Renault 11 Turbo

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
5drive
Car: Clio 16V

Heb een R11t. te koop zien staan en nou wilde ik weten of er hier mensen zijn die ook zo'n wagen hebben en me een paar tips kunnen geven waar op te letten. Heb hiervoor een 5Gtt gehad en ze zijn motorisch gelijk op de versn.bak na dan maar alle wetenswaardigheden zijn welkom. Zijn ze bijvoorbeeld ook gevoelig voor rotte plekken net als de 5Gtt?
BVD 8)
gille
Contacteer:

tja blijft een renault van leeftijd dus roest was toen toch een gevoelig punt maar motorisch heb je 2 motoren van 84 tot 87 105pk en van ik dacht 87 tot 89 een 115pk maar de 105 pk is zeker aan te raden kwestie motor heb er 1 gehad en was heel goed van motor snel en goeie motor heb ook meer ruimte dus koelt beter en is nie zo driftig van rijgedrag als de GTT
gille
Contacteer:

voor de rest tja goed opletten voor olie lekken he achter vliegwiel want het blijft een GTT motor en de versnellingsbakken lekken soms ook wel erg voor de rest heb je een boordcomputer en ook alles elektrisch
5drive

:) niet echt onverwachte problemen roest en olielekken dus, zaten wel wat rotte plekken op de buitenkant maar als ie qua carroserie aan de onderkant maar ok is. Doen het gewoon rustig bekijken bovendien zit er ongeveer één stoel en een stuur in dus......
5drive

Trouwens niet zo driftig? bedoel je dat ie minder rap is of een rustiger rijgedrag heeft? >-)
Arjen

Ik heb zelf een 11 turbo (phase 1). Heb er, gezien de leeftijd van de auto, weinig problemen mee gehad. Veel problemen worden veroorzaakt door slechte contacten binnen het electrische systeem. Maar met een half dagje stekkertjes en contactjes opschuren kom je een heel eind.

Kapotte wiellagers en stuur/fuseekogels komen ook nogal eens voor. Wat roest betreft moet je ff de binnenkant van de deuren (bij de portierschakelaars) checken. En ook de achterste wielkasten. Controleer ook ff de reflectoren van de koplampen. En controleer de B-stijl op scheurtjes (ongeveer op de hoogte van de onderkant van de zijruiten).

Houd er wel rekening mee dat sommige onderdelen slecht verkrijgbaar zijn. Al passen veel onderdelen van de 5GT of andere Renaults.

Voor de rest vindt ik het net ff wat meer auto als een 5GT. Voelt allemaal iets steviger aan en een 11 is een stuk ruimer.
5drive

Dank je Arjan we gaan deze kennis laten botvieren op dit geval!
gille
Contacteer:

5drive schreef:Trouwens niet zo driftig? bedoel je dat ie minder rap is of een rustiger rijgedrag heeft? >-)
iets minder rap en zoals arjen zegt tis een 11 dus iets steviger van kas en stabieler maar ook iets zwaarder
Arjen

Maar dat iets minder rappe, daar is snel iets aan te doen! O, ja, check ook ff de radiateur. Die is bij de dealer niet meer te krijgen. Nog wel via de onderdelenhandel, maar ook niet overal. En dat ding is schreeuwend duur.
gille
Contacteer:

Arjen schreef:Maar dat iets minder rappe, daar is snel iets aan te doen! O, ja, check ook ff de radiateur. Die is bij de dealer niet meer te krijgen. Nog wel via de onderdelenhandel, maar ook niet overal. En dat ding is schreeuwend duur.
weet ik wel dat die duur zijn vrouwtje had hem tegen een balustrade geplakt toen en voorkant goe plat radiator toen was 325euro toen he 8jaar geleden
5drive

Ooh, dat mooi dat ik dat weet, is 'ie trouwens groter dan die op de 5? Wat ik ook nog even wilde weten: onder de side-skirts, de dorpels met name is daar een heel erg grote kans dat ze doorgeroest zijn, wat weet je daarvan?
gille
Contacteer:

tja zoals ik al zei het blijft een renault van de oudere garde dus ja checken die bak joh voor je een duivel(roest) in wijwater koopt goed checken op de voorschermen en de achterste wielkassen durven wel er g rot worden probeer hem op een brug te laten keuren voor je hem aankoopt ben je zeker en kan je vanonder en de zijskirts goed bekijken
Arjen

Ik heb een half jaar geleden een nieuwe radiator gekocht. Die was toen 450 oude guldens. Hij is iets dunner maar wel een stuk breder dan eentje van een 5 GT. Er zit wel, net als bij een 5, een oliekoeler in.

Ik begrijp dat je het hebt over een 11 phase 2? Dit omdat de phase 1 geen skirts heeft. Kijk in ieder geval even met de deuren open of je daar op de dorpels al beginnende roest ziet. Grote kans dat er onder de dorpels dan nog meer zit. En kijk ook ff aan de binnenkant van de achterste wielkasten, bij de aansluiting op de dorpels.
marcel b

heb zelf ook een 11 turbo en er zijn toch wel een aantal puntjes waar je op moet letten. Wielkasten achter, dorpels voor (kriksteun), koplamphuizen, onderkant deuren en zoals iemand anders al melde bij de lichtschakelaar en ik heb zelf net aan beide zijden van één veerpoot een groot deel in moeten lassen. Verder moest ik alle remleidingen vervangen, maar dat is weer meer kwestie van onderhoud.
5drive

Tsja misschien had je het al ergens gezien maar ik ben nu in France en daar blijf ik tot augustus toe; en mijn 5 is wrecked!!
Enfin, ik ging dus eigenlijk kijken omdat er bij die garage twee R5 stonden tussen posches en bmw-tjes :lol: , zag er ook zomaar een turbo 2 staan, picture that dacht ik. Bij nader onderzoek was een van die R5 een opgefonkte 5 sl, pfff. Die Gtt was wel de vetste die ik ooit heb gezien :p DUS.
Om effe terug te komen op die 11, ik liep dus bijna weg toen ik 'er opeens zag staan, het kan goed een fase 2 zijn alhoewel die side-skirts er opvallend anders uitzagen voor mij (als leek :) ) Er stond ook iets op als Limited edition maar ja ik weet het niet; laten ze hopen dat het een fase 2 is, is ze gelijk wat jonger. Ik loop hem zekers van voor naar achteren na en laat het haar de brug op gaan, 't is niet voor niks een garage toch? Bovendien je mag hier geen auto verkopen zonder een apk van minder dan 6 maanden oud. Als er nog iemand iets weet over het invoeren van een auto (uit Frankrijk) ik zit er hier ook al achteraan overigens; alle tips zijn welkom. Houdoe!![/b][/u]
5drive

HA HA Ze is eindelijk binnen Renault 11 Turbo en ze rijdt als de neten!!!! Damn het is in Frankrijk wel effe wennen op de weg, wat zijn we verwend met onze wegen, iedereen vlamt als een gek hier maar echt gek dus ook. Ik hoop dat deze wagen Nederland haalt want ze is te gek!! Foto's worden ontwikkeld geduld!
*Stephan_RSI*

5drive schreef:HA HA Ze is eindelijk binnen Renault 11 Turbo en ze rijdt als de neten!!!! Damn het is in Frankrijk wel effe wennen op de weg, wat zijn we verwend met onze wegen, iedereen vlamt als een gek hier maar echt gek dus ook. Ik hoop dat deze wagen Nederland haalt want ze is te gek!! Foto's worden ontwikkeld geduld!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Veel succes ermee 8)
5drive

Oh ja kan iemand me effe uitleggen hoe ik een foto plak aan mijn berichtje :) smile
Plaats reactie