EPS uitlaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Foeke

iemand ervaring met de uitlaten van eps, zoek namelijk wat leuks??? 8)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Mickael

Ben ik een paar jaar geleden naar toe geweest. Hele goede service, ze nemen daar echt de tijd voor je ok je betaald er wel voor.

ps zit bij mij nog steeds als gegoten.
Maus

Ja hoor! :D
Het kost wat Euro's, maar dan heb je ook iets wat naar je smaak is. Het zijn hele relaxte mensen die daar werken, ze geven je goed advies en je kan al van te voren horen hoe de uitlaat gaat klinken onder je bolide.
Als je bereidt bent wat mer geld uit te geven voor een uitlaat, dan raad ik je zeker aan om bij EPS langs te gaan. Succes!
Foeke

hebben jullie een op maat gemaakte demper of wat voor systeem????
Foeke

he Maus heb jij een zilver kleurige RS?????
Anonymous

F 16Valve schreef:he Maus heb jij een zilver kleurige RS?????
[Maus mode]ja ;-)[/Maus mode]
Maus

Bij mij hebben ze vanaf de kat. tot achter gedaan; de tussendemper vervangen voor een stukje pijp en de einddemper is ook home-made EPS.
Maus

Ploegah schreef:
:lol: Ja, ik stond gelijk naast de stand.
Foeke

Maus schreef:
Ploegah schreef:
:lol: Ja, ik stond gelijk naast de stand.
die clio sport demper heb je zeker als ik het goed zag??
Maus

Hoe / wat bedoel je?
mike16v

is peco ook wat als sport demper, ik zoek ook een leuk dempertje voor onder mijn clio16v
Foeke

Maus schreef:Hoe / wat bedoel je?
bij eps hebben ze zo'n kant en klare rvs clio sport uitlaat die ovaal is daar leek die van jou wel wat op ???????????
Foeke

mike16v schreef:is peco ook wat als sport demper, ik zoek ook een leuk dempertje voor onder mijn clio16v
zou zelf eerst ook voor een peco gaan maar ben er vanaf gestapt omdat er o.a geen importeur in nl zit en het niet echt van goeie kwaliteit is van horen en zeggen, maar ze moeten wel rochelen geloof ik
Maus

Dat klopt, je bedoeld die Magnex einddemper zeker? Het was de bedoeling dat die er ook onder zou komen, maar ze hadden net de laatste verkocht. Toen hebben ze aangeboden om voor hetzelfde bedrag een home made einddemper eronder te zetten. Daar hoefde ik niet zo lang over na te denken. :D
Foeke

logisch
ik bedoelde[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/785.jpg[/img]
maar staat niet bij of het een magnex is
Maus

Dat ziet er uit als de Magnex demper.
mike16v

F 16Valve schreef:
mike16v schreef:is peco ook wat als sport demper, ik zoek ook een leuk dempertje voor onder mijn clio16v
zou zelf eerst ook voor een peco gaan maar ben er vanaf gestapt omdat er o.a geen importeur in nl zit en het niet echt van goeie kwaliteit is van horen en zeggen, maar ze moeten wel rochelen geloof ik
nou dat klinkt als niet doen.
okee bedankt. Verder nog tips wil een 90 mm ongeveer...
Mickael

Even tussen door: Peco is wel GOED!!!

Bij mijn vriendin der clio16V zit er een onder en die klinkt echt SUPER. Geen importeur??? half jaar geleden bij Veban sportief in lelystad nog een peco gehaald (volledig RVS). OK moest wel nog een extra ophangings beugel lassen.

Dus als je iets aparts wil = zeg eigen ontwerp dan zou ik naar EPS gaan, maar als je een vrij normale (standaard 90mm 101mm dan zou ik voor een peco gaan.

suc6

EDIT) Ik heb daar een katvervanger laten maken, mijn einddemper heeft een tik gehad en was niet meer goed er onder te krijgen. zeg maar heel erg scheef. Ze hebben mijn katvervanger special gemaakt zodat alles weer zou passen.
Laatst gewijzigd door Mickael op wo 3 jul 2002 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Mickael schreef:Even tussen door: Peco is wel GOED!!!
Ik heb ook goede ervaringen met dit merk
mike16v

okee bedankt!
Nick (germanstyle)

Importeur van PECO is Veban .... dus er is wel een importeur!!
clio_rally
Contacteer:

Ik denk dat het eraan ligt waar je naar kijkt. Als je kijkt naar geluid is Peco prima, hoor ik. De kwaliteit is op zich ook niet eens slecht, maar je mag het echt niet vergelijken met de dempers van esp. Die zijn kwalitatief gewoon een stapje verder. En als je gaat kijken naar performance, kun je denk ook beter bij esp langsgaan. Ze kunnen gewoon mooi een heel nieuwe systeem onder je wagen leggen. Als je dan toch ook wat meer vermogen zoekt, neem dan een uitlaat die qua diameter de minimale diameter van het uitlaatspruitstuk heeft.
Maar ja, dat ben ik, het geluid maakt me nooit ene zak uit. Ennuh, de diameter 100,of 90 gaat ook alleen maar over de einddemper, dat maakt weinig uit, zolang de rest van de uitlaat een kleinere diameter heeft....

Gijs

PS: Ik vind ESP niet eens zo duur hoor. Ze gaven mij een offerte van 1500 gulden (jaar geleden) voor een rvs uitlaat, op maat gemaakt, vanaf het uitlaatspruitstuk toch en met einddemper diameter 64 (of was het nu 67?) en levenslange garantie...
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Foeke

Mickael schreef:Even tussen door: Peco is wel GOED!!!

Bij mijn vriendin der clio16V zit er een onder en die klinkt echt SUPER. Geen importeur??? half jaar geleden bij Veban sportief in lelystad nog een peco gehaald (volledig RVS). OK moest wel nog een extra ophangings beugel lassen.

Dus als je iets aparts wil = zeg eigen ontwerp dan zou ik naar EPS gaan, maar als je een vrij normale (standaard 90mm 101mm dan zou ik voor een peco gaan.

suc6

EDIT) Ik heb daar een katvervanger laten maken, mijn einddemper heeft een tik gehad en was niet meer goed er onder te krijgen. zeg maar heel erg scheef. Ze hebben mijn katvervanger special gemaakt zodat alles weer zou passen.
ik doelde hiermee op de standaard dempers zoals de Big Bore maar niet de RVS dempers van hun, heb ik nog nooit wat slechts over gehoord maar met die BB hoor je vaak dat het weer niet past en dat je er vaak nog wat aan moet lassen ofzo.
Maar dat van die importeur, heb laatst gemaild met improve over een peco en die zeiden dat ze die niet meer leveren omdat er geen importeur meer was. dat was hun verhaal niet het mijne..........
Mickael

Die BB klinken goed!

En ja bij mijn vriendin moest er nog een ophang beugel gelast worden. Maar ach dat is ook zo gebeurt.
Nick (germanstyle)

Aan mijn PECO RVS ... is ook het nodige aangepast ... en tot de dag dat ik hem verkocht heb (vandaag dus :lol: ) heeft hij altijd gekraakt. Niet erg, alleen als je van de autobaan kwam en de eerste 500m op de gewone weg reed.
Foeke

zo te lezen praten we over de RVS dempers van PECO die zijn toch uitgeroepen als bestekoop???
Arjen

EPS is tevens de importeur van Magnex. De meeste uitlaten die op hun site staan zijn van Magnex.

Heb met de handgemaakte EPS uitlaten en de Magnex uitlaten zeer goede ervaringen. En het is zeker niet duur, want ze leveren echt kwaliteitswerk. Vergelijk voor de gein maar eens de prijzen van bijv een Sebring einddemper voor een 19 16v met de prijs van een cat-back systeem van Magnex. Dat scheelt haast niets; en dan heb je nog RVS ook!
Goof

Mickael schreef:En ja bij mijn vriendin moest er nog een ophang beugel gelast worden.
:lol:
Redbeard

8)

Wel die foto van die uitlaat, is zeker een Magnex uitlaat :D

Heb hem zelf onder mijn Clio zitten..en wat een geluid >-)

Heb hem ook via de dealer, bij EPS vandaan
rasit..

Anonymous

F 16Valve schreef:iemand ervaring met de uitlaten van eps, zoek namelijk wat leuks??? 8)
ik heb aleen goede ervaring met eps ik heb het op een scirocco 2.0 16v/bmw850/en op een 19 16v/op een nissan 300zx gemonteerd gewoon goed vrgr edwin oja ik had het hier over eps
-Ray-
Contacteer:

ik geloof dat Maus er ook 1 onder ze RS heeft zitten, klinkt idd heel vet ja! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Foeke

denk dat het voor mij steeds duidelijker wordt 8) 8) 8)
catrinus

ik ken een jongen die een nissan sunny turbo heeft en die heeft na montage van een e.p.s. uitlaatwat vermogen erbij had gekregen. Hij had er eerst een te kleine pijp eronder wat de motor afkneep. Nu heeft e.p.s. een apparte uitlaat gemaakt waarvan ik niet meer weet hoe het precies zat. Verder was er ook geen passende uitlaat te krijgen voor deze kreatie waardoor hij haast wel naar e.p.s. moest. En ja ik ga straks ook een e.p.s. pijp kopen vanwege mijn project. Ze hebben mij goed geholpen en goed geadviseerd waardoor ik veel vertrouwen in hun heb. Verder valt de prijs mee als je ziet wat je ervoor krijgt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Foeke

zal binnenkort als ik weer eens die kant op kom, is niet zo ver rijden, eens even een kijkje nemen bij eps 8) 8)
Plaats reactie