honda hoor, ik zeg alleen en dat kan je niet ontkennen dat je goed contact hebt met de weg met een standaard 16v!!! helemaal een clio zonder stuurbekrachtiging! en die heb ik gelukkig.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Rudo schreef:Jasper, je moet natuurlijk wel even in gedachte houden dat je de vraag op een Renault-forum stelt, dus dat de meeste mensen je hier een Clio zullen adviseren. (Behalve Dirk dan :wink: )

DIT vind ik nou een heeel erg goed punt!

iedereen heeft nou eenmaal zn eigen voorkeur.
En bij ons, RTC, (behalve Dirk! :D ) ligt die voorkeur duidelijk bij Renault.(duh)

Ik vind eerlijk gezegd de keuze tussen een Civic en ee 16v niet zo moeilijk.
16v!!!!!
Als t nou om een CRX ging dan was t voor mij althans ietsiepietsie moeilijker geweest.
Mar was ik uiteindelijk toch natuuuuurlijk voor de 16v gegaan!! :) (neee weet ik eerlijk gezegd niet hoor. nooit over nagedacht ook.)

Maar let er idd op dat je hier vooral de voordelen van de Renault-kant hoort!

iig succes met de keuze.
En ik hoop dat je uiteindelijk voor de clio kiest. (Willi zou helemaaaal vet zijn!)
1 voordeel waar ik WEL over kan oordelen....
DIT FORUM RULEZZZZZZZZZZZZZZZ!!!

mazzl.
Rudo

Ploegah schreef:

Ik denk het wel, want het moet zijn "iets voor jou(!)".
Jouw met een w is bezittelijk, dus in de betekenis van "jouw Renault".
Jou zonder w is aanwijzend, in de betekenis van "iets voor jou". 8) :wink:
Anonymous

Rudo schreef:
Ploegah schreef:

Ik denk het wel, want het moet zijn "iets voor jou(!)".
Jouw met een w is bezittelijk, dus in de betekenis van "jouw Renault".
Jou zonder w is aanwijzend, in de betekenis van "iets voor jou". 8) :wink:
he he

eindelijk iemand die het ziet !
robert

gelukkig was die fout niet zo grood.
Anonymous

Jesper16v schreef: Dit is natuurlijk waar maar ICE heeft een verbod op het VW/HONDA forum :lol: :wink:

Gr.
JP
Ik weet niet wie je bedoelt maar ik ben die persoon niet hoor. Ben nog niet op een VW/HONDA forum geweest. Dus ik kan het niet zijn :)

Maar goed, ik weet dat hier de mensen een voorkeur hebben voor de Clio. Ik weet ook wel dat mensen op het Honda forum de voorkeur hebben voor een Honda. Dat hou ik ook in mijn achterhoofd, maar ik wil graag weten waarom mensen op dit forum 'willen' dat ik een Clio 16v neem. Ik heb zelf genoeg redenen waarom ik een Civic V-tec/VTi wil. Maar omdat ik de Clio 16v een mooie auto vind.....twijfel ik dus nog.

In aug. ga ik kijken. Dan ga ik ook die mensen op marktplaats mailen die een Williams hebben ('96, met 87 dkm dacht ik). De prijs was op zich niet duur maar ik zou wel geinteresseerd zijn als ze heb wegdoen voor 8.700 euro.
Plaats reactie