PC Lcd mp3 scherm idee

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Ik wil wat bouwen in mijn auto --> een pc waarop mp3 staat met geluidskaart, met besturing via een klein toetsenbordje en lcd scherm.
Zoiets:
[img]http://members.home.nl/asd/images/LCD1.jpg[/img]

Dit geheel kan ik nog wel maken in de auto, mijn broertje ken wel van dat soort knutselwerkjes maken, maar ik wil meer:

Ik heb nog 2 sensors liggen voor de olietemp. Deze wil ik ook via de pc laten weergeven op het lcd scherm. Eentje plaats ik dan idd voor de olietemp, de andere gebruik ik denk ik voor de inlaatluchttemp. Ook de koelvloeistoftemp. wil ik dan op 't scherm laten zien. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Op de pc staat gewoon een dos-programma welke de mp3 afspeelt en het schermpje aanstuurt. Nou moet ik dus een programma hebben wat die sensors kan uitlezen, maar zo ice-technish ben ik niet. Iemand ideeen?

oh ja zo zal het in de auto werken:

[img]http://mcp3.mp3car.com/images/Carpics/K ... deview.jpg[/img]
[img]http://mcp3.mp3car.com/images/Carpics/D ... 20Near.jpg[/img]
[img]http://mcp3.mp3car.com/images/Carpics/Pannel.jpg[/img]
Roy
Moderator

Geen id. Ik ken wel iemand met een aantal digitale meters in zijn auto en dat is erg stoer. Hij heeft er ook blauwe ledjes ingesoldeerd waardoor het onwijs strak is in het donker :)
5 GT Turbo '88 GT5
ed_pret

hey riel! das een mooi plan wat je aan het uitwerken bent.

Zelf ben ik ook iets aan het bedenken van een pc in de auto in te bouwen met dan een laptop keyboard en een klein beeldschermpje (die lcd schermpjes worden steeds goedkoper)

Ma wat mij als eerste probleem opkwam was : vibraties!!

Ik heb even niet opgelet welke auto jij hebt en kweet niet of je auto hard geveerd is maar je harde schijf gaat niet lang mee met stevige vibraties, had iets van plannetjes om gelgevuldezakken te gebruiken ma dat is nog allemaal theorie :)

wat betreft je vraag hmmm ?? de software zal je zelf moeten schrijven ma het moet te doen zijn aangezien er programmas te krijgen zijn met bijv. thuis weerstation. Ik zou goed rondzoeken op internet naar een programma(source code) en sites zoals conrad voor input apparaten.

Succes man!
ed_pret

ola ik zat net even op die site te neuzen DAT IS EEN TOPSITE!

ik zie dat ie de harde schijf in een soort safe case heeft gedouwd mooi :)

en hij heeft tevens de source code te downen gezet mooi! Zoek een goede programmeur en laat het programma aanpassen :)

OF neem contact met die gozer van die site op ??!?!?
MyZ

wordt heel moelijk omdat je met een analoog signaal zit..
Riël
Über-Spammer

Jep .. dat is het idd. Maar dat signaal kun je omzetten naar digitaal bijv. van 0-5 volt in 16 bits ofzo toch? daarna ff ijken en in de software zetten. Maar daar krijg je toch zeker wel speciale kaarten voor voor in je pc? Op school deden we ook altijd van die temp. metingen met de pc dus... weet alleen niet WAT ik nodig heb daarvoor.

Die trillingen vallen wel mee, die kerel heeft het ook niet echt genoemd eigenlijk. En vind het gewoon vet om dadelijk lekker stuk of 1000 platen in je auto te hebben :D En ben ik weer ff bezig. Kweet alleen niet of de kwaliteit van een geluidskaart veel onder doet als die van een normale head-unit.
Tijn
Contacteer:

ik zou mijn heil in de unix-wereld zoeken (linux dus)
Daar zijn heel veel kleine proggies voor te vinden die externe apparatuur kunnen sturen vie serieele of paralelle poort en ook info kunnen inlezen.. is niet een van de pins op de seriele poorten ook in staat analoge signalen te ontvangen? bij mijn amiga was daar wel een mogelijkheid voor i.i.g. die hat twee analoge potmeter-aansluitingen...
there is no spoon.
clio_rally
Contacteer:

He, da's grappig. Zoals jullie waarschijnlijk weten wordt ons rally team ook ondersteund door de TuDelft. Daardoor moeten we ook een beetje dingen ontwikkelen enzo. We gaan dit jaar een pc in de rally clio bouwen. Deze pc krijgt een klein schermpje waar normaal de radio zit en een aansluiting voor een groter tft scherm. Deze pc willen we echt voor heel veel dingen gaan toepassen, we zijn nu met wat mensen van verschillende faculteiten bezig, maar gedacht wordt aan:

-Volledig motormanagement kunnen uitlezen, da's niet zo lastig. Dus alle temperaturen etcetc. Eventueel icm het dta injectie systeem ook dingen vanuit de compu kunnen afstellen.
-GPS koppelen aan pace-notes. Met een gps de verkenning rijden. Gps noteert zelf de pace notes, welke door de navigator nog aangepast kunnen worden. Tijdens het rijden komen de notes dan op het beeldscherm met afstand etc voor de navigator.
-Met GPS en G-sensoren de rally registreren. Hierbij kan dus over- en onderstuur door de pc herkend worden en opgeslagen. Later kunnen we dan zien hoe de coureur gereden heeft, of de rempunten goed lagen, de bochten goed worden ingestuurd en hoe de wegligging van de wagen is. Dit systeem bestaat al voor het circuit en wordt daar veel toegepast.

Nou ja, da's de bedoeling. We hebben een goeie laptop die we mogen slopen, dus die gaat erin en dan wordt het klussen. 't Zijn leuke projectjes voor mensen in hun 4e jaar ofzo, beter dan stage lopen bij Philips ofzo...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie