Uitdraaien naaf velg

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Ik heb een probleempje. Ik heb 4 hele mooie 5 spaaks velgjes liggen die kwa steek goed passen, alleen passen ze (met zinvol geweld) net niet op de naaf. Ik moet dus die naaf groter maken, maar HOE. Heeft iemand daar een tip voor ofzo. In een draaibank passen ze niet, en vijlen is prutswerk en VEEL werk.

Greetz
dennis16v

Bart V schreef:Ik heb een probleempje. Ik heb 4 hele mooie 5 spaaks velgjes liggen die kwa steek goed passen, alleen passen ze (met zinvol geweld) net niet op de naaf. Ik moet dus die naaf groter maken, maar HOE. Heeft iemand daar een tip voor ofzo. In een draaibank passen ze niet, en vijlen is prutswerk en VEEL werk.

Greetz
dom dom dom. weer eens opel velgen gekocht.

heb al menig maal met dit probleem te maken gehad. je naaf is 57mm en je as is 60.1 mm

ik heb voor dti soort dingen een scheepsbedrijf. die hebben een draaibank waar 15 inchen op kunnen. draaitie ze zo uit. kosten waren ietsvan 50 euro

laatst kwam ik met een setje 16 inchen. die pasten er toen net niet op. heeft hij handmatig lopen uitkloppen. ze waren perfect rond. maar waren ze wel ff mee zoet. kosten 100 euro
Bart V

dennis16v schreef:
Bart V schreef:Ik heb een probleempje. Ik heb 4 hele mooie 5 spaaks velgjes liggen die kwa steek goed passen, alleen passen ze (met zinvol geweld) net niet op de naaf. Ik moet dus die naaf groter maken, maar HOE. Heeft iemand daar een tip voor ofzo. In een draaibank passen ze niet, en vijlen is prutswerk en VEEL werk.

Greetz
dom dom dom. weer eens opel velgen gekocht.

heb al menig maal met dit probleem te maken gehad. je naaf is 57mm en je as is 60.1 mm

ik heb voor dti soort dingen een scheepsbedrijf. die hebben een draaibank waar 15 inchen op kunnen. draaitie ze zo uit. kosten waren ietsvan 50 euro

laatst kwam ik met een setje 16 inchen. die pasten er toen net niet op. heeft hij handmatig lopen uitkloppen. ze waren perfect rond. maar waren ze wel ff mee zoet. kosten 100 euro
Ik heb die velgen gehad :-D, als ik ze had gekocht had ik echt wel gekeken of de naaf goed was. Ze komen btw onder een alfa 33 vandaan. De steek van de wielbouten is wel goed trouwens. Ik ken wel iemand met een scheepsbouw bedrijf, mischien kan hij het idd fixen.
Martijnberk
Contacteer:

Alfa, is die steek niet 98mm?????

of ik moet het mis hebben hoor, dan zou die net niet passen
Bart V

Martijnberk schreef:Alfa, is die steek niet 98mm?????

Hij past idd net niet, balen want anders zaten ze allang onder mn auto :( :(
Bart V

Ik ga het wel met een boormachine en een slijpsteentje uitslijpen. Het is maar 1 mm ofzo wat ik tekort kom.
Martijnberk
Contacteer:

Wel proffesioneel hoor.....
robert

Bart V schreef:
Martijnberk schreef:Alfa, is die steek niet 98mm?????

Hij past idd net niet, balen want anders zaten ze allang onder mn auto :( :(
dus zowel de steek is te klein... (98 mm, moet 100 zijn)
Bart V schreef: alleen passen ze (met zinvol geweld) net niet op de naaf. Ik moet dus die naaf groter maken
...en de pasrand is te klein??

wat is het nou?
illuminator

wat is het nou? BEIDE :wink:

Dat slijpen en zo zal wel moeilijk worden. De velg centreerd op de rand en op de 4 wielbouten. Die 4 gaten zijn al niet meer zuiver om op te centreren als je er aan gaat slijpen. De centreerrand ben je ook kwijt met uitkloppen want dat is nooit helemaal zuiver. Tenzij je de rand laat afdraaien, dan zal het nog gaan.
Plaats reactie